• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe hippiebus van Volkswagen

Auteur: Author, gepost 9 januari 2017 om 07:28 – 46 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe hippiebus van VolkswagenAfbeelding Dit is de nieuwe hippiebus van VolkswagenAfbeelding Dit is de nieuwe hippiebus van VolkswagenAfbeelding Dit is de nieuwe hippiebus van VolkswagenAfbeelding Dit is de nieuwe hippiebus van VolkswagenAfbeelding Dit is de nieuwe hippiebus van VolkswagenAfbeelding Dit is de nieuwe hippiebus van VolkswagenAfbeelding Dit is de nieuwe hippiebus van Volkswagen

Dit is de nieuwe hippiebus van Volkswagen
In Detroit, zo’n beetje de geboorteplaats van alles met een volvette V8 onder de kap, presenteert Volkswagen een nieuwe telg uit de I.D.-familie.

Dat betekent groen, groener, groenst! Deze conceptuele I.D. Buzz wordt op alle vier de wielen aangedreven door twee elektromotoren en legt volgens VW zelf feilloos een link tussen de elektrische toekomst en het verleden. Op de beurs in Parijs zagen we vorig jaar al de gewone I.D. en dit is dus de veelpersoons variant.

Volkswagen claimt dat de I.D. Buzz een bruikbare range combineert met een zee aan binnenruimte. Helaas houdt het merk de kaarten tegen de borst en krijgen we vooralsnog niet te weten hoe ver de bus komt op een volgeladen accupakket. Desondanks moeten we toegeven dat de Buzz er helemaal niet slecht uitziet, bovendien oogt ‘ie net iets minder conceptueel dan de gewone I.D.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ
  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, concept, detroit-2017, Elektrisch, id, Volkswagen

Vorig bericht: « Nederlander wint 200.000 Dollar dankzij Formula E
Volgend bericht: Mercedes punt de GLA en GLA45 AMG lichtjes bij »

Lees Interacties

Reacties

  1. stamp zegt

    9 januari 2017 om 07:37

    Hartstikke leuk, maar zo’n concept kan iedereen tekenen. Sterker nog: ik zie niets dat ik met mijn simpele brein niet zelf had kunnen verzinnen: Mega scherm ala Tesla, retractable stuur voor de zelfrijdende toekomst, variabele indeling interieur, two-tone kleurstelling zoals de eerste type2 ook al had, inclusief de lijnen op t front.

    Beetje jammer dat er aan de achterzijde niet wat méér naar t verleden is gekeken: een paar kleine gloeiende spijkertjes als lampen was mooier geweest dan deze design streepjes als lampen.

    Maar goed: bouwen, 120kWh accupakket in de vloer en gaaan! Doe ’t goed, en lever ‘m net zoals nu: van rete kaal tot fully loaded: van courierbestelwagen tot luxe camper.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      9 januari 2017 om 09:35

      @stamp: Hij is te klein voor een camper of bedrijfswagen (vervanging van bestelbusje kan wel).
      Ze moeten gewoon een elektrische Transporter uitbrengen. Maar dat kan helaas nog wel even duren, ze zijn nu ook al zo lang met dit concept aan het leuren.

      Deze is wel leuk hoor, maar men wel sedans of SUV’s. Dit is meer een soort van MPV (vanwege de afmetingen)

      Login om te reageren
  2. kilicaviation zegt

    9 januari 2017 om 07:40

    Ik herriner dit design van Volkswagen. Ik durf niet met alle zekerheid te zeggen maar dit hadden ze al ongeveer 13 jaar geleden al ontworpen. Durf te wedden dat ik niet de enige ben.

    Login om te reageren
    • Aquios zegt

      9 januari 2017 om 07:58

      @kilicaviation: Ik zat het inderdaad ook al te denken. Ik heb dat design inderdaad ook heel wat jaren geleden al gezien. Is niks nieuws aan.

      Login om te reageren
      • jandeboer zegt

        9 januari 2017 om 09:46

        @aquios: Dat was volgens mij de microbus concept uit 2001.

