• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Mercedes A45 AMG, met 360 pk!

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 februari 2013 om 16:25 – 104 Reacties

Afbeelding Dit is de Mercedes A45 AMG, met 360 pk!Afbeelding Dit is de Mercedes A45 AMG, met 360 pk!Afbeelding Dit is de Mercedes A45 AMG, met 360 pk!Afbeelding Dit is de Mercedes A45 AMG, met 360 pk!Afbeelding Dit is de Mercedes A45 AMG, met 360 pk!Afbeelding Dit is de Mercedes A45 AMG, met 360 pk!Afbeelding Dit is de Mercedes A45 AMG, met 360 pk!Afbeelding Dit is de Mercedes A45 AMG, met 360 pk!

Mercedes A45 AMG
Alstublieft: de kersverse Mercedes-Benz A45 AMG, met een beestachtige 360 pk en 450 Nm uit zijn 1.991 cm3 grote motorblok.

Mercedes-Benz trekt in Genève ten strijde tegen de BMW 1M en Audi RS3 (beide 340 pk), met deze potente A45 AMG. Hij levert een duizelingwekkende 181 pk/liter, maar als je erg kalm aan doet ligt het verbruik slechts op 6,9-7,1 liter/100 km, en de CO2-uitstoot op 161-165 gr/km. Puur theoretisch dan.

De auto, uitgerust met een Twinscroll-turbolader die op maximaal 1,8 bar werkt, accelereert in 4,6 seconden naar 100 km/u, en houdt op bij een begrensde 250 km/u. Remschijven in de voorwielen met een diameter van 350mm moeten het pk-geweld waar nodig ook weer kordaat beteugelen. De A45 komt met 7-traps DCT, 3 rijmodi, en een tussengas- en Race Start-functie.

De 360 paarden worden opgewekt bij 6.000 tpm (bij 6.700 tpm is het gedaan met de pret), en het maximumkoppel is tussen 2.250 – 5.000 tpm beschikbaar. Hij komt er, evenals de CLA, ook als Edition 1, die in Cirrus-wit verkrijgbaar is.

In principe is de auto voorwielaangedreven. Pas wanneer het nodig is, leidt een schijfkoppeling dat op het differentieël op de achteras zit de krachten naar achteren, met een verdeling van maximaal 50-50.

Na zijn debuut in Genève kan de pk-hongerige klant zijn eigen A45 AMG vanaf april bestellen.

UPDATE: nu met een volledige gallery, KLIK!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, a45, amg, geneve-2013, Mercedes, wit

Vorig bericht: « Oud vs Nieuw: Porsche 901 en 911 (991) fotoshoot
Volgend bericht: Minister Opstelten wil al uw kentekens in een database »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pica zegt

    12 februari 2013 om 16:27

    Goed bezig Mercedes, mooie wagen !

    Login om te reageren
  2. rimls zegt

    12 februari 2013 om 16:27

    4,6 seconden!

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      12 februari 2013 om 17:01

      @rimls: 0,1s sneller als de M135i dus :) Alleen kan die dat met 40pk minder… Damn, echt allemaal leuke auto’s in deze klasse nu…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 februari 2013 om 17:07

        @griffendahl: Inderdaad. Dat vind ik ook wel opvallend. Beloofd in ieder geval voor goeds voor de nieuwe 1M.

        Login om te reageren
        • fracturre zegt

          12 februari 2013 om 18:27

          @berlinetta: De ‘nieuwe’ 1M wordt in de toekomst vervangen door M2. Alles wat 1reeks coupe/cabrio was, wordt nu 2reeks. Waarvan de M235i bijna productieklaar is. Check bimmerpost voor de spyshot’s
          .http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=799090

          Login om te reageren
      • audi18 zegt

        12 februari 2013 om 17:16

        @griffendahl: en net zo snel als de RS3, die toch ook 20 pk minder heeft. denk toch dat het is te maken heeft met het feit dat de RS3 5 cilinders heeft en de M135I 6. Uiterlijk vindt ik overigens best braaf.. een gewone sport is bijna net zo ‘dik’. Nee ik blijf voorlopig toch bij de RS3, ben wel erg benieuwd naar de nieuwe 1M.

