• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de ophanging van de Lamborghini Aventador

Auteur: ricardo, gepost 24 januari 2011 om 18:49 – 58 Reacties

Lamborghini Aventador ophanging

In aanloop naar de onthulling van de Murciélago-opvolger (bij ons beter bekend als de Aventador) onthult Lamborghini stukje bij beetje steeds meer van de nieuwe supercar. Eerst zagen we al het kloppende hart en wat info over superstijf carbonfiber voorbij komen. Nu laten ze info los over de nieuwe vering/ophanging van de Aventador LP700-4.

Zoals je kunt zien hebben ze voor de nieuwe Lambo-supercar de oude manier van demping vaarwel gezegd. Waar de schokdempers van de Murciélago verticaal zijn geplaatst, zal de Aventador de beschikking krijgen over horizontaal geplaatste schokkers. Een beetje zoals we dat in de Formule1 en bij verschillende Koenigsegg’s en Gumpert’s ook zien. Het zogenaamde push-rod systeem. Ook heeft Lamborghini de velg- en bandemaat alvast verklapt. Voor worden 19″ wielen met 255/35-rubber geplaatst, achter zijn ze 20″ groot met 335/30-banden. Het stuursysteem zal ingesteld kunnen worden in drie standen. Dit is wat Lamborghini zelf over de nieuwe ophanging te zeggen heeft:

The pushrod spring and damper concept was inspired by Formula 1 and tuned perfectly to meet the needs of a high-performance road-going vehicle. Together with aluminum double wishbone suspension and a carbon ceramic brake system, this lightweight chassis is another element of the unique technology concept in Lamborghini’s new flagship model.

Ook bij deze auto zal de onthulling plaatsvinden op de Autosalon van Genève, een beurs die met de dag meer primeurs lijkt te krijgen. Hopelijk zullen we daarna snel merken wat de invloeden van deze ophanging op het rijgedrag zijn. Plaatjes voor de techfreaks in deze gallery!

Ook interessant!

  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
  • Officieel ten einde: de Lamborghini Aventador
  • Dit kun je verwachten van de allerlaatste Aventador

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, geneve-2011, Lamborghini, lp700-4, teaser, Techniek

Vorig bericht: « Held! Man rijdt 77 jaar in dezelfde Rolls-Royce
Volgend bericht: Met drank op rijden zit in de genen »

Lees Interacties

Reacties

  1. supercarwaar zegt

    24 januari 2011 om 18:50

    wat een grote band zeg

    Login om te reageren
    • dabazz zegt

      24 januari 2011 om 18:54

      @supercarwaar: vooral breed!

      Login om te reageren
  2. jesse3120 zegt

    24 januari 2011 om 18:57

    ligt volgens mij zowat vast op de grond gelijmd, 4 wiel aandrijving, brede banden, lekkkkkeerrrrr!

    Login om te reageren
  3. exotic zegt

    24 januari 2011 om 18:59

    Ik vind zulke technische foto’s werkelijk prachtig! Het is mooi om te zien hoeveel moeite er nodig is om een echte supercar neer te zetten.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      24 januari 2011 om 20:10

      @exotic: Over álles wat in zo’n auto zit is maanden na gedacht!! :shock:

      Login om te reageren
      • cisn zegt

        24 januari 2011 om 20:38

        @Jokkebrok: ja Liefst é, als je zo 350 per uur doet heb ik liever dat het er niet meteen afvalt!

        Login om te reageren
      • Onehp zegt

        24 januari 2011 om 21:44

        @Jokkebrok: hele auto, grofweg 500 ingenieurs x 5 jaar x 12 maanden = 30 000 maanden over nagedacht ;-)

        Login om te reageren
  4. As_long_as_it_is_fast zegt

    24 januari 2011 om 19:05

    Vraag me af in welke mate hij nu een zijwaartse waggel gaat hebben… Waarschijnlijk te verwaarlozen tot geen, maar toch. Benieuwd hoe dit alles evolueert. :)

    Login om te reageren
  5. Vanquish zegt

    24 januari 2011 om 19:05

    Ziet er bar interessant uit…

    Login om te reageren
  6. MAB zegt

    24 januari 2011 om 19:10

    aah dit is echt gewoon dikke dikke techniek en de shit gewoon BAM

    Login om te reageren
  7. Freude_am_Fahren zegt

    24 januari 2011 om 19:16

    Toffe plaatjes, zo die detail-foto’s! Prachtig om te zien hoe zo’n supercar er onderhuids uitziet.

