• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Morgan Aero SuperSports

Auteur: robbie, gepost 24 april 2009 om 11:11 – 50 Reacties

Morgan Aero SuperSports
Een nieuwe Morgan, dat komt alleen voor als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen. Maar toch is het vandaag zover. Op Villa d’Este (waar anders?) onthult Morgan vandaag haar allernieuwste model.

De Aero SuperSports is gebaseerd op de al bestaande Aero 8 en Aeromax en heeft daarom ook dezelfde 4.8 liter V8 van BMW met 367 pk onder de langgerekte motorkap liggen. Het model dat nu presenteerd is heeft nog de naam ‘concept’, maar ga er maar vanuit dat het model uiteindelijk vrijwel zonder wijzigingen in productie zal gaan. De oplage zal beperkt blijven tot 200 stuks. (via: es.autoblog.com & pistonheads.com)

Aero SuperSports
As part of the Centenary celebrations Morgan announces a truly special model.

Designed and engineered in house, the Morgan Aero SuperSports is a lightweight aluminium sports car with a luxurious specification. The interior features a comfortable combination of polished hardwoods, hand stitched leather and electronic technology to create a driving environment that is efficient, ergonomic and sumptuous. In spite of all this opulence the overall weight of the car is still minimal so the car is responsive to driver inputs and economical to run. The unique way Morgan can achieve this is down to our use of aircraft style superformed aluminium outer panels and the skills of our craftsmen to hand finish the assembly of each car.

This technology debuted in the 100 AeroMax coupes built by the factory in 2008 and 2009.

Such was demand for this model, that Morgan have taken the decision to produce the Morgan Aero SuperSports. A limited edition, the car makes use of two aluminium detachable roof panels. These can either turn the car effectively in to a coupe or when detached bring fresh air and the aromas of the seasons to the driving experience without undue wind disturbance to spoil the journey. The panels can be stored conveniently in the boot.

The car of course benefits from the lightweight aluminium Aero chassis which is adhesively bonded for class leading rigidity. Exceeding global crash protection standards, this is also the platform used by the Morgan Aero Eight GT3 currently competing successfully in the 2009 International FIA GT3 Championship. This chassis combined with the aluminium 4.8 litre BMW V8 engine and a choice of 6 speed automatic or manual gearboxes offers an unrivalled driving experience. No other automatic car offers such dynamic power transmission.

Drawn by Matthew Humphries, and engineered for production by the experienced “Morgan Design” team, the new Aero Super Sports is due to enter production in early 2010. A deposit of £25,000 is required to ensure the supply of one of these exciting new models. It is anticipated to cost around £127,000 including VAT.

Charles Morgan, Grandson of the founder said ” The Morgan Aero SuperSports is a luxurious flamboyant sports car which also remains true to Morgan’s philosophy of lightweight minimalist simplicity. It is a celebration of our love of cars and the romance of travel and is a fitting model to announce during Morgan’s Centenary year.”

Ook interessant!

  • Buitenkansje: de goedkoopste schele auto van Marktplaats
  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Lichtgewicht, Morgan

Vorig bericht: « Er komen 10.000 oplaadpunten voor elektrische auto’s
Volgend bericht: Autoblog trendwatching: Extreem luide toeteraars »

Lees Interacties

Reacties

  1. Georgio zegt

    24 april 2009 om 11:14

    Heel erg mooi!
    golvende lijnen en een lange neus. én hij kijkt iets minder scheel!

    Login om te reageren
  2. Eric zegt

    24 april 2009 om 11:16

    Hmm alleen die achterkant past er niet helemaal bij

    Login om te reageren
  3. luukvankaathoven zegt

    24 april 2009 om 11:17

    Een gevalletje hate it or love it, en zelf hoor ik bij die laatste. ;)

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    24 april 2009 om 11:19

    Oh jee… De Aeromax vind ik zelf erg mooi, maar bij het aanzien van dit model zou ik de neiging krijgen een cheque uit te schrijven op naam van Wiesmann…

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 11:19

    Ik vind hem verschrikkelijk lelijk. Die kont verpest het helemaal voor mij.
    Toch zou ik er graag een keer mee rijden. Dit is toch wel 1 van DE outsiders in de autowereld. Voor mij genoeg reden om hem een kans te gunnen. ;)

    Login om te reageren
  6. johan zegt

    24 april 2009 om 11:20

    heerlijk…..

    die MINI koplampen misstaan m ook niet!

    Login om te reageren
  7. LJ zegt

    24 april 2009 om 11:23

    relaxte bak:D

    Login om te reageren
  8. MDA zegt

    24 april 2009 om 11:26

    Hij kijkt inderdaad minder scheel dan zijn broertjes!

