• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid [680 pk]

Auteur: RubenPriest, gepost 24 februari 2017 om 07:33 – 54 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid [680 pk]Afbeelding Dit is de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid [680 pk]Afbeelding Dit is de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid [680 pk]Afbeelding Dit is de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid [680 pk]Afbeelding Dit is de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid [680 pk]

Porsche
Doei 2,9-liter V6. Hallo 4-liter V8-benzine in combinatie met een elektromotor.

Zet Porsche nu de meest begeerlijke saloon neer? Doen ze dat gewoon? Het lijkt er wel op. Vorig kwam Porsche met de Panamera E-Hybrid op basis van het nieuwe model. Met een vermogen van 462 pk geen kinderachtige auto. Wie echter netjes heeft gewacht op de ‘S’ wordt nu keihard beloond. De nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid is, op de 918 en Le Mans-racers na, de vetste hybride-Porsche die ik ooit heb gezien.

Want zoals gezegd ligt de inmiddels bekende vier liter V8 onder de kap. In combinatie met wat elektropower zorgt dit voor indrukwekkende prestaties om je vingers bij af te likken. Het systeemvermogen ligt op 680 pk. Daarmee is de S E-Hybrid -tot nader order- de Panamera met het meeste vermogen. Tot gister was de Turbo met 550 pk namelijk de dikste.

De S E-Hybrid heeft, net als de Turbo, 550 pk. De elektromotor zorgt nog voor een extra 136 pk. Dit zorg tezamen voor 680 pk en 850 Nm aan koppel. Voordat jullie roepen dat mijn wiskunde niet in orde is: je kunt beide vermogens niet letterlijk bij elkaar optellen. De hybride knalt in 3,4 (!) tellen naar honderd kilometer per uur en pas bij 310 km/u is het afgelopen. Je kunt 50 kilometer (NEDC) volledig elektrisch rijden met de S E-Hybrid. Via een 230 V/10 ampère-aansluiting duurt het zo’n zes uur om de auto op te laden. De elektromotor krijgt z’n juice van een 14,1 kWh lithium-ion batterij. Met een 7,2 kW-lader op een 230 V/32 A-aansluiting is de S E-Hybrid in 2,4 uur geladen. Het laadproces kun je volgen vanaf de Porsche Connect app op je smartphone of Apple Watch.

De Porsche is straks te zien in Genève en vanaf juli staat ‘ie bij de dealer. Je kunt nu alvast naar de dealer rennen om een bestelling te plaatsen. De Panamera Turbo S E-Hybrid heb je vanaf 198.600 euro. Als Executive kost de hybride 212.300 euro. Voor die prijs krijg je standaard onder andere keramische remmen, 21-inch lichtmetalen van de 911 Turbo S en adaptieve luchtvering. De Executive beschikt daarnaast standaard over een meesturende achteras.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, Hybride, panamera, panamera-s, Porsche, s-e-hybrid, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Wees origineel, maak een S-klasse pick-up
Volgend bericht: Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdays »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    24 februari 2017 om 07:38

    Goeiemorgen! Wat een vermogen!

    Login om te reageren
  2. huracan zegt

    24 februari 2017 om 07:43

    Dit is lekker wakkerworden zeg

    Login om te reageren
  3. kennone zegt

    24 februari 2017 om 07:43

    De eerste hybrid sedan die ik kan waarderen!

    Login om te reageren
  4. racerx zegt

    24 februari 2017 om 07:54

    Goed geregeld Porsche! Echter, ik heb liever de reguliere Turbo.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      24 februari 2017 om 09:07

      @racerx: omdat die wat minder spannend is? ;)

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        24 februari 2017 om 12:47

        @banaan7: Nee hoor, als niet-zakelijke automobilist zie ik het nut gewoon niet zo van een hybride uitvoering. Ik kies gewoon voor wat minder wagengewicht, dat zal ongetwijfeld wat lekkerder sturen.

        Login om te reageren
  5. ghini zegt

    24 februari 2017 om 08:03

    Oef! Dat allemaal in de shooting brake aub!

