• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe BMW M2 in het echt!

Auteur: machielvdd, gepost 13 januari 2023 om 12:15 – 41 Reacties

Live vanaf de Autosalon van Brussel: de nieuwe M2. Wat vinden we ervan?

BMW heeft geen grote grille nodig voor een controversieel design. Dat bewijzen ze met de nieuwe M2. Die heeft geen enorme nieren, maar toch zijn de meningen heel erg verdeeld over deze auto. De een vindt ‘m lekker dik, de ander vindt het een lelijk hok.

Op de Autosalon van Brussel, die vandaag van start is gegaan, kunnen we de nieuwe M2 in levende lijve bewonderen. Het betreft een maagdelijk wit exemplaar met zwarte velgen. Of nee, gouden velgen. Of nee, allebei. BMW heeft links en rechts verschillende velgen gemonteerd. Jullie mogen dus kiezen.

Onder de motorkap zien we de 3,0 liter zes-in-lijn die we ook kennen uit de nieuwe M3 en M4. Het vermogen is wel ietsje teruggeschroefd, want verschil moet er zijn. In plaats van 480 pk levert de zescilinder in deze M2 460 pk.

Aan de aandrijflijn zal het niet liggen. Aan het gewicht misschien wel. De nieuwe M2 ziet er namelijk niet alleen dik uit, maar is ook serieus zwaar. Je ziet hier namelijk 1.725 kg (!) aan auto staan.

Hoeveel je daarvan merkt, daar gaan we achter komen in de rijtest. Voor nu de vraag: is het uiterlijk van de nieuwe M2 een beetje te pruimen? Roept u maar.

Ook interessant!

  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Video: nieuwe BMW M2 klinkt als M4
  • Nieuwe BMW M2 krijgt afschuwelijke uitlaten
    Nieuwe BMW M2 krijgt afschuwelijke uitlaten
  • MANHART kietelt de nieuwe G87 BMW M2
    Manhart kietelt nu al de nieuwe G87 BMW M2
  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, brussel-2023, G42, m2

Vorig bericht: « Officieel: de Mazda MX-30 met wankelmotor is hier!
Volgend bericht: Tesla Model 3 instapper nu ook met subsidie »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    13 januari 2023 om 12:24

    Is dit een solid witte of is het parelmoerwit ? De vorige M2 CS was in beide kleuren verkrijgbaar. Een solid witte met goudkleurige velgen, keramische remmen en – ja, val hier effe van m’n geloof . . . – handbak zou ik wel lusten.

    Login om te reageren
  2. damrakker zegt

    13 januari 2023 om 12:29

    Heras meets BMW, en noemen het M2. #hekkie

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      13 januari 2023 om 18:58

      Hekkie?

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    13 januari 2023 om 12:33

    Ik ben echt benieuwd hoe een auto als deze M2 zo zwaar kan zijn. Zeker ten opzichte van zijn voorganger, die zo rond de 1500 kilogram woog. Waar komt de 200 kilogram extra gewicht vandaan?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      13 januari 2023 om 12:37

      Die 1500 kg was kentekengewicht, als ik me niet vergis. Dus voor een eerlijk vergelijk moet je daar 100 kilo bij optellen. Maar goed, dan blijft alsnog een dikke 100 kg gewichtsverschil over.

      Login om te reageren
  4. Foramen zegt

    13 januari 2023 om 12:33

    1725kg wauw. Hoe is dit ruim 250kg zwaarder dan een e46 M3, niet echt evolutie te noemen.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      13 januari 2023 om 12:38

      Zie hierboven, de 1475 kg van de E46 M3 is kentekengewicht, niet EU rijklaar gewicht.

      Login om te reageren
      • Foramen zegt

        13 januari 2023 om 16:38

        Is deze 1725kg dan niet ook het kenteken gewicht? Neemt niet weg dat ze beide veel te obese zijn.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          13 januari 2023 om 17:45

          Kan ik me niet voorstellen, deze oto staat op een beurs in Brussel. Daar zullen ze geen Nederlandse kentekengewichten hanteren, lijkt me.

