• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Mercedes Concept A Sedan!

Auteur: Author, gepost 18 april 2017 om 12:13 – 51 Reacties

Afbeelding Dit is de Mercedes Concept A Sedan!Afbeelding Dit is de Mercedes Concept A Sedan!Afbeelding Dit is de Mercedes Concept A Sedan!Afbeelding Dit is de Mercedes Concept A Sedan!Afbeelding Dit is de Mercedes Concept A Sedan!Afbeelding Dit is de Mercedes Concept A Sedan!Afbeelding Dit is de Mercedes Concept A Sedan!Afbeelding Dit is de Mercedes Concept A Sedan!

Dit is de Mercedes Concept A Sedan
Verrassing!

Mercedes laat met deze Concept A Sedan duidelijk zien welke weg het qua vormgeving van de kleinere modellen inslaat. Het merk met de ster draait als een trein en heeft concurrenten Audi en BMW qua verkoopaantallen inmiddels achter zich gelaten. Dat heeft mede te maken met de compactere modellen, die gretig aftrek vinden.

De Concept A Sedan meet (l x b x h) 4.570 x 1.870 x 1.462 mm. De prominent aanwezige grille krijgt de verticale spijlen die we kennen van onder meer de AMG GT-R. De concept car rolt op 20 inchers en de deurgrepen zijn à la Tesla Model S weggewerkt in de koets. Alles voor de stroomlijn! Bovendien doet het apparaat door de rode lak behoorlijk denken aan de Mercedes-AMG GT Concept.

Over de techniek valt verder weinig boeiends te melden, aangezien dit ding vooral bedoeld is als designstudie. Geen geneuzel dus met elektrische aandrijflijnen met duizenden pk’s en een unaniem belachelijk hoge range.

Ook interessant!

  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Zo krijgt de lompe Mercedes EQG toch een goede actieradius
    De G-Klasse ontkomt er ook niet aan: Concept EQG
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, concept, Mercedes, rood, shanghai-2017

Vorig bericht: « Deze Tesla-concurrent heeft 870 pk
Volgend bericht: Deze elektrische VW komt in 2020 op de markt »

Lees Interacties

Reacties

  1. dare2think zegt

    18 april 2017 om 12:20

    Die voorbumper kan écht niet. Het is net een kachel met een onderkin..

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      18 april 2017 om 12:23

      @dare2think: Ziet er niet uit nee, zeker van opzij niet met de overhang.

      Login om te reageren
      • romeoalfa zegt

        18 april 2017 om 12:49

        @Breinstein: Kan iemand mij uitleggen wat jullie bedoelen met “overhang”? Het komt hier vaker voorbij maar ik weet steeds niet wat jullie bedoelen..

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          18 april 2017 om 12:54

          @romeoalfa: Hoever de neus van de auto uitsteekt tov de voorwielen.

          Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          18 april 2017 om 13:01

          @romeoalfa: Met overhang wordt de hoeveelheid auto bedoeld die voor de wielen uitsteekt.

          Achter-overhang is net zoiets, maar dan op een andere plek.

          Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          18 april 2017 om 13:06

          @romeoalfa: Bekijk onderstaand plaatje maar eens. A is overhang. B is achter-overhang.

          https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cf/Overhang001.svg/1200px-Overhang001.svg.png

          Login om te reageren
        • Breinstein zegt

          18 april 2017 om 14:17

          @romeoalfa: in deze was de term ‘overbeet’ wellicht wat beter. Waar ik op doel is het verschil tussen de grille en de bumper vanaf de zijkant gezien.

          Login om te reageren
      • Boomer zegt

        18 april 2017 om 14:40

        @breinstein: Nou de overhang op deze valt echt reuze mee vind ik. Prima in proportie!

        Login om te reageren
        • Breinstein zegt

          18 april 2017 om 18:43

          @airc: ik verbeterde mijzelf door het overbeet te noemen, de overhang is prima op orde inderdaad.