    Login om te reageren
  6. krisp zegt

    24 februari 2017 om 08:03

    Toevallig van de week de nieuwe Panamera zien rijden. Hoewel hij er op de foto’s een stuk beter uitziet dan de vorige generatie, kon ik hem in het echt totaal niet waarderen. Het zal vast aan mij liggen en het zal ongetwijfeld een zeer goede auto zijn, maar mijn keuze is het niet.

    Login om te reageren
  7. mcstradale8 zegt

    24 februari 2017 om 08:06

    wat is het toegenomen gewicht tov de reguliere turbo dankzij het accopaket?

    Login om te reageren
    • mcstradale8 zegt

      24 februari 2017 om 08:07

      @mcstradale8: accupakket *

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      24 februari 2017 om 09:58

      @mcstradale8: lijkt me ook en goede vraag.
      Een normale 4, met de 2.9 weegt 1870.
      De Turbo met 550pk weegt 1995 (125 meer dus).
      De 2.9 hybrid weegt 2170, die heeft ook 14.1 kwh aan opslag..
      Als we die lijn dus doortrekken, zouden we op 2295 kg komen. Da’s een flinke jongen dus.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        24 februari 2017 om 10:32

        @gregorius: vind ik teveel ergens, maar ongeveer gelijk aaan een Tesla Model S of een Volvo XC90 T8 die dan een stuk zwakker is. De turbo rijdt alvast erg goed ook op kleinere circuits. Voor het klienteel, vast prima. Ik vermoed dat de gewone Panamera met de sterkste V6 (420pk) de leukste rijdersauto is, genoeg go en blijft onder de twee ton met chauffeur als je met de vingers uit de optielijkst blijft.

        Login om te reageren
    • cas01 zegt

      14 augustus 2017 om 23:25

      @mcstradale8: tuurlijk is hij zwaar maar al met al zijn de kg per pk minder dus sneller en voor het bochten werk zijn alle hulp sys. Standaard

      Login om te reageren
  8. 87sandyd zegt

    24 februari 2017 om 08:09

    Zal nog wel wat gewicht met zich meebrengen, dat accupakket.

    Echter heeft de Panamera zonder hybrid al bewezen dat het gewicht niet merkbaar is tijdens het rijden. Elke autojourno prijst de auto om z’n lichtvoetigheid

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      24 februari 2017 om 08:59

      @87sandyd: relatief kleine accu dus zal meevallen.

      Login om te reageren
  9. reactief zegt

    24 februari 2017 om 08:14

    Gaat hij Panamera Turbo S E- Hybrid heten? Of zoals in de eerste alinea Panamera S E- Hybrid?

    Maar Holy Shit, 680pk hybride! Heel vet hoor, zullen de anti boomknuffelaars dit ook zo verschrikkelijk vinden!? :)

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      24 februari 2017 om 08:22

      @reactief: Turbo S, heb het gefixt.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        24 februari 2017 om 11:14

        @rubenpriest: ff moeilijk doen nog :-) in de één na laatste staat de naam ook nog twee keer zonder Turbo ;)

        Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    24 februari 2017 om 08:24

    En zo komt leuk hybride rijden alweer een stukje sichterbij de normale sterveling. Nog even en je Golf GTI is ook hybride.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      24 februari 2017 om 08:30

      @dutchdriftking: Golf GTE?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 februari 2017 om 12:10

        @straatzakelijk: Dat is absoluut geen GTI qua rijden. Sla de rijtest van @wouter er maar op na.

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      24 februari 2017 om 10:15

      @dutchdriftking: Normale sterveling? Want iedereen kan 2 ton aan een auto uitgeven?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 februari 2017 om 12:10

        @svenska_aeroplan_ab: daarom zeg ik ook dichterbij. Een 918 kan/kon bijna niemand betalen, dit gaat al een stuk beter.

        Login om te reageren
  11. perry_snijders zegt

    24 februari 2017 om 08:25

    Begeerlijk? Fapvoer met een hoofdletter F zul je bedoelen!

