• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Peugeot 508 SW

Auteur: autoblogger, gepost 6 juni 2018 om 08:07 – 79 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 508 SWAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 508 SWAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 508 SWAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 508 SWAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 508 SWAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 508 SWAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 508 SWAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 508 SW

Peugeot 508 SW
Enkele maanden na de presentatie van de nieuwe 508 onthult Peugeot vandaag de SW versie.

De nieuwe 508 SW is volgens Peugeot geïnspireerd op de wereld van de ‘Shooting Brakes’. En ja, we geven toe, het is een strak ontwerp! De auto is een geslaagde mix van design en praktisch gemak. Deze nieuwe break is bijna 6 cm lager dan de vorige generatie, waardoor ook de aerodynamica is verbeterd. Gilles Vidal, de directeur Design bij Peugeot, licht het toe:

De nieuwe PEUGEOT 508 SW werd tegelijkertijd met de berline bedacht en ontworpen, heeft dezelfde kwaliteiten, maar onderscheidt zich door een strakker ontwerp en stijlkeuzes die vernieuwend zijn voor een allround generalist. Het is een formidabele droomauto geworden met duidelijke ambities.

De geforceerde verheerlijking daargelaten, is het wel degelijk een ontwerp waarvan we kunnen genieten. De nieuwe 508 SW is, ondanks zijn carrosserievorm, maar 3 cm langer dan de sedanversie. De 508 SW is 4,78 m lang. Tegelijkertijd is het nieuwe model 5 cm korter dan de uitgaande stationwagen. Gekeken naar het gewicht, staat dit gelijk aan een vermindering van 70 kg. Dat dan weer wel.

De achterklep (optioneel leverbaar met elektrische bediening en handsfree functie) biedt toegang tot de bagageruimte van 530 liter. Die is wel iets kleiner geworden, bij de vorige break was er 560 liter ruimte. Dat gezegd hebbende is de bagageruimte met de achterbank neergeklapt aanzienlijk groter: 1.780 liter voor het nieuwe model tegenover 1.598 liter voor het oude model. De laaddrempel is laag en breed (6 cm lager dan de berline op slechts 63.5 cm vanaf de grond en 2.4 cm breder).

Op het gebied van motoren geeft Peugeot de klant voldoende keuze. Er komen twee benzine- en vier dieselmotoren. De BlueHDI-motoren komen er in drie varianten, waarvan het instapmodel zowel met automaat als handgeschakelde versnellingsbak te krijgen is. De rest is alleen verkrijgbaar met de achttraps EAT8-automaat. De BlueHDI-motoren zijn onderverdeeld in 1.5 en 2-liter motoren en produceren 130, 160 of 180 pk. De 1.6 PureTech-benzinemotoren produceren 180 en 225 pk en zijn enkel leverbaar met de EAT8-automaat. Overigens kunnen we halverwege 2019 nog een plug-in hybride model verwachten, waarvan de verbrandingsmotor op benzine loopt.

De nieuwe Peugeot 508 zal worden gepresenteerd op de autoshow van Parijs en vanaf januari 2019 staat ‘ie bij de Europese dealers.

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

508, 508-sw, parijs-2018, Peugeot

Vorig bericht: « Officieel: de nieuwe BMW X5
Volgend bericht: Tesla behoudt Musk als dubbel-hoofd, brengt goed nieuws »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    6 juni 2018 om 08:19

    Wat mij betreft een keurige stationwagen met een fraai interieur. Het kleine stuurtje en de tellers zijn voor mij wel een minpunt, maar verder vind ik het er keurig uitzien.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      6 juni 2018 om 08:53

      @viezefreddyw: dat stuurtje ben je zo gewend. Veel collega’s hebben een 308 en die heb ik het ook gevraagd of het niet raar rijdt. Die vinden het heerlijk rijden en waren snel gewend aan het stuurtje.

      Login om te reageren
      • parttimeautospotter zegt

        6 juni 2018 om 08:59

        @rufctr01: @viezefreddyw Klopt ben je indd zo gewend. En ook in grotere auto’s zoals de 5008 werkt het prima

        Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        6 juni 2018 om 09:06

        @rufctr01: ze zien alleen niet hoe hard ze rijden maar dat terzijde…

        Uiteindelijk went het vast wel, maar als die mensen weer in een auto rijden zonder dat stuurtje en die achterlijke tellers zijn ze toch weer blij.

