• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdays

Auteur: RubenPriest, gepost 24 februari 2017 om 08:41 – 29 Reacties

Afbeelding Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdaysAfbeelding Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdaysAfbeelding Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdaysAfbeelding Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdaysAfbeelding Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdaysAfbeelding Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdaysAfbeelding Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdaysAfbeelding Ford GT Competition Series: voor ultieme trackdays

Beleef ultieme trackdays met de Ford GT Competition Series
Bij Porsche hebben ze Rennsport en bij Volkswagen noemen ze het Clubsport. Ford komt nu ook met een speeltje voor op de straat en voor op het circuit met de GT Competition Series.

Als je naar de Nordschleife gaat en langs de baan staat dan is het niet schaapjes tellen, maar 911 GT3’s tellen. Logisch, het zijn geweldige machines. Een beetje diversiteit kan echter geen kwaad hmm? De nieuwe GT Competition Series klinkt als een goed alternatief. Ford wist gewicht te besparen op de GT dankzij een nieuw handmatig systeem om de motorkap te openen en de toevoeging van enkele carbon onderdelen. Daarnaast werd het reguliere uitlaatsysteem vervangen voor een titanium exemplaar en werden de ruiten vervangen voor Gorilla Glass. Hoeveel kg er nu daadwerkelijk is bespaard heeft Ford niet gecommuniceerd.

Er is geen airco of infotainmentsysteem aanwezig in de Competition Series. De speakers en bekerhouders ontbreken eveneens. Uiteraard is er een rolkooi aanwezig. Op motorisch gebied is er niets veranderd. Niet dat je met 647 pk ook maar iets tekort komt. Het interieur bestaat uit een combinatie van alcantara en carbon met rode accenten.

De Ford GT Competition Series zal leverbaar zijn in de kleuren Shadow Black, Frozen White, Ingot Silver, Liquid Blue, Liquid Grey and Triple Yellow. De autofabrikant lanceert het circuitmonster enkel op de Noord-Amerikaanse markt. Mocht je interesse hebben dan zul je het ding dus moeten importeren. Ford neemt de GT Competition Series dit weekend mee naar de Daytona 500.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, Racing

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid [680 pk]
Volgend bericht: NL’ers drinken veel meer Red Bull, met dank aan Max »

Lees Interacties

Reacties

  1. freeze zegt

    24 februari 2017 om 08:48

    Zijn de geruchten dan toch waar, krijgt Ford de GT dan toch niet verkocht?! Nu al een speciaaltje uitbrengen duidt daar wel op

    Login om te reageren
    • kannito zegt

      24 februari 2017 om 15:18

      @freeze: iedereen stond toch in de rij om er een te bemachtigen, ik weet van zeker 20mensen die er wel 1 willen maar geen allocation kregen

      Login om te reageren
      • bluemoon0092 zegt

        24 februari 2017 om 15:21

        @kannito: ik vroeg er ook om, mocht niet inderdaad

        Login om te reageren
    • kannito zegt

      24 februari 2017 om 15:26

      @freeze: denk dus eerder andersom dat er zo veel vraag is dat ze een extra modelletje maken die iets anders is zodat de huidige eigenaars niet te vervelend gaan voelen

      Login om te reageren
      • freeze zegt

        25 februari 2017 om 13:37

        @kannito: Toen de allocaties werden uitgedeeld was de “buzz” om de auto enorm maar de eerste auto’s worden pas eind dit jaar geleverd. Tegen die tijd is de auto al achterhaald aan het worden ten opzichte van bijv. de Mclaren 720s. Deze special is volgens mij alleen maar in het leven geroepen om klanten die pas in 2019 of 2020 een auto krijgen warm te houden en hun allocatie niet te verkopen. Vergeet niet dat in de bovenkant van de markt de ontwikkelingen heel snel gaan en de Ford lijkt technische nu al achterhaald te zijn

        Login om te reageren
  2. 't Peugje zegt

    24 februari 2017 om 09:09

    Ze hadden beter het originele design van de Ford GT kunnen houden. Alleen een kleine facelift een nieuw model noemen bij een model als dit werkt prima. Vraag maar aan Porsche.

    Login om te reageren
  3. banaan7 zegt

    24 februari 2017 om 09:10

    Nou nou 647 pk genoeg? Meer is altijd beter!