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          9 januari 2017 om 10:40

          @jandeboer: klopt 2001, alweer 16 jaar geleden stond dit concept al in de ijskast:
          http://michiganradio.org/post/why-vw-will-not-bring-back-van-us-least-right-now

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          9 januari 2017 om 16:43

          @jandeboer: Meer nog: de Microbus-concept zag er gewoonweg fantastisch goed uit. De Bulli was al een pak minder, en dit I.D.-ding lijkt gewoon nergens meer op…

          Login om te reageren
      • kilicaviation zegt

        9 januari 2017 om 12:24

        @aquios: Klopt, ze hadden het zelf aantal jaren later weer tentoongesteld.

        Login om te reageren
        • Aquios zegt

          10 januari 2017 om 08:39

          @kilicaviation: Blijkbaar denken ze elke 10 jaar te kunnen scoren met hetzelfde concept model. Een lekkerhoudertje voor de toekomst of zo?

          Login om te reageren
          • kilicaviation zegt

            10 januari 2017 om 10:10

            @aquios: Haha precies, 2027 zal het zelfde design weer tevoorschijn komen maar dan op waterstof

            Login om te reageren
    • josvanrey zegt

      9 januari 2017 om 08:12

      @kilicaviation: idd het eerste wat ik dacht. Je bent niet de enige.

      Login om te reageren
      • kilicaviation zegt

        9 januari 2017 om 12:24

        @josvanrey: Haha, ja me 2 :)

        Login om te reageren
        • josvanrey zegt

          9 januari 2017 om 13:16

          @kilicaviation: maar was het eerdere concept model ook praktisch niet in dezelfde kleurstelling?

          Login om te reageren
          • kilicaviation zegt

            10 januari 2017 om 10:08

            @josvanrey: Wat ik zelf nog kan herrineren is grijs lichtblauw kleurstelling

            Login om te reageren
            • josvanrey zegt

              10 januari 2017 om 20:55

              @kilicaviation: nu je het zegt idd! Dit was het concept toch?

              http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/volkswagen-confirms-plans-to-build-microbus-26782_1.jpg

              Login om te reageren
    • kapitein zegt

      9 januari 2017 om 08:47

      @kilicaviation: Inderdaad.. vag weet zelfs een concept nog uit te melken.

      Login om te reageren
      • kilicaviation zegt

        9 januari 2017 om 12:25

        @kapitein: Haha uiteraard, die kunnen wel meerdere dingen uitmelken..

        Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      9 januari 2017 om 10:15

      @kilicaviation: Dat was de VW Bulli Concept.

      http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2011/Volkswagen_Bulli_T1_Concept/Volkswagen_Bulli_T1_Concept-3332.jpg

      Login om te reageren
      • kilicaviation zegt

        9 januari 2017 om 12:27

        @peugeotgti: Hier heb je het al: al een paar keer tentoongesteld in de afgelopen 16 jaar

        Login om te reageren
  3. stephane8200 zegt

    9 januari 2017 om 07:53

    Best een leuk idee, deze bus.

    “Als je grappen over sjoemeldiesels wilt maken toets dan ‘1’. Voor grappen over olie toets ‘2’. Als u een medewerker wilt spreken, blijf dan aan de lijn.”

    Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    9 januari 2017 om 07:56

    Hebben jullie al een I.D. of dit model daadwerkelijk op de markt komt?

