• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand Sport

Auteur: nicolasr, gepost 7 december 2016 om 00:01 – 82 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand SportAfbeelding Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand SportAfbeelding Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand SportAfbeelding Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand SportAfbeelding Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand SportAfbeelding Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand SportAfbeelding Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand SportAfbeelding Dit is de nieuwe Opel Insignia Grand Sport

Insigia-Voorkant
Wow, Opel heeft hier best een leuk ogend apparaat neergezet!

Een nieuwe Opel is doorgaans niet meteen een gebeurtenis waarbij we juichend over straat gaan, ons verbazend over zoveel schoonheid, technisch vernuft, gecombineerd met enorme prestaties, terwijl hij ook nog eens zuinig is. Ok, misschien deden we dat bij DEZE, maar de laatste jaren niet echt meer. Maar da’s nu anders, in elk geval wat betreft de looks. Want Opel heeft een wagen neergezet die zich, op de foto’s althans, kan meten met een Volvo S90, die op zijn malle achterlichten na ontzettend goed is gelukt. (Overigens is deze alinea volledige subjectief; ik vind hem mooi, maar dat is geen bindend oordeel, jullie mogen ervan vinden wat je wil. Maar dat dit interieur er goed uitziet, is een feit, toch?)

Insignia van achter

Opel zelf is ook opgetogen. In het persbericht schrijft de Duitse fabrikant:

De nieuwe generatie van Opels vlaggenschip is gebaseerd op een compleet nieuwe architectuur. Door de toepassing van lichtgewicht materialen is de nieuwe architectuur tot 175 kilogram lichter dan voorheen, zodat hightech eigenschappen als de ultramoderne vierwielaandrijving met torque vectoring en de nieuwe achttrapsautomaat optimaal tot hun recht komen. Uiteraard is de nieuwe Insignia Grand Sport voorzien van de nieuwste toptechnologie, zoals de nieuwste generatie IntelliLux LED®-matrixverlichting, Lane Keep Assist, een head-updisplay en unieke AGR-gecertificeerde premium stoelen.

De Insignia Grand Sport biedt uitstekende infotainment en connectiviteit dankzij de nieuwste generatie IntelliLink-systemen en Opel OnStar. Zelfs de veiligheid van mensen buiten de auto is naar een hoger plan getild. Zo heeft de Insignia als eerste Opel een actieve aluminium motorkap, wat de voetgangersveiligheid ten goede komt in geval van een aanrijding.

inisgnia van binnen

Om heel eerlijk te zijn kunnen we nog niet zo heel veel zeggen over deze auto. We weten waar hij is getest… We weten dat hij volgend jaar op de markt komt, nadat hij op de Autosalon van Genève (maart 2017) officieel aan pers en publiek is voorgesteld. In navolging van vele andere merken monteert Opel nu ook een 8-traps automaat, zitten er (helaas) downsize turboblokjes in en kan er tot wel 1450 liter aan bagger mee aan boord. Over prijzen is nog niks bekend, wel weten we dat er na deze variant ook nog een Insignia Sports Tourer en een Insignia Country Tourer aan de line-up worden toegevoegd. De laatste zal wel wat hoger op zijn pootjes staan, de eerste heeft wellicht een dikke V8 aan boord? Hoe kun je anders dat ‘sport’ rechtvaardigen? Of zal dat de stationcar zijn.. Maar goed, voor nu kunnen we het doen met de foto’s.

UPDATE: een vergelijking tussen de oude en nieuwe Insignia zie je HIER!

Ook interessant!

  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!
  • Nieuwe Opel Movano
    Nieuwe Opel Movano is ouder dan de oude

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, grand-sport, insignia, Opel

Vorig bericht: « Een Fiat 124 coupe? Ik zeg direct maken!
Volgend bericht: D66 en PvdA maken elektrische auto’s woest aantrekkelijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. room850 zegt

    7 december 2016 om 00:03

    Fraaie wagen, neusje a la v90. Deze wil ik wel

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      7 december 2016 om 00:31

      @room850: Onderhuids zit hier wel allemaal Opel-techniek onder.

      Het design heeft wel iets. Het lijkt geïnspireerd door Kia, Mazda en de passat cc.
      Maar Mazda en Kia zullen wel een heel stuk betrouwbaarder zijn.