        Login om te reageren
        • huge zegt

          12 februari 2013 om 20:39

          @audi18: jongens dat is allemaal theorie…0.1 seconde meer of minder. De A45 heeft een 7-traps automaat dus je kan ervan uit gaan dat hij net voor de 100 schakelt en dat kost tijd.
          Peekaatje meer of minder doet niet terzake als er geschakeld moet worden dus om de 3 te vergelijken moeten we de overbrengingen vergelijken

          Login om te reageren
      • FelixF zegt

        12 februari 2013 om 17:29

        @griffendahl: Bij BMW kan je nooit echt vertrouwen op de pk’s. Meestal leveren ze een stuk meer dan opgegeven.

        Login om te reageren
        • kuzydude zegt

          12 februari 2013 om 22:28

          @FelixF: in dat geval toch goed??? Volgens jou krijg je meer pk’s dan er opgegeven wordt

          Login om te reageren
  3. timmyaudifreak zegt

    12 februari 2013 om 16:29

    Leuk speelgoed

    Login om te reageren
  4. benzmaster zegt

    12 februari 2013 om 16:29

    OMG, NICEEE HEBBE HEBBE HEBBE.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      12 februari 2013 om 16:50

      @benzmaster:

      Het is AMG, niet OMG

      Login om te reageren
  5. toroloco zegt

    12 februari 2013 om 16:31

    Leuk, maar…ik vind het nog steeds geen mooie wagen.

    Login om te reageren
    • deddy zegt

      12 februari 2013 om 16:57

      @toroloco: sjap

      Login om te reageren
  6. Pica zegt

    12 februari 2013 om 16:31

    Dus twee van deze motoren gekoppeld, 4 liter 8 cilinder met 720pk, kan ook.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 februari 2013 om 17:32

      LOL .. 20 kwibussen snappen geen reet van fysica ..

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 februari 2013 om 20:34

      @Pica:

      Goh, ik kan je uit een 1.6je ook 2000pk halen als je het zo graag wil. Moet je echt geen gekke dingen voor gaan doen.

      Login om te reageren
    • beiersmonstercocksyndroom zegt

      12 februari 2013 om 21:42

      @Pica: op de voorwielen :(

      Login om te reageren
  7. arnoferrari zegt

    12 februari 2013 om 16:33

    Ziet er goed uit hoor

    Login om te reageren
  8. kapiteinaudi zegt

    12 februari 2013 om 16:37

    Die Mercedesmannetjes zijn echt gek…..360 pk?!
    Wel een heel mooi dingetje die nieuwe A-Klasse!

    Login om te reageren
  9. gforce zegt

    12 februari 2013 om 16:38

    Wat ziek hé… een Mercedes A-klasse die qua specs gewoon in Porsche 911 vaarwater komt.

    Login om te reageren
  10. jrk68 zegt

    12 februari 2013 om 16:39

    Je hebt baas en je hebt bovenbaas….
    Benz laat dus even zien wie er echt premiejummie is….

    Login om te reageren
  11. 4x4wheels zegt

    12 februari 2013 om 16:40

    Indrukwekkende cijfers! Ben benieuwd wat Mercedes motor- en onderstel technisch heeft gedaan om dit blok te prepareren voor dit soort geweld

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      12 februari 2013 om 16:41

      @4x4wheels: Dus.. 360 pk op de voorwielen???

      Login om te reageren
      • T16 zegt

        12 februari 2013 om 17:50

        @4x4wheels: Gewoon goed lezen: In principe is de auto voorwielaangedreven. Pas wanneer het nodig is, leidt een schijfkoppeling dat op het differentieël op de achteras zit de krachten naar achteren, met een verdeling van maximaal 50-50.
        Antwoord: Ja, 360 pk op de voorwielen, tot ze grip verliezen. Dan gaat er tot 180 pk naar de achterwielen.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          12 februari 2013 om 17:51

          Dat is achteraf nog toegevoegd :)

          Login om te reageren
    • HDM zegt

      12 februari 2013 om 16:42

      @4x4wheels: ondersteltechnisch in ieder geval 4MATIC, zoals dat bij de vernieuwde E63 4MATIC ook gedaan is.

      Login om te reageren
  12. c7 zegt

    12 februari 2013 om 16:40

    4,6, niet normaal!

    Login om te reageren
  13. HDM zegt

    12 februari 2013 om 16:40

    Mooi man, leuk snel wagentje. Leuke cijfertjes voor een 2 liter.

    Login om te reageren
  14. lawrence-william zegt

    12 februari 2013 om 16:41

    I would buy that…

    Login om te reageren
  15. mbfanatic zegt

    12 februari 2013 om 16:41

    Prima gedaan, jullie komen er wel!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 februari 2013 om 16:49

      @mbfanatic: Ze zijn er allang.

