• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Peugeot 508 is officieel

Auteur: RubenPriest, gepost 22 februari 2018 om 07:38 – 73 Reacties

Afbeelding De nieuwe Peugeot 508 is officieelAfbeelding De nieuwe Peugeot 508 is officieelAfbeelding De nieuwe Peugeot 508 is officieelAfbeelding De nieuwe Peugeot 508 is officieelAfbeelding De nieuwe Peugeot 508 is officieelAfbeelding De nieuwe Peugeot 508 is officieelAfbeelding De nieuwe Peugeot 508 is officieelAfbeelding De nieuwe Peugeot 508 is officieel

De nieuwe Peugeot 508 is officieel
Alle details over de nieuwe sedan van het merk zijn bekendgemaakt.

We konden gister in alle uitbundigheid discussiëren over het uiterlijk van de nieuwe 508. In dit topic pakken we de handschoen weer op, maar eerst nadat je een lap informatie tot je hebt genomen.

De nieuwe 508 staat op het inmiddels welbekende EMP2-platform. Op dit platform staan busjes als de nieuwe Rifter, Citroën Berlingo en de Opel Combo, maar ook auto’s als de DS 7 Crossback en de Peugeot 5008.

Peugeot zegt bewust voor een uitgesproken uiterlijk te hebben gekozen. Niemand trapt er nog in om met een saaie vierdeurs sedan op de markt te komen. Een aantrekkelijk ontwerp is noodzakelijk om op te vallen in het overweldigende huidige aanbod op de automarkt. Peugeot heeft geprobeerd om lijnen van een coupé naar de 508 te brengen en toegegeven: het is een behoorlijk aantrekkelijke auto geworden. Het vorige model was in mijn ogen iets te zakelijk ontworpen, maar met de nieuwe 508 slaat Peugeot een verse, nieuwe weg in.

De 4,75 meter lange 508 heeft een bagageruimte van 487 liter. Met neergeklapte achterbank komt het totaal op 1.537 liter bagageruimte. Daarnaast zit de D-segmenter vol opbergvakken, dat bij elkaar opgeteld goed is voor nog eens 32 liter aan opbergruimte. Met de komst van de Peugeot 208 introduceerde Peugeot de i-Cockpit en de 508 heeft de nieuwste generatie van dit systeem gekregen. Inzittenden kunnen aan de slag met een 8-inch HD-touchscreen (10-inch vanaf de Allure-uitvoering) en de bestuurder heeft voor zijn neus een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel dat naar eigen smaak kan worden aangepast. Zoals het een moderne auto betaamt, heeft de Peugeot 508 afscheid genomen van de analoge klokken.

Bij zijn introductie is de 508 leverbaar met twee 1.6 PureTech benzinevarianten en vier diesels op basis van de 1.5 en 2.0 BlueHDi-motoren. Bij de benzinevarianten gaat het om de 180 pk sterke PureTech 180 S&S EAT8 en de 225 pk sterke PureTech 225 S&S EAT8. Qua diesels zijn er de BlueHDi 130 S&S, de BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 en de BlueHDi 180 S&S EAT8.

De BlueHDi 130 S&S is de enige variant met een handbak. Alle andere motorvarianten komen standaard met een 8-traps automaat. In het najaar van 2019 introduceert Peugeot een plug-in hybride versie van de 508.

De nieuwe Peugeot 508 is te zien op de Autosalon van Genève. De verkoop gaat in september van start. Prijzen zijn nog niet bekend.

UPDATE 1: filmpje!

UPDATE 2: onze video van de 508 in Geneve check je op Autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

508, geneve-2018, Peugeot, sedan

Vorig bericht: « Toyota bouwt de Nürburgring in Japan
Volgend bericht: Ford ontslaat topman Raj Nair na ongepast gedrag »

Lees Interacties

Reacties

  1. ikweethet zegt

    22 februari 2018 om 07:43

    Op de voorkant na vind ik het een prachtauto, met name het interieur.

    Login om te reageren
    • zwepp zegt

      22 februari 2018 om 10:45

      @ikweethet: Die tranen over die blije bakkes zijn niet heel geslaagd nee.

      Login om te reageren
  2. denx zegt

    22 februari 2018 om 07:46

    Zeker een mooie auto. Met name de achterzijde. Net interieur.