          Login om te reageren
  5. racefan zegt

    13 januari 2023 om 12:47

    Wat leuk dat Mansory de nieuwe M2 mocht ontwerpen.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      13 januari 2023 om 13:07

      Idd dacht ook even aan een fout tuning project.

      Alleen te weinig forged carbon voor een Mansory creatie.

      Moet er niet aan denken wat er gebeurt als Mansory dit nog in handen krijgt.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      13 januari 2023 om 15:32

      Met die flink uitgeklopte wielkasten nemen ze menig tuner de wind behoorlijk uit de zeilen…

      Het staat hem overigens best goed. Ik vind alleen de kont verhoudingsgewijs wat te kort t.o.v. de rest van de auto.

      Login om te reageren
  6. paulvanwersch zegt

    13 januari 2023 om 12:50

    ik voel een beetje gal achterin mijn keel naar boven komen…
    Waar is die mooie tijd van een 1M of M3 F84 gebleven……???

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      13 januari 2023 om 17:51

      F84? Dat model ken ik nog niet.

      Login om te reageren
  7. Batterijlikker zegt

    13 januari 2023 om 12:55

    Dit is gewoon echt een heel lelijke auto.

    Login om te reageren
  8. lekkerlinksrijden zegt

    13 januari 2023 om 12:58

    Ennnn deze ook verne#kt

    Login om te reageren
  9. Jochen zegt

    13 januari 2023 om 13:00

    In daglicht komen de vlakken ongetwijfeld anders uit. Ik herken elementen van de e30 m3 en dat vind ik positief. Op de foto’s niet heel fraai, maar i.r.l. zal het zeer waarschijnlijk een stuk beter ogen.

    Login om te reageren
    • bietje zegt

      13 januari 2023 om 14:06

      Ik had precies hetzelfde… ik kan die E30 M3-esque wielkast bijv wel waarderen. Het ziet er in dit geval ook wel echt ongenuanceerd en no-nonsense uit.

      Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    13 januari 2023 om 13:02

    *Het autosalon ;-)

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      13 januari 2023 om 13:24

      In Nederland zeggen we de autosalon ;)

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      13 januari 2023 om 13:41

      In het Nederlands zijn zowel ‘het’ als ‘de’ toegestaan. Zie o.a. de dikke Van Dale.

      Login om te reageren
      • b00st zegt

        13 januari 2023 om 14:03

        Beide mogen inderdaad, maar hebben wel een verschillende betekenis.

        Salon is een het-woord in de betekenis ‘grote beurs, jaarbeurs’, bijvoorbeeld in samenstellingen als autosalon, voedingssalon, vakantiesalon.

        Salon kan zowel een mannelijk de-woord als een het-woord zijn in de betekenis ‘bankstel, meubels voor een zithoek’, in de betekenis ‘woonkamer, zitkamer’ en in de betekenis ‘chique ontvangkamer’.

        Oma is erg trots op de / het lederen salon die ze kreeg van haar kinderen.

        /taalnazi

        Login om te reageren
  11. fastforward zegt

    13 januari 2023 om 13:12

    Mooie Forza bodykit.

    Login om te reageren
  12. chrisvis zegt

    13 januari 2023 om 13:22

    Precies een blokkendoos

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    13 januari 2023 om 13:36

    Doe mij die GS die er naast staat maar.

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    13 januari 2023 om 13:39

    De normale 2-serie vind ik echt een mislukking. Deze M2 ziet er nog enigszins dik uit, maar mooi kan ik het niet echt noemen. Die droopy-achterlichten, die rechte lijnen. Meh. Doe mij de vorige M2 maar, liefst in Competition-uitvoering. Alleen het interieur van de nieuwe M2 vind ik een stuk mooier.

