• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!

Auteur: Author, gepost 21 februari 2017 om 16:16 – 51 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!Afbeelding Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!Afbeelding Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!Afbeelding Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!Afbeelding Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!Afbeelding Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!Afbeelding Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!Afbeelding Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!

Dit is de nieuwe Renault R.S.17 F1-racer!
Zelden keken we zo uit naar de presentatie van nieuwe Formule 1-auto’s als dit jaar. Vandaag is het de beurt aan de Fransen, die weer mee willen strijden om de podiumplaatsen.

Voor we de stortvloed aan cijfers en foto’s over je uitstorten eerst nog even dit. Renault was in 1976 het eerste team dat het aandurfde om turbomotoren in te zetten. Daarmee ontketenden de Fransen een heuse revolutie, want in de jaren daarna was de geblazen krachtbron een vereiste voor teams die wilden meedoen om de prijzen. In die tijd reed Alain “Le Professeur” Prost voor het team en de Fransman is sinds kort weer aan de renstal verbonden als special advisor. Dat belooft wat!

Door naar het hier en nu. De auto’s worden door bredere banden, een grotere wagenbodem en gewijzigde aerodynamica tot vier tellen per rondje sneller. Of het inhalen door de nieuwe reglementen ook makkelijker gaat valt nog te bezien. De vraag lijkt echter gerechtvaardigd of we op meer inhaalacties zitten te wachten, want er wordt vaker van positie gewisseld dan ooit.

Met het fabrieksteam van Renault ging het afgelopen jaar niet denderend. Voor de fans is het daarom goed om te weten dat bij de R.S.17 geen enkel onderdeel is overgenomen van de R.S.16. Ook is dit de eerste auto die volledig door Renault Sport Racing is ontwikkeld. Qua afmetingen en gewichten valt er weinig interessants te melden, want dat soort zaken worden strak gereglementeerd. De 1.6 V6 levert met alle elektronische mumbo jumbo meer dan 900 pk en de rev limiter staat op 15.000 rpm. Jammer dat dat nooit gehaald wordt, want het brandstofverbruik is gelimiteerd en wordt streng in de gaten gehouden.

Desalniettemin hoopt Renault weer mee te doen om de prijzen. Aan coureurs Nico Hülkenberg en Jolyon Palmer (én aan die fraaie livery) zal het in elk geval niet liggen. Goed om te weten: de Nederlander Jarno Opmeer (16 jr) is toegetreden tot de Renault Sport Academy en zal daar op alle fronten worden ondersteund in de opstapklassen naar de Formule 1.

Een video van de Renault R.S.17 en onze eigen Wouter check je op Autojunk!

Wouter en Renault F1

Ook interessant!

  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Jolyon Palmer, Nico Hulkenberg, Racing, Renault

Vorig bericht: « Een Opel in elke kleur die je maar wilt: binnenkort kan het
Volgend bericht: Op deze bizarre ‘Ringtijd mikt James Glickenhaus »

Lees Interacties

Reacties

  1. arjontje zegt

    21 februari 2017 om 16:18

    De eerste formule-1 auto die ik wel mooi vind. Veel beter dan de Sauber en de Williams.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      21 februari 2017 om 18:57

      @arjontje: mooi ik krijg meteen associaties met voetbal tenues… niet de beste associatie als je het mij vraagt.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    21 februari 2017 om 16:18

    Oei. Maar weinig externe sponsors.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      21 februari 2017 om 16:34

      @mashell: ik zie op foto 8 toch maar mooi een Autoblog-logootje zitten.

      Oh, wacht…

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 februari 2017 om 16:35

      @mashell: Gelukkig is Renault een fabrieksteam en derhalve ook minder afhankelijk van externe sponsoren. Ik zou het erger vinden wanneer een team als Force India, dat niet door een miljardenconcern wordt uitgebaat, een auto met weinig sponsors moet presenteren.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        21 februari 2017 om 17:05

        @edge:

        Brawn GP had toen toch ook niet zoveel sponsors erop staan of wel? (of zat daar ook een miljardenbedrijf achter?)