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          6 juni 2018 om 10:38

          @87sandyd: nee hoor, het stuur bevindt zich ruimschoots ‘onder’ de tellerpartij. Meermaals met een 208 op pad geweest en dat gaat prima.

          Login om te reageren
          • henk_he zegt

            6 juni 2018 om 19:37

            @racerx: mijn ervaring: stuur zit precies voor de tellers. Stuur lager en dan komt ‘ie tegen m’n bovenbenen. Ik vind ’t 3x niks

            Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        6 juni 2018 om 09:34

        @rufctr01: Ik ben ook wel vaker met een 308 SW naar Oostenrijk gereden. Dat kleine stuurtje went snel en werkt daarna prima. Ligt lekker in de hand en het zit ook veel minder in de weg met instappen etc.

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        6 juni 2018 om 09:41

        @rufctr01: Ik heb diverse keren in meerdere Peugeot’s gereden die zo’n klein stuurtje hebben en ik vind het helemaal niets. Ik kan er zelf dus niet aan wennen. Het is dus iets persoonlijks. Als ik in mijn 164 stap die een redelijk groot maar dun stuur heeft word ik weer gelukkig. Grote sturen met dunne handgrepen vind ik prettig.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          6 juni 2018 om 12:31

          @viezefreddyw: Haha grappig. Ik hou juist wel van een dikker stuur. Ligt lekkerder in de hand. En dikkere sturen mogen uiteraard wel wat kleiner zijn, want je wil geen enorme hoepel voor je neus.

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          6 juni 2018 om 13:10

          @viezefreddyw: probeer eens een Fiat 135 spider (uit de jaren 70)… Heerlijke hoepel!

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            6 juni 2018 om 13:11

            135? Geez lekker getypt.. ik bedoel 124

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              6 juni 2018 om 13:32

              @w0o0dy: Naja, de 135 Spider (de Dino) is anders ook een absoluut parel!

              Login om te reageren
        • henk_he zegt

          6 juni 2018 om 19:37

          @viezefreddyw: agree!!

          Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      6 juni 2018 om 09:10

      @viezefreddyw: mijn Caterham heeft een nog kleiner stuurtje. Die wordt toch beschouwd als een van de best sturende auto’s.
      Als ik dan weer in mijn Audi rij, is het alsof ik een vrachtwagen bestuur.

      Login om te reageren
    • freezzr zegt

      6 juni 2018 om 09:12

      @viezefreddyw: hahaha, overal waar Peugeot een nieuw model dropt op Autoblog komt Freddy met zijn kleine stuurtje voorbij.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        6 juni 2018 om 09:49

        @freezzr: Jup. Ik blijf me er over verbazen namelijk dat zelfs de grote modellen van het merk hiermee de markt op komen. Vind het namelijk zonde aangezien ik de rest van de auto echt wel mooi vind.

        Login om te reageren
        • freezzr zegt

          10 juni 2018 om 22:20

          @viezefreddyw: dan vindt je mijn oude vw bus ook wel lekker denk ik, met z’n grote dunne stuur ;)

          Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        6 juni 2018 om 12:04

        @freezzr: zal wel zijn omdat ze allemaal dat stuur hebben. Wat mij trouwens heerlijk lijkt.

        Login om te reageren
    • hunter613 zegt

      6 juni 2018 om 09:44

      @viezefreddyw: ik heb zelf een Peugeot 3008 gt line… ik kom van een Volvo v60 af! In het begin was het een beetje vreemd maar hoe langer ik in mijn Peugeot rij hoe fijner ik het vind. Als ik thuis in mijn Mini stap denk ik af en toe wel eens pfff wat raar

      Login om te reageren
    • probono zegt

      6 juni 2018 om 10:03

      @viezefreddyw: Mooie wagen inderdaad! Verschrikkelijk dat stuur en cockpit. Heb zelf eens gereden in een 308, vond het helemaal niets. Jammer, want het design van de auto is fraai!

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      6 juni 2018 om 10:32

      @viezefreddyw: photoshop …..zelfde auto met 1 en 2 uitlaten

      Login om te reageren
      • stgp zegt

        7 juni 2018 om 07:27

        @elemento: waar heb je het over, ze hebben zelfs verschillende kentekenplaten om het makkelijk te maken. Gewone 2 pijpjes links, GT pijpje links en rechts.

        Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      6 juni 2018 om 12:42

      @viezefreddyw: iedergeval een stuk mooier dan die nieuwe bmw x5

      Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    6 juni 2018 om 08:20

    Ik denk dat ik Peugeots eindelijk weer mooi ga vinden, jezus wat een lel van een auto!

    Login om te reageren
  3. parttimeautospotter zegt

    6 juni 2018 om 08:21

    Prachtige auto! 508 berline was al mooi, maar deze??

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    6 juni 2018 om 08:23

    Mooi ding hoor! Vooral dat interieur is erg fraai.

    Login om te reageren
  5. dwersbongel zegt

    6 juni 2018 om 08:24

    Dat ziet er heel goed uit. Ik moest bij de eerste foto even een aan 159 denken. Goed gelukt dus!

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      6 juni 2018 om 08:28

      @dwersbongel: Nu je het zegt, inderdaad!

      Login om te reageren
    • pier zegt

      6 juni 2018 om 08:34

      @dwersbongel: had ik ook!

      Login om te reageren
    • crepito zegt

      6 juni 2018 om 08:34

      @dwersbongel: Wilde ik ook zeggen. Maar daarmee word je misschien verkettert hier op AB.

      Login om te reageren
      • porker zegt

        6 juni 2018 om 08:44

        @crepito: so what the f*ck!

        Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        6 juni 2018 om 09:24

        @crepito: Dus? @lincoln heeft dat dagelijks door kleine pubers die hem niet snappen en je hoort hem ook niet miepen. Sowieso: wat boeit het wat anderen vinden? Zolang je in een normaal en respectvol gesprek kan beargumenteren waarom je iets vindt is er niet aan de hand.

        Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      6 juni 2018 om 09:54

      @dwersbongel: Sterker nog, Peugeot leest hier ook al lang mee en heeft speciaal voor de autoblog-lezers een nieuwe 159 gamaakt !

      Login om te reageren
      • dwersbongel zegt

        6 juni 2018 om 09:59

        @cossiekiller: Dat moet het zijn! Wel sympathiek :)

        Login om te reageren
  6. dotternetta zegt

    6 juni 2018 om 08:25

    motoren? 1.2t?

    Login om te reageren
    • markietwo zegt

      6 juni 2018 om 09:26

      @dotternetta: staat er bij vriend; ” De BlueHDI-motoren zijn onderverdeeld in 1.5 en 2-liter motoren en produceren 130, 160 of 180 pk. De 1.6 PureTech-benzinemotoren produceren 180 en 225 pk en zijn enkel leverbaar met de EAT8-automaat. Overigens kunnen we halverwege 2019 nog een plug-in hybride model verwachten, waarvan de verbrandingsmotor op benzine loopt.”

      Login om te reageren
      • dotternetta zegt

        6 juni 2018 om 09:31

        @markietwo: ik had nog geen koffie gehad

        Login om te reageren
        • markietwo zegt

          6 juni 2018 om 09:36

          @dotternetta: neem ff een dubbele espresso ;-)

          Login om te reageren
  7. vonklausenburg zegt

    6 juni 2018 om 08:27

    Renault, Peugeot, waar je vroeger alleen er in reed omdat je lid was van zowel de haakclub als de ANWB zijn het tegenwoordig super begeerlijke vehikels!

    Login om te reageren
  8. haroldt zegt

    6 juni 2018 om 08:32

    Wat een mooie auto zeg! Straalt ech kwaliteit uit!

    Login om te reageren
  9. granlusso zegt

    6 juni 2018 om 08:36

    Waanzinnige lijnen, alleen vervelen die lijnen na korte periode alweer. Dat heb ik vaak bij Franse auto’s. Kijk naar Renault: de Talisman en de huidige Espace waren verbluffende auto’s toen ze uitkwamen, nu vind ik ze alweer saai. Terwijl ik een 5-serie Touring uit pakweg 2011 nog altijd strak en bij de tijds vind ogen.