    Login om te reageren
    • HelldogBE zegt

      16 januari 2023 om 00:59

      Is het ooit anders geweest? De 1/2-serie coupé heeft altijd moeilijk op het netvlies gelegen. De vorige M2 was toch echt de uitzondering op de regel voor mij. Ook de 1M heeft tijd nodig gehad om te rijpen en was tov de tijdloze E46 en E92 maar een mager design.

      Login om te reageren
  15. SanderB zegt

    13 januari 2023 om 13:53

    Veel te druk design naar mijn mening. Waar de E46 en E39 prachtigwaren in hun eenvoud is dit lelijk in zij complexiteit. BMW is echt serieus de wegkwijt, de enige mooie auto in het gamma momenteel is de 5 serie

    Login om te reageren
  16. Turbo S zegt

    13 januari 2023 om 13:56

    Lijkt wel een of andere goedkope kit car.

    Login om te reageren
  17. mc96 zegt

    13 januari 2023 om 14:05

    Ik vind decgoudkleurige velgen persoonlijk erg mooi. De nieren en de inlaten op de voor bumper/spoiler van de M2 kunnen mij minder bekoren. Jammer want het front van de normale 2 coupe vind ik juist erg geslaagd.

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    13 januari 2023 om 14:05

    Ik vind hem vooral heel erg dik, in de positieve zin. Ik vind hem ook mooier dan de gewone 2-serie, maar het zal nooit een beauty worden.

    Login om te reageren
  19. 718s zegt

    13 januari 2023 om 16:01

    Wie wil nog zo ’n ding? Een gemiddelde tesla model y performance rijdt dit Ding naar huis… Snellere acceleratie, hogere top, en bochten zal ’t niks ontlopen… Een 2de hands m2 kopen snap ik nog… Maar dit? Nehh…

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      13 januari 2023 om 17:43

      Boeien . . . 🥱

      Login om te reageren
  20. HZW zegt

    13 januari 2023 om 17:04

    Compleet mislukte auto, dan is de vorige M2 echt 10x mooier.

    Login om te reageren
  21. mrrobot zegt

    13 januari 2023 om 17:38

    Serieus mijn 550 weegt 1800 jatog, en hoe die achterkasten? Zit er iemand opzettelijk een dip te maken in elk design.

    Login om te reageren
  22. joki zegt

    13 januari 2023 om 18:37

    Dat gewicht is toch echt niet meer normaal… Als je 100 kg uit je wagen haalt besef je wat dat toevoegt aan wendbaarheid. Ik snap echt niet dat BMW hier zo de mist in gaat…

    Login om te reageren
  23. lexis zegt

    13 januari 2023 om 21:29

    Shit man, het kan dus nog erger dan de beverneus. Zou het dan toch waar zijn dat de volledige design afdeling van BMW naar het verre Oosten is vertrokken. Dit is echt “zum kotsen” gelukkig is er nog de reguliere m240i. En met dik 380 peekaas kom je eigenlijk weinig te kort en is het uiterlijk toch nog enigzins doenbaar. Tja de spypics deden al het ergste vermoeden. RIP binnenkort BMW.

    Login om te reageren
  24. gdjnl zegt

    13 januari 2023 om 22:03

    Iemand is vergeten de Smoothing Tool vergeten te gebruiken bij het tekenen van die wielkasten en luchtinlaten. De voorzijde lijkt wel een airco duct…

    Login om te reageren
  25. kennone zegt

    13 januari 2023 om 23:00

    Waar ik de nieuwe 2serie coupe echt verschrikkelijk vind, vind ik deze M2 helemaal geslaagd👌🏼👌🏼👌🏼 heerlijke brede sjaak. Graag eentje waar zo’n 500kg van af gestript is🙂

    Login om te reageren
  26. maotje zegt

    14 januari 2023 om 07:30

    Op de foto oogt het als een autostyle bodykit. Mag hopen dat het er irl toch beter uitziet.

    Login om te reageren
  27. jippie zegt

    14 januari 2023 om 10:52

    Bij deze is de tweedehands waarde van het vorige model in één klap flink gestegen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North