De nieuwe generatie van de RS6 Avant. Like?
Het design is zoals je zou mogen verwachten van een RS: uitgeklopte wielkassen, honingraatroosters in de grillen van een vernieuwde bumper, side skirts en een dikke diffuser met vette pijpen. De Avant krijgt ook nog een zilveren laagje op de spiegelkappen en dakranden, een dakspoiler en grotere velgen met performance banden. En ja, mocht je in de war zijn, er zit een groot “quattro” logo in de grill aan de voorkant.
Aan de binnenkant is er weinig veranderd. We zien het afgeplatte stuur, rode wijzers op de opgepoetste platen, heel veel carbon en sportstoelen van leer en Alcantara. Het is echter onder de motorkap waar de echte verandering ligt. De V10 is namelijk ingeruild voor een 4.0-liter V8! Deze V8T zal volgens de geruchten rond de 560 pk gaan leveren, dat is minder dan de vorige (580 pk). Een max koppel van 700 Nm en een topsnelheid van 304 km/u worden ook genoemd. De sprint van 0-100 zou in 3,9 seconden mogelijk zijn, maar die specs zijn niet bevestigd. De V8 is gebaseerd op dezelfde motor als de Audi S6 en Audi S7. Meer info volgt snel, en hopelijk gaan we ‘m volgende maand in het echt zien in Detroit, of anders in maart 2013 op de Genève Motor Show.
UPDATE: alle officiële informatie is inmiddels te vinden in DIT ARTIKEL!
Lekker :)
Ziet er goed uit!
Wow.. Die achter- en voorlampen. Doe me dan die oude maar!
@zender: hoe kun je dat nou niet mooi vinden. Het is wel bijna 2013 hè?!
@911GT2: Dus omdat iets in is, moet je het maar mooi vinden? Ik vind ze ook afzichtelijk.
@Wessee: ik bedoel dat ronde lampen met peertjes er in echt niet meer kunnen. Zeker op een RS6 niet.
@911GT2: het ziet er een stuk mooier uit dan dit gefriemel. De binnenkant van deze koplampen doen me denken aan een alien en dat is niet bepaald positief. Ben het met hem eens, doe mij oude maar met die prachtige koplampen.
@911GT2: Nee, ok. Maar iets minder rococo mag ook wel.
@911GT2: bijna ‘kerst’ bedoel je zeker ?! :)
Ik was even bang om weer een brakke Photoshop creatie tegen te komen, maar gelukkig: het zijn de shops van de marketing afdeling van VAG.
Geen specs meegezonden bij de foto’s?
@awesome: Alsjeblieft.
Ten eerste is er het gewicht, dat zo’n 100 kilogram lager is dan voorheen. Mede daardoor kost de sprint naar 100 km/h 3,9 seconden, dat is zeven tienden sneller dan wat de vorige generatie presteerde. Bovendien heeft de nieuwe RS6 met het optionele Dynamic Plus-pack een topsnelheid van 305 km/h, bij de standaardversie grijpt de begrenzer in bij 250 km/h, met het Dynamic-pack wordt dat 280 km/h. De vorige RS6 was standaard begrensd op 250 km/h en was naar wens op te rekken tot 280 km/h.
de redline is bij 5200rpm?
@viencentbussens: Lekker op rode diesel rijden met je zelfontbrander. Past goed bij het kleurtje.
@viencentbussens: In het display is het ook -22, ik vermoed dat dit een variabele redline is met de temperatuur :)
@RobertJ: +22;)
@viencentbussens: Die ‘redline’ bestaat hier uit lampjes die afhankelijk van bijvoorbeeld motor of olietemperatuur aan of uit gaan. Dit om schade aan de achtcilinder te voorkomen. Dit idee is ook al toegepast op bijvoorbeeld de M5 E60.
@martino: ahzo, dank voor de verduidelijking!
@viencentbussens: Graag gedaan!
@martino: E39 was nog iets eerder :)
Jezus, wat vet! Toch wel de ultieme familieauto.
Specs?
@mbfanatic: er zijn nog geen officiele specs.
