Je voelt ‘m al aankomen.
Het betreft inderdaad geen Mulsanne als regulier Bentley-model, maar een op de Mulsanne gebaseerde hotelsuite. Bentley is druk om wereldwijd luxueuze hotelkamers aan te bieden in de stijl van het merk. Het afgelopen jaar zagen we al een op de Continental GT geïnspireerde kamer in Istanboel voorbijkomen en nu is Dubai aan de beurt.
Voor deze suite, gelokaliseerd op de vierde verdieping van het het St. Regis, werd een Mulsanne als inspiratiebron gebruikt. De ruimte bestaat uit een ontvangsthal, een slaapkamer, eetkamer, badkamer en woonkamer. Net zoals bij een gemiddelde Bentley tref je in de hotelkamer een overdaad aan houten materialen aan. Aan luxe geen gebrek. Zo komt de TV in de woonkamer met één druk op de knop tevoorschijn. Boven het toestel hangen overigens vijf Breitling klokken dat van diverse wereldsteden de tijd aanduidt. Gewoon omdat het kan.
Onder de indruk, maar is Dubai niet echt je ding? Geen paniek. Een Bentley suite is ook te boeken bij het eerder genoemde St. Regis in Istanboel en een vestiging van de hotelketen in New York. Toch liever kamperen met je Bentley? Dat kan ook!
viezefreddyw zegt
Moet je wel heel erg merkgeil zijn wil je grof geld neerleggen voor zo’n kamertje.
e1000bmw zegt
@viezefreddyw: De Bentley-boy in mij zegt dat er wat ontbreekt aan die kamer: een dozijn hitsige dames…
viezefreddyw zegt
@e1000bmw523i: A la Dan Bilzerian?
e1000bmw zegt
@viezefreddyw: …maar dan beter…
Dutchdriftking zegt
@e1000bmw523i: die komen nog ?
e1000bmw zegt
@dutchdriftking: die horen er al te zijn voordat ik incheck! Voor een echte Bentley boy wordt dat van tevoren al geregeld…
xiran zegt
@e1000bmw523i: slecht plan in Dubai
e1000bmw zegt
@xiran: Ook in Dubai hebben ze dure escortdames. Vooral in Dubai…
xiran zegt
@e1000bmw523i: klopt maar blijft een slecht plan.
pomoek zegt
Dit moet je gewoon niet doen. Fineer en verchroomde/zilveren/gouden randafwerkingen zien er soms wel leuk uit in een auto, zo in een kamer wordt het gewoon dikke kitsch.
stfu zegt
@pomoek: En met een sjoemelkoffiezetapparaat. Krijg je soms meer water dan je eigenlijk zou willen.
stfu zegt
@stfu: Uh, die moest hieronder.
Mairsil zegt
@pomoek: Eerlijk gezegd vind ik het bij een auto ook geen gezicht… Maar ja, dure auto’s moeten duur uitstralen, en dat doen ze kennelijk door 18e eeuwse troep op te plakken.
jesse_rutjes zegt
Bestaat er ook zoiets als een VAG kamer?? Met olie schilderijen erin.
autoblogger zegt
@jesse_rutjes: LOL :D
stfu zegt
@jesse_rutjes: En met een sjoemelkoffiezetapparaat. Krijg je soms meer water dan je eigenlijk zou willen.
jesse_rutjes zegt
@stfu: ???
kimhung zegt
@jesse_rutjes: Bentley is VAG. voor de gewone medemens die geen bentley’s kunnen veroorloven (zoals ik), moeten we het doen me het middensegment, oftewel een Volkswagen.
petje op en gaan.
Kan je zelf meer veroorloven, dan komt je bij een audi uit.
bjornie zegt
@jesse_rutjes: ???
berlinetta zegt
Zal ongetwijfeld luxe zijn allemaal, maar erg speciaal vind ik het niet ogen. Ziet er zelfs een beetje ouderwets uit. Dit interieur had niet misstaan in de jaren 90.
peugti zegt
Ook op basis van een Audi Q7 ?
schreute01 zegt
Wat vreselijk onpersoonlijk en saai. Maar de afwerkingskwaliteit zal ongetwijfeld van hoog niveau zijn.
banaan7 zegt
Ik zie geen stuur terwijl die ook in een mulsanne zit.
martijn11 zegt
Automerken bedenken ook steeds meer om geld te verdienen
burninrubber zegt
Oogt nu al gedateerd, doe maar niet.
e1000bmw zegt
Maar wat nu als ik liever een Brooklands Mulliner room heb?
tstile zegt
Een beetje over the top maar ik zou er mijn Skoda kamer graag voor inruilen.
Maar ff serieus dit is toch best triest dat je voor binnenhuisarchitectuur een automerk gaat aannemen….
oxymoron zegt
@tstile: Er zal doodgewoon vraag naar geweest zijn, anders deed het hotel dit niet. Het St. Regis heeft in die plaatsen duidelijk voldoende rijke klanten die zoiets op prijs stellen. En de klant is koning …
mrB zegt
Dan wil ik de kamer wel bespoke hebben. Mijn Mulsanne is immers ook anders dan die van de buurman….
stephano zegt
Die slaap en badkamer ogen nogal jaren 60 voor mijn gevoel.
exclusieviteitsfreak zegt
Volgens mij zijn alle minstens 5 sterren hotels hierop gebaseerd . . . , maar zullen markt-strategisch meer en meer Exclusieve Merknamen krijgen, een logische marktstrategie zet . . .