        Login om te reageren
        • holbewoner zegt

          21 februari 2017 om 17:30

          @jack_abarth: BrawnGP kon op het laatste moment het Honda fabrieksteam voor een prikkie opkopen. Financiële armslag had men echter onvoldoende, in de loop van het seizoen werden ze dan ook voorbij gestreefd door de vermogende teams. Maar tegen die tijd was de opgebouwde buffer in de eerste seizoenshelft voldoende.

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          21 februari 2017 om 17:41

          @jack_abarth: Ja, eigenlijk wel. Brawn was zo slim om bij de overname te regelen dat Honda het eerste jaar van het team zou financieren, zodat hij in alle rust op zoek kon naar sponsoren en partners voor het tweede jaar en de verdere toekomst. Toen wist Honda natuurlijk nog niet dat het team dat ze voor een symbolische dollar van de hand deden later voor tientallen miljoenen aan Mercedes verkocht zou worden.
          Daarnaast besloot Honda vrij laat om zich terug te trekken uit de sport, waardoor het gros van het ontwikkelwerk van de BGP001 sowieso op kosten van Honda gebeurd is.

          Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    21 februari 2017 om 16:19

    Vet! Als het zwart blauw was(zoals vroeger) was ik helemaal blij

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    21 februari 2017 om 16:20

    Ik heb de launch in de gaten gehouden via internet, duurde laaaangg. Maar het heeft het terugbetaald. Ik vind het een erg mooie livery en de auto zelf ziet er geweldig uit. Brede, lage spoiler en lekker brede en dikke banden. Mooi man. 2017 gaat qua auto’s in ieder geval sexy worden!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 februari 2017 om 16:32

      @viezefreddyw: Inderdaad zeg, dat was nog een hele bevalling! Wat vond je trouwens van die clownspakken racepakken van de Hulk en Palmer? http://i.imgur.com/RKAaG5c.png

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        21 februari 2017 om 16:33

        @edge: Ja, daar schrok ik wel een beetje van. Volledig zwart met een paar gele accenten had ik een stuk mooier gevonden.

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        21 februari 2017 om 16:36

        @edge: Trouwens, misschien weet jij het… Ik had begrepen dat Red Bull geen haaienvin zou gebruiken op de auto. Volgens mij zijn zij tot zover de enige die dat zullen doen, of niet?

        Dat zal dan óf een magistrale zet zijn, óf een dikke blunder. Ik ben benieuwd.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          21 februari 2017 om 16:59

          @viezefreddyw: Voor zover bekend zijn zij de enige die zonder haaienvin gaan rijden, ja. Het schijnt dat ze een andere stukje vernuftige aerodynamica achter de hand hebben waardoor die overbodig is. Daarom hebben ze ook -tevergeefs- bij de FIA geprobeerd de haaienvin te laten verbieden.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            21 februari 2017 om 19:38

            @Edge: ik zie dat je ook een sponsorbijdrage hebt gedaan voor deze auto! :))

            Login om te reageren
            • Edge zegt

              21 februari 2017 om 20:07

              @rhellema: Yes! En in tegenstelling tot @Dizono heb ik het er niet op hoeven photoshoppen ;)

              Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          21 februari 2017 om 17:03

          @viezefreddyw: Gaan ze inderdaad niet doen. Zal minder uitmaken dan het nu lijkt omdat iedereen het heeft. Ik vond het in 2010/11 heel gaaf staan op de Red bull auto.

          Login om te reageren
        • eferrari zegt

          21 februari 2017 om 17:14

          @viezefreddyw: Torro Rosso gaat waarschijnlijk ook zonder “haaienvin” rijden

          Login om te reageren
        • gitaarknul zegt

          21 februari 2017 om 17:18

          @viezefreddyw: ja klopt, dit omdat redbull de enige is voor zover ik weet die een zogenaamde”vooroverhangende” auto heeft, wat betekend dat de achterkant hoger is dan de voorkant, hierdoor heb je veel minder last van verstoorde luchtsromen hoe verder je naar achter gaat. nu de achterspoilers een stuk lager zijn, heb je daar veel sneller last van, vandaar de haaienvin om de lucht weer recht te trekken voordat het over de spoiler gaat.