    Login om te reageren
  3. pindakoning zegt

    22 februari 2018 om 07:52

    Zo dan! Die is mooi geworden, helemaal in vergelijking met z’n voorganger

    Login om te reageren
  4. rollingstoned zegt

    22 februari 2018 om 07:58

    Voorkant doet Amerikaans aan.

    Login om te reageren
  5. leaper035t zegt

    22 februari 2018 om 07:58

    Waarom toch altijd die doorlopende led-stroken aan de koplampen? Verknoeien ze imo meteen heel die voorkant mee. Wel willen maar niet kunnen.

    Login om te reageren
    • deuxani zegt

      22 februari 2018 om 10:40

      @leaper035t: Het is inderdaad een aparte keuze, maar ook redelijk makkelijk op te lossen. Gewoon de slagtand in de kleur van de lak laten spuiten, problem solved.

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        22 februari 2018 om 10:54

        @deuxani: :) Dat is idd een oplossing! Ik vind het vooral een te makkelijke oplossing om zich van andere merken te onderscheiden.

        Login om te reageren
        • deuxani zegt

          22 februari 2018 om 12:10

          @leaper035t: Helemaal mee eens. Het is gewoon een hele nette auto met een strak design…. totdat je bij die slagtanden komt. Het is precies wat je zegt, enkel gedaan om even iets “edgy” toe te voegen en nu valt het te erg op in negatieve zin.

          Login om te reageren
  6. doncorleone zegt

    22 februari 2018 om 08:01

    Deuren zonder raamstijlen zijn op de één of andere manier toch cool.

    Login om te reageren
    • mistermini zegt

      22 februari 2018 om 08:42

      @pfranze: maar verschrikkelijk in de winter en om schoon te maken…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 februari 2018 om 09:13

        @mistermini: waar zit het probleem? Ik heb ze nu een jaar maar nog niks gemerkt. Vast vriezen is niet erger dan staal op rubber en schoonmaken is geen enkel probleem voor de wasstraat.

        Login om te reageren
        • chrisvis zegt

          22 februari 2018 om 09:48

          @mashell: vast vriezen vond ik toch echt wel niet handig met de aluminium tankdop van mijn 206 GTI jaren geleden. Het was zelfs eens zo erg dat ik er op een keer zelfs de sleutel niet inkreeg om bij te vullen. Ben dan maar naar een afgelegen straatje gereden voor er tegen te plassen nadat opwarmen met een aansteker en speciaal product gewoon niet hielp?

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            22 februari 2018 om 11:13

            @chrisvis: hahahahaha!

            Login om te reageren
        • mistermini zegt

          22 februari 2018 om 09:56

          @mashell: Afgelopen winter heb ik de deur met moeite open gekregen omdat het raam niet uit het rubber wilde komen.
          Het onderste gedeelte van het raam dat wegzakt krijg ik nooit schoon. Ik krijg er iets van maar dat zal wel autisme zijn…
          Verder is het in de zomer rete gaaf om je deur dicht te trekken aan de bovenzijde. Geeft mij toch altijd een beetje het gevoel dat ik cool ben Haha

          Login om te reageren
          • papkar zegt

            22 februari 2018 om 11:01

            @mistermini: Voordat het begint te vriezen even je rubbers met vaseline insmeren. Krijg je wel een vettig randje op je raam maar dat moet je dan maar even voor lief nemen.. Heb zelf in ieder geval nooit problemen om de deur open te krijgen in de winter.

            Login om te reageren
        • smulders zegt

          22 februari 2018 om 14:12

          @mashell: vorige week was het raammechanisme bevroren. Kwartier bezig geweest met heatpacks om de boel te ontdooien. Lukte niet. Omdat de deur op een kiertje stond kon ik de auto niet achterlaten. Via de kofferbak naar binnen geklommen, naar de dealer gereden en de auto daar achtergelaten. €465 afgetikt…

          Maar mijn volgende auto krijgt ze weer. Veel makkelijker in- en uitstappen. En gewoon cool.

          Login om te reageren
          • jerudo zegt

            22 februari 2018 om 15:30

            @smulders: €465 om de boel te laten ontdooien in hun garage, dat hebben ze netjes gedaan. Je kreeg er toch een poetsbeurt bij hoop ik.