          Login om te reageren
    • Boomer zegt

      18 april 2017 om 14:39

      @dare2think: Ik vind het juist heel mooi. Ik heb de vorige CLA niet genomen omdat de opties ICM een leuke motor ervoor zorgde dat de bijtelling echt niet leuk meer was. Maar nu de bijtelling voor alle auto’s gelijk is ga ik daar over anderhalf jaar zeker weer shoppen!

      Login om te reageren
  2. Breinstein zegt

    18 april 2017 om 12:20

    Precies waar ik bang voor was, Mercedes is designtechnisch het spoor helemaal bijster. Wat een verschrikkelijke en afschrikwekkende ‘in your face’ grille alleen al. Nu is het nog ‘maar’ een designstudie en zie je die verschrikkelijke dingen op iedere concept, maar met de AMG GT-R hebben ze al laten zien dat dit de toekomst gaat worden. Al het subtiele en degelijke waar het merk voor stond gooien ze over boord voor een schreeuwend uiterlijk. Ik zeg Wagener out, please!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      18 april 2017 om 12:28

      @breinstein: Ik ben het met je eens. Op de AMG GT-R vind ik het wel passen, dat is toch al een hardcore supercar. Maar op de meer reguliere modellen vind ik het niet mooi. Er kleeft alleen 1 nadeel aan. Mercedes heeft jaren geleden aangegeven het jongere publiek meer te willen aanspreken. Hetgeen wat ze doen helpt ook nog aangezien ze meer verkopen dan ooit.

      Bovenstaande auto zal waarschijnlijk de CLA gaan vervangen. Dat vind ik ook geen parel van een auto maar het kreng verkoopt wel. Ik verwacht dat bovenstaande dat ook gaat doen…

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        18 april 2017 om 12:48

        @viezefreddyw: In Amsterdam word je doodgegooid met CLA’s. Liefst wit met zwarte wielen en een ‘swag’ boy erin.

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          18 april 2017 om 13:04

          @stfu: als je maar lang genoeg in Amsterdam rondloopt zou je haast wensen te worden doodgegooid, om het even waarmee, mits effectief.

          Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          18 april 2017 om 13:07

          @stfu: Ooh, niet alleen in Amsterdam hoor. Je ziet die dingen overal. CLA180 CDI’s met AMG pakketjuuuhhh is tegenwoordig heel hip.

          Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        18 april 2017 om 14:20

        @viezefreddyw: bedankt dat je met deze reactie een 32 jarige oud kan laten voelen ;-). Je hebt op zich wel een punt en Mercedes is niet het enige merk (de nieren van BMW worden ook steeds groter bijv.) maar ik vind het geen positieve ontwikkeling. Echter zijn de vele extra verkopen een teken dat de meerderheid het met mij oneens is.

        Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      18 april 2017 om 13:06

      @Breinstein: nou sorry hoor maar ook de vorige E en S klasse waren toch verre van subtiel. En de a/gla/cla zijn wel wat meer uitgesproken dan de vorige a klasse, maar dat is wat MB ook behoorlijk heeft geholpen aantallen te maken.

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        18 april 2017 om 14:22

        @eelco74: mwoah, een vorige E (het liefst van voor de facelift) met ster op de grille en zonder AMG pakket durf ik klassiek en subtiel te noemen. Wellicht geen tijdloze machine als een W124, maar toch.

        Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        18 april 2017 om 14:23

        @eelco74: ik bedoel: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Mercedes_E_350_CDI_BlueEFFICIENCY_Elegance_%28W212%29_front_20100809.jpg

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      18 april 2017 om 17:52

      @breinstein: Is het raar dat ik als voetbalfan “Wenger out!” las i.p.v. Wagener Out?

      Login om te reageren
  3. Stefan-Venema zegt

    18 april 2017 om 12:27

    Gaaf! Met de aandrijflijn uit de E63 S aub.

    Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    18 april 2017 om 12:28

    Dit is een voorbode van de opvolger van de Mercedes-Benz CLA?
    Lijkt wel aardig, scherpe kantjes (of in dit geval ronde) er vanaf denken en je hebt volgens mij wel een strakke sedan staan.

