• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Panamera krijgt nieuwe varianten [+prijzen]

Auteur: RubenPriest, gepost 10 november 2016 om 07:40 – 34 Reacties

Panamera


Porsche breidt het gamma van de Panamera verder uit.

In aanloop naar de Los Angeles Auto Show heeft Porsche bekendgemaakt dat de Panamera (rijtest) een nieuwe instapper krijgt. Het model was voorheen enkel leverbaar als 4S (V6, 440 pk), 4S Diesel (V8, 422 pk), E-Hybrid (V6, gecombineerd 462 pk) en als Turbo (V8, 550 pk). Zijn al die paarden te gortig voor je dan is deze nieuwe variant misschien wel wat voor jou.

De verse instapper krijgt een 330 pk sterke turbo V6 onder de kap en is zowel leverbaar met een achterwielaangedreven configuratie als in een Panamera 4-uitvoering. Deze motor komt tevens naar de verlengde versie (Executive) van het model. De Executive heeft een verlengde wielbasis (+150 mm) en zal leverbaar zijn met alle bekende motorconfiguraties.

Door de komst van de nieuwe versie is de voordeligste Panamera bijna 30 mille goedkoper geworden. Het model is straks leverbaar vanaf 108.000 euro. Wil je ‘m met vierwielaandrijving dan mag je 114.000 euro betalen. De verlengde Panamera 4 Executive kost 125.200 euro, de 4 E-Hybrid Executive 123.800 euro, de 4S Executive 154.100 euro en de Turbo Executive is de duurste met een prijskaartje van 207.700 euro. De Executive en de nieuwe variant met de 330 pk V6 komen medio 2017 op de markt.




Ook interessant!

  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

executive, geld, Lang, panamera, panamera-lwb, panamera-turbo, Porsche

Vorig bericht: « Deze 9 kleintjes mislukten jammerlijk
Volgend bericht: Gelekt! De opgefriste Volkswagen Golf »

Lees Interacties

Reacties

  1. cadrez zegt

    10 november 2016 om 07:45

    Hij ziet er toch wel veel mooier uit dan de vorige. Enkel het nut van een verlengde variant schiet me voorbij. Maar dit zal wel speciaal voor China zijn vermoed ik.
    En toch, moest ik moeten kiezen. Geef mij dan maar een mooie quattroporte van de vorige generatie!

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      10 november 2016 om 14:45

      @cadrez: Moest er ook over nadenken. Wellicht als je regelmatig gebruik maakt van een chauffeur en je wil achterin 15cm meer beenruimte..

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        10 november 2016 om 22:07

        @amg65: maar als je toch achterin wil zitten waarom koop je dan nog een ‘sportwagen’

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          10 november 2016 om 23:17

          @cadrez: Ik ken genoeg ondernemers die in dit segment shoppen en grotendeels zelf rijden. In het weekend af en toe laten chauffeuren of als je lange ritten hebt is vrij gebruikelijk. Maar ja, ik zit ook liever achterin een S-klasse.

          Login om te reageren
        • jochempie zegt

          11 november 2016 om 06:32

          @cadrez: het is voor velen geen “sportwagen” maar een pijlsnelle liftback. Bovendien koopt men in China puur vanwege het imago.

          Login om te reageren
  2. itiswhatitis zegt

    10 november 2016 om 07:46

    Ziet er beter uit dan de vorige maar wat is dat interieur saai tjezus!

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      10 november 2016 om 09:19

      @itiswhatitis: velen delen je mening zo te zien.
      Ik snap niet goed wat er saai aan is. Het is een heel clean, en voor velen misschien iets té strak ontwerp. Maar ik vind het er gelikt uit zien en anders dan alle andere merken. Met een juiste balans tussen sportief en comfort, wat de auto ook is.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        10 november 2016 om 11:39

        @adyton: Het enige verschil met een xc90 is dat het scherm van de xc90 in portrait mode staat en die van de Panamera in Landscape mode. XC90 interieur is dan wel mooi, erg logisch…

        Login om te reageren
      • itiswhatitis zegt

        10 november 2016 om 12:21

        @adyton: ieder zo z’n ding. Persoonlijk ben ik meer van het Engels design wat betreft het interieur

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    10 november 2016 om 07:55

    Prima prijzen voor een prima auto. Ziet er een stuk beter uit dan zijn voorganger en het heeft een fraai interieur. Als je maar wel de juiste kleurencombinatie doet. Zwart of grijs ziet er niet uit in het interieur als je het mij vraagt.

