Dit is de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV [7% bijtelling]

Auteur: , 24 Reacties

Nederlands grootste plug-in verkoopsucces ooit, de Outlander PHEV, heeft een facelift gekregen. Prijzen leverden we je al aan, en dit zijn de eerste afbeeldingen.

De Outlander heeft als verwacht een scherpere, sportievere styling gekregen, met flink wat chroomranden in het smoelwerk. Het theoretische verbruik daalde tot 1,8 l/100 km, wat overeenkomt met 42 g/km CO2-uitstoot. In de hybridemodus is het gecombineerde brandstofverbruik 5,5 l/100 km, dit was 5,8 liter.

Oplettende autojunk-bezoekers hadden de nieuwe Outlander overigens al gespot. Dit weekend werd het eerste exemplaar op Nederlands kenteken geupload.

Vanaf 41.990 euro lease je bij Mitsubishi een PHEV, wie de dikste uitvoering wil moet rekenen met 53.990 euro aanschafwaarde. De leveringen starten in september, wie hem in 2015 nog op kenteken zet profiteert van 7% fiscale bijtelling.



24 reacties

Financieel aantrekkelijk of niet… het blijft een gedrocht om te zien.
@gertjan2012: Ik denk je heb een leuk rijmpje ervan gemaakt. Achja.. financieel aantrekkelijk of niet… het blijft een gedrocht wanneer je hem ziet.
Nu mét kruimeldiefbek, omdat zelfde motorgeluid!
@parker: Ik begrijp dat je je hilarische kruimeldief-reactie ook een facelift hebt gegeven?


OT
Ik vind de facelift (afgaande van de plaatjes) best goed gelukt, ik had alleen verwacht dat er iets meer werk van het interieur gemaakt was.
Ben wel benieuwd hoe ‘ie er in het echie uit ziet
@jetlag: ja, je moet met je tijd meegaan hè.. Evengoed blijft het een hondslelijk gedrocht
Kan niet wachten tot 2016. Dan worden ze in ieder geval niet meer verkocht. In 2020 zijn alle leasecontracten afgelopen en dan zie je ze helemaal niet meer rijden :)
@siebren: die van mij blijft ook daarna nog wel een jaartje of wat als boodschappenauto, daar word hij nu ook voor gebruikt lekker zuinig.
@kobus1967: Boodschappen moet je op de fiets doen, dat is pas zuinig!
@kobus1967: zelfde met mijn vrouw d’r foutlander
@kobus1967: zelfde met mijn vrouw haar Outlander.
@siebren: Inderdaad, hopelijk gaan we vanaf dat moment weer wat leuks zien op Neerlands wegen tussen al die Priae en Outlanders.
@siebren: Ook in 2016 is hij met 15% bijtelling interessanter dan een D segmenter.
@siebren: Met de gemiddelde afschrijving van zo’n ding zul je zien dat elke tokkie dan zo’n ding met een kilometerstand van dik 350k voor 4 à 5000 euro op de stoep zet, want wie wil nou geen grote (op papier) zuinige wagen die ook nog eens (als je hem privé rijdt) onder “Personenauto CO2-zuinig” valt bij de MRB.
Geen witte achterlichten meer altijd +1, hij ziet er in productie beter uit dan die XR PHEV Concept ofzo, en beter dan de oude. Ik vind hem er op vooruit gaan. Maar zo’n eentje als deze gaan we toch nooit zien, want duur en vol opties.
De MitSubsidie fOutlander is wel opgeknapt zo. Past ook meteen in het modellengamma van Lada.
http://static.kl.kcdn.kz/c/c5/6433-news-460.jpg
Denk dat wij wel 30 outlanders in ons wagenpark hebben. Maar zodra de eerste werkelijke verbruikscijfers binnen kwamen werd het per direct verboden überhaupt nog een hybride te bestellen. Van al mijn collega’s, maar ook van mijn klanten heb ik nog nooit een outlander gezien die overall zuiniger is dan 1:8.
@dennisdd: Precies. Omdat ze alleen maar 150 rijden op de snelweg. Heb sowieso een hekel aan die theoretische verbruikscijfers. Fiscaal fascisme is het, die hybrides!
@jaccovdzaag: totdat je zelf een auto v/d zaak moet uitzoeken..
@parker: O, dat gebeurt niet, ik werk niet voor zo’n zaak ;)
@dennisdd: met een hybride is niet zoveel mis maar wel als het op basis is van een benzine/dieselslurpende SUV.
Het moist aan deze auto is dat ik hem nooit ga kopen…
Ik zie toch liever de neus van deze Mitsubishi dan die nieuwe vissenbek van de Kia Sportage.
De nieuwe Outlander staat bij de dealer. De nieuwe Outlander PHEV komt pas volgende maand. De PHEV zal uiterlijk wederom heel licht afwijken. Lampen achter wellicht wit?

Ennuh: verbruik te hoog? Stekkeren dan en niet met 150 op de linkerbaan plakken; dan is zelfs een Lupo 3L een zuipschuit. Verbruik bepaal je met je rechtervoet. En in het geval van de PHEV óók met je rechterhand (tenzij je de stekker met links in het stopcontact drukt :-) )

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).