Dit is de nieuwe Porsche 911 GT3 R

Auteur: , 32 Reacties

Holy achtervleugel, Batman!

Porsche heeft het laken van de nieuwe 991 GT3 R-racer getrokken. Het racebeest, gebaseerd op de GT3 RS, beleeft dit weekend zijn premiere rond de 24 uur van de Nürburgring.

De 4 liter zescilinder levert in de kleine broer van de 911 RSR meer dan 500 pk. Verder belooft Porsche nóg meer lichtgewicht design en aerodynamische efficiency, een lager verbruik, betere handling en veiligheid ten opzichte van de vorige GT3 R. Het dak, de frunk, wielkasten, deuren en zij- en staartdelen én de motorkap zijn van CFRP. Alle ramen zijn van superlicht polycarbonaat. Het resultaat: 1.220 kg aan gewicht.

Schakelen in de zesbak gaat via paddles aan het stuur, en als je een exemplaar wilt, dan kan je deze voor slechts 429.000 euro (de vorige kostte dik 3 ton) bestellen. Porsche komt hem dan in december 2015 afleveren, mits je snel bestelt.



32 reacties

de enige porsche die nog echt wel porsche is. De rest zit vol overbodige onzin. je koopt een porsche niet als dagelijks vervoer, dus hij mag lekker hardcore voor mij
@meneer: Nee je koopt een Cayenne om een keer per jaar op het circuit te racen… de 911 is juist een allrounder die het goed doet op het circuit en de openbare weg.
@meneer: Ja, en sloop direct alle luxe zaken als navigatie, stuurbekrachtiging, geluidsisolatie, audiosystemen etc. uit de huidige Audi’s, BMW’s en Mercedessen om ze weer ‘echt’ te maken.
Ik ben blij dat Porsche de keuze biedt tussen een snelle (redelijk praktische) alledaagse auto en hardcore racers. Door die ‘niet echte’ Porsches, kunnen monsters zoals deze blijven komen.
@aventadorrr: precies
@meneer: Porsche heeft juist de 911 ontworpen als de sportwagen voor elke dag…..
@meneer: ik rij al 4 jaar dagelijks met 911. Mijn enige wagen. Lukt prima hoor…
@9114life: jij weet hoe het hoort!
-=edit: kappen nou=-
@9114life: voor mij zou dat sowieso niet lukken omdat ik de ruimte af en toe nodig heb. Achja, voorkeur en needs verschillen he
@9114life: uit pure interesse: welke uitvoering heb jij?
@gtwillem: 997 4S cabrio, die van mijn foto.
Dat wing! wat een monster.
Vind ‘m nogal dik in de negatieve zin van het woord. Net of ie van die hamsterwangen heeft. De oude leek in ieder geval slanker.
@forza: mee eens, het blubber hangt over de wielen.
@forza: Het zal de aerodynamica vast ten goede komen.
Leuk leuk, maar die voorbumper…
@heiligehandgranaat: Tja, de looks hebben niet echt prioriteit als het om snelle rondetijden gaat. Maar hij heeft wel honger ja.
Wordt geleverd in december geleverd, mooi cadeau voor kerst!
Zijn dat nieuwe koplampen?
@fejjie: juist oude. Zo te zien Hella pitjes die goedgekeurd zijn voor racen.. Zitten ook in HTM trams en touringcars.
Lichtgewicht maar wel met een hele PC in de bijrijder voetenruimte.
@mashell: volgens mij is dat de accu…
Hebben
Zet maar voor de deur! Ohh wacht. Dat is niet mijn prijsklasse….
Die vleugel is nog ’n twijfelgeval, maar verder : wat een beest!! Wat is trouwens de road-legal variant van dit? De gewone GT3?
@kingdecay: De GT3(RS) komt er wel het dichtst bij in de buurt ja van alle 911’s.
Die lucht opening voor is wel heel blij en daardoor kijkt alsof hij net iets heel ondeugends gedaan heeft. Alsof er net een sillent killer heeft laten ontsnappen
@mrb: ot, zal hard gaan op het circuit
De achterkant is wel mooi, de voorkant wat minder. Maar het is een Porsche veel coureurs zien daarom alleen maar de achterkant
Wat een lange daklijn, daardoor lijkt de auto stukken langer.
Ik vraag me af waarom ze de outline van de luchthappers en mistlichten ‘erin gedrukt’ hebben
Wat is de frunk?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).