    En jezus, cijfertjes hoor voor de diesel V8. Ik wist de cijfers al, maar blijf me er over verbazen. Wie had het ooit durven dromen? 422 PK uit een diesel.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      10 november 2016 om 08:00

      @viezefreddyw: Op die fiets: wie had ooit durven dromen: een diesel met een vanafprijs van 145000 eur. :)

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        10 november 2016 om 08:02

        @gregorius: Ghehe, +1.

        Login om te reageren
  4. autopetje zegt

    10 november 2016 om 08:07

    Met deze prijs zie je straks meer panameras dan S klasses rijden. Prachtige wagen. Nu maar hopen dat het geen populaire taxi gaat worden.

    Off-topic :

    Is er iemand die een fotoshop kan maken van een panamera 2 Doors coupe ? Het nieuwe model leent zich er naar mijn mening uitstekend voor. Daar ben ik toch zo benieuwd naar.

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      10 november 2016 om 10:14

      @autopetje: Ik heb m’n best gedaan met photoshoppen:

      http://o.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/750×422/quality/95/http://www.blogcdn.com/slideshows/images/slides/362/478/2/S3624782/slug/l/01-porsche-911-frankfurt-2015-1.jpg

      Login om te reageren
      • autopetje zegt

        10 november 2016 om 13:32

        @mikkeloentje: grappen maker! Je had op z’n minst de “911” kentekenplaat kunnen fotoshoppen. Even serieus nu. Ik denk dat een 2 deurs panamera bloedmooi zal zijn en zeker een schot in de roos.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          10 november 2016 om 14:38

          @autopetje: Maar wat voegt het toe? Voor een tweedeurs sportauto in die klasse wijken mensen al snel uit naar een 911 Carrera 4S en voor een luxe coupe is Porsche niet echt warm te maken aangezien de focus nog wel echt op sportiviteit ligt. Dan kunnen de mensen die dit zoeken beter een S-klasse Coupé aanschaffen.

          Login om te reageren
          • autopetje zegt

            10 november 2016 om 15:11

            @granlusso: het voegt inderdaad geen nieuw vervoermiddel toe maar daar gaat het allang niet meer om bij de fabrikanten. De trend is niches opvullen en je noemde zelf al één van die “toegevoegde” waarde , namelijk de S coupe. Mensen uit die genre zullen niet zo snel hun limo coupe inruilen voor een 911. Wellicht voor er bij maar niet ipv. Buiten dat vind ik de panamera zeer geslaagd en blijf ik heel benieuwd naar een coupe versie.

            Login om te reageren
            • granlusso zegt

              10 november 2016 om 21:32

              @autopetje: Begrijp ik. Maar ik vind het niet zo passen binnen de huidige Porsche-strategie.
              Niet dat ik tegen auto’s als een Macan, Cayenne of Panamera ben, maar meer om het soort auto dat jij noemt. Porsche wilt met de Macan, Cayenne, Panamera steeds de sportiefst rijdende zijn in het segment (i.c.m. het nodige comfort), terwijl de Coupé die jij voorstelt toch echt van een andere aard is.
              Mensen hoor je vaak klagen dat de SUV’s van Porsche niet thuishoren bij zo’n merk, maar in feite passen zij juist goed bij de filosofie van Porsche, i.t.t. een comfortabele coupé.

              Maar ook ik ben benieuwd hoe het eruit zou zien!

