• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 R

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 mei 2015 om 13:49 – 32 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RAfbeelding Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RAfbeelding Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RAfbeelding Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RAfbeelding Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RAfbeelding Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RAfbeelding Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 RAfbeelding Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 R

Porsche 911 GT3 R
Holy achtervleugel, Batman!

Porsche heeft het laken van de nieuwe 991 GT3 R-racer getrokken. Het racebeest, gebaseerd op de GT3 RS, beleeft dit weekend zijn premiere rond de 24 uur van de Nürburgring.

De 4 liter zescilinder levert in de kleine broer van de 911 RSR meer dan 500 pk. Verder belooft Porsche nóg meer lichtgewicht design en aerodynamische efficiency, een lager verbruik, betere handling en veiligheid ten opzichte van de vorige GT3 R. Het dak, de frunk, wielkasten, deuren en zij- en staartdelen én de motorkap zijn van CFRP. Alle ramen zijn van superlicht polycarbonaat. Het resultaat: 1.220 kg aan gewicht.

Schakelen in de zesbak gaat via paddles aan het stuur, en als je een exemplaar wilt, dan kan je deze voor slechts 429.000 euro (de vorige kostte dik 3 ton) bestellen. Porsche komt hem dan in december 2015 afleveren, mits je snel bestelt.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • 911 GT3 (992)
    Officieel: de compleet nieuwe Porsche 911 GT3 (992)

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, GT3, gt3-r, Porsche, Racing

Vorig bericht: « Vereniging Auto van de Zaak heeft een nieuwe naam
Volgend bericht: VW Golf 500R van Oettinger kost €150.000 »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneer zegt

    15 mei 2015 om 13:54

    de enige porsche die nog echt wel porsche is. De rest zit vol overbodige onzin. je koopt een porsche niet als dagelijks vervoer, dus hij mag lekker hardcore voor mij

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      15 mei 2015 om 14:02

      @meneer: Nee je koopt een Cayenne om een keer per jaar op het circuit te racen… de 911 is juist een allrounder die het goed doet op het circuit en de openbare weg.

      Login om te reageren
    • aventadorrr zegt

      15 mei 2015 om 14:05

      @meneer: Ja, en sloop direct alle luxe zaken als navigatie, stuurbekrachtiging, geluidsisolatie, audiosystemen etc. uit de huidige Audi’s, BMW’s en Mercedessen om ze weer ‘echt’ te maken.
      Ik ben blij dat Porsche de keuze biedt tussen een snelle (redelijk praktische) alledaagse auto en hardcore racers. Door die ‘niet echte’ Porsches, kunnen monsters zoals deze blijven komen.

      Login om te reageren
      • scottishcarspotter2000 zegt

        15 mei 2015 om 14:11

        @aventadorrr: precies

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 mei 2015 om 14:25

      @meneer: Porsche heeft juist de 911 ontworpen als de sportwagen voor elke dag…..

      Login om te reageren
    • 9114life zegt

      15 mei 2015 om 14:45

      @meneer: ik rij al 4 jaar dagelijks met 911. Mijn enige wagen. Lukt prima hoor…

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        15 mei 2015 om 14:49

        @9114life: jij weet hoe het hoort!

        Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        15 mei 2015 om 14:50

        -=edit: kappen nou=-

        Login om te reageren
      • meneer zegt

        15 mei 2015 om 15:12

        @9114life: voor mij zou dat sowieso niet lukken omdat ik de ruimte af en toe nodig heb. Achja, voorkeur en needs verschillen he

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 mei 2015 om 16:36

        @9114life: uit pure interesse: welke uitvoering heb jij?

        Login om te reageren
        • 9114life zegt

          15 mei 2015 om 16:39

          @gtwillem: 997 4S cabrio, die van mijn foto.

          Login om te reageren
  2. 991gt3rs zegt

    15 mei 2015 om 14:00

    Dat wing! wat een monster.

    Login om te reageren
  3. Forza zegt

    15 mei 2015 om 14:07

    Vind ‘m nogal dik in de negatieve zin van het woord. Net of ie van die hamsterwangen heeft. De oude leek in ieder geval slanker.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      15 mei 2015 om 14:51

      @forza: mee eens, het blubber hangt over de wielen.

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      15 mei 2015 om 19:03

      @forza: Het zal de aerodynamica vast ten goede komen.

      Login om te reageren
  4. heiligehandgranaat zegt

    15 mei 2015 om 14:14

    Leuk leuk, maar die voorbumper…

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      15 mei 2015 om 14:20

      @heiligehandgranaat: Tja, de looks hebben niet echt prioriteit als het om snelle rondetijden gaat. Maar hij heeft wel honger ja.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    15 mei 2015 om 14:23

    Wordt geleverd in december geleverd, mooi cadeau voor kerst!

    Login om te reageren
  6. fejjie zegt

    15 mei 2015 om 14:23

    Zijn dat nieuwe koplampen?

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      15 mei 2015 om 14:54

      @fejjie: juist oude. Zo te zien Hella pitjes die goedgekeurd zijn voor racen.. Zitten ook in HTM trams en touringcars.

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    15 mei 2015 om 14:43

    Lichtgewicht maar wel met een hele PC in de bijrijder voetenruimte.

    Login om te reageren
    • maniaxdream zegt

      15 mei 2015 om 19:58

      @mashell: volgens mij is dat de accu…

      Login om te reageren
  8. ko3n zegt

    15 mei 2015 om 15:03

    Hebben

    Login om te reageren
  9. philipf zegt

    15 mei 2015 om 16:16

    Zet maar voor de deur! Ohh wacht. Dat is niet mijn prijsklasse….

    Login om te reageren
  10. kingdecay zegt

    15 mei 2015 om 16:38

    Die vleugel is nog ’n twijfelgeval, maar verder : wat een beest!! Wat is trouwens de road-legal variant van dit? De gewone GT3?

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      15 mei 2015 om 19:00

      @kingdecay: De GT3(RS) komt er wel het dichtst bij in de buurt ja van alle 911’s.

      Login om te reageren
  11. mrB zegt

    15 mei 2015 om 17:34

    Die lucht opening voor is wel heel blij en daardoor kijkt alsof hij net iets heel ondeugends gedaan heeft. Alsof er net een sillent killer heeft laten ontsnappen

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      15 mei 2015 om 17:35

      @mrb: ot, zal hard gaan op het circuit

      Login om te reageren
  12. niekie1999 zegt

    15 mei 2015 om 19:08

    De achterkant is wel mooi, de voorkant wat minder. Maar het is een Porsche veel coureurs zien daarom alleen maar de achterkant

    Login om te reageren
  13. schoeneke zegt

    15 mei 2015 om 20:58

    Wat een lange daklijn, daardoor lijkt de auto stukken langer.

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    15 mei 2015 om 23:18

    Ik vraag me af waarom ze de outline van de luchthappers en mistlichten ‘erin gedrukt’ hebben

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    16 mei 2015 om 07:44

    Wat is de frunk?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North