    En komen die achterlichten nou van een Lancia Thesis??

    Login om te reageren
  9. Noël zegt

    24 april 2009 om 11:26

    Dat is mooi!!

    Kunnen we die gelijk even bekijken op ons studietripje over 2 weken in Engeland!! haha… :D

    Login om te reageren
  10. Knowitall zegt

    24 april 2009 om 11:26

    ugh, is dit een creatie van leepo’s chop shop?

    Login om te reageren
  11. Think-Tank zegt

    24 april 2009 om 11:30

    @ MDA: Dacht ik ook meteen. Daarvan zijn er in ieder geval nog genoeg. De hadden eigenlijk net zo goed de stock van de koplampen ook kunnen opkopen.

    Login om te reageren
  12. Entwicklung88 zegt

    24 april 2009 om 11:31

    Toch wel gaaf van eigenzinnigheid, maar inderdaad geen auto van de gulden middenweg.
    Toch jammer dat zelfs de stengels bij de stuurinrichting exact hetzelfde zijn als bij BMW’s.

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    24 april 2009 om 11:31

    @Georgio & MDA, zijn broertjes kijken precies hetzelfde hoor ;) Een aantal jaren geleden heeft de Aero 8 namelijk een facelift gehad en zijn de koplampen aangepast.

    Login om te reageren
  14. Arnoud zegt

    24 april 2009 om 11:33

    Nee, die achterkant kan mij ook niet bekoren. En ik vind het juist jammer dat hij minder ‘loenst’. Dat vond ik nu juist zo karakteristiek aan de Aero 8. Die dubbele side pipes vind ik overigens wel mooier dan een enkele.

    Login om te reageren
  15. Tinus zegt

    24 april 2009 om 11:38

    LOL @ Knowitall

    Heey Leepo! This car looks like you’re mothers arse! Thats not a compliment!

    Shut up Bernie! I’m the desinger, you dont know shit!

    Login om te reageren
  16. rotorhead zegt

    24 april 2009 om 11:39

    Nice, een AeroMax zonder dak :D En ook al ziet het er wat geforceerd uit.. zet maar voor de deur! :D

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    24 april 2009 om 11:39

    @ Original_Arnoud: ik vreesde al dat ik de enige was die de loensende blik mooier vond! Gelukkig niet dus.
    (maar ik ben ook zo’n eikel die de Multipla na de facelift veel lelijker/nietszeggender geworden vind)

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    24 april 2009 om 11:40

    vindt

    Login om te reageren
  19. Vaag zegt

    24 april 2009 om 11:42

    Lijkt het maar zo of zijn ze op de laatste foto echt de koplampen vergeten?

    Login om te reageren
  20. C6_R zegt

    24 april 2009 om 12:26

    Nee, doe mij dan maar de goddelijke aeromax! Boattailachtige kontje is hier niet helemaal lekker uit de verf gekomen…

    Login om te reageren
  21. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    24 april 2009 om 12:36

    Deze, maar dan met de achterkant van de Aeromax graag…

    En belangrijker nog: what happened to the Life-Car????

    http://www.desktopcar.net/morgan/lifecar/Morgan_Life_2008_04.jpg.html

    100% de mooiste concept van de afgelopen 10 jaar!!!
    Ik zit te wachten totdat deze uitkomt: mooi merk, (nu) super rijdende auto’s, en dat desiiiiiiiiign…

    Login om te reageren
  22. JRmiura zegt

    24 april 2009 om 12:49

    Nee, doe mij dan liever nog de normale coupé…
    Maar t best neem ik tog een wiesmann…
    Sorry ma blijkbaar maken de Duitsers tog de beste “Oldstyled Britisch Sportscars”

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    24 april 2009 om 13:02

    Hij blijft scheel kijken. Als ze dat eens opgelost krijgen kan het nog mooi zijn.

    Login om te reageren
  24. joejojo zegt

    24 april 2009 om 13:02

    Uhh. Lancia Thesis achterlichten…. iemand?

    Login om te reageren
  25. GWBoes zegt

    24 april 2009 om 13:21

    @ joejojo

    ja ik :P

    Login om te reageren
  26. Fidel Castro zegt

    24 april 2009 om 13:41

    mooi

    Login om te reageren
  27. F1Ferrari zegt

    24 april 2009 om 13:56

    jammer die andere waren mooier:(

    Login om te reageren
  28. Jandepandaman zegt

    24 april 2009 om 13:58

    Lekker hoor. Niks mis mee, beetje eigenzinnig.
    …Alleen, waar laat ik hem…

    Login om te reageren
  29. q-oekje zegt

    24 april 2009 om 14:36

    is dit een mule?