      Login om te reageren
  16. maurits123 zegt

    12 februari 2013 om 16:46

    Aight!

    Login om te reageren
  17. KaCh1ng zegt

    12 februari 2013 om 16:46

    2.0 met zoveel PK? wtf ik rij dagelijks met een auto met 36pk/liter !!!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      12 februari 2013 om 17:44

      @KaCh1ng: 36 pk/liter? Ik weet er niet veel die onder de 75 komen. MB 200 D misschien?

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        12 februari 2013 om 17:47

        @mout: 1.9 SDI :) 68pk

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          12 februari 2013 om 18:15

          @KaCh1ng:

          wowowow .. welk bouwjaar ??

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            12 februari 2013 om 19:22

            @lincoln:
            En dan liegt hij er nog 4 bij…. de SDI had wel 64 trappelende volbloeden….

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              12 februari 2013 om 19:25

              @jrk68:

              tja .. ik geef hem het voordeel van de twijfel ..
              want met pfedenstarkten komt ie wel in de buurt ..

              Login om te reageren
            • KaCh1ng zegt

              12 februari 2013 om 19:43

              @jrk68: http://www.autowiki.nl/specificaties/3996659/volkswagen_bora_19sdi_sedan_1998/ voorwat zou ik liegen? 68pk staat ook op mn documenten 50kw

              onlangs nog tegengehouden voor te snel te optrekken in de stad, reed zogezegd verdacht..

              Login om te reageren
              • KaCh1ng zegt

                12 februari 2013 om 19:45

                @KaCh1ng: om eerlijk te zijn met 68pk is het best vlot, wel mis je kracht als je iemand wilt bijhouden :p ben ook nog maar een student :) 3e jaar al met mijn bora ;)

              • jrk68 zegt

                12 februari 2013 om 19:53

                @KaCh1ng:
                Verschil tussen Polo/Caddy SDI en Golf/Bora. In de Polo/Caddy heeft hij wel 64pk en dat was wat ik paraat had, in de Golf/Bora is het idd 68 pk.

          • KaCh1ng zegt

            12 februari 2013 om 19:41

            @lincoln: 2001, gebouwd 12/2000

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              12 februari 2013 om 19:45

              @KaCh1ng:

              o.k. .. toen ging Fiat ook net over van D naar JTD ..

              Login om te reageren
              • mout zegt

                13 februari 2013 om 10:01

                @lincoln: Hoho. Die gingen over van TD op JTD. En ze hadden in ’89 al een direct ingespoten TD, de 2.0 Croma.

        • mout zegt

          12 februari 2013 om 18:54

          @KaCh1ng: Ow ja. Die! Is dat de allerlaatste niet-turbo diesel? Maar wel onverwoestbaar, en met directe injectie.

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            12 februari 2013 om 19:43

            @mout: golf 5 2.0SDI bestaat toch ook? 75pk

            Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 februari 2013 om 19:04

        @mout:

        ik heb er hier eentje die 211 peekaa uit een 7.5 liter blok haalt ..

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          12 februari 2013 om 19:16

          @lincoln: ja maar als ik me niet vergis ook een trekkracht waar een berg het benauwd van krijgt…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            12 februari 2013 om 19:22

            @ej20g:

            mwah .. 1979 was geen goed jaar voor Amerikaanse meuk ..
            gewoon zwaar geknepen jaren 70 blokken ..
            2200 kg zware auto komt goed van zijn plek met zijn 3 bakkie ..
            maar meer ook niet hoor ..

            anyway .. snel rijden durf ik er toch niet mee ..

            Login om te reageren
            • KaCh1ng zegt

              12 februari 2013 om 19:47

              @lincoln: 1979 en 2001 :P groot verschil :) ik gebruik em ook echt dagelijks

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                12 februari 2013 om 19:56

                @KaCh1ng:

                voor daily rijd ik ook een ouwe nagelaar met weinig peekaas ..
                en idd rap zat voor het dagelijks verkeer ..
                duurt alleen een eeuwigheid voordat ie kachel een beetje op gang komt met die kou ..

            • ej20g zegt

              12 februari 2013 om 20:33

              @lincoln: snel rijden moet je met die bakken ook niet willen. Die bakken moeten zoooeeven over de weg.