    Op de een of andere manier weten de Franse merken altijd te overtuigen met hun design, maar blijkt het nooit zo tijdloos te zijn als je van tevoren denkt. Bij deze 508 denk ik dat dit ook zal gebeuren, al was het alleen maar omdat de vorige 508, eveneens een behoudend design (wat an sich goed zou moeten zijn voor een tijdloze uitstraling), ook snel verouderde.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      6 juni 2018 om 08:51

      @granlusso: ben ik niet met je eens. Wat jij wilt is wat VAG doet, saaie auto’s waarbij een facelift als een nieuwe auto weg wordt gezet.
      Gelukkig zijn smaken verschillend, ik vind de Franse merken tijdloos en apart op design gebied.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        6 juni 2018 om 10:30

        @rufctr01: ik vind dat het vooral ligt aan de auto specifiek. Kijken we naar Renault dan vind ik de Talisman strak en na 3 jaar nog steeds mooi. De Kadjar is designtechnisch vrij gelijk, maar die vond ik op release al verouderd en nu al helemaal. De Golf 7 is ook vrij verouderd en de facelift hielp niet, tenzij je een R-Line neemt, die vind ik nog steeds strak. Zelfde geldt voor de Passat. Het hoeft niet je ding te zijn maar op die auto’s werkt het gewoon. En dat is het moeilijke van ontwerpen: er bestaan ter wereld te veel verschillende smaken om een auto universeel mooi te maken, uitzonderingen daar gelaten.

        Overigens, deze 508 vind ik mooi. We gaan nu geen uitspraken kunnen doen over de tand des tijds dus kan ik zeggen dat dit een van de, al dan niet de mooiste Estate momenteel op de markt is. En toch, een niet nader te noemen concurrent had een render waar de auto zowat Shooting Brake achtige lijnen had. Daardoor durf ik het bijna niet te zeggen, maar lijkt deze officiële versie zowat braaf.

        Anyway, ik ratel weer door, sorry voor deze tekstlap ;)

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        6 juni 2018 om 11:17

        @rufctr01: Nee hoor, helemaal niet. Sterker nog: VAG vind ik eveneens verouderde lijnen toepassen. Kijk maar eens naar een Passat uit 2009 of een Audi A5 uit 2009.

        Laat ik het dan beperken tot de mate van veroudering van de lijnen, aangezien over smaak inderdaad niet te twisten valt.
        Aan veel auto’s is te zien dat ze een aantal jaar oud zijn, doordat het lijnenspel uit een bepaald tijdperk komt. Laten we zeggen, designtijdperken van vijf jaar.

        Inderdaad zijn er autofabrikanten die daardoor veel saaier gaan ontwerpen, maar zolang je klassieke lijnen gebruikt (zoals BMW in de jaren ‘90 of de periode 2005-2012), blijft het een ‘tijdloos’ design. Of je het na een aantal jaren mooi vindt of niet, dat is een tweede.

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      6 juni 2018 om 10:27

      @granlusso: Dit dus.. En wat ook niet helpt is dat je die dingen allemaal in leasetrim ziet op de weg.. Dus 16″ zonder opties in leasegrijs

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        6 juni 2018 om 12:34

        @lekkaah: Tja dat geldt ook voor 90% van de Duitsers.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          6 juni 2018 om 15:04

          @berlinetta: Helemaal correct, toch heb ik het idee dat de Fransen vaker met minder opties rondrijden dan de Duitsers, maar dat kan ook tussen m’n oren zitten

          Login om te reageren
    • awesome zegt

      6 juni 2018 om 12:46

      @granlusso: ik heb inderdaad ook altijd dat beeld, maar het vreemde is dat ik de Franse auto’s weer kan waarderen als je 10+ jaar oud zijn.
      De Megane II hatchback kan ik weer erg mooi vinden, net als de Vel Satis. Nou waren die ook behoorlijk extreem gelijnd voor dat tijdperk…

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        6 juni 2018 om 15:23

        @awesome: Daar heb je wel gelijk in, de Peugeot 407 en de 406 vind ik nu ook weer ontzettend fraai. Misschien dat Fransen een paar jaartjes lelijk zijn en de Duitsers een paar jaar fout en na pakweg 15 jaar worden ze allemaal weer beeldschoon, naar mate ze origineel uitgevoerd blijven. Shall we agree on that, @rufctr01?

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          6 juni 2018 om 17:40

          @granlusso: een 406 station met V6, ik ben er wel voor in!