    Login om te reageren
  4. pexers zegt

    24 februari 2017 om 09:11

    Zo jammer dat ze het meest karakteristieke element van de GT40 niet hebben meegenomen. De deuropening waarbij de deur overliep in het dak.

    Login om te reageren
  5. lowrider zegt

    24 februari 2017 om 09:21

    Ik zie er toch echt een GT40 in. Maar wel overduidelijk een van het huidige tijdperk. Ik vind m geslaagd.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    24 februari 2017 om 09:28

    Volgens mij beleef je ultieme trackday in een oude Focus 1, waarbij als je die afschrijft kunt zeggen “maar het was wel een leuk dag” in plaats van deze waarbij je nadat je deze hebt afgeschreven alleen nog maar “whoehoehoehoehoehoe Ford snik GT snik snik whoehoehoehoehoehoe” kunt uitbrengen.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      24 februari 2017 om 17:11

      @mashell: schrijft een focus 1 per rondje af wahaha

      Login om te reageren
  7. BRuud zegt

    24 februari 2017 om 09:32

    Wat zien die achterlichten er lomp uit op de foto’s.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    24 februari 2017 om 09:51

    Allemaal leuk en aardig, maar het zegt me niet zoveel. Hoe presteert de normale versie eigenlijk? Ik hoor er niet zoveel over namelijk.

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    24 februari 2017 om 09:54

    Jammer van de kleur. Zo’n kanon van een auto en dan introduceer je hem in Nissan Almera grijs…

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    24 februari 2017 om 09:56

    Echt een lelijke auto, vooral die kont, bah

    Login om te reageren
  11. BaRa zegt

    24 februari 2017 om 10:11

    Wordt de Ford GT überhaupt al geleverd??

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      24 februari 2017 om 10:14

      @BaRa: heb er al een paar zien opduiken maar niet meer dan 5 ofzo

      Login om te reageren
  12. sracert zegt

    24 februari 2017 om 11:08

    Mooie sport auto, een echte Amerikaanse Ford met dikke uitlaten en niet zo’n Duits- Europees pruts ding.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    24 februari 2017 om 12:09

    Lekker hoor!

    Login om te reageren
  14. gash zegt

    24 februari 2017 om 12:51

    De fotograaf had z’n dag niet.

    Login om te reageren
  15. michaelcorleone zegt

    24 februari 2017 om 13:52

    Heerlijke auto die weer lekker tijdloos is en mooi oud zal worden. Daarnaast mooier dan zijn meeste concurrenten die ook nog eens 2 a 3 x zo duur zijn.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 februari 2017 om 15:06

      @michaelcorleone: De Ford gaat over de 5 ton heen. Deze is dus flink duurder dan zijn concurrenten.

      Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    24 februari 2017 om 16:53

    Ik wil er een hebben!

    Login om te reageren
  17. martijn11 zegt

    24 februari 2017 om 20:31

    Ik kan de nieuwe achterkant nou niet echt mooi vinden

    Login om te reageren
  18. kannito zegt

    25 februari 2017 om 00:36

    Als ik het niet verkeerd heb is deze competition package gwn vanaf dag 1 in de configurator beschrikbaar. Ook is de droog gewicht die door ford opgegeven is de droog gewicht van deze auto. Dus de ‘normale’ gt met airco en infotainment zal stukken zwaarder zijn

    Login om te reageren
    • kannito zegt

      25 februari 2017 om 00:37

      @kannito: @rubenpriest

      Login om te reageren
  19. maxim007 zegt

    25 februari 2017 om 01:04

    Ook omdat hij die lelijke Amerikaanse reflectoren heeft, neem ik aan dat deze gewoon weg legaal zijn?

    Login om te reageren
  20. vondudenstein zegt

    25 februari 2017 om 01:57

    Een smaakvolle amerikaan. Dat ze die konden bouwen.. Naja dat wisten we al met de originele GT40, maar nog steeds..met alle troep die uit de VS komt, complimenten voor deze bak. Wat een gaaf ding

    Login om te reageren
  21. 550maranello zegt

    26 februari 2017 om 20:30

    Oh oh oh. Wat een geweldige supercar. Wat mij betreft de begeerlijkste van het moment.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North