              Login om te reageren
        • mout zegt

          13 februari 2013 om 10:08

          @lincoln: OK – ik had er eerst ‘recent’ tussen staan.
          Maar om geneuzel over wanneer recent was te vermijden haalde ik dat maar weg.
          Heeft zo’n blok trouwens ook voordelen? Mijn oom had een Impala met V8 (nieuw, de grapjas. Back in the days toen ik op de lagere school zat). Maar als ik naar de specs kijk, heb ik net zo lief een Granada 2.0 of zo.

          Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    12 februari 2013 om 16:47

    450 Nm uit een 2 liter benzine blokkie ??

    da,s knap .. of snel kapot ..

    Login om te reageren
  19. maurits123 zegt

    12 februari 2013 om 16:47

    Prijs? 75k?

    Login om te reageren
  20. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 februari 2013 om 16:48

    Erg mooie auto, zeker in het echt. Duidelijk een klasse beter dan de 1-serie en A3 in mijn ogen! En dit is een hele fraaie kers op de A-taart…

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 februari 2013 om 16:49

      @Svenska_Aeroplan_AB: zet deze ernaast met deksels, http://www.groen7.nl/mercedes-a-klasse-a180-is-zuiniger-geworden-20-bijtelling/ , klasse hoger? echt niet

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        12 februari 2013 om 16:53

        @KaCh1ng:
        Hé fanboy, leer eens lezen…. Een klasse beter schrijft hij, niet hoger…!

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          12 februari 2013 om 17:25

          @jrk68: beter toch ook nie? zo een standaard a ziet er maar zo kaal uit

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            12 februari 2013 om 19:24

            @KaCh1ng:
            Kan nooit kaler dan een Aldi zijn….

            Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    12 februari 2013 om 16:51

    Wolf in schaapskleren. Hij ziet er nog vrij bescheiden uit op die wazige foto’s. Ik had het ook geloofd als het een 250 sport was. Toch kan ik dat juist wel waarderen. de RS3 bijvoorbeeld is totaal uit verhouding met die schreeuwerige voorbumper.

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      12 februari 2013 om 17:17

      @berlinetta: Je kunt de RS3 ook zonder het schreeuwerige aluminium bestellen, staat in mijn ogen ook veel beter.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 februari 2013 om 17:30

        @audi18: Nou het aluminium vind ik nog niet zo storend, maar die grote luchthappers in de voorbumper wel. Dat terwijl de rest van de auto superstandaard uit ziet. Het past gewoon niet bij elkaar.

        Login om te reageren
  22. TimoBac zegt

    12 februari 2013 om 16:52

    Waar concurreert deze auto mee? De mini JCW is niet vergelijkbaar qua PK’s maar de Audi RS3 lijkt mij een slag groter!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 februari 2013 om 16:55

      @TimoBac:
      Hij toont misschien kleiner op de foto’s maar hij is echt maatje Golf, A3 en BMW 1….

      Login om te reageren
  23. onemorething zegt

    12 februari 2013 om 16:54

    Nou ik zou liever een paar maanden wachten en voor de CLA 45 AMG gaan. In mijn ogen toch wel een veel mooiere auto om te zien. Iets duurder maar dat mag op z’n bedrag ook geen naam hebben…

    Login om te reageren
  24. jens28 zegt

    12 februari 2013 om 16:55

    2tom op de teller en het blok is kapot. wat een achtelijk groot vermoge uit zo’n klein blokje. ik zou 10cc 1pk doen en mss 1.2 maar meer ook echt niet.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 februari 2013 om 17:18

      @jens28: 181 pk per liter kan makkelijk zolang het blok erop berekend is. Er rijden zat auto’s 2.0-liter turbomotoren rond die rustig 500+ pk draaien en dagelijks gereden worden. Ook zónder rivisie. De tijd dat een motorblok bij 200 pk per liter maar 10.000 km mee ging is al lang voorbij.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 februari 2013 om 17:24

      @jens28: Ja, Mercedes heeft vast het motorblok niet getest…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        12 februari 2013 om 19:26

        @SimonMc:
        Ik kan je anders wel wat Mercedes blokjes noemen waarover ik ernstig twijfel of die überhaupt getest zijn…. Maar hopen dat ze daarvan geleerd hebben.

        Login om te reageren
  25. salberts93 zegt

    12 februari 2013 om 16:56

    ik moet zeggen ik had meer van de AMG-versie verwacht qua looks, ziet er niet veel anders uit dan de gewone A als ik me niet vergis

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      12 februari 2013 om 17:13

      @salberts93: de A250 met AMG Sport pakket is ongeveer hetzelfde. Wat me wel opvalt aan de AMG hier, is het ontbreken van de ”diamonds” grille.