            Login om te reageren
      • racerx zegt

        22 februari 2018 om 11:14

        @mistermini: even de rubbers invetten voor een koude periode, niets aan het handje. 3,5 jaar Z4 Coupé als daily gereden en dat ging prima. Ook in de winter.

        Login om te reageren
      • freezzr zegt

        22 februari 2018 om 22:06

        @mistermini: BMW 4-serie gaat prima open en dicht, nooit problemen.

        Login om te reageren
  7. kapiteinaudi zegt

    22 februari 2018 om 08:02

    Très belle voiture mais surtout l’intérieur est magnifique. Ils montent encore d’un cran. J’aime aussi le ‘508’ apposé sur le capot. C’est un clin d’oeil à la belle 504. Bravo!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      22 februari 2018 om 09:50

      @kapiteinaudi: https://media.giphy.com/media/HPZubh6ApHpN6/giphy.gif

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        22 februari 2018 om 12:38

        @edge: Signori è un piacere.
        Gli amici della vedette, ammirata da tutti noi, questa gemma proprio della nostra cultura, saranno naturalmente accolti per la durata del loro soggiorno.

        Login om te reageren
  8. stuko zegt

    22 februari 2018 om 08:05

    Wat een gaaf ding! Prachtig!

    Login om te reageren
  9. granlusso zegt

    22 februari 2018 om 08:05

    Gaaf ding wel! Maar heel uitgesproken is ie nou ook weer niet, niet meer dan het vorige model, vind ik.
    Maar goed, Peugeot heeft vaker laten zien in de laatste decennia dat neutrale lijnen ze het beste staat. Kijk naar auto’s als de 205, 306, 406 (Coupé).

    Overigens: weet iemand wat voor automaat erin ligt? Een automaat van PSA zelf of een ZF-bak?

    Login om te reageren
    • remylahaye zegt

      22 februari 2018 om 08:40

      @granlusso: 8 traps Aisin automaat volgens mij!

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        22 februari 2018 om 13:59

        @remylahaye: Ah oké, thanks!

        Login om te reageren
  10. phevtreb zegt

    22 februari 2018 om 08:05

    De handbak is officieel dood, zelfs in een middenklasse als deze is nog maar 1 motorisering leverbaar met handbak.

    Login om te reageren
  11. vonklausenburg zegt

    22 februari 2018 om 08:05

    Fraaie verschijning! Kijkend naar de concurrentie (Passat, Talisman, C5, Mondeo, Superb) is dit toch een kanshebber om het succesje te worden. Ik vermoed dat vooral de Talisman en de Mondeo het pittig krijgen mede door de sportieve looks en het hoogwaardig ogende interieur.

    Login om te reageren
    • papkar zegt

      22 februari 2018 om 11:03

      @vonklausenburg: Je vergeet de Insignia, die ik denk ik het mooiste van het stel vind!

      Login om te reageren
  12. stijnn zegt

    22 februari 2018 om 08:13

    Hij lijkt me wat klein in proporties. Eerder een 40x model. Ziet er prachtig uit hoor maar ook niet heel opvallend. Hoop toch eens dat de stoere bakken als de 504 en 604 weer eens terugkomen. Elke keer hoop je dat een van de Franse 3 iets grootsers gaan brengen.

    Login om te reageren
  13. Loek zegt

    22 februari 2018 om 08:14

    Ik heb moeite met de voorkant mooi vinden, zo normaal als de koplampen en grille zijn, zo apart zijn die “slagtanden”. Was bij de Renault Talisman ff wennen, bij deze hopelijk ook. Want wat is dit een mooie auto. Ik hoopte Exalt, maar we krijgen ook nog een stukje Instinct. Wat mij betreft een goede combi.

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      22 februari 2018 om 19:25

      @720s: ik vond die slagtanden bij de Talisman juist onderscheidend, maar op een of andere manier wordt de auto snel gedateerd. Ofwel, ik vind het juist minder mooi worden

      Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    22 februari 2018 om 08:16

    Het doet me helemaal niets…

    Login om te reageren
  15. focusrs1 zegt

    22 februari 2018 om 08:29

    Mooie auto.. maar blijft een fransoos..