      Login om te reageren
      • freezzr zegt

        7 december 2016 om 07:52

        @martinus: op autoblog.com staan spypics van de Buick Regal Wagon: de Insignia tourer zeg maar. Op de tourer zie je nog meer inspiratiebronnen terug.

        Login om te reageren
    • freezzr zegt

      7 december 2016 om 06:54

      @room850: die neus lijkt toch nauwelijks op die van de V90? De vorm van de grille, de hoek ervan vooral ook is totaal anders. Het enige wat ik aan overeenkomst zie zijn de twee gaten onderin de bumper :)

      Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      7 december 2016 om 11:43

      @room850: alleen die rare vouw in de flank…waar is dat nou toch weer voor nodig? Maakt de verder fraai gelijnde auto gewoon lelijk!

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    7 december 2016 om 00:04

    Als ik m’n duim over het logo houd, zou het ook een Kia GT-achtig apparaat kunnen zijn. Ik weet niet of ik er veel Opel in zie, maar misschien slaat Opel hiermee weer een nieuwe designroute in. Al met al is het inderdaad een fraaie auto om te zien!

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      7 december 2016 om 00:34

      @jochempie: Op de Opel Astra K na hebben Opels nooit op hun voorganger geleken. Dat is bij deze Insignia, gelukkig, niet anders. Ik gun Opel wel een succes, de Astra K reed verrassend fijn, voelde opmerkelijk lichtvoetig voor een C-segment hatchback, met deze D-segmenter die nu 175 kg(!) lichter is moet er iets vergelijkbaars merkbaar zijn. Ik ben benieuwd naar de nieuwe Insignia OPC, met de nieuwste Haldex systemen is het mogelijk om een overgroot deel van het vermogen en koppel naar achteren te sturen ondanks een transversaal georiënteerd motorblok.

      Login om te reageren
      • sezz zegt

        7 december 2016 om 08:52

        @automotivedesigner: Werkt dit ontbreken van een kenmerkende huisstijl afgezien van het esthetisch oordeel dan juist eerder in hun voordeel of niet dan ?

        Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      7 december 2016 om 08:03

      @Jochempie: Als ik mijn duim over het logo leg, heeft de auto helemaal geen neus meer.
      Mijn duim kleiner maken is duur en onpraktisch, misschien toch maar eens een grotere telefoon aanschaffen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        7 december 2016 om 09:11

        @baardmijt: Goed punt, ik had m’n pc aangesloten op m’n UHD tv…

        Login om te reageren
      • joost1990_2 zegt

        7 december 2016 om 10:57

        @baardmijt: ook een iPhone 5s?

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          7 december 2016 om 19:06

          @joost1990_2: Neen. Een moto gay met een scherm van een inch of 4.

          En eigenlijk wil ik niet echt groter. Nu kan ik nog halve Opels laten verdwijnen met een duim.
          En daar heb ik er twee van! :D

          Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    7 december 2016 om 00:06

    Op de foto’s ziet het er niet slecht uit inderdaad, maar dit is zo’n wagen die je eerst in het echt moet zien tussen het overig verkeer om een definitief oordeel te kunnen vellen.
    Of ik hem zou verkiezen boven een Volvo S90? Neen, dat niet.

    Login om te reageren
  4. matthijs_vangarderen zegt

    7 december 2016 om 00:08

    Ik weet niet waarom, maar mijn eerste gedachte was: Hey een Audi! ?

    Login om te reageren
    • matthijs_vangarderen zegt

      7 december 2016 om 00:26

      @matthijs_vangarderen: dat is mijn ogen erg positief ;) hele mooie auto!

