• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwste variant van de Lotus Evora

Auteur: machielvdd, gepost 29 januari 2020 om 12:08 – 12 Reacties

De zoveelste.

We krijgen niet vaak een compleet nieuw model te zien van Lotus. Weliswaar is er een volledig nieuwe hypercar op komst, maar op dit moment bestaat het aanbod uit vrij oude modellen. Om te zorgen dat we deze niet vergeten, presenteren de Britten daarom met enige regelmaat een nieuwe variant van een bestaand model. Er kleeft wel een nadeel aan deze strategie, namelijk dat de boel nogal onoverzichtelijk wordt.

Deze keer gaat het om een nieuwe variant van de Evora. Aan de Evora en de Evora S werden eerder onder meer de Evora 400, de Evora 410, de Evora 430 en de Evora GT430 Sport toegevoegd. Van de Evora 410 was er weer de Evora GT410 Sport en dit is dus de niet-Sport versie daarvan. Volg je het nog?

Goed, om het iets simpeler te maken: Lotus heeft de GT410 Sport genomen en die iets minder hardcore gemaakt. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer airco, Sparco-sportstoelen en een achteruitrijcamera. Ook zitten er nu armsteunen en opbergvakken in de deuren. Op multimedia gebied behoren Apple Carplay en DAB tot de standaarduitrusting. Verder is de geluidsisolatie verbeterd. Alles bij elkaar is deze Evora dus beter geschikt voor dagelijks gebruikt. Op motorisch vlak is er niets gewijzigd. De 3,5 liter V6 produceert dus nog steeds 415 pk.

De Evora GT 410 wordt onder de GT 410 Sport gepositioneerd en is daarmee een stukje goedkoper. De Duitse prijs bedraagt €99.900, wat €11.000 minder is dan de Sport. We kunnen in ieder geval concluderen dat de Evora redelijk wordt uitgemolken, maar eerlijk is eerlijk: je zou niet zeggen dat het model uit 2009 stamt.

Ook interessant!

  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Radford Lotus Type 62-2
    Radford Lotus Type 62-2 heeft 600 pk (op 1.000 kg!)

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

evora, Lotus

Vorig bericht: « Nieuwe Mercedes S-klasse stiekem gefotografeerd
Volgend bericht: Suzuki Swift Sport Wrap: Kies maar! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    29 januari 2020 om 12:36

    Het blijft een wijs ding welke bijna niemand koopt….

    Login om te reageren
  2. lexis zegt

    29 januari 2020 om 12:40

    Lekker Brits appart met proven Japanse tecniek. En lekker geluidje. Wel geen autos voor dagelijks gebruik.

    Login om te reageren
    • rxate zegt

      29 januari 2020 om 13:12

      Is het nou wel of geen?

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      29 januari 2020 om 14:16

      Collega rijdt er dagelijks met veel plezier mee. En dat kan ook prima met het Toyota blok. Onderhoudskosten zijn volgens hem ongeveer de helft van een Porsche Cayman.

      Login om te reageren
    • jdeboer zegt

      29 januari 2020 om 21:31

      De Evora is prima geschikt voor dagelijks gebruik, ken er een aantal die dagelijks gereden worden.

      Login om te reageren
  3. christian85 zegt

    29 januari 2020 om 12:47

    Nog steeds niks mis mee

    Login om te reageren
  4. ericc zegt

    29 januari 2020 om 13:38

    De meest miskende sportwagen ter wereld! Jammer.

    Login om te reageren
  5. autospotterkerkrade zegt

    29 januari 2020 om 14:19

    Ziet nog altijd beter uit dan de meeste moderne sportwagens

    Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    29 januari 2020 om 19:39

    Ziet er nogsteeds prima uit

    Login om te reageren
  7. BaRa zegt

    29 januari 2020 om 21:11

    Ik zou hem zo kopen als ik de centen ervoor had. Heeft (voor mij) veel meer karakter dan hetzelfde geld aan Porsche.

    Login om te reageren
  8. jdeboer zegt

    29 januari 2020 om 21:32

    Qua gamma begint het op dat van de 911 te lijken, ook voor elk een apart model.

    Login om te reageren
  9. ericd zegt

    30 januari 2020 om 10:28

    De cokebottle shape blijft fraai, iconisch zelfs. Maar die kont kan echt niet meer. Stom van Lotus om dat niet te updaten, terwijl ze stilistisch veel moois (aan knappe konten) op de plank hadden liggen uit de Dany Bahar tijd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North