• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Ducati Superleggera V4

Auteur: willeme, gepost 7 februari 2020 om 10:09 – 36 Reacties

Ducati Superleggera V4 '20 (kuip)

Voor motormuizen met bovengemiddelde haast en portemonnee.

Je hebt motorfietsen en je hebt motorfietsen. Voor velen heeft Ducati een speciaal plaatsje. Zelfs mensen die meer met Harley’s of Japanners hebben, kunnen een Ducati waarderen. Het is drama, het is fraai en het klinkt geweldig. Dit is hun nieuwe topmodel, de V4 Superleggera.

Koolstofvezel

Net als met dure supercars is deze superbike voor een groot gedeelte vervaardigd uit koolstofvezel. Niet alleen het frame, maar ook het subframe, de achterbrug en beide wielen zijn geheel van het vederlichte en peperdure materiaal gemaakt. Daarmee is het de eerste motorfiets waarvan de volledige draagconstructie van carbon is. Al deze maatregelen zorgen voor een 6,7 kilogram lichtere motorfiets dan voorheen.

Ducati Superleggera V4 '20  (frame)

Desmosedici Stradale R

Het motorblok is een waar pareltje. Het is een viercilinder in V-opstelling: een V4 dus. Dit ‘Desmosedici Stradale R’-blok meet 998 cc. Het maximum vermogen is 224 pk. Ook is het Stradale R blok aanzienlijk lichter dat het andere V4 blok van Ducati, dat 1.103 cc meet en 2,8 kg meer weegt. Over gewicht gesproken, de Ducati Superleggera V4 weeft 16 kg minder dan de Ducati Panigale V4. Het leeggewicht is 159 kilogram. Dit resulteert in een pk-gewichtsverhouding van 1,41 pk per kilo. Erg indrukwekkend.

Ducati Superleggera V4 '20

Akrapovič

Dat cijfer kun je nog indrukwekkender maken door het Akrapovič-uitlaatsysteem te bestellen. Dan stijgt het vermogen naar 234 pk. Deze uitlaat is onderdeel van de Racing Kit, die je standaard geleverd krijgt. De Racing Kit bestaat uit diverse onderdelen die je Ducati V4 Superleggera geschikter maken voor het betere circuitwerk.

Ducati Superleggera V4 '20  (wheelie)

Mocht je denken: “Ik wil er ook eentje!”, dan ben je niet de enige en moet je eveneens haast hebben. Er worden namelijk slechts 500 exemplaren van gebouwd. Vanaf juni 2020 worden de eerste exemplaren geleverd met een maximum van 5 per dag. Uiteraard zijn alle exemplaren voorzien van een unieke badge om te zien welk nummer jij hebt gekocht.

Ook interessant!

  • Deze Ducati Superleggera V4 past perfect bij deze Aventador SV
  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • Ducati Multistrada V2
    Ducati Multistrada V2 is betaalbare crossover
  • Koop deze 2014 Ducati voor ruim € 76.000,-

Nieuwste artikelen

  • Alfa Romeo Stelvio op Marktplaats is plots spotgoedkoop
  • Koop een gedragen racepak van Max Verstappen voor bijna 20.000 Euro
  • Audi A3 en S3 worden nóg minder premium
  • Zomerse autozaken: kan je eigenlijk swirl marks verwijderen?
FacebookTweetPinLinkedIn

ducati, Motorfiets, superbike, superleggera

Vorig bericht: « Subaru bevestigt komst nieuwe BRZ
Volgend bericht: Deze 340 pk Volvo is in prijs verlaagd »

Lees Interacties

Reacties

  1. ethylestra zegt

    7 februari 2020 om 10:22

    Ducati superlekkerah v4

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    7 februari 2020 om 10:40

    Brute fiets! Gaaf om te zien dat ze die winglets uit de MotoGP nu ook toepassen op een motor waar een kentekenplaat op gaat.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      7 februari 2020 om 12:19