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            6 juni 2018 om 21:14

            @awesome: Haha prima! Of een 605, ook prima. Of een rode 407 SW met V6, fijn blokje ook. En Jaguar gebruikte ‘m ook in de XF.

            Login om te reageren
  10. rvm1200s zegt

    6 juni 2018 om 08:47

    Mooie wagen. Hopelijk niet hetzelfde lot beschoren als de Mazda6 Break. Uiterlijk geliefd door velen, daadwerkelijk gekozen door (veel) minder.

    Vooral in de dieprode kleurstelling, net als deze Peugeot, een prachtige auto!

    Login om te reageren
  11. breakingpoint zegt

    6 juni 2018 om 08:56

    Mooi! Maar willen we au niet de achterlichten verbinden in 1 lompe unit? Audi, nu Peugeot… straks wordt het een dingetje en het is niet erg mooi

    Login om te reageren
  12. autodrome zegt

    6 juni 2018 om 09:08

    Hey is een mooie waren maar ik hoop dat ze de rijeigenschappen ook verbeterd hebben. Ik heb er eentje geleden in Italie als huurauto, de vorige generatie weliswaar,. De auto gaf geen gevoel terug wat er op.de weg gebeurd, her sturen voelde zweverig. Het was vooral een comfortable cruiser

    Login om te reageren
    • joost1990_2 zegt

      6 juni 2018 om 09:26

      @autodrome: niet elke auto hoeft geschikt te zijn om records te rijden op de Nordschleife, met name Franse auto’s zijn voornamelijk comfortabel met, bij sommige modellen, een vleugje attractief rijgedrag.

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        6 juni 2018 om 10:22

        @joost1990_2:
        Dat van comfortabel rijden was vroeger (misschien) zo, tegenwoordig rijden ze gewoon superstrak, het zijn geen dweilbakken (meer).

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          6 juni 2018 om 10:40

          @stationcar: Nee, maar comfortabeler dan andere merken die stevig geveerd als sportief verkopen zijn ze wel.

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            6 juni 2018 om 11:03

            @mashell:
            Dan heb jij een andere ervaring dan ik. Hoewel mijn ervaring met name Peugeot’s betreft, en waar ik het mee vergelijk zijn BMW en Ford, een Peugeot is niet veel ‘zachter’ gedempd dan een willekeurige BMW of Ford. Ik zal niet zeggen dat de rijkwaliteiten vergelijkbaar zijn, maar qua afstelling van het onderstel ligt het niet ver uit elkaar.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              6 juni 2018 om 11:54

              @stationcar: raar. Voor mijn huidige 1 serie reed ik 4 maanden een 308. Op het slechte navigatiesysteem en de nog slechtere stoelen na vond ik de 308 een heerlijke auto. Vlot, stil en comfortabel. Stukken comfortabeler op slecht wegdek dan mijn BMW (die best wel een beetje een stuiterbak is op slecht wegdek).

              Login om te reageren
  13. lacker zegt

    6 juni 2018 om 09:10

    Wow Peugeot! Wat maken jullie ineens weer mooie auto’s!
    Ik kan niet wachten op de 508 SW RXH-versie en de 608
    (https://www.youtube.com/watch?v=W01MgQP-A44)

    Login om te reageren
  14. freezzr zegt

    6 juni 2018 om 09:15

    Grappig om te zien dat die electrische achterklep zo hot is. Ik heb ook zo’n ding op mijn auto, handig voor luie mensen. Maar dat gebeuren met je voet onder de bumper vegen om het open te krijgen… je staat er gewoon mee voor lul! 3 van de 10x werkt het niet (maatje 44, je zou zeggen dat je het niet kunt missen die sensoren) je ziet mensen kijken (en denken, wat doet die gast daar?…) en in de tussentijd had je de klep al 30x gewoon open kunnen doen….weggegooid geld…

    Login om te reageren
  15. ds3thp zegt

    6 juni 2018 om 09:20

    Nice! Ontzettend mooie auto met een erg gaaf interieur!

    Leuke auto om over een jaartje of 3 aan te schaffen (want grote Franse auto’s schrijven hard af)
    Doe mij die THP225 dan maar!