@mbfanatic: top iig 250:P
van voor echt lekker met die full led lichten maar van achter moet ik nog wennen
Wel een agressieve neus, alleen die grill, doe daar toch eens iets aan! Dat ding is echt lelijk!
Blijft gewoon een onwijs vette bak dit! Alleen jammer dat ze de V10 er uit hebben gehaald..
Benieuwd hoeveel de 4.0T gaat leveren in de RS6… Droomwagen.
Heerlijk lijkt me dat, op zaterdag naar de Ikea en dan even een billy boekenkast in laden… vervolgens rondje op de nordschleife en dan naar huis, vrouwlief had je immers weggestuurd voor een nieuwe boekenkast
Verder is de desigdn afdeling niet echt heel druk geweest!
@rufctr01: Bij M’etjes en AMG’tjes is er minder veranderd ten opzichte van het reguliere model. ;)
@kickass: leuk man, ik heb alsnog liever een amg of m
@zender: Dat is jouw mening. Ik heb liever een M dan een RS, maar liever een RS dan een AMG…
@zender: Het ging er mij meer om, wat je met die verandering bedoelde.
@rufctr01: GAAP! Kom nu eens met een andere reactie. Of beter stop die anti reacties eens. Jij bent net zo origineel als de Audi design afdeling.
@martijnh: GAAAAAAAAP
@rufctr01: slechte nacht gehad?
@nicktexel: Slecht leven waarschijnlijk, want dit is niet zijn eerste reactie.
@kickass: achja hij houd van porsche… zzien die er niet al 50 jaar hetzelfde uit toevallig?
@rufctr01: Ze kunnen altijd nog meer dan jij.. wen er maar aan
Zekker zal die dik zijn ! De vorige generatie is steeds de koning der Avant’s;
Moesten die foute velgen nou echt?? En dat quattro logo in de ondergrille is ook net even te sjonnie achtig.
Aaah! de resjes is er yeah.
@norge: Yes?? Jij?
@SCscreamGT2: Sarcasme vriend…
@norge:
Als je ´t geld had zou je m kopen ofnie? Je bent alleen te trots om ’t toe te geven. #pussy
@JvT: I know I wouldn’t…
@JvT: Nope, ik zou hem niet kopen.Heeft veel te maken met de arrogante manier van doen bij de VAG dealers. Zou liever een Volvo kopen voor dat geld. Wel iet met 4×4…
@norge: xc90!!
@norge: V70R AWD Classic? Met die heerlijke 5 cilinder!
@norge: Een volvo? Ipv van een RS6? En mensen zijn het hier daadwerkelijk mee eens? Zet die haat-brillen eens af en laat je behandelen aan je calimero-complex.. kleuters! De RS6 is samen met de E63 de ultimate family wagon.. Face it! Met een caravan erachter naai ik jullie volvo nog stront bij het stoplicht.. volvo.. wat een lachtertje
@solmatje: Er zijn geen stoplichten hier.
@solmatje: jij kickt zeker 24/7 op snelheid, ADHD misschien?
@Gideon: RS6 is gewoon de ultieme en de beste station die er is, de M5 en E63 staan op ruime afstand achter de RS6.
@solmatje: @solmatje; mijn reactie was voor jou
@agera: Moet je hem is kijken op bijv. de nurburgring, onderstuur galore.
Dan toch liever een E61 station M5!
Of een CLS shootng brake ofzo…
@kaasboerin: Niet iedereen boendert dagelijks over de Nordschleife ;)
@motoragent: Ja oke, maar zo “RS” is dat ding dus niet..
@motoragent: Oh wacht, ja snelweg “RS” is ‘ie wel natuurlijk. :)
@kaasboerin: Met 560pk is deze RS inderdaad snelweg… eh, snel weg.
@solmatje: de ultieme family wagon is voor mij de Volvo 850 (in R/T5/T5-R uitvoering) of Volvo V70 Classic (als R of R AWD). Sorry maar er kan geen V8 of V10 op tegen Volvo’s 5 cilinders die in de 850 en V70 Classic liggen. Niet beginnen over het vermogen, de 2319 cc grote versie kan véél hebben, al helemaal met aangepaste internals. Bevendien, ja echt, vind ik de 850 en V70 Classic mooier dan welke RS6, M5 of E-AMG dan ook.