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      18 april 2017 om 18:46

      @granlusso: dat is nog onduidelijk. De totale lengte van deze concept is 10 cm korter dan de huidige CLA en Mercedes heeft eerder al gehint naar een A sedan. Ik vind de daklijn ook te conservatief voor een CLA, heeft namelijk veel weg van de C sedan.

      Login om te reageren
  5. autodrop zegt

    18 april 2017 om 12:32

    Gaaf, heel gaaf!! Kort kontje net als de a3 limousine, juist doordatie zo gedrongen lijkt is ie gaaf. De zijkant is top. De voorkant wellicht net te agressief voor een A-klasse

    Login om te reageren
  6. dunhozzie zegt

    18 april 2017 om 12:34

    Vind hem anders best ok. Sterker nog, vergeleken met de gesmolten look van de huidige is dit een enorme vooruitgang.

    Nadeeltje: Dit blijft wel een FWD toch?

    Login om te reageren
  7. romeoalfa zegt

    18 april 2017 om 12:47

    Daklijn wordt iets meer coupe: nieuwe CLA
    Vervorming tot hatchback: nieuwe A

    A sedan lijkt me sterk.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 april 2017 om 15:03

      @romeoalfa: Maar CLA is gewoon de naam van de A-sedan. Ze hebben gewoon een kofferbak aan de A htachback geplakt en er een CLA van te maken. Daar is de CLA ook zo’n rare wagen waarvan de properties gewoon niet kloppen.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 april 2017 om 17:01

      @romeoalfa: Denk China…

      Login om te reageren
  8. focusrs1 zegt

    18 april 2017 om 12:48

    Ziet er best geinig uit – afwachten hoe uiteindelijk de road versie wordt natuurlijk

    Login om te reageren
  9. misterdrogba zegt

    18 april 2017 om 12:49

    Doe toch maar een A3 Berline. Dit is wat te veel van het goede..

    Login om te reageren
  10. autodrome zegt

    18 april 2017 om 12:51

    Is dit nou omdat de A3 ook als sedan rolt tegenwoordig …

    Login om te reageren
  11. kaeser zegt

    18 april 2017 om 12:51

    Übercool, Mercedes macht das.

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    18 april 2017 om 12:55

    Het is een concept, maar zo ziet ie er voor mij ook nog teveel uit. Graag een iets normaler design en dan kan het best een leuke auto worden. De vorm lijkt beter dan die van de CLA. Dat blijf ik als sedan toch maar een moeilijke auto vinden.

    Login om te reageren
  13. lekbak zegt

    18 april 2017 om 12:58

    Een stuk beter in balans dan de cla momenteel. Die kiept bijna voorover. Nu alleen dat zwarte gat aan de voorkant zien kwijt te raken.

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    18 april 2017 om 13:05

    Ik hoop dat Mercedes de komende jaren nog vast blijft houden aan de huidige designfilosofie. De auto’s die men nu maakt vind ik heel erg mooi. De huidige generatie oogt strak en modern, zonder dat men à la Audi naar de liniaal hoeft te grijpen. En toch, hoewel er veel vloeiende lijnen gebruikt worden, ogen de auto’s alles behalve vrouwelijk.

    Bij deze Concept A Sedan mis ik dat toch enigszins. De bumperpartij en zijkant lijken nog steeds goed binnen de huidige designfilosofie te passen, maar de koplampen vind ik toch net even wat te strak aangesneden. Daarnaast vind ik de grille ook niet zo heel bijzonder. Op een AMG GT R kan het, op de gewone AMG GT vind ik het al iets minder (die van voor de facelift vind ik mooier) en op zo’n kleine wagen als deze concept vind ik het helemaal niet passen.

    Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    18 april 2017 om 13:13

    Ik vind ‘m leuk, vooral de Grrrrril!