      Login om te reageren
      • salberts93 zegt

        12 februari 2013 om 18:40

        @HDM: hm ja dan lijkt de A45 me toch een prijzige investering als je met de 250 dezelfde looks hebt en meer dan genoeg vermogen

        Login om te reageren
  26. Svda zegt

    12 februari 2013 om 17:04

    Tegenwoordig hebben ze op een kleine motor dus 2 turbo’s nodig?Aangezien Ab over laders heeft.
    1.8 bar is aardig wat dus eerlijk gezegd vind ik het wel tegenvallen hoeveel pk de A heeft.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 februari 2013 om 17:06

      @dahlback:

      valt idd tegen ..
      als je niet degene bent die garantie moet verlenen ..

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 februari 2013 om 17:20

      @dahlback: 1.8 bar voor 360 pk is inderdaad vrij veel. De meeste 2-liters (die ik ken dan) doen 360 pk op zo’n 1.2-1.4 bar afhankelijk van de onderdelen er omheen.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 februari 2013 om 17:39

      @dahlback: 2 turbo’s NODIG? Met 1 lukt het ook wel hoor…als je graag een turbogat zo groot hebt als de maan. Mitsubishi Lancer Evo FQ400 heeft 405 pk, uit een 2.0 liter blok en dat met 1 turbo.

      Wat zeg je dan over de BMW M550d dan bv? 3 turbo’s op een 3.0 diesel en maar 20 pk meer??

      In dat opzicht doet de Mercedes het zéér behoorlijk.

      Login om te reageren
      • Svda zegt

        13 februari 2013 om 11:36

        @SimonMc: tenzij je goede turbo gebruikt niet en zou ik persoonlijk dan een supercharger monteren aangezien die op lage toeren al veel koppel gebruikt.Maar het gaat mij er meer om dat ze 1.8 bar draaien en dit kleine beetje pk eruit halen.

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 februari 2013 om 17:47

      Nee, het is een motor met twinscroll-lader. Is aangepast!

      Login om te reageren
  27. roberto zegt

    12 februari 2013 om 17:13

    Droom alleen nog stiekem van de 4 AMG uitlaten, want ik kan het niet echt uit de foto’s halen hoe dat nou zit.. Of zullen we net als vroeger met de C32?

    Login om te reageren
  28. notsobig zegt

    12 februari 2013 om 17:23

    181 pk/l dat is al heeeeel wat beter als 82 pk/l van de 6.2l V8 in de C63 AMG!

    Vraag me af volgens sommige hier (fanboys?) heeft de V8 “maar” 82 pk/l i.v.m. betrouwbaarheid, zou deze motor volgens dezelfde mensen dan “onbetrouwbaar” zijn? :P

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 februari 2013 om 17:26

      @notsobig: gaaaap

      Atmosferisch vs drukgeladen.

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 februari 2013 om 18:30

      @notsobig: er is al lang bewezen dat de 6.2-liter V8 uit onder andere de C-Klasse net zo goed rustig 100 pk per liter draait, er zijn ook versies met bijna 700 pk atmosferisch (tuners) en dat is (uitgaande van 690 pk) toch 111 pk per liter. Niet slecht voor een blok van 6.208 cc groot dat “slechts” 7200 (vaak 8000 tpm bij tuners) toeren per minuut draait. Dan is de 127 pk per liter van de 458 Italia die 9000 toeren per minuut draait in verhouding toch wat minder indrukwekkend.

      Login om te reageren
      • The_12oach zegt

        12 februari 2013 om 21:00

        @ej20g: vergeet niet de vorm van het blok. Opbouw van de slag, boring en dat soort geneuzel.
        Ik loop met dit blok zo onder me arm met goed vertrouwen weg. Want zoals volgens mij jij hier al eerder zei. Daily drive 500pk waarom niet.

        Deze motor rust overigens op die 1.8 bar omdat ie daar z’n vermogen mee haalt. Voor de rest moet ie presteren om zuinig te zijn. Zoals de tuners blokken dat vaak niet meer zijn of beter gezegd hoeven te zijn.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          12 februari 2013 om 21:15

          @The_12oach: volledig mee eens. Er zijn zoveel factoren die het uiteindelijke vermogen en koppel bepalen dat je niet kunt zeggen dat een 6.2-liter V8 met 700 pk beter is dan een 6.2 liter V8 met 400 pk. Sterker? Zelfs dat niet perse want het vermogen en koppel van de 400 pk motor kan wel van begin tot eind vrijwel lineair zijn terwijl het vermogen en koppel van de 700 pk motor voor maar 100 rpm vrijkomen.