              Login om te reageren
              • autopetje zegt

                10 november 2016 om 23:19

                @granlusso: goed verhaal

  5. leaper035t zegt

    10 november 2016 om 08:09

    Ik wacht vol ongeduld op de GTS! 4S is OK

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      10 november 2016 om 08:12

      @leaper035t: Goedemorgen, nog niet goed wakker. Ik schreef dus: 4S is OK, Turbo is too much dus doe mij maar een GTS. Zo, ben ik blij dat ik mn bericht afkreeg…

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        11 november 2016 om 06:35

        @leaper035t: jammer dat een GTS waarschijnlijk weer standaard met vierwielaandrijving geleverd wordt.. Een echte sportpanamera blijft daarmee uit..

        Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    10 november 2016 om 08:43

    Goed nieuws, ik zag laatst spyshots van een Panamera shooting brake

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      10 november 2016 om 09:35

      @janmetdelangeachternaam: blij dat ze die ontwikkelen. Zal even wennen zijn om een break te zien van Porsche, maar als je naar renders kijkt, die wss 95% correct zijn, ziet die er wel goed uit! Zou zelfs een van de mooiere in het segment zijn.

      Login om te reageren
  7. schreute01 zegt

    10 november 2016 om 09:16

    Een verlengde Panamera? Dan is de stap naar een sedan ook niet ver meer!

    Login om te reageren
  8. adyton zegt

    10 november 2016 om 09:28

    Ik ben wel eens benieuwd om het in het echt te zien. Vooruitgang lijkt er wel te zijn, maar de vorm van de wagen overtuigt me nog steeds niet helemaal. Die achterkant vind ik niet zo bij een sedan passen.
    Moet wel bekenen. Een verlengde versie brengt het design vaak uit balans, maar vind het hier best wel geslaagd.

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    10 november 2016 om 09:55

    Oei, waar ik het design van de nieuwe achterkant ineens mooi begon te vinden moet ik daar bij de Executive toch weer even van slikken. De rijdende augurk lijkt weer terug te zijn. Hopelijk blijft dit model binnen de Chinese staatsgrenzen en kunnen wij van de normale versie (en hopelijk de Shooting Brake?) genieten. Is er trouwens nog ruimte voor een GTS-versie in dit nieuwe gamma?

    Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    10 november 2016 om 10:08

    Overigens vind ik de Panamera wat de A7 had kunnen/moeten zijn. De A7 vind ik voornamelijk aan de achterkant en ‘en profil’ echt [u]niet[/u] uitzien. Met afstand de lelijkste Audi van het moment. Het lijkt wel of alles hangt aan die achterkant, de klep zakt naar beneden en zit sowieso veel te laag, de bovenkant van de achterlichten hangt, de lijnen van de ledjes hangen er treurig bij. Eén doffe ellende. Een achterkant hoort omhoog te komen (no pun intended) en er krachtig uit te zien, hierbij lijkt het of alle fut eruit is en de auto zwelgt van zelfmedelijden.
    [img]http://cdn.johnywheels.com/2015/07/22/audia7sportback2012wallpapersamppictures-l-c9ff78335d4634ea.jpg[/img]

    De achterkant van de nieuwe Panamera (non-Executive) vind ik dan echt heel goed geslaagd. Krachtige uitstraling, brede kont, sterke lijnen in de achterlichten en een hoge achterklep.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 november 2016 om 10:56

      @gulli: Dat is wat de A7 nou net zo leuk maakt. Die is anders dan alle andere wagens. Dus niet die 13 in een dozijn wigvorm maar gewoon een andere achterkant.

      Login om te reageren
  11. Den zegt

    10 november 2016 om 10:23

    Nu is t wachten op een nieuwe 928 :)!

    Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      10 november 2016 om 13:57

      @den: of dat Lamborghini wakker wordt en de Estoque gaat maken.

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    10 november 2016 om 10:35

    Blijft een fijne wagen!

    Login om te reageren
  13. lexlfa zegt

    10 november 2016 om 11:27

    Er komt ook nog een hybride Turbo S met 600+ pk!

    Login om te reageren
  14. jochempie zegt

    11 november 2016 om 06:31

    Wauw wat een wagen.. Als ik zo’n bak geld te besteden had, was ik voor een Panamera 4 Executive gegaan. Da’s toch een beetje de ultieme vierzitter… Ik snap die verlengde versie heel goed, iedereen in NL kent wel mensen (of is er zelf één) die met moeite op de tweede zitrij passen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North