    Login om te reageren
  16. eelco74 zegt

    18 april 2017 om 13:14

    Mercedes is echt heel goed bezig en ook goed in staat om zowel de “oude” als “nieuwe” klanten aan zich te binden. Alle modellen hebben recent een enorme stap gemaakt. Daar waar anderen maar een beetje evolueren. Ik vond met de proefrit de 3 serie vooral op het uiterlijk erg tegenvallen. Echt op punten erg ouderwets en behoudend. Terwijl de rijeigenschappen tov de C klasse maar marginaal beter zijn., wat toch het sterke punt van de 3 serie moet zijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 april 2017 om 16:48

      @eelco74: maar BMW is toch ook vooral een conservatief merk? Dat vermeende sportieve van BMW komt er pas in als die wagens 3e hands worden. Maar de koper/leaser van een nieuwe BMW zoekt eigenlijk meestal helemaal geen sportiviteit. Maar comfort en conservatisme. BMW is eigenlijk gewoon een merk voor oude mannen. En ja, ik heb er zelf eentje.

      Login om te reageren
      • eelco74 zegt

        18 april 2017 om 17:40

        @mashell: laat ik het zo zeggen, de giulia 2.0t stuurde zoals ik het eigenlijk van de bmw had verwacht. De C klasse gaf me qua rijden en in en exterieur echt dat gevoel iets speciaals te rijden. Dat kreeg ik met de 3 serie niet. Niet zo direct sturend en een lekker hitsig blok als de giulia. Nauwelijks sportiever dan de C klasse. Interieur is wel tof, maar dat was het dan wel. Dus na 21 jaar alfa (want geen giulia SW) geen 3 serie maar een C klasse. Wie had dat gedacht, ik zelf zeker niet.

        Login om te reageren
  17. allesmetturbo zegt

    18 april 2017 om 13:15

    Lekkere A3 limo kopie

    Login om te reageren
  18. 2wheeler zegt

    18 april 2017 om 13:26

    Ik vind de CLA erg fraai en dit model ook, maar het is toch gewoon een sedan met coupé lijnen, net als de CLA? Bij mij thuis noemen we een coupé alleen een coupé als hij 2 deuren en een kofferbak heeft.

    Maar goed, er gebeuren wel gekkere dingen bij mij thuis…

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      18 april 2017 om 18:49

      @2wheeler: ik wil het niet weten

      Login om te reageren
  19. sr20det zegt

    18 april 2017 om 13:54

    Ander kant is wel extreem Audi

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      18 april 2017 om 14:02

      @sr20det: achterkant*

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        18 april 2017 om 18:50

        @sr20det: achterkant is een modernere interpretatie van de huidige CLA.

        Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    18 april 2017 om 14:01

    Leuk karretje. Vette grill

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    18 april 2017 om 15:04

    Ik denk dat deze er minstens 100.000 keer beter uitziet dan de CLA:

    Login om te reageren
  22. karhengst zegt

    18 april 2017 om 15:38

    Het blijft afwachten. De A-klasse zoals deze op de markt kwam was grote teleurstelling ten opzichte van het concept.

    De scherpe randjes en de kleur maken hem gaaf en indrukwekkend. Neem dit weg en zet hem op 16″ met wieldoppen zonder enige AMG-line details, en het zou gewoon weer een te sterk gedrongen 4-deurs model kunnen worden die er met twee deuren veel beter uit had gezien.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      18 april 2017 om 16:31

      @karhengst: Komt naar mijn idee ook vooral omdat de concept een 3 deurs hatch was…

      Heb van de huidige A eens een 3 deurs hatch gephotoshopt, en dan is het ineens een veel mooiere auto.

      Login om te reageren
  23. dennisdd zegt

    18 april 2017 om 16:48

    CLA destijds niet besteld omdat ik de auto niet vind kloppen qua lijnen. Wat er precies niet klopt, geen idee. Het geheel was het gewoon net niet. Maar deze ziet er al een stuk beter uit.

    Login om te reageren
  24. Rob zegt

    18 april 2017 om 17:08

    Omdat de huidige A klasse-achtigen nog niet lelijk genoeg waren? Mijn god, Mercedes moet het lekker bij grote auto’s houden…

    En ze noemen het een “sedan”? Da’s wel bijzonder. Over het algemeen noemt Mercedes alles een coupe of shootingbrake…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North