    Login om te reageren
  8. Specht zegt

    24 januari 2011 om 19:21

    Dat zijn geen simpele draagarmpjes van 40 euro zoals op de meeste normale auto’s.
    Ben benieuwd of dat de rubbers daarvan ook een beetje fatsoenlijke levensduur hebben.

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    24 januari 2011 om 19:25

    Teasers, nieuwe stijl?

    Leuk voor garagisten, de gewone man echter…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 januari 2011 om 19:39

      @Esprit_de_Flandre: de gewone man kan ook geen Lambo kopen ;)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        24 januari 2011 om 19:45

        @robbie: Mijn garagist ook niet…

        Login om te reageren
        • Relief zegt

          24 januari 2011 om 20:59

          @Esprit_de_Flandre:

          Als je eens wist wat garagisten verdienen ;)

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            24 januari 2011 om 22:13

            @Relief: Niet de mijne.

            Login om te reageren
  10. AudiQuatro zegt

    24 januari 2011 om 19:26

    Das een best bandenmaatje!

    Login om te reageren
  11. BananaMan zegt

    24 januari 2011 om 19:26

    Weet ook iemand waarom ze voor een dergelijke optie gekozen hebben? Meer ruimte voor remkoeling? Voor het comfort zal het niet zijn als ik die afstand tot de veerstop zie… Volgens mij kiezen ze in de f1 hiervoor vanwege de aerodynamica (je kan de veren/dempers onder het bodywork verstoppen vanwege de pushrod).

    Login om te reageren
    • jappelflap zegt

      24 januari 2011 om 19:38

      @BananaMan: Lager onafgeveerd gewicht. Voordeel van double wishbone tov McPherson is het makkelijk aanpassen van bijvoorbeeld camber.

      Login om te reageren
      • super zegt

        24 januari 2011 om 21:46

        @jappelflap:
        het onafgeveerde gewicht lijkt me niet lager, het gaat immers om massatraagheidskrachten en omdat nog steeds het uiteinde van de demper/veer in beweging moet worden gebracht of die nou ligt of staat lijkt het mij dat de massakrachten ongeveer gelijk moeten zijn, misschien wel zelfs iets hoger bij een liggende demper/veer omdat er wat extra onderdelen = gewicht tussen moet. Ik denk dat het meer om constructieve aspecten als stijfheid, geometrie etc. gaat.

        Login om te reageren
    • Svensson zegt

      24 januari 2011 om 19:48

      @BananaMan:

      Lees dit maar eens, daar wordt het toegelicht:

      http://www.audiblog.nl/?p=42081

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        24 januari 2011 om 22:56

        @Svensson: De auto word er agieler van, reageert sneller op stuur en carroserie bewegingen en communiceert daardoor beter.

        Login om te reageren
        • Svensson zegt

          30 januari 2011 om 00:53

          @Freewarefreak:
          Mij hoef je het niet uit te leggen… “BananaMan” begreep het niet.

          Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    24 januari 2011 om 19:27

    Het zou me niets interesseren als hij niet eens kon rijden, als hij er maar geweldig uitziet!

    Login om te reageren
  13. Svensson zegt

    24 januari 2011 om 19:36

    Ook erg gaaf dat ze spullen van Öhlins gebruiken voor de ophanging.. Dacht dat die alleen in de motorracerij actief waren, maar zie nu dat ze ook leveren aan de autoindustrie.

    Login om te reageren
  14. kingkay zegt

    24 januari 2011 om 19:37

    Ziet er leuk uit, en belooft veel goeds. En idd, verdomd breed rubber. Altijd positief :)

    @ ricardo : Dit is wat Lamborghini zelf over de nieuwe ophanging heeft zeggen heeft: -> die eerste ‘heeft’ hoort daar niet te staan.