      @Edge: die dingen zijn zo lelijk…

      Login om te reageren
  3. tvr1974 zegt

    7 februari 2020 om 10:44

    159kg, 234pk.. bizarre cijfers.. Afhankelijk van de rijder natuurlijk erop dan maar denk dat je toch tussen de 5 en 6 tellen op de 200 zit en de 300(299 op teller) snel aantikken zal ook een paar tellen langer duren.. denk alleen dat het prijskaartje wat hoog zal zijn voor mij dus nog even geen nieuwe bike voor mij

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    7 februari 2020 om 11:13

    Ik vind Ducati’s ook fantastisch. Ze bouwen in mijn ogen de mooiste racers van het segment en volgens mij rijden ze ook erg goed. Maar ik heb altijd een probleem met Ducati’s en dat is nou juist het geluid. Een racer moet voor mij een gillend of huilend geluid maken, zoals die Japanners doen. Een Ducati vind ik altijd klinken als een tourmotor. Om die reden zou ik er al niet voor kiezen, mocht ik ooit een racer overwegen.

    Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      7 februari 2020 om 11:33

      @berlinetta: vrees dat het aan jou ligt. Bizar mooi geluid, zo diep en laag, door merg en been.
      Daar kan geen rijstraket tegenop.

      Grootste probleem van ducati is de onderhoudskosten. Er is altijd wel wat kapot of aan vervanging toe.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        7 februari 2020 om 12:20

        @aarsgewei: en ze klinken niet meer zo goed als ze pakweg 10 en 20 jaar geleden deden.

        Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      7 februari 2020 om 13:44

      @berlinetta: mijn oom heeft een 996 met een Termignoni uitlaat. Kippenvel elke keer als hij ‘m start. Die machine jankt niet zoals een naaimachine, hij brult. Precies zoals ik verwacht van een racemotor.

      Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      7 februari 2020 om 15:29

      @berlinetta: Vriend van mij heeft een 1200 monster, termignoni uitlaat volledig zonder dempers. Als hij dat ding start gaan er standaard auto alarmen af. Heerlijk

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        8 februari 2020 om 12:13

        @olivier420: dat lukt met een eenpitter supermoto ook nog wel

        Login om te reageren
    • racerx zegt

      8 februari 2020 om 17:28

      @berlinetta: ik denk dat de sound van deze V4 op toeren je wel gaat bevallen.

      Login om te reageren
  5. fmgarcia zegt

    7 februari 2020 om 11:17

    Je moet toch wel echt weten wat je doet met dit kreng tussen je benen. Dit komt dichter bij motoGP in de buurt dan welke Valkyrie of Amg-one bij een prototype of F1 auto.

    Login om te reageren
  6. cazzo046 zegt

    7 februari 2020 om 11:33

    Deze gaan linea recta een verzameling in. Niemand die hier mee gaat racen of op de weg rijden.

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      7 februari 2020 om 18:34

      @cazzo046: oh jawel. Als je regelmatig op t circuit rijd kom je zo nu en dan mensen tegen die dergelijke motoren meenemen.

      Yamaha r1 50th ann
      Bmw hp4 race
      De oude superlegera

      Zowel in zondagrijders oem trim of full race spec.. er zijn mensen die t doen

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    7 februari 2020 om 11:44

    159kg met 234pk….. Van 0 naar een volle broek in 2 seconden….

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      7 februari 2020 om 17:21

      @dutchdriftking: lang leven mijn stoma??

      Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    7 februari 2020 om 12:30

    @aarsgewei: Kan goed dat het aan mij ligt hoor. Zoals ik zei, vind ik een hoog gillend geluid beter bij zo’n racer passen dan een diep donker geluid.

    Overigens off-topic: AB, voor mij is het niet mogelijk om te reageren op iemand, anders dan zijn naam zelf te typen in het comment vak met een @ ervoor. Ik zie dat het andere mensen wel lukt. Gebruiken zij de app of is er iets anders aan de hand?

    Login om te reageren
  9. schuimbekje3 zegt

    7 februari 2020 om 12:32

    zijn alleen maar geschikt voor circuit met mooi weer… in alle andere situaties is het simpel. hij gaat stukgaatie als je hem langer gebruikt dan 10 rondjes circuit of de bestuurder is stukgaatie omdat deze fiets dan als enige opdracht de bereider dood te maken heeft als het regent.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      7 februari 2020 om 15:04

      @schuimbekje3: haha stukgaatie! Originele grap zeg!