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      22 februari 2018 om 14:21

      @focusrs1: klopt, de laatste 20 jaar best wel degelijk!

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        22 februari 2018 om 14:38

        @rufctr01: de laatste 10 jaar nieteens

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          23 februari 2018 om 18:56

          @focusrs1: Nou, eerlijk is eerlijk ze hebben roest ingeruild voor elektronische problemen de afgelopen 20 jaar …

          Login om te reageren
  16. Alfarobert zegt

    22 februari 2018 om 08:29

    Nette auto.Kun je goed mee voor de dag komen

    Login om te reageren
  17. jack_abarth zegt

    22 februari 2018 om 08:32

    Ja, ik vind ‘m onwijs gaaf. Ook eindelijk weer een toegankelijke auto zónder raamstijlen.

    Login om te reageren
  18. willeme zegt

    22 februari 2018 om 08:35

    Dikste middenklasser qua looks is een Peugeot. Twee generaties terug was het zo’n beetje de lelijkste

    Login om te reageren
  19. e28forever zegt

    22 februari 2018 om 08:44

    Ronduit knappe voiture!

    Login om te reageren
  20. str8six zegt

    22 februari 2018 om 09:00

    Mooie bak. Denk ook dat een coupe variant hem heel goed zou staan!

    Login om te reageren
  21. gregorius zegt

    22 februari 2018 om 09:12

    je kan het allemaal heel cool PureTech 225 S&S EAT8 en BlueHDi 180 S&S EAT8 noemen, maar uiteindelijk hebben het nog altijd over een opgefokt 1.6je en een niet al te interessante 2.0 diesel met 180 pk.
    Daar wordt je toch niet blij van?

    Login om te reageren
  22. mashell zegt

    22 februari 2018 om 09:18

    Peugeot, wat doe je nou? Was je met de 3008 op de goede weg, een panorama dak dat ook open kan, zit er hier weer zo’n knullige statische glasplaat in. Maak je een prachtige auto, zelfs met persfoto’s in bloedmooi rood ga je het meteen weer te verprutsen.

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      22 februari 2018 om 10:29

      @mashell: In het persbericht dat ik gekregen heb staat het volgende:

      Het panoramische open dak met brede opening schuift zoveel mogelijk weg voor een maximaal zicht.

      Zal wel meevallen dus.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 februari 2018 om 10:47

        @nino: dankjewel, dat houden we dan in de gaten.

        Login om te reageren
  23. goodolddays zegt

    22 februari 2018 om 09:18

    Helemaal meh

    Login om te reageren
  24. vroaaar zegt

    22 februari 2018 om 09:42

    Dus daarom hebben ze Opel overgenomen… kunnen ze ook van die domme “slachttanden” op het front zetten.

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      22 februari 2018 om 11:21

      @vroaaar: eerder van Renault gejat.

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        22 februari 2018 om 13:20

        @smoked: kan me zo ff snel geen Renault voor de geest halen die “slachttanden” had… welk model bedoel je?

        Login om te reageren
        • smoked zegt

          22 februari 2018 om 14:09

          @vroaaar: Talisman, en met mindere mate de nieuwe Megane.

          Login om te reageren
          • vroaaar zegt

            22 februari 2018 om 14:56

            @smoked: ah, ik zie wat je bedoelt maar in mijn ogen zijn dat meer ijshockey sticks. Heb nog ff een afbeelding van de Insignia met slachttanden teruggezocht, maar ook dat ziet er anders uit dan ik me herinner. Anyway, niet mijn smaak dit soort frutsels.

            Login om te reageren
        • Rob zegt

          22 februari 2018 om 14:25

          @vroaaar:
          Talisman en Megane bedoelt smoked denk ik:
          https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/master/vehicules/talisman-lfd-ph1/design/design-exterieur/renault-talisman-lfd-ph1-design-gallery-ext-008.jpg.ximg.l_12_m.smart.jpg

          Login om te reageren
  25. berlinetta zegt

    22 februari 2018 om 09:52

    Ik vind hem heel goed gelukt, ook die slagtanden. Het is even wennen, maar het staat hem wel. Het interieur is schitterend. Dat doen die Fransen altijd erg goed vind ik. Dit doet me veel meer dan dat strakke zakelijke dat die Duitsers altijd erin pleuren.
    De coupe-lijn is ook wel goed te zien vind ik. Ziet er strak uit. En die achterkant vind ik typisch Peugeot met die achterlichten.
    Ik ben tot slot ook wel benieuwd naar de uitlaatstrategie van deze auto, want ik zie 3 verschillende soorten.