    Login om te reageren
  15. raoulkroes zegt

    24 januari 2011 om 19:39

    Helaas nog niks van de velg te zien…

    Login om te reageren
  16. Tommy2 zegt

    24 januari 2011 om 19:42

    Mag ook wel zo’n bandemaatje met 700 hitsige paarden achter je!

    Login om te reageren
  17. Truttenschudder zegt

    24 januari 2011 om 19:46

    Wedden dat ie niet kan tippen aan een BMW Z8?

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      24 januari 2011 om 20:13

      @Truttenschudder: :?:

      Login om te reageren
    • rd200 zegt

      24 januari 2011 om 20:17

      @Truttenschudder: wedden dat deze stukken lichter zal zijn dan de Z8!

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      24 januari 2011 om 20:48

      @Truttenschudder: Aah, je bedoelt dat ongelofelijk succes van BMW waarvan het allumium chassis begon te vervormen na verloop van tijd?

      Ja, lijkt me stukken beter dan deze Aventador…

      Login om te reageren
  18. norge zegt

    24 januari 2011 om 20:01

    Mooi plaatje,maar ik krijg steeds meer bewondering voor een corvette met dwarse bladveer die ook mooie tijden op de Nürburgring neerzet.:mrgreen:

    Login om te reageren
  19. Een_niet_sjonnie_BMWrijder zegt

    24 januari 2011 om 20:13

    Je moet er maar opkomen, zo’n dubbele wishbone met horizontale vering^^
    Iemand heeft/had tijd teveel..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      24 januari 2011 om 20:18

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  20. janklaassen zegt

    24 januari 2011 om 20:19

    Als je hier geen mooie vierwieldrift mee kan doen..

    Login om te reageren
  21. janklaassen zegt

    24 januari 2011 om 20:20

    700 pk? Tering.

    Login om te reageren
  22. C220AMG zegt

    24 januari 2011 om 20:59

    Ziet er in ieder geval al heerlijk uit die ophanging!

    Login om te reageren
  23. Lucn zegt

    24 januari 2011 om 21:13

    ligt da aan mij of ligt die motor der nie rechte in?

    Login om te reageren
  24. mustang84664 zegt

    24 januari 2011 om 21:31

    Tzal mij benieuwen of het confortabel rijd, on the race track zou het wel geweldig rijden maar door het dorp over de klinkers? beeetje afgekeken van de ktm Xbow lijkt mij

    Login om te reageren
    • kingkay zegt

      24 januari 2011 om 22:36

      @mustang84664: want Lamborghini’s hebben altijd al comfort als hoogste prioriteit gehad… :roll:

      Je bedoelt trouwens “afgekeken van de F1, zoals KTM”.

      Login om te reageren
      • mustang84664 zegt

        25 januari 2011 om 08:29

        @kingkay: ja dat klopt maar ik noemde de ktm omdat die wel straat legaal is en f1 auto’s niet;p

        Login om te reageren
  25. Truttenschudder zegt

    24 januari 2011 om 21:55

    @SimonMc

    Goed zo, je zat er dicht bij, de ophanging/schokdemping voor deugde niet bij de Z8. Jij wint de prijs.

    Gefeliciteerd, je hebt een comment van mij gewonnen! ;)

    @rd200 & Jokkebrok, jullie zaten er naast. Het was dus een grap.

    Login om te reageren
    • Truttenschudder zegt

      24 januari 2011 om 21:56

      @Truttenschudder: Edit die laatste reactie maar weg, ging ff iets mis geloof ik. sorry!

      Login om te reageren
  26. ascari15 zegt

    24 januari 2011 om 21:57

    WOW Lamborghini trekt echt alles uit de kast.
    Maar ik moet nog wel eerst nog zien hoe goed hij is.
    Want ieder merk kan wel mooie onderdelen laten zien en er een leuk verhaaltje bij vertellen.
    Ik kan niet wachten hoe de Ferrari F70 word.
    Als deze tegen elkaar komen te staan kun je pas echt meten
    hoe goed de lambo is.
    Nu hoop ik dat lamborghini niet zo erg de fout in gaat als pagani met het design van een opvolger.
    Lamborghini is altijd een merk geweest met een eigenwijs design. Dus geen auto die gemaakt is zonder enig compromis pls.