      Login om te reageren
  5. TimmiX zegt

    7 december 2016 om 00:10

    Wauw Opel, wat een mooie auto dit! Krijg er een beetje een BMW 6 Gran Coupe gevoel bij. Heel erg geslaagd

    Login om te reageren
  6. edftw zegt

    7 december 2016 om 00:10

    Ja, mooie auto! Maar Opel weet het altijd toch een saaie uitstraling te geven, nog erger dan Volkswagen. Hoewel dat met deze dan weer niet zo is. Hoe loopt het eigenlijk met de verkoop bij Opel? Kom ze niet vaak tegen op de weg heb ik het idee

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      7 december 2016 om 02:14

      @edftw: volgens mij zijn ze nummer 2 van Nederland at the moment, na jarenlang nummer 1 geweest te zijn. Weet dit echter niet zeker dus pin me er niet op vast

      Login om te reageren
      • v60germany zegt

        7 december 2016 om 08:00

        @autodrop: kwaliteit of kwantiteit?
        Lekker aantallen draaien op een Tata Nano kloon (de Opel Adam), nee; daar moet je blij van worden om op plek 2 te staan in Nederland.

        Login om te reageren
        • bartteeuwen zegt

          7 december 2016 om 10:00

          @v60germany: Wat heb jij gegeten? De Adam een Tata kloon?
          Opel was afgelopen maand inderdaad nummer 2 in Nederland. De Astra was hun best verkopende model op plek 2, achter de renault clio.

          Login om te reageren
          • edftw zegt

            7 december 2016 om 14:00

            @bartteeuwen: @autodrop: hmm dat had ik niet verwacht! Misschien toch maar wat beter om me heen kijken dan, blijkt wel weer wat voor saaie uitstraling ze dus hebben ;-)

            Login om te reageren
    • tocae zegt

      7 december 2016 om 10:21

      @edftw: Erger dan Volkswagen, kan dat dan?

      In 2008 begon de lokale voetbalploeg in Wolfsburg aan een bijzonder sterk jaar, hierdoor voelden VW’s ontwerpers zich weken lang bijzonder in hun nopjes met als resultaat de Passat CC en de Sirocco. De hoogdagen van de voetbalclub bleven echter niet duren en eens de roes voorbij was kwamen de ontwerpers weer elke ochtend met een lang gezicht toe op het kantoor. Op den duur voelde men zich zelf wat ongemakkelijk bij die spannende Passat CC, dit ging zover dat het management besloot om al wat spannend was uit de Passat CC te trekken in 2011. De artistieke uitbarsting bleef helaas bij die éénmalige gebeurtenis in 2008.

      Login om te reageren
      • edftw zegt

        7 december 2016 om 14:00

        @tocae: Haha dit meen je toch niet serieus?!

        Login om te reageren
        • tocae zegt

          7 december 2016 om 15:25

          @edftw: Eigenlijk wel ja… de feiten kloppen toch :)

          Login om te reageren
  7. sjeppie156 zegt

    7 december 2016 om 00:12

    Super zonde, maar opel is voor mij nu echt het wel willen maar niet kunnen merk. Dit bedoel ik qua imago niet zozeer kwaliteit

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 december 2016 om 09:05

      @sjeppie156: Welk imago heeft Opel dan volgens jou?

      Login om te reageren
  8. dare2think zegt

    7 december 2016 om 00:15

    Op zich wel mooi. De hoofdruimte achterin zal niet overhouden door de prachtige roofline.

    Echt jammer van de suffe badge.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      7 december 2016 om 00:33

      @dare2think: De daklijn loopt vrij ver naar achter door en er zit ook nog een derde zijruitje. Daarom verwacht ik juist dat de hoofdruimte achterin dik in orde zat zijn.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      7 december 2016 om 02:30

      @dare2think:

      Dan koop je er toch een leukere badge bij.

      Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    7 december 2016 om 00:22

    Je kan lullen wat je wilt maar dit is gewoon een prachtige auto. En ja mensen, dat van Opel. Een van de meest ondergewaardeerde merken door ‘petrolheads’.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      7 december 2016 om 00:36

      @viezefreddyw: 2e-hands zijn ze vaak goedkoper dan veel concurrenten, omdat ze ook bovengemiddeld vaak naar de garage moeten. En met een lagere km-stand dan andere auto’s al [url=http://www.autojunk.nl/2016/04/betrouwbaarheid-autos]’versleten'[/url] zijn, maar als je zelf graag sleutelt kun je meestal aardig de kosten in de hand houden. Onderdelen zijn net als bij Fiat vaak relatief goedkoop (vergeleken bijv. vag), kwalitatief ook niet zo best maar wel vervangbaar. Als je dat graag zelf doet, dan heb je aan Opels (neem de vorige insignia, een Astra J) erg veel als petrol-head.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        7 december 2016 om 07:38

        @martinus: ik weet dat je het niet op Opel of GM hebt. Dat mag, veel mensen koesteren antipathie jegens een automerk, hoe vreemd dat eigenlijk ook is.