    Login om te reageren
  26. tdivlammer zegt

    22 februari 2018 om 09:57

    Wat een lelijk ding zeg , een nietszeggende leasekist wordt dit in Nederland. Ik moet al helemaal niets hebben van dat dashboard met dat kleine stuurtje en die hoge klokken. Bah..

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      22 februari 2018 om 10:09

      @tdivlammer: Het uiterlijk vind ik nog wel redelijk (voor Peugeot begrippen) Het interieur is inderdaad verschrikkelijk.

      Login om te reageren
  27. 406_v6 zegt

    22 februari 2018 om 10:35

    Heb liever een mooi analoog klokkenpaneel voor m’n neus. Die schermen zijn k.t als er zonlicht invalt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 februari 2018 om 10:50

      @406_v6: is dat zo? Kan ik me niet voorstellen want zelfs de vrijstaande navigatie schermen van Audi, BMW en Mercedes zijn prima afleesbaar bij zonlicht. Dan mag zo’n instrumentcluster onder een zonnekap ook geen probleem vormen.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        22 februari 2018 om 14:59

        @mashell: moet je in zo’n auto een schuif-/panoramadak hebben met de zon er doorheen schijnend…je ziet er niks meer op. Een analoge wijzer daarentegen zie je wel.

        Login om te reageren
        • marklammers zegt

          22 februari 2018 om 18:11

          @406_v6: ik heb een aantal keer met de 3008 en 5008 gereden en nooit last daarvan gehad. Ik denk ook dat het scherm bij deze 508 niet wordt belemmerd door zonlicht.

          Login om te reageren
  28. racerx zegt

    22 februari 2018 om 11:16

    Hele fraaie kar, zeker het interieur!

    Login om te reageren
  29. noosaheads zegt

    22 februari 2018 om 12:09

    Mooie auto.Ik vrees alleen met grote vrezen dat deze 508 aan precies hetzelfde lot als dat van de C5 II ,Talisman en de vorige 508 niet zal ontkomen; een knappe Franse Sedan die in het begin het hartstikke lekker doet(ook in Noord-Europa, zelfs hier) om daarna als een kaarslicht uit te gaan.

    Best grappig dat Renault en Citroen vroeger juist met 5-deurs hatchbacks tegen de Duitse tweeëneenhalf vochten terwijl je je nu helemaal scheel betaalt aan een 4GC of A5.

    Login om te reageren
  30. parttimeautospotter zegt

    22 februari 2018 om 13:03

    En de SW?

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      22 februari 2018 om 13:18

      @parttimeautospotter: ben ik ook benieuwd naar!

      Login om te reageren
  31. wjeurs zegt

    22 februari 2018 om 13:22

    Lekker mrap voor de knieën met die middenconsole.

    Login om te reageren
  32. rufctr01 zegt

    22 februari 2018 om 14:23

    Een schitterende auto met één van de mooiste interieurs in een middenklasser.

    Login om te reageren
  33. ries70 zegt

    22 februari 2018 om 14:26

    Mooie bak… maar die slagtanden? Zal wel aan mij liggen.

    Login om te reageren
  34. Specht zegt

    22 februari 2018 om 19:28

    Waarom zit er een 508 embleem op de voorkant? Dat is pas echt lelijk…

    Login om te reageren
  35. sjonniedeluxe zegt

    22 februari 2018 om 20:18

    4 of 5 deurs?

    Login om te reageren
  36. menaz zegt

    26 februari 2018 om 23:14

    Net een of andere anonieme Amerikaanse huurslee.

    Login om te reageren
  37. gamerhddude zegt

    28 februari 2018 om 13:29

    Prima auto.

    Login om te reageren
  38. basr32 zegt

    4 maart 2018 om 23:46

    Hij moet alleen nog een 6 cilinder krijgen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North