• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi verwacht flink verlies door sjoemelschandaal

Auteur: RubenPriest, gepost 22 juni 2016 om 08:47 – 24 Reacties

Lancer Evo


Wie zijn billen brandt..

Mitsubishi Motors heeft vandaag bekend gemaakt rekening te houden met een flink verlies. Vanwege het sjoemelschandaal voerde de Japanse autofabrikant al eerder een intern onderzoek uit. Naar schatting zijn de kosten omgerekend zo’n 155 miljoen euro. Het uiteindelijke verlies is echter een flink stuk groter.

Het concern duikt, net als Volkswagen na het bekend worden van dieselgate, in de rode cijfers. Voor het eerst in acht jaar denkt Mitsubishi Motors een nettoverlies te maken van omgerekend 1,2 miljard euro. Dit is gebaseerd op het huidige boekjaar dat tot maart 2017 loopt. De totale kosten van het schandaal, inclusief compensatiekosten en de terugname in verkopen, kost het concern mogelijk 205 miljard Yen, oftewel ruim 2 miljard euro.

Het vorige fiscale jaar, dat eindigde in maart 2016, wist Mitsubishi 72,5 miljard Yen winst te maken. Kort daarna werd bekend dat de Japanse autofabrikant al sinds 1991 bewust rommelde met uitstootcijfers.

Ook interessant!

  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?
  • 'Mitsubishi overweegt tóch in Europa te blijven'

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

fraude, geld, Mitsubishi, uitstoot

Vorig bericht: « Aston Martin Vanquish Zagato gaat in productie!
Volgend bericht: Kost dat nou, zo’n Enzo van naakt carbon? »

Lees Interacties

Reacties

  1. martijn11 zegt

    22 juni 2016 om 08:49

    Nou welk automerk zal volgen

    Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      22 juni 2016 om 09:06

      @martijn11: tesla.

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        22 juni 2016 om 09:50

        @nopetrolnofun: zit stiekem gewoon een dikke motor in, daarom gaat ie zo hard

        Login om te reageren
  2. cadrez zegt

    22 juni 2016 om 08:53

    Alsof ze nog zoveel winst maakten. Hier in België zie je ze bijna nooit rijden… bij jullie misschien dat fotomodel phev maar daar stopt het dan ook denk ik zo. De lancer evo is de enige die nog bestaansrecht heeft bij dit merk.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      22 juni 2016 om 08:59

      @cadrez: Naar het schijnt is de wereld groter dan Nederland en België…

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        22 juni 2016 om 09:08

        @griffendahl: klopt. We waren Luxemburg nog vergeten! ?

        Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      22 juni 2016 om 09:14

      @cadrez: Ga voor de grap eens in Japan kijken. Bijna overal waar je kijkt in de stad zie je Mitsubishi staan. Roltrappen bijvoorbeeld. Mitsubishi zit zelfs in de visserij daar.

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        22 juni 2016 om 09:45

        @Vanquish: klopt. Ben er me wel van bewust. Was wat te kortzichtig bezig. Je mekskuus

        Login om te reageren
      • Rob zegt

        22 juni 2016 om 10:25

        @Vanquish:
        Ja, maar die roltrappen hebben vrij weinig met Mitsubishi-Motors (daar hebben we het hier over) te maken, behalve de naam. Kijk voor de grap eens hier, krijg je een beetje een beeld van de omvang van al het Mitsubishi:
        https://www.mitsubishi.com/php/users/category_search.php?lang=1

        Dat zijn iets van 600 bedrijven, maar het zijn ook zelfstandige opererende bedrijven. Soms zelfs elkaars concurrent. Er is geen één „Mitsubishi”. Er is Mitsubishi-Motors, Mitsubishi-Heavy, Mitsubishi-Electric, etc. etc. Ze investeren wel in elkaar, nemen aandelen in elkaar, maar niet zo zeer om invloed te kunnen uitoefenen. Maar juist om zelfstandigheid te waarborgen.

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          22 juni 2016 om 10:31

          @Rob: Klopt. Het was ook vooral om aan te geven dat Mitsubishi hier in Nederland (misschien Europa) klein lijkt, maar dat absoluut niet is.

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 juni 2016 om 09:34

      @cadrez: en die Evo heeft nou net geen problemen met de uitstoot!

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      22 juni 2016 om 11:42

      @cadrez: De L200 doet het volgens mij nog wel goed in Engeland. Dat is op zich ook geen verkeerde pick up.

      Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    22 juni 2016 om 08:55

    Gewoon weer evo’s gaan bouwen!

    Login om te reageren
  4. FieRo zegt

    22 juni 2016 om 09:45

    Met de Outlander is hier ook gesjoemeld, maar dan door de overheid !

    Login om te reageren
  5. boxtarus zegt

    22 juni 2016 om 10:02

    Gt555 op dat kenteken. Leuke verwijzing naar de subaru

    Login om te reageren
  6. dutchcourage86 zegt

    22 juni 2016 om 10:18

    Misschien moeten ze weer gewoon mooie auto’s bouwen in plaats van zo’n honds lelijke Lancer. Wat hebben die gasten trouwens weinig modellen in Nederland.. In Colombia doet de pick up het goed en die rijdt ook fantastisch moet ik zeggen! Maar ja, niet echt een auto voor de Nederlandse markt.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      22 juni 2016 om 10:32

      @dutchcourage86:
      Kei-cars zijn ook goed in. Daarom werkte Nissan in beginsel met Mitsubishi-Motors samen. Maar wie weet wat de toekomst brengt. Ze zitten nu wel bij Nissan en Renault, dat biedt natuurlijk veel mogelijkheden voor Mitsubishi personenauto’s.

      Login om te reageren
    • xiran zegt

      23 juni 2016 om 08:44

      @dutchcourage86: idd een space star en wat suv. Verder niks.

      Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    22 juni 2016 om 11:15

    nr plaat GT555 op de topicfoto. Hahahaha

    Login om te reageren
  8. pinut187 zegt

    22 juni 2016 om 11:22

    Komen ze wel weer overheen.

    Login om te reageren
  9. bluebear zegt

    22 juni 2016 om 11:22

    Ik ben van mening dat weinig fabrikanten vrij zijn van een bepaalde ‘sjoemel’ met uitstoot/verbruikscijfers.
    Volgens mij zijn er maar twee soorten. Zij die tegen de lamp gelopen zijn, en zij die nog niet gesnapt zijn. De wetten en regels met betrekking tot uitstoot zijn gewoonweg onrealistisch. De grootste vrachtwagen fabrikanten hebben immers ook al aangegeven dat Euro7 en Euro8 simpelweg technisch niet haalbaar zijn.

    Login om te reageren
  10. eefie zegt

    22 juni 2016 om 16:31

    Ze sjoemelen allemaal. Niet heel netjes, maar de controle was blijkbaar eerder niet voldoende.
    Maken ze eigenlijk nog wel fatsoenlijke auto’s, alleen de Evo kan/ kon mij bekoren

    Login om te reageren
  11. dawwg zegt

    22 juni 2016 om 19:08

    Al sinds 1991 sjoemelen en geen honderden boze posts hier op AB, itt de VAG posts … Jullie zijn bij deze allemaal door de mand gevallen VAG-haters; beetje schijnheilig om te meten met 2 maten he :)

    Ben ook benieuwd of de USA nu ook MM probeert leeg te melken; verder inderdaad niets nieuws …

    Login om te reageren
  12. schuimbekje3 zegt

    23 juni 2016 om 12:27

    heeft heel lang geduurt maar Vkswagen heeft eindelijk een aandachtsdeflector… en nog steeds niet echt iets bijzonders…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North