@ej20g: ok dat is bijzonder.. Maar sneller is die niet
@solmatje: in standaard vorm inderdaad niet. De snelste 850 schopt het tot “slechts” 250 pk. Maar met 270-280 pk lopen ze al wel 260+ (lopen de teller uit). Ik kan de M5’s, E-AMG’s en RS6en goed waarderen hoor. Maar er is überhaupt weinig wat voor mij de Volvo 850 overtreft…
@norge: Een keer problemen met een Audi-dealer en gelijk een hekel aan alles wat met VAG te maken heeft?
@kickass: Als het 1 keer was geweest ….
Hoop dat dat quattro logo in de grille een optie is.
@Dinge: Alles is een optie in een optie pakket wat je eigenlijk niet nodig heb bij Audi, aah meneer u wil een stuur ? Dan moet je chromen ventieldopjes pakket kopen voor 2000 euro…
@norge: Geld speelt geen rol bij mensen die een RS6 kopen.. daar kun je nog wat van leren
@solmatje: geld speelt geen rol? Hoe denk je dat die mensen rijk zijn geworden dan… Niet door alles met bakken uit te geven….
@jzaero: Ik heb het over geld in de vorm van opties op een RS6.. dat stelt niets voor (opties die bovendien verzonnen worden door norge, omdat hij denkt dat het grappig is)
@solmatje: En jij denkt blijkbaar dat je telkens weer op @norge moet reageren.
@mdemooistelettervanhetalfabet: Dat vindt hij fijn
@solmatje: En jij doet wat hij fijn vindt? Apart heur.
agh ik snap het al je hebt zeker ooit een vriendin gehad die vreemdging met iemand die een auto had die behoorde tot het VAG concern
@Dinge:
En vergeet vooral de optie “vering” niet aan te vinken.
Anders ligt die ongeveer zo.
@jrk68: wauw wat een humor..
@solmatje:
Wauw wat een lange tenen :)
Staat daar nu serieus “Quattro” in de grille? Brainfart van de designafdeling of zouden ze een creatieve stagiair hebben aangenomen?
@motoragent:
Die stagiair rijdt waarschijnlijk een oude Seicento Sporting Abarth, daar staat die benaming ook zo op het gaas geverft….
@motoragent: http://www.autoblog.nl/breaking-audi-gaat-design-meer-divers-maken-aqr ;-)
Die kachelpijpen maken het af in stijl
Jullie kunnen reageren wat je wil, maar met deze audi wil bijna iedere vrouw van bil!
Wat een geweldige autobahn raket!
vind het zeker wel een geslaagd design
@JH:
En toen werd je wakker met een kwakkie in je navel….
@JH: Sorry, maar die soort vrouwen wil ik niet leren kennen.
@JH:
Wees blij dat je ‘m niet hebt…anders was je wéér vrijgezel ;)
Dat quattro in de gril ziet er natuurlijk niet uit. Maar 1 keer door de modder en je ziet het niet meer
Geen audi fan maar er zitten toch een paar gave styling details tussen! Wordt volgens mij Een verkooptopper.
rode zone bij 5.500 opm?
@RazorHead:
RS6 Bluemotion jonguhh….
Specs:
0-100: Snel genoeg voor een familiewagen.
Topsnelheid: 250 km/h begrensd, €10.000 extra en dit gaat naar de 280 km/h.
Tiefus geile bak!
@VWTouran75: Kan niet beter gezegd worden idd; een tiefus geile bak!!
@VWTouran75: €10.000 voor het WEGHALEN van een begrenzer! Dat heet nou afzetterij.
Jammer voor de gemiddelde overvaller: De RS6 is misschien iets te opvallend geworden voor jullie werkzaamheden!
@martino:
Nee hoor, hier wordt hij toch alleen maar in het grijs verkocht….