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      9 januari 2017 om 08:35

      @jamesbond007: in ‘sterk aangepaste vorm’ … VW management heeft het ‘al’ besloten, de productielijn wordt al opgetuigd. Dit na meer dan 10 jaar steggelen over het wel of niet in productie nemen van het Microbus concept, toen nog met redelijk pittige verbrandingsmotoren; nu dus volledig elektrisch. De autopilot functionaliteit zal in de eerste iteraties niet te vinden zijn of in gecastreerde vorm … Ik zou het nog niet aandurven, stuur intrekken en de stoel omdraaien voor een gezellige kwebbel / chit – chat? Lefgozer/lefchick die dat doet bij de eerste generatie, das vragen om troubles, eindigen met een harde klap, verwrongen metaal en mensen die zich erg pijn doen / rijp voor ziekenhuisopname voor langere tijd. Tandje erger kan ook gezien de Tesla mishaps op de Autopilot; permanent verblijf in een gat onder de grond / of naar eigen keus verkoold in de grote hete mensenoven …

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        9 januari 2017 om 10:49

        @autodrome: de autopilot is veiliger dan de mens. De cijfers bevestigen dat al jaren. En als je vaak op de weg zit weet je ook wel hoeveel menselijke fouten er gemaakt worden.
        Het probleem volgens Google is dat we fouten van mensen accepteren. Bij een computer kunnen we dat niet. Bijv Tesla is al meerdere malen onterecht aangeklaagd omdat hun auto een fout zou hebben gemaakt.
        Ik denk dat wij mensen onze faalbaarheid maar eens moeten accepteren. Voor woon-werk verkeer autopilot. In de weekenden lekker zelf sturen in een fun-auto.

        Login om te reageren
        • autodrome zegt

          9 januari 2017 om 11:25

          @janjansen: met de huidige stand van de techniek en de beperkte mapdata(in 3D en spatiaal is vereist plus krachtige, betaalbare processoren en dsp’s), no way! Over drie tot 5 jaar wordt pas stage 4 bereikt, dat is semi-autonoom, om maar over stage 5 te zwijgen, dat vereist real-time en zelflerende/adaptieve AI. Veiliger??? Dat is Tesla marketingprietpraat/dik belegd broodje Bokito. Met zo weinig auto’s die van autopilot achtige systemen zijn voorzien, valt daar statistisch gezien te weinig over te zeggen en kan je er zeker geen conclusies aan verbinden. Maar ieder z’n meug, als je een death wish hebt, in gedachten uiteraard vakkundig uitgevoerd door Charles Bronson, dan wens ik je succes … Zet de autopilot maar aan, handjes van het stuur en wacht op de eerstvolgende rotonde of uitzonderlijke situatie waar het ding geen raad mee weet …

          Login om te reageren
          • JanJansen zegt

            9 januari 2017 om 23:30

            @autodrome: dat is een mening, geen feit. Het is inmiddels 2017 en huidige data laat anders zien:
            “It may seem counter-intuitive, but almost all studies on properly equipped driverless cars suggest they are safer than those driven by humans.”

            Login om te reageren
            • autodrome zegt

              10 januari 2017 om 14:44

              @janjansen: Ik weet niet waar je het rapport Vandaal hebt, maar er staat duidelijk ‘suggests’, het is nu nog niet duidelijkk omdat er onvoldoende data bechikbaar is daar dat er simpelweg onvoldoende autonome wagens in het huidige wagenpark. Ze zullen ooit veiliger worden, nu is dat zeker nog niet het geval, dat kan je simpelweg nog niet concluderen aan de hand van de beperkte data, los van de beperkte stand van de technologie. Over 5 jaar praten we weer verder …

              Login om te reageren
  5. gove zegt

    9 januari 2017 om 08:17

    gaaf die pauzeknop op het rempedaal

    Login om te reageren
  6. lekbak zegt

    9 januari 2017 om 08:19

    Het komt elke paar jaar weer terug. Een nieuw hippiebusje van vw. Gaat niks worden, hippies zijn toch niet goed genoeg in geld verdienen om een nieuw busje te kunnen kopen.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      9 januari 2017 om 09:47

      @lekbak: En toch wisselen die T1’s en T2’s nu ook voor een godsvermogen van eigenaar. Dus er is blijkbaar wel vraag naar. Maar goed, of een nieuwe bus die zelfde vraag/ status weet te bereiken…

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        9 januari 2017 om 10:27

        @kilum: Zijn ook (meestal) geen hippies meer die die dingen kopen.