    Login om te reageren
  12. ukbob zegt

    24 februari 2017 om 08:32

    Wow!
    Wie had met de komst van de eerste generatie hybrides (Prius en consorten) ooit kunnen denken dat we wild zouden worden van een Porsche (!) met zulke techniek én een prijskaartje van over de 200K..

    ik in ieder geval niet. Respect voor de mannen (en vrouwen) Porsche engineers.

    Login om te reageren
  13. misterdrogba zegt

    24 februari 2017 om 08:39

    Zulke prestatiecijfers in een ‘gewone’ hybride sportsedan is toch wel heel opmerkelijk man.. Wat een auto!

    Login om te reageren
  14. rob636 zegt

    24 februari 2017 om 08:45

    Wauw! Lekker gedaan Porsche!

    Login om te reageren
  15. trustmeiamanengineer zegt

    24 februari 2017 om 08:49

    Nondejus wat een beest. Dit gaat toch wel echt de toekomst worden nu, alle meest potente versies ondersteund door elektro power.

    Login om te reageren
  16. Alfarobert zegt

    24 februari 2017 om 08:54

    En bijna geen BPM natuurlijk.Paar honderd euro omdat het toch moet.Net als de 918 spyder van 7 ton of wat het ding kost.900 euro BPM. Terwijl iemand voor z’n Kia Pikanto ruim 1500 euro BPM moet betalen.Ik vindt het niet kloppen.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      24 februari 2017 om 09:01

      @Alfarobert: Met een dikke V8 en een kleine accu zal dat wel meevallen toch? Ik vind het wel een coole auto, alleen toch beetje jet niet. Doe dan gewoon een goedkopere P100D die in minder dan 2,7 s gaat.

      Login om te reageren
      • dare2think zegt

        24 februari 2017 om 11:04

        @stfu: helaas wordt Tesla op dit moment nog niet als ‘premium’ gezien door de mensen die er toe doen dus ‘goedkoper’ betekent dat het verschil blijkbaar merkbaar is qua afwerking en beleving.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      24 februari 2017 om 10:06

      @alfarobert: wel wat korting.
      Een normale 4 2.9 E-Hyrbid kost je 4200 euro aan bpm.
      Terwijl een normale Turbo je 35k aan bpm kost.
      Die 4200 duidt er dus wel op dat er nog iets aan benzine verbruikt zal worden; dus het zal ergens tussen de 5 en 10k aan bpm gaan kosten.

      Login om te reageren
  17. janmetdelangeachternaam zegt

    24 februari 2017 om 09:11

    Porsche heeft het een beetje gehad met ingemaakt worden door een elektrische tesla zo te zien, nondejuu

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      24 februari 2017 om 09:28

      @janmetdelangeachternaam:
      Naar 100 zal de Telsa nog steeds sneller zijn, maar vanaf dan… :)

      Login om te reageren
      • macready zegt

        26 februari 2017 om 11:35

        @stijnb: Tot de 100 pakt hij zoveel tijd en meters dat hij ook tot de 200 nog een voorsprong heeft. 0-200 raffelt hij af in 10,5 seconden. Deze Panamera zal meer richting prestaties van een RS6 Performance gaan (75 pk meer maar ook tot 200kg zwaarder, zelde 0-100 tijd). Laatstgenoemde heeft 11,6 seconden nodig om 200 aan te tikken, ik vermoed dat de Panamera op ongeveer 11 rond komt.

        Login om te reageren
  18. Gulli zegt

    24 februari 2017 om 09:15

    Wie had in deze tijd durven dromen dat er nog van een V6 naar een grotere V8 geswitcht zou worden ?

    Login om te reageren
  19. jack_abarth zegt

    24 februari 2017 om 09:29

    Laadtijd van 6 uur op gewoon 230V/10A, dat is heel netjes!
    Kun je amper een gewone auto accu mee opladen in die tijd.

    Login om te reageren
  20. zeevink zegt

    24 februari 2017 om 09:29

    Take my money and stop talking Porsche. I want one. Damn this is hot.

    Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    24 februari 2017 om 09:45

    Die specs zijn niet normaal. Goeiemorgen zeg. Deze zag ik niet aankomen.