Op Autoweek wordt een 0-100 tijd vermeld van 3,9 seconden (!). Topsnelheid op 305. Dit laatste zal nog steeds wel begrensd zijn. BMW’s M5 loopt ook zo hard op de limiter.
@JeejEm: en ze noemen een bron, maar die schrijft dat helemaal niet. Lekker vaag dus weer, wij wachten even op een meer betrouwbare bron.
Geweldige wagen, zou voor me familie eerder deze kopen (avant) dan de M5 denk ik…
http://www.webwombat.com.au/motoring/images/audi-rs6-avant-4-big.jpg
Het lijkt me echt heel sterk dat dit de echte photoshops van Audi zijn hoor, dit is het ongewtijfeld het werk van iemand anders. Nog even afwachten dus hoe de RS6 er echt uit gaat zien, maar in ieder geval is dit m nog niet.
Leukleukleuk! Gelukkig stapt Audi ook eindelijk van die lelijke velgen af die ze al onder de RS3, RS4, RS5 en vorige RS3 schroefden.
Hebb0n!
Ow, wacht, geen geld voor…
Ganz geil !!
Het is best een mooie wagen maar die Audi’s zien er nu toch echt wel al meer dan 8 jaar hetzelfde uit, je ziet met moeite het verschil tussen een A4, A6, A7, A8, …
Ze mogen toch wel dringend eens iets radicaal doen zoals BMW gedaan heeft door Bangle eens de 5-reeks te laten ontwerpen. Niet iedereen vond het mooi maar het was tenminste nog eens gedurfd, zeker omdat de 5-reeks toch wel een serieuze fleet wagen was onder directie en kaderleden.
@voytekbe: NOU EN? Captain Obvious Award is alvast voor jou vandaag.
@flippert: Het gaat hier toch over reageren op de Audi RS6? Ik geef mijn mening wat ook de bedoeling is van de functie “Reageren”
Denk dat je het concept niet helemaal snapt van deze website. Too bad you’re not captain Obvious or you might have figured that out already. Toch een leuke poging voor in de top 10 comments van de week te komen!
@flippert: Een gratis tip voor je: nooit arroganter zijn tegen mensen die intelligenter zijn en meer verbaal onderlegd.
coole auto maar dat quatro logo is to much
oh my god wat een lekker ding, dacht niet dat er zo snel een station zou komen die nog lekkerd er was dan de RS4. Maar, 560 pk maar, vorige was 572 ? ik dacht dat Audi-RS’ filosofie was vursprung durch POWEERRRR ! natuurlijk ook vrij veel in een station!
Geen teasers? Eindelijk een autofabrikant die het snapt.
Nee, niet like. Net zoals de nieuwe RS4 B8 vele malen lelijker is dan de RS4 B7, is deze RS6 C7 veel lelijker dan de C6. De motor zal vast en zeker een juweel zijn, maar dat was de V10 uit de RS6 C6 ook. En die is in mijn ogen véél mooier dan deze nieuwe.
@voytekbe gelukkig lijken de 3 en 5 serie niet op elkaar….
Ik denk dat dit weer een M5 killer word net zoals het vorige model RS6 tegen vorige M5
@dahlback: daar moet wel tegenover gezet worden dat de M5 E60 73 pk en 130 Nm minder had, 2 aangedreven wielen minder had en vééél beter klonk (al klinkt de RS6 verre van slecht, dat moet ook gezegd worden). De M5 was daarentegen wel 170 kg lichter. Niet gek dat de RS6 wat rapper was dan de M5…
@dahlback: hij komt ook later uit dan de M5, kunnen ze misschien even afkijken wat ze in ieder geval moeten verbeteren??????
@3246cm252kw: Zo kan je het ook zeggen van de huidige M5 tegen vorige model Rs6, die testen nieuw model M5 tegen de oude Rs6 V10 op bmwboard.com, dan wint de M5 maar had ook nog aangepaste computer.
@dahlback: Ja deze generatie weer wel maar kvind dat er toch nog een serieus verschil is tussen de 3 en de 5, over de achterkant geef ik je anders volledig gelijk maar het is toch nog niet in de mate van Audi.