        Dat gezegd hebbende wil niet zeggen dat je complete onzin moet verkondigen ;).

        Login om te reageren
        • coffeecup zegt

          7 december 2016 om 07:48

          @willeme: ik heb 2 jaar een Astra H GTC gehad. Wat een verschrikking. Je wil niet weten wat er in 2 jaar en binnen 60.000km allemaal wel niet stuk kan gaan aan een nieuwe auto.
          Nee.. Ze maken best knappe auto’s, maar ook voor mij absoluut geen Opel meer.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            7 december 2016 om 07:58

            @coffeecup: per model kan er per merk het een en ander gebeuren. Daar is Opel zeer zeker niet de enige in.

            In mijn tijd bij Alfa Romeo ging met name de 147 vaak stuk met perikelen. En die 147 bungelde echt onderaan alle ‘betrouwbaarheidsonderzoeken’. En toch, verreweg het grootste deel van de klanten had er nooit wat mee. Dus om nu te verkondigen de Opel zo slecht is, neuh. Vergeleken met de concurrentie (Volkswagen, Peugeot, Fiat o.a.) doet Opel het ongeveer even goed. Alleen de Zuid-Koreaanse en Japanse garde zijn structureel betrouwbaarder (alhoewel die ook zo af en toe hun kuren hebben).

            Login om te reageren
            • coffeecup zegt

              7 december 2016 om 08:30

              @willeme: heb je helemaal gelijk in. Maar zo werkt het menselijk brein wel. Na 30.000km moest de intercooler, radiator en aircopomp vervangen worden wegens losgegrilde bouten. Bij iedere snelwegrit ging het oliedruklampje branden (geen technisch defect, maar softwareprobleem wat ze er niet uitkregen). De hemelbekleding viel naar beneden en de gehele verlichtingsbak lag op schoot. Uitlaatsierstuk rammelde metaal-op-metaal bij stationair. Het was vreselijk en heb 2 jaar garagebezoeken achter de rug en zal niet snel meer een opel kopen.
              De GTC en cabrio hadden beiden dit soort vreselijke storingen die op slechte assemblage te herleiden was. Beide modellen werden in Antwerpen gemaakt. De 5d H was schijnbaar storingsvrij.

              Login om te reageren
              • rrvliet zegt

                7 december 2016 om 12:24

                @coffeecup: ik heb mezelf beloofd ook nooit open te kopen. De corsa 1.4 diesel van een collega brak de nokkenas, blok in de soep. Bleek een bekend probleem. De astma 1.2 diesel van een andere collega had problemen met koelvloeistof verlies. 120.000 gereden, koppakking door en blok in dr soep. Mij niet gezien in die auto’s.

              • baardmijt zegt

                7 december 2016 om 19:17

                @coffeecup: Losgegrilde bouten! Haas? Lam?

                Echt super sympathiek van Opel om lunchpakketjes in te bouwen zodat je wat te snavelen hebt als je op Wouter Wegenwacht wacht.

  10. kennone zegt

    7 december 2016 om 00:28

    Ben benieuwd naar de motoren

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    7 december 2016 om 00:31

    Van Opel verwacht je een sober design, degelijk maar niks spannends. Mooi, maar niet wauw. Deze auto is dat niet, die heeft wel die wauw factor, dus hulde aan Opel! De stationwagen was trouwens bij Autoweek te bekijken en zag er ook al zo goed uit.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 december 2016 om 00:34

      @Edge: in de jaren 2000 blijven hangen? Corsa, Meriva met z’n kekke deuren. Insignia, Astra GTC, Opel Speedster, Mokka. Niet bepaald sobere designs.

      Login om te reageren
  12. stfu zegt

    7 december 2016 om 00:31

    Doen ze weer goed. De vorige Insignia was ook al een schot in de roos.