    Login om te reageren
  27. MichaelvdBroek zegt

    25 januari 2011 om 00:03

    gaaf hoor! ziet er spectaculair uit, mooie foto ook trouwens :)

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    25 januari 2011 om 00:21

    Als ze ook losse foto’s van het stuur, de deurklinken, de knipperlichten, de schakelpook, de bekerhouders etc gaan verspreiden dan hebben we het plaatje in 2020 wel compleet.

    Login om te reageren
  29. ferrari zegt

    25 januari 2011 om 08:22

    Ferrari had deze ophanging al bij de Enzo en bij de F50! Het is natuurlijk mooi te zien dat lambo het nu ook gaat gebruiken maar wel een beetje laat. Maar aan de andere kant: Lamborghini gaat dit model opwaarderen van supercar naar hypercar en daarmee komen ze eindelijk met hun topmodel in het gebied van de McLaren SLR/Carrera GT/Enzo/Pagani Zonda. Voorheen opereerden ze er net onder, ja ook als LP670-4SV versie. Het nieuwe model heeft nu ook push-rod ophangingen (met wel heel erg edele (mooie)dempers!) carbon in overvloed en 700pk. En bovendien spenderen ze hun top model als vanouds weer met een 4×4 systeem. Dat heeft de concurrentie niet te bieden. Nu maar hopen dat ze het gewicht ook hebben weten te beperken en dat hij op het circuit ook overeind blijft. Met name daar voelde je bij het oude type het gewicht in de bochten en op de remmen. Pas bij de SV versie, met zijn carbon/ceramic remmen hebben ze het thema fading op kunnen lossen. Maar helaas, ook bij dat type voelde je nog steeds dat hij wat aan de logge kant was. Wel een geweldige motor, maar uiteindelijk niet veel sneller dan een Gallardo Superleggera!
    Ik kan dus niet wachten tot ze dit nieuwe model eens over de Nürnburgring jagen. Als ze hun huiswerk goed hebben gedaan moet er een tijd inzitten van ongeveer tussen 7.35min en de 7.30min. Hebben ze goed naar de concurrentie gekeken dan kan het ook in 7.25min, maar ik ben bang dat hij daar nog te zwaar voor is.

    Login om te reageren
    • fortuna zegt

      25 januari 2011 om 19:44

      @ferrari: en dat zo los uit de pols, knap van je!

      Login om te reageren
  30. TDI-goeroe zegt

    25 januari 2011 om 09:37

    is dat niet een Bridgestone RE050A?

    Login om te reageren
  31. random zegt

    25 januari 2011 om 11:57

    zijn ze wel lekker vroeg bij *kuch*
    als het maar geen onderstel wordt waarmee je elke klinker gaat voelen

    Login om te reageren
  32. KUYL zegt

    25 januari 2011 om 11:59

    @Ferrari, wat een hoop getyp om eigenlijk helemaal niks te melden.

    On topic, exploded views, technische tekeningen etc kunnen volgens mij altijd wel de echte autoliefhbber bekoren.

    Login om te reageren
  33. kevinc3 zegt

    25 januari 2011 om 12:23

    misschien een hele domme vraag hoor. maar heeft de spyker c8 ook niet zo’n soort ”F1” ophanging?

    Login om te reageren
  34. Nico94 zegt

    25 januari 2011 om 17:16

    Wel een apart systeem voor een ‘normale’ auto! Maar zou wel willen weten of het wel echt werkt. Omdat veel andere supercars een gewone ophanging heeft en dat werkt prima!

    Login om te reageren
  35. wimpie zegt

    25 januari 2011 om 22:05

    ziet er apart uit

    Login om te reageren
  36. Cantago zegt

    26 januari 2011 om 22:02

    Ziet er mooi uit! En het gewicht zit daardoor weer lager, belooft veel goeds;)

    Login om te reageren
  37. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 14:32

    Knap staaltje techniek!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North