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    6 juni 2018 om 09:40

    Als deze tegelijk met de sedan ontworpen is waarom is deze dan niet half zo mooi? Die achterkant is vooral raar en inspiratieloos. Stationwagens kunnen veel mooier dan dit. Maar dat interieur… dat kon wel eens het mooiste op de markt zijn.

    Login om te reageren
  17. happyhonda1977 zegt

    6 juni 2018 om 09:50

    Ik vind het een mooie auto, maar nogal geforceerd ingewikkeld voor een Peugeot. Peugeots vond ik altijd de sjieke Franse auto, en vooral ruim en comfortabel. Nu met kunstgrepen niet dit ook sportief, ‘individualistisch’ en bijzonder zijn… Oh, en vanaf de C-stijl heb je 0 zicht naar achteren?? Raar.

    Doe mij maar een 406 break!

    Login om te reageren
  18. happyhonda1977 zegt

    6 juni 2018 om 09:51

    Niet=moet

    Login om te reageren
  19. Edge zegt

    6 juni 2018 om 09:55

    De huidige designtaal pakt gewoon heel goed uit. De nieuwe 508 is wellicht de mooiste auto in z’n klasse. Voor de 308 geldt hetzelfde. En hoewel ik niks heb met modellen als de 3008 en 5008, zijn ook die auto’s mooier dan wat er bij de concurrentie in de showrooms staat. Ik vind het echt knap hoe Peugeot op designgebied durft te vernieuwen. Het merk heeft een gigantische stap voorwaarts gemaakt als je bedenkt dat er nog niet zo heel lang geleden modellen als een 207, 308 en 407 in de showrooms stonden te ‘shinen’

    Login om te reageren
  20. cossiekiller zegt

    6 juni 2018 om 09:56

    ” De nieuwe 508 SW is, ondanks zijn carrosserievorm, maar 3 cm langer dan de coupéversie.”

    Is die er ook dan?

    Login om te reageren
    • dell zegt

      6 juni 2018 om 10:03

      @cossiekiller: Dat moet een slee zijn waar je bang van word.

      Login om te reageren
  21. alassad zegt

    6 juni 2018 om 10:07

    Jammer vh kleine panoramadak! Voor de rest crescendo!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 juni 2018 om 10:38

      @alassad: maar het dak kan wel open, voor Peugeot al een grote stap voorwaarts. Hoewel ze natuurlijk ook gewoon hetzelfde (grote) panorama dak als Opel in de Insignia gebruikt hadden kunnen bestellen. Zo werkt kostenbesparing.

      Login om te reageren
  22. Yzord zegt

    6 juni 2018 om 10:08

    Overal waar de naam Peugeot aanhangt walg ik van. Al is het een 1 op 1 kopie van een Ferrari ?

    Login om te reageren
  23. yippiekaye zegt

    6 juni 2018 om 10:27

    Erg mooi! En volgens mij de enige stationwagen zonder raamstijlen aan de voorportieren..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 juni 2018 om 10:41

      @yippiekaye: dat heeft bijvoorbeeld een Mercedes CLA SB ook.

      Login om te reageren
  24. gregorius zegt

    6 juni 2018 om 11:01

    Alleen nog een 300pk benzine versie met 4×4 en ik zou zomaar aan het twijfelen gebracht kunnen worden. Wat een prachtige station… van Peugeot. Wie had dat gedacht?

    Login om te reageren
  25. ikleesookoverautos zegt

    6 juni 2018 om 15:43

    @autoblogger De nieuwe 508 SW is, ondanks zijn carrosserievorm, maar 3 cm langer dan de coupéversie. Dit zal de sedan versie moeten zijn.

    OT knappe auto, leuk voor de leaserijders die geen premium kunnen betalen.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      6 juni 2018 om 16:07

      @ikleesookoverautos: thanks, heb het aangepast!

      Login om te reageren
  26. oldebronx zegt

    6 juni 2018 om 19:42

    Jammer van die achterlichten…

    Login om te reageren
  27. troljedemoeder zegt

    6 juni 2018 om 21:34

    Shooting Wrake?

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    7 juni 2018 om 20:40

    Ziet er weer uit als een typische Peugeot van 10 jaar geleden: een auto waar je over kunt onderhandelen. En ja, dat is een sneer. Tijd voor een actiemodelletje, Peugeot!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North