    Login om te reageren
  30. Citrofieleviltwin zegt

    24 april 2009 om 15:07

    Morgan is gewoon de max! Het is (persoonlijk) een van de beste auto’s met een retro uiterlijk.

    Login om te reageren
  31. EJS zegt

    24 april 2009 om 15:28

    Die kont is enigszins vreemd moet ik zeggen! Maar denk dat als je ‘m in ’t echt ziet je er snel aan went, ben benieuwd! De voorkant is iig minder scheel en mooier dan elke Morgan tot nu toe!

    Login om te reageren
  32. rs zegt

    24 april 2009 om 15:39

    kahn-velgen?

    Login om te reageren
  33. topless zegt

    24 april 2009 om 15:56

    @Joejojo

    En de koplampen zijn van de mini, terwijl ze vroeger van de Beetle waren. Voor toeleveranciers zijn kleine fabrikanten als Morgan nu eenmaal niet erg interessant waardoor zelf ontworpen onderdelen erg duur worden.

    Login om te reageren
  34. koen zegt

    24 april 2009 om 16:18

    Fallus fail voor de handrem?

    Login om te reageren
  35. Orichy zegt

    24 april 2009 om 16:30

    Het is de mooiste en natuurlijke auto, die ik ken, zo worden er nog maar weinig gemaakt, dat is niet erg, zolang ze maar gemaakt blijven worden.

    Login om te reageren
  36. valetparker zegt

    24 april 2009 om 16:48

    BMW Z8 achterlichten?

    Login om te reageren
  37. Iemand zegt

    24 april 2009 om 17:24

    Die lampen zijn echt scheel !!! :P Als dat verbetert is ziet het wel wel netjes uit. :)

    Login om te reageren
  38. thommie94 zegt

    24 april 2009 om 17:43

    mag ik de kotsemmer?

    Login om te reageren
  39. Donkervoort zegt

    24 april 2009 om 17:44

    valetparker: eeh? Lancia Thetis mischien?
    ik snap niet hoe je hier Z8 achterlichten in kan zien, ik zou eerst even googlen als ik jou was…

    verder vind ik het een erg gave auto, alleen jammer dat ie die dubbele achterrruitjes niet meer heeft zoals de earomax, die heb ik dus ook liever voor mijn deur staan.

    Login om te reageren
  40. Harold zegt

    24 april 2009 om 18:17

    Orgineel! erg mooi.

    Login om te reageren
  41. Sebbe zegt

    24 april 2009 om 18:24

    Kahn velgen?

    Login om te reageren
  42. Emile_Benz zegt

    24 april 2009 om 18:34

    Nou vind ik de Morgan Aero sowieso al niet echt mooi, maar dit… Nee, geef me dan maar de eerder genoemde Wiesmann…

    Login om te reageren
  43. W115 zegt

    24 april 2009 om 19:10

    nou erg mooi is het niet, maar onder de motorkap zit het wel goed :D

    Login om te reageren
  44. BananaFlip zegt

    24 april 2009 om 19:59

    Morgan blijft altijd zuperzpeziaal.
    Prachtig golvend lijnenspel, 101 procent emotie en een lekkere V8 roffel.
    Mjammie.

    Login om te reageren
  45. Yeelen zegt

    24 april 2009 om 21:40

    en waar is Hammond? :D

    Login om te reageren
  46. Osca zegt

    25 april 2009 om 02:14

    so mooi Classic meets technology <3

    Login om te reageren
  47. florisw zegt

    25 april 2009 om 11:39

    Gelukkig is die oplopende kofferbak van de Aero 8 eraf gehaald. Dat hebben ze hier beter opgelost. Foto 5 is erg relaxed!

    Login om te reageren
  48. apos zegt

    25 april 2009 om 20:39

    Voor Joop Donkervoort:

    Kijk zo bouw je nu een mooie auto!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  49. Citrofiel zegt

    26 april 2009 om 18:01

    Het is een beetje een kruising tussen een Aero 8 en een Aeromax. Die twee afzonderlijk zijn bijzondere en in mijn blik mooie auto’s. Dit zit er zo tussenin dat het beide net niet is, gewoon niets dus. Maar ondanks die lelijkheid, of eigenlijk juist daardoor, is het voor mij wél weer een leuke auto geworden. Snap je het nog? :D

    Login om te reageren
  50. Roberto zegt

    1 mei 2009 om 12:55

    Doe mij die maar!
    Vooral van de zijkant vind ik hem schitterend, mooie klassieke lijnen op een lichtgewicht frame met een krachtige motor, topcombinatie!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North