      Login om te reageren
  10. tjorque zegt

    7 februari 2020 om 12:48

    Ik heb me voor de 0,52 pk/kg die ik morgen ophaal al bijkomend verzekerd tegen lichamelijke schade en overlijden…

    Maar 1,4 pk/kg dat lijkt me echte waanzin…

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      7 februari 2020 om 19:10

      @tjorque: als ze de prijs halveren is het donorentekort ook meteen opgelost.

      Login om te reageren
  11. karaya zegt

    7 februari 2020 om 12:48

    Een 900SS uit de zeventiger jaren met open pijpen. Dan rammelden de ramen in de sponningen.

    Alleen een Laverda 750 SF ging daar nog overheen.

    Login om te reageren
  12. karaya zegt

    7 februari 2020 om 12:51

    @schuimbekje3

    Een kenner! (een oom van de broer van een neef van mij had een nieuwe Honda gekocht die de eerste dag al stuk ging. Ergo: Honda’s gaan altijd stuk, vooral in de regen)

    Login om te reageren
  13. duderuud zegt

    7 februari 2020 om 12:57

    Mooie fiets maar ik ben bang dat het prijskaartje richting de 60k gaat.

    Login om te reageren
    • duderuud zegt

      7 februari 2020 om 12:59

      @duderuud: Eh…80k moet ‘iebl gaan kosten. Ouch!

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        7 februari 2020 om 13:28

        @duderuud: kolere

        Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        7 februari 2020 om 15:05

        @duderuud: euh kost 100.000€.

        Login om te reageren
  14. autogeak zegt

    7 februari 2020 om 13:01

    Dat is de betere kruisraket

    Login om te reageren
  15. hehe zegt

    7 februari 2020 om 13:30

    Hij wordt sneller van een Akra uitlaat.
    ‘Deze uitlaat is onderdeel van de Racing Kit, die je standaard geleverd krijgt.’

    Als je die kit standaard geleverd krijgt is de motor minder snel maken met een andere uitlaat een optie ?!?

    Login om te reageren
    • jajeroenja zegt

      7 februari 2020 om 13:49

      @hehe: Misschien is die racing-kit alleen voor circuit gebruik door het ontbreken van een E keurmerk in de uitlaat. Een open akra zou op de weg niet mogen.

      Login om te reageren
      • hehe zegt

        7 februari 2020 om 14:01

        @jajeroenja: In Nederland is geen E keurmerk op de weg juist geen probleem.
        Rij zelf ook met Termignoni op mijn Ducati en die is niet goedgekeurd.
        Op het circuit doen ze juist weer veel moeilijker over teveel dB’s heb ik mij laten vertellen.

        Login om te reageren
        • sandervzanten zegt

          7 februari 2020 om 18:41

          @hehe: wellicht in de regio waar jij woont niet. Maar steeds meer binnensteden controleren wel degelijk op E-keur en gemonteerde DB-killer. Kosten 370€ geloof ik…

          Login om te reageren
  16. stromae zegt

    7 februari 2020 om 13:45

    Het begrip “motormuis” mag trouwens ook wel es ten grave gedragen worden… weinig muis meer aan als je dit ding in de begrenzer trekt…

    Login om te reageren
  17. balboni zegt

    7 februari 2020 om 17:39

    V4 is zalig: krachtig onderin, vermogen bovenin en een heelrijk geluid. Mijn dagelijkse kilometers maak ik op een Honda VFR800; fantastisch apparaat! (Ook nog met Vtec)

    Login om te reageren
  18. mustang750supersnake zegt

    7 februari 2020 om 17:51

    235 pk op160 kilo!!!…..pfffff….ding trekt zichzelf onder je vandaan als je ff nie oplet….

    Login om te reageren
  19. mustang750supersnake zegt

    7 februari 2020 om 17:56

    ding vammij heeft 110 pk op 200 kilo en dat gaat al rap…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North