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      7 december 2016 om 08:27

      @stfu: ik rijd zakelijk een 2015 insignia (vol in de opties). Privé rijd ik een Audi (eveneens vol in de opties) en kan ik concluderen dat de Insignia toch al behoorlijk premium aanvoelt. Het is het niet en zal het ook niet worden, maar de afstand is zo groot niet meer. Gekozen materialen zijn zeer redelijk en alle zaken in en op de auto hebben in de ontwerpfase voldoende aandacht gehad om naast nuttig ook ‘mooi’ te zijn.

      Login om te reageren
  13. ThomasBol zegt

    7 december 2016 om 00:32

    Schitterende Mazda! Eh, nee, zeker een mooi apparaat.

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    7 december 2016 om 00:35

    Dus de Buick LaCrosse wodt toch ook als Opel op de markt gezet?

    Login om te reageren
  15. AMG zegt

    7 december 2016 om 00:36

    Ziet er niet verkeerd uit, een stuk beter dan de vorige model.

    Login om te reageren
  16. esprit84 zegt

    7 december 2016 om 00:47

    mercedes cla taferelen in de back.

    Login om te reageren
  17. fconderkantlat zegt

    7 december 2016 om 01:07

    dat stukje rood gekleurde doorloop van achterlichten naar zijkant is nutteloos en maakt het er helaas minder mooi op

    Login om te reageren
  18. autodrome zegt

    7 december 2016 om 01:58

    Niet gek voor een Opel

    Login om te reageren
  19. autodrop zegt

    7 december 2016 om 02:11

    Ik vind dit serieus verd*md mooi, net als de station! Petje af voor Opel l.

    Login om te reageren
  20. jrsmoke zegt

    7 december 2016 om 02:29

    Hij ziet er netjes uit!

    Login om te reageren
  21. KEV9 zegt

    7 december 2016 om 03:06

    Voorkant Mercedes copy de rest lijkt verdacht veel op de VW CC

    Login om te reageren
  22. sjaterantekomen zegt

    7 december 2016 om 04:19

    A F Schuwelijk!

    Login om te reageren
  23. vvti zegt

    7 december 2016 om 06:35

    Goed gelukte auto, alleen de boemerang in de onderzijde van de portieren vind ik afbreuk aan het geheel.

    Login om te reageren
  24. mzonneveld zegt

    7 december 2016 om 07:04

    Meh…een opel

    Login om te reageren
  25. blo3to3t zegt

    7 december 2016 om 07:06

    Mwah, dit oogt dan toch wel leuk van Opel, de laatste modellen vond ik altijd maar mehh, maar dit ziet er lekker fris uit.

    Login om te reageren
  26. biggie zegt

    7 december 2016 om 07:09

    Net als de eerste insignia die in 2009 uitkwam is dit echt weer een enorme stap vooruit! De vorige generatie vind ik nog steeds prachtig, maar het model is snel verouderd vind ik, denk dat het bij deze niet zo zal zijn :)

    Login om te reageren
  27. mercedesclk350 zegt

    7 december 2016 om 07:32

    Zag ook al plaatjes van de Sports Tourer die nogal wat weg heeft van de Monza Concept van een jaar of vijf geleden. Maar wat is die mooi!
    We komen op een punt dat ik in dit segment de “goedkopere” auto’s meer waardeer dan de “premiums”, dat wil zeggen, ik word vrolijker van een Insignia Sports Tourer of een Talisman Estate, dan van een E of A6. Die laatste twee zitten op hoger niveau, maar toch.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      7 december 2016 om 08:34

      @mercedesclk350: Persoonlijk is een grote No-Go aan de Opel auto’s dat GM bij de wat luxer uitgevoerde edities (met OnStar) standaard de gebruikersdata [url=http://www.reuters.com/article/us-gm-ibm-onstar-idUSKCN12P33N]verkoopt[/url] aan Watson, en dat die er nogal enge dingen mee doet. Zoals advertenties dmv ‘suggesties’ op je navigatiesysteem (sla linksaf voor een goedkoop restuarantje of koffie bij shell voor €1) Maar ook analyse van ‘driver habits’ voor commerciële doeleinden die gebruikt mogen door derden.