        De hippies van nu kopen een oud gaar T3 busje helaas vaak met de nodige problemen. Of een oud Mercedes busje ofzo.
        Of gewoon een Ford Transit als ze niet zo met dat imago bezig zijn en lekker met een busje erop uit willen.

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          9 januari 2017 om 12:54

          @fanboy: Dat is dus ook precies mijn punt. Er zal dus zeker wel een markt voor zijn. En de ontwikkeling zal niet heel veel extra geld kosten. Het blijft toch een bestelbus. Dus die wordt sowieso al ontwikkeld. Dan is het een kwestie die nieuw te gaan leveren in “hippie bus” variant. Paar stoelen er in. Interne afwerking wat beter, kek dual tone kleurtje er op en klaar is Matthias Müller.

          Login om te reageren
  7. alfalfa zegt

    9 januari 2017 om 08:56

    Van hippiebus naar hipsterbus, wie had dat gedacht? Doe het niet Volkswagen. Er is een reden dat de hippiebus steeds maar weer terugkomt als ‘nieuw’ concept, ontwerpers kunnen er niks mee!

    Login om te reageren
  8. niekie1999 zegt

    9 januari 2017 om 09:25

    Ben ik de enige die denkt dat dit lijkt op een updated versie van de VW minibus uit 2001?
    http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/800×450/format/jpg/quality/85/http://www.blogcdn.com/translogic.aolautos.com/media/2010/07/2001-vw-microbus-concept-side-1280×960.jpg

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2017 om 09:26

    Zal de remake transporter 1 dan ooit komen? Al zoveel concepts gezien!

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    9 januari 2017 om 09:42

    Hij is tenminste wel ook luchtgekoeld!

    Login om te reageren
  11. kilum zegt

    9 januari 2017 om 09:52

    Als die prijs vergelijkbaar wordt met wat je nu voor een VW transporter betaald + die stoel configuratie zit er in dan zie ik het nog best een succes worden.

    Login om te reageren
  12. Erik zegt

    9 januari 2017 om 09:54

    I.D.

    # incredible design
    # idiot design
    # intelligent design
    # invisible design

    Kruis het juiste vakje aan.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      9 januari 2017 om 10:53

      @erik2907: ipster dusje,
      ov hep iek te feel gedwonken?

      Login om te reageren
  13. allesmetturbo zegt

    9 januari 2017 om 10:24

    Als ik een busje zou willen kopen, dan wel deze. Vind m er erg geinig uitzien

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      9 januari 2017 om 10:56

      @allesmetturbo: Same here! Heb net een kleintje gekregen. Zie mezelf wel met zo’n busje naar het strand rijden. Voor woon-werk en de bijtelling ook interessant.

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        9 januari 2017 om 11:18

        @janjansen: gefeliciteerd! ik ook, net 6 weekjes vader. Ja ideaal voor alle extra spullen en vermogen klinkt ook wel lekker!

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          9 januari 2017 om 18:13

          @allesmetturbo: gefeliciteerd! Mooi hè!? En dan heb ik het niet over de VW.
          Veel slaap toegewenst!!

          Login om te reageren
  14. entail zegt

    9 januari 2017 om 10:42

    Dat dit busje nou nog steeds niet op de markt is komt denk ik door het design wat gaat/moet afwijken van de suffe modellen die het merk voor de rest in het gamma heeft. Als je dat perse wilt combineren met volledig elektrische techniek betreedt het merk een markt waar de uitkomst onduidelijk is, dit wordt nog wel een jaar of 5 wachten minimaal..

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      9 januari 2017 om 11:05

      @entail: hoe verklaar je het succes en de designtaal van de New Beetle dan?

      Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    9 januari 2017 om 13:51

    Voor mij liever de oude hippiebus

    Login om te reageren
  16. pinut187 zegt

    9 januari 2017 om 18:12

    Gewoon uitbrengen, fleurt de weg weer een beetje op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North