    Ik mis echter wel nog wat info, zoals het gewicht van de auto. Dat zal ook niet misselijk zijn. En ik neem aan dat de auto 4WD heeft?

    Login om te reageren
  22. allesmetturbo zegt

    24 februari 2017 om 09:53

    Oke bij deze zijn niet alle hybrides suf, dit is een beest die bijna elke patrolhead nog wel zou willen rijden!

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    24 februari 2017 om 09:56

    Eindelijk een fatsoenlijke panemera hybrid

    Login om te reageren
  24. leaper035t zegt

    24 februari 2017 om 10:13

    Hello new generation hybrids! Wat een bom zeg. En Porsche kennende zal ie toch iedere dag gebruikt kunnen worden, applausje voor Porsche!

    Login om te reageren
  25. premiumduitser zegt

    24 februari 2017 om 10:40

    Superleuke auto maar één ding stoort mij echt enorm. Ga weg met allemaal die groene accessoires op de auto. Ik heb het over de groene letters achterop de klep, de groene remklauwen, de groene tinten in het interieur.. Is er werkelijk iemand die dit kan waarderen? Ik snap dat ze het groen linken aan het milieu = zuinig gebeuren maar dat is deze Panamera niet. Want na 50km ben je gewoon met een dikke V8 onderweg. Doe mij maar een ‘gewone’ Panamera óf toch deze maar dan zonder die groene accentjes.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 februari 2017 om 10:49

      @premiumduitser: Bij Porsche Exclusive aankloppen met een zakje geld. Dan kun je alles krijgen wat je wil.

      Login om te reageren
    • gietturbo zegt

      24 februari 2017 om 22:14

      @premiumduitser: je kan heel makkelijk typeaanduiding aan de zijkant eraf halen en panamera op de achterklep etc zwarte letters geven ed. Zie je er niets van terug . En als je wilt kun je rode remmen krijgen, heb ik zelf ook gedaan. ( rode remmen dan weer niet maar kan wel)

      Login om te reageren
  26. Treff zegt

    24 februari 2017 om 10:43

    Vanmorgen meteen naar de dealer gerend om bestelling te plaatsen, accepteren ze geen MasterCard ? achteraf wel blij mee, want mijn vrouw keek helemaal niet vrolijk toen ik het verhaal thuis vertelde ….

    Login om te reageren
  27. thomasthomas zegt

    24 februari 2017 om 11:53

    En dan thuis komen en je totaal niet schuldig voelen als je hem weer aan de laadpaal hangt.

    Login om te reageren
  28. autodrome zegt

    24 februari 2017 om 12:24

    Wauw … De eerste generatie incluis makeover waren lelijke hokken, maar wat is het lelijke eendje mooi geworden … En dan nog eens volgestouwd moderne technologie en gadgets. Ik blijf dromen …

    Login om te reageren
  29. gokartmozart zegt

    24 februari 2017 om 13:53

    Type 1 vond ik helemaal niks. Dit is inderdaad een ijzersterk statement en hij is mooi geworden. Hulde Porsche! Dit is kickass..

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    24 februari 2017 om 15:05

    Deze aandrijflijn zal vast ook in de Cayenne komen. Yikes bijna 700pk in een SUV. Maar goed dat die accu’s in no-time leeg zijn en je “maar” 550pk overhoudt.

    Login om te reageren
  31. driftkicker zegt

    24 februari 2017 om 19:14

    Hybride. Goed voor het milieu en zo. Daar zijn ze toch voor uitgevonden?

    Login om te reageren
  32. martijn11 zegt

    24 februari 2017 om 20:29

    Een hybride samen met een V8 dat is toch niet zo goed voor het milieu enzo

    Login om te reageren
  33. nopetrolnofun zegt

    25 februari 2017 om 00:01

    Nou poe poe evenveel als een E63 AMG S en iedereen doet net alsof het wereldnieuws is.

    Login om te reageren
  34. cas01 zegt

    14 augustus 2017 om 20:38

    Wat een misser 1 fase 32 a laden I.p.v 3 fasen 16 of 25

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North