          Login om te reageren
  29. rufctr01 zegt

    12 februari 2013 om 17:27

    Gaaf wagentje en zeer snel. Van de 3 toch het mooiste om te zien, daarna de Beamer.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 februari 2013 om 17:41

      @rufctr01: een Beamer is een projector, een Beemer is een BMW motorfiets, en een Bimmer is een BMW auto ;)

      Login om te reageren
  30. E34M5Touring zegt

    12 februari 2013 om 17:39

    Knikkers dat is rap. En ziet er mooi uit. Zou ik eerder nemen dan die CLA. Is er iets bekend over het gewicht? Zal de 15-1600kg wel aantikken denk ik. Wel een schitterend interieur. Helaas is mijn kont niet zo Recaro als de stoelen. Verder top!

    Login om te reageren
  31. Tommy2 zegt

    12 februari 2013 om 17:50

    Klinkt als een dikke V8, maar is slechts een viercilinder. Hier kunnen BMW en Audi redelijk makkelijk overheen, de vijf- en zesclinder turboblokken van hun hebben nog veel potentie. Toch knap van AMG dat ze dit er uit weten te halen.

    Login om te reageren
  32. Pordon zegt

    12 februari 2013 om 18:09

    Hebbe hebbe hebben! Gelukkig niet nog meer opschmuk van buiten. Ik ga alvast beginnen met sparen. Gok op een vanafprijs van 56k, toch wel erg veel geld voor een A-klasse maar wat een lekker bommetje gaat dit worden.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 februari 2013 om 18:50

      @Pordon: Gok nog maar is. Bij Wensink staat een A180 van 53k

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        12 februari 2013 om 19:00

        @E34M5Touring: ik heb het ook over de vanafprijs. De vanafprijs van de A180 CDI is 33k en 29k voor de A180… Als de vanafpijs van de A45 AMG op 56K ligt dan kom je met leuke opties al gauw aan de 75 a 80K

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          12 februari 2013 om 19:43

          @Pordon: Ik hoop het, zou betekenen dat, wanneer je met een basic versie tevreden bent, je voor 58k de showroom uitrolt met 360pk. Ik vrees dat hij dik over de 60k heen gaat en met een paar opties dik over de 80k. Dan heb je wel een vol aangekleed kanon natuurlijk. Ben wel een beetje geschrokken van de prijzen moet ik eerlijk zeggen. Zelfs de 180 is geen koopje. Wel een super interieur.

          Login om te reageren
          • Pordon zegt

            12 februari 2013 om 21:03

            @E34M5Touring: Ik heb nog eens naar de prijzen gekeken en ben bang dat het inderdaad toch iets meer gaat worden.

            Login om te reageren
  33. meneersander zegt

    12 februari 2013 om 18:34

    360pk uit een 2liter 4 cilinder, kijken hoelang het heeft blijft. Zal vast wel een brute auto worden, daar niet van.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 februari 2013 om 18:57

      @meneersander: Auto’s worden wel degelijk getest hoor, ettelijke miljoenen kilometers soms…

      Login om te reageren
  34. bass1103 zegt

    12 februari 2013 om 19:41

    Heeeeeerlijk!

    Login om te reageren
  35. Hupke zegt

    12 februari 2013 om 20:35

    Waarschijnlijk is het nogal gebeurt maar deze productiewagen doet het beter met een 2.0 motor dan de maserati ghibli met z’n 300pk 2.0 V6je.

    Login om te reageren
  36. E320cdi zegt

    12 februari 2013 om 21:10

    Omggggggggggg SO MUCH WANT!!!

    Login om te reageren
  37. vlammenindefiatpanda zegt

    12 februari 2013 om 23:50

    Wat een enorm lekker wagentje!

    Login om te reageren
  38. schellekens006 zegt

    13 februari 2013 om 02:25

    Daar moeten BMW en Audi weer overheen… Op naar de eerste 400pk 2 liter 4 cilinder!

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      14 februari 2013 om 15:57

      @schellekens006: Jup goed idee! Dat zal wel heel ziek worden!

      Login om te reageren
  39. v12biturbo zegt

    18 februari 2013 om 21:07

    vergelijkbaar met een m135i, vergeten we niet dat de bmw een 3liter heeft en de A45 maar een 2liter en dan nog levert de A45 meer vermogen.

    OT: wat een geweldige auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North