          Login om te reageren
  5. gt500eleanor zegt

    21 februari 2017 om 16:20

    Ik vind m net iets te zwart (zei mn vriendin vannacht ook) , had wel iets meer geel mogen hebben.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 februari 2017 om 16:26

      @gt500eleanor: Je vriendin heeft zich vannacht laten nemen door een neger, maar had liever een Chinees gehad?

      Login om te reageren
      • gt500eleanor zegt

        21 februari 2017 om 16:29

        @berlinetta: ja ze heeft een beetje een aparte fantasie..

        Login om te reageren
      • Erik zegt

        21 februari 2017 om 16:32

        @berlinetta: ik denk dat hij bedoelt dat hij aan het afsterven is (pest).

        Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    21 februari 2017 om 16:24

    Die voorvleugel. Volgens mij hopen ze gewoon dat alle andere teams de vleugel gaan bestuderen en daardoor tijd gaan verliezen.
    Maar mooi ding op zich.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    21 februari 2017 om 16:27

    Fraaie livery! Zwart met geel staat hem goed. En de bredere banden en de schuin naar achter gekantelde achterspoiler zien er ook vreselijk goed uit.

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    21 februari 2017 om 16:27

    Die achterkant is wel gaaf zeg, met die mega brede banden en lage spoiler.
    Maar veel belangrijker is of Renault ook het torretje op orde heeft! Daar moet ons Max namelijk mee trappen.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      21 februari 2017 om 16:34

      @trustmeiamanengineer: Renault heeft deze winter aangegeven dat ze verwachten pas in 2018 te kunnen concurreren met Mercedes motoren. Misschien ook om zich alvast in te dekken en geen hoge verwachting scheppen voor 2017 maar zoiets zeg je niet voor niets.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        21 februari 2017 om 19:07

        @bassx: Eigenlijk ook wel slim. Na alle issues die ze zelf ervaren hebben en Honda dat ondanks de hoge ambities nog geen potten heeft kunnen, is het ook maar beter om lage verwachtingen uit te spreken. Liever dat doen en dan alsnog verrassen, dan roepen dat je voor de overwinning gaat en alweer op je bek gaan.

        Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2017 om 16:29

    Erg knap geworden!

    Login om te reageren
  10. stationcar zegt

    21 februari 2017 om 16:29

    Die voorvleugel ziet er niet uit.
    Helaas pindakaas…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 februari 2017 om 16:32

      @stationcar: Die voorvleugels worden er dit jaar inderdaad niet mooier op. Lijkt wel iets voor een landbouwmachine.

      Login om te reageren
      • milieumeneertje zegt

        21 februari 2017 om 17:52

        @berlinetta: ja want landbouwmachines hebben voorvleugels. Gelukkig staat functionaliteit altijd nog boven looks in de F1.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          21 februari 2017 om 18:53

          @milieumeneertje: ik denk dat @berlinetta bedoelt dat die voorvleugel wel wat weg heeft van de snijmessen die voorop zo’n combine harvester zitten. En daar heeft -ie zeker een punt.

          Login om te reageren
          • milieumeneertje zegt

            21 februari 2017 om 19:22

            @RRRobert: alleen staan de messen 90 graden t.o.v. de voorvleugel. Ik snap wat jullie bedoelen. Een dichte voorvleugel is mooier. Maar hier halen ze meer rendement uit. Zit m in de regels van F1

            Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            21 februari 2017 om 19:36

            @RRRobert: Dat bedoelde ik idd. Het is logisch dat een combine geen downforce nodig heeft ;)

            Login om te reageren
  11. bassx zegt

    21 februari 2017 om 16:37

    Achterkant is wel prachtig.

    Login om te reageren
  12. Svensson zegt

    21 februari 2017 om 16:47

    Ziet er veel agressiever uit in vergelijking met de vorige jaren, maar waar ik me ontzettend aan stoor is die lelijke vin achter de luchtinlaat. Ben echt benieuwd naar het Red Bull ontwerp en of hun vinloze achterkant aërodynamisch effectief gaat zijn. Want mooier is het in ieder geval.

