• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Jeep Wrangler is officieel

Auteur: RubenPriest, gepost 29 november 2017 om 09:43 – 26 Reacties

Afbeelding De nieuwe Jeep Wrangler is officieelAfbeelding De nieuwe Jeep Wrangler is officieelAfbeelding De nieuwe Jeep Wrangler is officieelAfbeelding De nieuwe Jeep Wrangler is officieelAfbeelding De nieuwe Jeep Wrangler is officieelAfbeelding De nieuwe Jeep Wrangler is officieelAfbeelding De nieuwe Jeep Wrangler is officieelAfbeelding De nieuwe Jeep Wrangler is officieel

De nieuwe Jeep Wrangler is officieel
Eindelijk!

Na wat plaatjes heeft Jeep dan eindelijk het doek getrokken van de nieuwe Wrangler. Het uiterlijk is meer evolutie dan revolutie. Niets mis mee, de Wrangler heeft een prima voorkomen dat nog jaren mee kan gaan. Blijkbaar dachten ze er bij FCA ook zo over.

Nieuw voor de Wrangler is de komst van een 2.0 mild-hybrid viercilinder met 265 pk en 400 Nm koppel. De auto kan niet volledig elektrisch rijden, maar dankzij batterij-power levert deze motor meer koppel in vergelijking met de duurdere V6. En koppel is wat belangrijk is bij een auto als deze. Dit zuinigere blok zal de BPM-straf verminderen, wat ook weer gunstig zal uitpakken voor de Nederlandse prijs.

Wie toch liever een V6 heeft kan ook bij de nieuwe Wrangler terecht. Een 3.6 liter zespitter blijft namelijk gewoon leverbaar. Deze motor levert 284 pk en 342 Nm koppel. Later komt er nog een 3.0 diesel. Een primeur voor de Verenigde Staten. De Wrangler was in het land van The Donald niet eerder verkrijgbaar met een dieselmotor.

Jeep zegt dat de voorruit en deuren opnieuw zijn ontworpen, zodat deze voortaan makkelijker te demonteren zijn. De auto weegt 90 kg minder in vergelijking met zijn voorganger. De nieuwe Wrangler is in Amerika vanaf januari verkrijgbaar, in het vierde kwartaal van 2018 staat ie bij de Nederlandse Jeep dealers. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Nep-Jeep
    Nep-Jeep is meer Jeep dan echte Jeep
  • Function
    Function Land Rover is stiekem een echte Jeep Wrangler
  • Dit is de nieuwe Jeep Grand Cherokee, óók voor Nederland
  • Video: Jeep loopt lichte rolschade op

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Jeep, la-2017, SUV, wrangler

Vorig bericht: « Jaguar pakt ‘Ring-record met de XE SV Project 8
Volgend bericht: Dit is de Lincoln Nautilus »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    29 november 2017 om 09:54

    Modern, zonder soft te ogen. Én makkelijk herkenbaar als een echte Wrangler. Zo kan (en heurt) t ook. Ik blief m nog steeds. Een gele Rubicon graag. Unlimited of niet maakt me niet zo uit. Of een oranje model. Zag er ooit in Indo een oranje JK. Stond top!

    Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    29 november 2017 om 09:54

    Ik krijg er een wrang gevoel bij dat dit ook al hybride moet worden. :-(

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      29 november 2017 om 10:12

      @cossiekiller: gelijk heb je, maar voor een 4×4 valt dat extra hybride-gewicht best mee. Bij exclusievere sportwagens vind ik dit een nog grotere schande…

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        29 november 2017 om 11:03

        @breakingpoint: heb je gelijk in maar dan zou ik toch lekker stug voor de 6pitter gaan.

        Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    29 november 2017 om 09:57

    Ja, ik wil ‘m!
    Ik vind het echt een stoer ding.

    Login om te reageren
  4. str8six zegt

    29 november 2017 om 10:16

    Zal in NL wel weer 4 ton kosten ofzo.

