• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition

Auteur: willeme, gepost 23 juni 2020 om 12:57 – 22 Reacties

Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition

Met de Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition vieren de Britten een feestje!

Het is een van de meest puristische auto’s die je kunt kopen: de Lotus Exige. Bij een Exige gaat het niet om maximale topsnelheid of een instagram-account met bijzondere paint-to-sample kleurtjes. Nee, het gaat om ouderwetse lol op en naast het circuit.

Derde generatie

De Lotus Exige gaat al weer een tijdje mee. Inmiddels zitten we op de derde generatie en zijn we 20 jaar verder. Nu de Lotus Exige 20 jaar oud is, is het tijd voor een feestje. En hoe kun je beter een feestje vieren dan met een heuse Special Edition?

Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition

Special Edition

Net als bij de Mazda MX-5 wordt het met de Lotus Exige bijna onmogelijk om niet een Special Edition te kopen. Het feestvarken krijg de naam: Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition. Dat je het even weet.

Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition

Silhouet

De (adem in) Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition (adem uit) is te herkennen aan de riante uitrusting. De auto is voorzien van een ’20th Anniversary’ logo met een zwart silhouet, dat de eerste Exige uit 2000 moet voorstellen.

Geel

Felle kleuren

Net als de originele Exige S1, is de Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition leverbaar in lekker felle retro-kleuren: Calypso Red, Chrome Orange en Laser Blue. Mocht je niet van de felle retro-kleurtjes zijn, dan kun je ook de auto krijgen in Saffran Yellow, Motorsport Black of Arctic Silver.

Blauw

Alcantara

Het dak van de Lotus is in kleur van de auto gespoten. Ook de luchtinlaten aan de zijkant, achterspoiler en ‘shark fin; zijn in de kleur van de auto. Net als het origineel is de Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition voorzien van een heleboel Alcantara in het interieur.

Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition

Luxe

In het interieur valt op dat de Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition stiekem best compleet is uitgerust: een DAB-radio, Bluetooth en cruise control zijn standaard aanwezig. Aan de buitenkant kun je de jarige Exige herkennen aan lichtgewicht gesmede velgen en een titanium uitlaat.

Interieur

Afvallen

Om de auto nog een beetje af te laten vallen is er gekozen voor een lichtgewicht lithium-ion batterij en instaplijsten van koolstofvezel. De jarige Lotus is vooral interessant als je al een complete Lotus Exige wilde kopen. Want je krijgt meer voor minder. In het Verenigd Koninkrijk loopt het voordeel op tot precies 5.412 pond en geen penny minder.

Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition

V6

De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend. Voor ons land komt er nog een leuk sommetje aan BPM (dat geen BPM mag heten) overheen, dankzij de 3.5 V6. Over die V6 gesproken, die levert in dit geval 410 pk, maar dat had je waarschijnlijk al uit de naam (‘Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition’) kunnen halen.

Grijs

Ook interessant!

  • Supra 35th Anniversary Edition
    Supra 35th Anniversary Edition is nauwelijks te kopen
  • Man crasht Exige 410 tijdens eerste trackday
    Man crasht Exige 410 op lullige wijze
  • Puristische sportwagen overstuurt
    Lotus Exige crasht in Nederlandse sloot
  • Lotus Final Edition
    Briljante Lotussen vieren het einde der tijden

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

anniversary-edition, exige, Lotus, special-edition, v6

Vorig bericht: « Nederlandse partij sleept Mercedes voor de rechter
Volgend bericht: G-Power heet nu Infinitas, G-Power bestaat nog steeds? »

Lees Interacties

Reacties

  1. michaelcorleone zegt

    23 juni 2020 om 13:11

    Wat een heerlijke auto 10x liever dit dan een K’egg of Pagani, de beleving van ultieme rijgenot. De Lotus Exige ziet er prachtig uit in het geel/oranje. In het zwart een totale afknapper, wat kleur met een auto kan doen.

    Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      23 juni 2020 om 15:07

      @michaelcorleone: nou…n kegje mag wel ns voorbijkomen hoor….

      Login om te reageren
  2. wceend zegt

    23 juni 2020 om 13:23

    Heel vet in de betonkleur! Zal naast de 911 de krachtigste handgeschakelde sportwagen zijn.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      23 juni 2020 om 15:28

      @wceend: zijn er niet van die gekke Amerikaanse muscle cars die nog gewoon ook een handbak hebben?

      Login om te reageren
      • mbvw zegt

        23 juni 2020 om 23:06

        @ouwedibbes83: hij zei toch ‘sportwagen’ ;)

        Login om te reageren
  3. Design_Driven zegt

    23 juni 2020 om 13:43

    Op de Donkervoort na toch voor mij wel de leukste sport wagens. Zo puur, wel in het geel graag.

    Login om te reageren
  4. tortuga zegt

    23 juni 2020 om 14:10

    Saffran Yellow graag, en een slip en drift cursus a.u.b.

    Login om te reageren
  5. tttijn zegt

    23 juni 2020 om 14:15

    Is de V6 die in deze exige ligt ingekocht of zelf ontwikkeld?

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      23 juni 2020 om 14:21

      @tttijn: Is een toyota V6. Zelfde als in de Camry.

      Login om te reageren
  6. dalmore zegt

    23 juni 2020 om 14:25

    Prachtige machine, wat zou ik daar toch graag nog in willen rijden

    Login om te reageren
  7. gforce zegt

    23 juni 2020 om 14:33

    Niet geheel onbelangrijk bij een Lotus, hoe zwaar is deze Exige Sport 410 20th Anniversary Special Edition?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 juni 2020 om 15:46

      krap 1200 voor de Exige en daar komt nog zo’n 50 kilo aan typeplaatjes bij.

      Login om te reageren
  8. brammetjedeb zegt

    23 juni 2020 om 15:01

    Vet! Maarre… Cruisecontrol?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 juni 2020 om 15:47

      Absolute noodzaak, de manier om je te kunnen beheersen in 30 en 50 zones.

      Login om te reageren
    • joki zegt

      23 juni 2020 om 16:05

      Voor achter de pace-car of in de pits…

      Login om te reageren
    • lvdo zegt

      23 juni 2020 om 17:31

      @brammetjedeb: Voor naar het circuit en terug

      Login om te reageren
  9. roadster1976 zegt

    23 juni 2020 om 15:03

    De S1 blijft toch altijd wel mijn favoriete exige.

    Login om te reageren
  10. Onehp zegt

    23 juni 2020 om 15:31

    Mijn favoriete sportauto alle categorieën

    (ook al is het geen supercar.
    En ook het Komo-Tec EX460 koeling kitje erop aub)

    Login om te reageren
  11. frank2b zegt

    23 juni 2020 om 15:43

    Die naambadge past niet op het koffertje ….

    Login om te reageren
  12. Ram-G-maN zegt

    23 juni 2020 om 16:11

    https://www.youtube.com/watch?v=YHqZdM0lG_4 Met dit filmpje kreeg ik dus bovengemiddeld interesse in een Lotus. Wat een waanzinnig machines.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 juni 2020 om 22:13

      Heerlijk filmpje, wist dit al eerder. Jammer genoeg staart men zich blind op cijfertjes….

      Login om te reageren
  13. woudloper zegt

    24 juni 2020 om 11:56

    Als Exige V6 eigenaar kan ik zeggen: het is een gave bak maar de speciale edities zijn veel te duur voor wat ze extra hebben. Standaard sport 350 kopen en dan naar komotech is zoveel rationeler.
    Het interieur is geen auto van 100-150k. Wel van 50-80k. Belgische prijzen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North