    Login om te reageren
  13. rob5nismo zegt

    21 februari 2017 om 17:02

    Ik vind het vele.zwart jammer en de voorvleugel is wel heel druk

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      21 februari 2017 om 18:00

      @rob5nismo: eens, 2016 model vond ik mooier qua livery. Maar dat is gelukkig niet hun eerste zorg.

      Login om te reageren
  14. baklava zegt

    21 februari 2017 om 17:02

    Nog steeds geen mooie auto’s vind ik persoonlijk. Te lang, lelijke haaienvin, vleugel te laag. Mwah.

    Login om te reageren
  15. Orichy zegt

    21 februari 2017 om 17:04

    Lelijke auto, in mijn ogen, voorvleugel veelste veel soorten lagen en verbindingen, een vin die te ver omhoog staat, een livery die op het geel na, zo doods oogt, alsof de Formule 1 niet leuk is. Van mij mag er wel wat meer vrolijkheid in de kleurstellingen van de auto’s, de meeste vormgeving is toch naar functie en daar doe je soms niet zoveel aan. Pakken van de coureurs zijn simpel en niet bijzonder, dat kan prima.

    Login om te reageren
    • milieumeneertje zegt

      21 februari 2017 om 17:57

      @Orichy: de livery en pakken zijn inderdaad niet heel bijzonder. Een dergelijke voorvleugel word geforceerd door de regels. Als de vleugel in verhouding hoger dan lang mag zijn is dit de enige oplossing. Ventilatie in de vleugel is de manier om de flow aan de onderzijde “attached” te houden.

      Login om te reageren
  16. motoragent zegt

    21 februari 2017 om 17:30

    Bizarre turning vanes! Ook opmerkelijk dat ze de barge boards zo hoog en kort hebben gehouden. Verder vallen de lange nose pylons (die steuntjes voor de voorvleugel) en de hoge en brede airbox op. Airbox zelf lijkt vrij klein eigenlijk, denk dat ze wat meer koeling richting de sidepods hebben verplaatst, die zijn relatief groot.

    Ze zijn creatief geweest bij Renault, dat zie je zo. Veel radicaler dan Sauber en zeker Williams. Met name die is weinig innovatief afgaande op de eerste foto’s.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 februari 2017 om 20:09

      @motoragent: Het zou mij niks verbazen als de Williams die we volgende week in Barcelona zien een stuk innovatiever is dan die renders die we tot nu toe gezien hebben. Je wilt natuurlijk niet direct je geheimen prijsgeven.

      Login om te reageren
  17. kaeser zegt

    21 februari 2017 om 17:46

    Van achteren ziet het er heel goed uit. Breed en krachtig, me like!

    Login om te reageren
  18. futse zegt

    21 februari 2017 om 17:49

    Hoe verhoudt dit zich qua afmetingen met bvb de Williams of Jordan uit begin/half jaren 90? Dat waren voor mij de mooiste F1s van de laatste 25 jaar…

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    21 februari 2017 om 18:12

    Dikke livery! En knap hè al je kijkt waar die voorvleugel aan hangt

    Login om te reageren
  20. flashevan zegt

    21 februari 2017 om 18:38

    Wat ziet die voorvleugel er verschrikkelijk uit zeg, alsof ie te dicht bij een vuurtje heeft gestaan en de helft gesmolten is

    Login om te reageren
  21. martijn11 zegt

    21 februari 2017 om 18:43

    Die kleine achterspoiler lijkt wel erg zielig zo!

    Login om te reageren
  22. gerjan zegt

    21 februari 2017 om 19:07

    Mooi is anders. Kleuren combo is niet mooi en de rare vin. Haal dat ding er weer snel af

    Login om te reageren
  23. tkoote zegt

    21 februari 2017 om 19:11

    Valt me een beetje tegen. Hoewel de livery nog steeds erg fraai is, vond ik het geheel geel vorog jaar fraaier, en die enorme vinn doet het visuele effect van de achterspoiler wat teniet. Maar goed, laat Renault eerst maar een zien of ze meekunnen met de subtop, dan ga ik ‘m waarschijnlijk vanzelf mooi vinden :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North