Gaat er vooral over dat je bij Mercedes of BMW tenminste een groot verschil ziet tussen vorige en huidige generaties van de C-klasse, E-klasse, 3-reeks, 5-reeks, … Allemaal toch serieus andere designs en heel wat vernieuwingen terwijl het bij Audi gewoon hetzelfde blijft.
Daar wil ik wel een beschuitje mee eten!!
Heerlijk! Uber Geil ! Hopen op de staatsloterij met O&N :-)
Yeah! Yes yes yes mooi!!
Liever een M5 touring (ja ik weet dat die niet meer bestaat).
Voor deze wagen nog eens speciaal even ingelogd.
Wat een vreselijk vette voiture is dit zeg.
Supergeil!
Audi is goed bezig.
ingelogd en blijven he
Ook dat quattro staat er heerlijk voor op.
Dubbel drie dwars WAAAAAUUWW BEAST!!!!
RS6! Wat wil je nog meer in het leven?
Precis sneller dan de gemiddelde sportwagen, ruim en comfortabel wat wil je nog meer.
@agera:
Ja, immergerade aus misschien…. Lekker belangrijk en heel spannend ook….Not.
Ik koop wel een tweedehands rs6 voor 65.000 heb je al een mooie. Gastank erin en je rijdt nog goedkoop ook!
@alassad: hier nog een. Ben opzoek naar een plus uitvoering.
Paar jaar terug een rs6 plus (c5) gehad. De v8 biturbo.
@750d: plus uitvoering? Die kende ik nog niet. Weet wel dat je getunede versies hebt tot 720(!) pk
@alassad: 480 pk was dat. Was 2 jr oud toen ik hem kocht maar maakte te veel kilometers hetgeen wel een erg dure zaak werd. Wel heerlijke kilometers… ;))
@750d: de Plus zal net als bij de C5 behoorlijk zeldzaam zijn, maar in ieder geval succes met je zoektocht. De RS6 C6 blijft een mooie auto om te zien. En de C5 is in zowel “gewone” uitvoering als Plus uitvoering beeldschoon.
Die stoelen hadden wel iets meer hardcore mogen zijn. Deze vind je volgens mij zelfs terug in een s-line al dan niet een s6.
Nou vooruit….. Ondanks dat het een Audi is, wil ik ‘m wel :-)
Net zo snel als de LS van laatst maar met een lagere top terwijl ie lichter is…volgens kenners hier niet indrukwekkend dus.
-=edit: vervolgartikel staat inmiddels online=-
@EdGaR: Is dit een open sollicitatie?
@EdGaR: Wel erg zakelijk.
RS4 met RS6 badge.
Zelfde kleur, zelfde uitstraling.
Een rode pot nat.
@BmwMPower:
Enkel een verschil in afmetingen.
Koning onder de stations, porn on wheels thank you Audi
ik denk dat bankovervallers hier niet meer voor gaan kiezen….ziet er veel te dik uit voor een incognito a6
@norge: juist wel naast de ruimte is deze de snelste station.
als ik hem moch testrijden, een heel jaar lang, op de Nordschleife, of even een blokje om in het dorp, of er boodschappen mee mocht gaan doen in Zuid Frankrijk, of hier om de hoek, je hoort me niet klagen!
wat een auto!!!!
Add lightness – smaller engine – excellent evolution. I’ll have blue and white (fancy ecological cloth perhaps) I guess since most will be grey/black.
-edit: nutteloze bijdrage-
Nieuw? Weten jullie ’t zeker?
Minder mooi van binnen, minder mooi van buiten, minder vermogen?! Minder cilinders, minder motorinhoud en de topsnelheid is ook al niks meer. Lijkt me dus op veel belangrijke vlakken een mindere auto dan de vorige RS6. Maar ik wil graag eens in beide rijden om tot een goede conclusie te komen.
@Cantago: Volg je de hedendaagse trends wel? Auto’s moeten zuiniger en lichter. Deze RS6 heeft in verhouding meer vermogen dan de oude, is lichter, zuiniger en heeft meer koppel. Het enige wat je zou kunnen missen is de V10 als je dat mooier vind dan een V8.