      Login om te reageren
  28. aJackie zegt

    7 december 2016 om 07:37

    Schitterende opvolger van de uitgaande Insignia. Knap hoelang die het heeft uitgehouden met een tijdloos design, dit is een waardige opvolger en vele malen mooier dan de Passat, Talisman, 407

    Login om te reageren
  29. Dutchdriftking zegt

    7 december 2016 om 07:40

    Serieus goed gelukt! De oude was inmiddels ook wel een beetje bejaard, maar nog alijd een knappe wagen. De gewichtsbesparing is fijn daar de oude echt een zwaar hok was.

    Login om te reageren
  30. kliko zegt

    7 december 2016 om 07:59

    De vraag is… Hoe krijg je de achterklep open?
    Volgens mij is deze nog leuk weggesoept hier. Dan is het maar te hopen dat dit fraaie design niet verstoort wordt door door achterklep hendeltje.

    Eerste foto’s zijn zeer positief en het is een mooie wagen gevonden. Jammer dat je met “het-opel-gevoel” blijft zitten. Ik hoop wel dat ze hun merkreputatie weer terug kunnen krijgen naar de 80’s en 90’s. Daarna is het hard bergafwaarts gegaan…

    Login om te reageren
    • tocae zegt

      7 december 2016 om 10:25

      @kliko: Waarschijnlijk dient het logo ook als kantelbare handgreep of zo? Of enkel automatisch met sensor? Zoveel mogelijkheden.

      Login om te reageren
  31. Lennart95vdk zegt

    7 december 2016 om 08:01

    Ben ik de enige die een MB S-coupe ziet in de achterkant?

    Login om te reageren
  32. v60germany zegt

    7 december 2016 om 08:03

    Een nieuwe Astra zie ik vrijwel niet rijden. En dan vind ik die stationwagen nogal oudbollig ogen met die achterste dakstijl als lijkauto.

    Ongezouten blijft het een Opel. Hoewel de insignia altijd als buitenbeentje rondreed/rondrijd. Ik vind dit model wederom goed ogen, maar de sports tourer nog meer.

    Login om te reageren
  33. balboni zegt

    7 december 2016 om 08:13

    Vlees noch vis, zowel exterieur als interieur vind ik. Vleugje 6 Gran coupe in het design zie ik wel, dat is het grootste compliment dat ik geven kan.

    Login om te reageren
  34. Gulli zegt

    7 december 2016 om 08:22

    Mooie auto maar ik kan het nieuwe ontwerp van de motorkap niet waarderen. Hij lijkt zo vreemd laag over te lopen in de koplampen, de Astra heeft er ook last van en de nieuwe Corsa ook een beetje. Ben nog geen fan

    Login om te reageren
  35. Robert zegt

    7 december 2016 om 08:42

    Als de Chinezen iets kopiëren is het schaamteloos, doen de Duitsers dit, wordt het mooi gevonden?

    Login om te reageren
  36. gerhardgrun89 zegt

    7 december 2016 om 08:51

    En dit gaat de Holden Commodore vervangen in de V8’s :/

    Login om te reageren
  37. berlinetta zegt

    7 december 2016 om 09:08

    Erg fraaie wagen. In deze klasse vind ik hem momenteel het mooist. Ook het interieur is erg mooi te noemen. Voorheen vond ik de interieurs van Opel namelijk niet om aan te zien.

    Wel vind ik hem een treetje lager staan dan de S90. Die is volgens mij toch wel een stukje groter en duurder.

    Login om te reageren
  38. jippie zegt

    7 december 2016 om 09:17

    Mooie wagen. Wat dat betreft kunnen ze qua design, bij Audi, BMW en VW nog wel wat leren van Opel.

    Login om te reageren
  39. allesmetturbo zegt

    7 december 2016 om 09:54

    Lekkerste opel sinds de calibra!

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    7 december 2016 om 10:08

    Eerst maar eens in het echt zien. Ik krijg op de foto’s er een Skoda Suberb gevoel bij, een grote nietszeggende auto.Niet lelijk, niet afstotelijk maar ook geen echt karakter.

    Login om te reageren
  41. pinut187 zegt

    7 december 2016 om 10:12

    Ziet er goed uit voor een Opel en lijkt erg op de Buick LaCrosse die hier in China al rondrijdt. Gisteren nog foto’s gepost op Autojunk.