    Login om te reageren
    • quadrifoglio zegt

      29 november 2017 om 10:22

      @str8six: Je hebt duidelijk de tweede alinea niet gelezen.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        29 november 2017 om 11:17

        @quadrifoglio: fair enough. 3 ton dan.

        Login om te reageren
  5. jack_abarth zegt

    29 november 2017 om 10:23

    Vanwaar de 4x AUX btw?

    Login om te reageren
    • r55clubman zegt

      29 november 2017 om 10:30

      @jack_abarth: dat zijn knoppen die je auxiliaries bedienen, zoals extra lampen of een lier.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        29 november 2017 om 10:38

        @r55clubman:

        Kijk, weer wat geleerd.
        Thnx.

        Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    29 november 2017 om 10:30

    Toch knap. Een klassiek ontwerp blijven houden maar toch fris ogen. Dat gaat Jeep beter af dan Mercedes met de G-klasse.

    Login om te reageren
    • barkingiron zegt

      29 november 2017 om 12:59

      @viezefreddyw: Ik wilde eigenlijk teleurgesteld zijn dat hij zo weinig veranderd is, maar dit ziet er gewoon erg gaaf uit!

      Login om te reageren
  7. linkador zegt

    29 november 2017 om 10:35

    Komt de 4-deurs hard-top uiteindelijk met een extra bankje? Voor een voertuig van die lengte zou het wederom zonde zijn om geen 6 a 7 personen te kunnen vervoeren.

    Login om te reageren
    • 5cilinder zegt

      29 november 2017 om 11:17

      @linkador: Waar moeten de vishengels tenten en gun racks dan?

      Login om te reageren
      • linkador zegt

        29 november 2017 om 11:20

        @5cilinder: Op de schoot van de kinderen natuurlijk :)

        Login om te reageren
      • robert110 zegt

        29 november 2017 om 12:54

        @5cilinder: Op het roofrack natuurlijk

        Login om te reageren
    • sntial zegt

      30 november 2017 om 08:35

      @linkador: 4-deurs Wrangler is geen Wrangler

      Login om te reageren
  8. r3fl3x zegt

    29 november 2017 om 10:43

    Wat een gaaf ding! Zou leuk zijn om ze meer op de weg te zien.

    Login om te reageren
  9. falcon zegt

    29 november 2017 om 11:30

    Wat een verschrikkelijk interieur zeg… maar wel een leuke fun-car natuurlijk :)

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      29 november 2017 om 11:53

      @falcon: vrijwel alle hardcore off-roaders hebben een verschrikkelijk interieur. Dat van de Defender was om van te huilen…harde plastics en overal piepjes en kraakjes en bij Mercedes hebben ze alleen een lapje leer over het 40 jaar oude design gespannen. Ooit eens in zo’n G gereden en mijn hemel…ongelofelijk dat een auto die van buiten zo groot is, van binnen zo krap kan zijn. Je zit met je kanis bijna tegen de voorruit aan.

      Wat dat betreft oogt het dash van de wrangler nog het meest modern van de drie.

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        29 november 2017 om 12:50

        @mopar: en dat ie als een lego-kit in en uit elkaar te halen is, zal ook niet helpen bij voorkomen van kraakjes en rammeltjes…

        Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    29 november 2017 om 12:10

    Ik heb nog nooit iemand ontmoet die het een goed idee vond om de voorruit uit de auto te halen….

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      29 november 2017 om 12:57

      @dutchdriftking: Het rijd echt geweldig. Op de weg echt totaal nutteloos (en iets van een bril is geen overbodige luxe), in het terrein is het echt 10x beter (je kan veel beter om je heen kijken).
      Echt ruit plat en deuren eruit is cabrio rijden 2.0

      Login om te reageren
    • sntial zegt

      30 november 2017 om 08:39

      @dutchdriftking: ik ben getrouwd in de Spaanse bossen en om van de kerk naar onzeker boerderij te rijden hebben we onze Wrangler zonder deuren en voorruit gebruikt. Was nice :)

      Login om te reageren
  11. flevocarspotter zegt

    29 november 2017 om 12:23

    Beter dan een evoque cabrio

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North