    Login om te reageren
  42. tocae zegt

    7 december 2016 om 10:29

    Zeer geslaagd ontwerp! Beetje in lijn met de Insignia, dat is ook gewoon een heel mooie auto zonder speciale ontwerpfrutsels (bestaat dat woord?) toe te passen.

    Hopelijk komen ze naast die downsize turboblokken toch nog met een dikke OPC!

    Login om te reageren
  43. evo4g63t zegt

    7 december 2016 om 11:42

    Fraaie auto en met de techniek zal niets mis zijn. De laatste generatie turbomotoren van Opel, zelfs de 3 pitter, vind ik een aangename machines.

    Login om te reageren
  44. mstiic zegt

    7 december 2016 om 12:10

    Ik vind de achterruiten maar raar. Lijkt wel in 3 stuks

    Login om te reageren
  45. 87sandyd zegt

    7 december 2016 om 12:11

    Bijzonder fraai lijnenspel. Vraag me wel af of de stoelen nu niet van tropisch hardhout zijn na de AGR keuring..

    Login om te reageren
  46. pfeifenheini zegt

    7 december 2016 om 12:20

    Als je plaaten van der Sports Tourer wilt zien klick je op motor1.com
    http://www.motor1.com/news/130331/2017-opel-insignia-spy-uncamouflaged/
    Die is echt anders dan de renders verwachten.

    Login om te reageren
  47. thomasthomas zegt

    7 december 2016 om 12:43

    Blijft een Opel. Imago zoals Manta, New Kids, Vossenstaart aan de spiegel, auto voor de burgerman daar is niet makkelijk van af te komen.

    Login om te reageren
  48. sulobb zegt

    7 december 2016 om 14:12

    Haha, ben ik de enige die een ‘konijn’ ziet in dit ontwerp!? Het ziet er inderdaad niet slecht uit, maar van Opel wil ik altijd wat creatievers zien dan dit. Ik heb krijg een beetje een ‘deja vu’ vanwege de gevoelens die ik bij de Mondeo had, namelijk dat ik het ontwerp heel ‘vernieuwend’ en fraai vond (eerder het neusje) en achteraf na een korte moest vaststellen dat ‘ie weer snel verouderd was. Vooral de geschminkte/gerecycleerde achterkant en de doorlopende lijnen (zijkant). Nu heeft Opel een ‘fraai ontwerp’ op de markt gebracht, maar ik geloof er niks van dat deze het ‘lang’ zal volhouden… Alsnog wens ik Opel veel succes, want concurrentie is dezer dagen nog belangrijker geworden dan pakweg 10-15 jaar (als het gaat om design).

    Login om te reageren
  49. gerrelekker zegt

    8 december 2016 om 11:02

    Hele mooie opfrissing van het vorige model. Toen het vorige model uitkwam vond ik dat best een knappe verschijning, echter duurde het niet lang of ik vond het er al snel heel gedateerd uitzien.
    Echter nooit, maar dan werkelijk nooit moet ik een Opel hebben.

    Login om te reageren
  50. reaperunique zegt

    13 december 2016 om 18:50

    Hier thuis staat de huidige generatie en het is op zich een mooie auto, maar het oogt toch wat lomp. Deze ziet er scherper uit.
    Waar ik me echter zorgen over maak, is de hoofdruimte achterin en de afwerking aan de overgangen van de verschillende materialen.
    Ter verduidelijking voor het eerste punt. Ik meet 1 m 86 en het is verschrikkelijk om achterin te zitten in de huidige generatie. Het was even erg met die ervoor (de eerste?). Als ze de hoofdruimte achterin goed hebben aangepakt komt deze hoogstwaarschijnlijk in huis.
    Al kom ik dan bij het tweede punt. Ik zeg hoogstwaarschijnlijk, want ik zou dan ook in persoon willen zien hoe de afwerking is. op sommige plaatsen laat dat toch wel wat te wensen over bij Opel. Een puntje plastiek dat uitsteekt hier, wat kraakjes na een jaar daar, etc. Niets serieus, maar toch ergerlijk genoeg om alsnog voor een ander merk en model in dezelfde klasse te kiezen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North