• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de productieversie van de Gumpert Nathalie

Auteur: willeme, gepost 17 maart 2020 om 11:04 – 19 Reacties

Gumpert Nathalie

Zo komt de Gumpert Nathalie in de showroom te staan.

Soms duurt het even voordat een concept auto het levenslicht ziet. Zeker bij een kleine fabrikant kan het behoorlijk lang duren. Een auto bouwen is gek genoeg het probleem niet. Dat is simpelweg een auto in elkaar schroeven.

Nathalie

Twee hele grote uitdagingen zijn de ontwikkeling van de auto en de planning om te zorgen dat de kosten van de productie zo laag mogelijk zijn. Gumpert kwam daar ook achter met de Apollo. Dat project was lastig om succesvol ‘van de grond’ te krijgen. Met de Nathalie mogen ze het opnieuw proberen.

Gumpert Nathalie

Productieversie

Maar nu horen wij je denken: “De Gumpert Nathalie was er toch al?” Dat klopt! Het verschil is dat al die auto’s die je al zag concepts en prototypes waren. Dit is de productieversie van de Gumpert Nathalie. Dus zo kun je de sportwagen daadwerkelijk bestellen. De verschillen met de concept zijn niet zo heel groot. Als je die al mooi vond, dan ga je deze ook leuk vinden.

Gumpert Nathalie

Vijf (!) motoren

De Nathalie is voorzien van maar liefst vier elektrische motoren: één voor elk wiel. Deze worden voorzien van energie door een accu die in de vloer is ondergebracht. Deze wordt op zijn beurt weer geladen door een brandstofcel-motor. Hierdoor duurt het ‘laden’ van de Gumpert Nathalie slechts 3 minuten.

Prestaties

Ook het accelereren gaat het heel erg snel. Het is mogelijk om van 0 naar 100 km/u te sprinten in slechts 2,5 seconden. Dat is 0,2 seconde sneller dan de spiksplinternieuwe Porsche 911 Turbo S. Met dank aan 536 pk en 989 Nm kom je altijd wel van je plek. De topsnelheid is niet baanbrekend, maar voor het type auto wel erg hoog. Op de Autobahn is 306 km/u mogelijk.

Prijs

De actieradius van de Gumpert Nathalie is 821 kilometer. Dat is de opgave als je gewoon rustig rijdt. Dan bedoelen we rustig naar Duitse maatstaven, want 120 km/u is overdag niet toegestaan in Nederland. Er is ook een ‘eco mode’, waarmee de actieradius stijgt naar 1.199 kilometer. Enig nadeeltje is de prijs. De auto gaat zo’n 300.000 tot 500.000 kosten.

Ook interessant!

  • Lexus RZ
    Lexus RZ is productieversie van LF-Z Electrified
  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Zo gaat de productieversie van de Mercedes EQS eruitzien

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

gumpert, RG-Nathalie, roland-gumpert

Vorig bericht: « Volkswagen sluit deze week zijn fabrieken
Volgend bericht: Officieel: Tesla Model Y levering is begonnen »

Lees Interacties

Reacties

  1. bartteeuwen zegt

    17 maart 2020 om 11:12

    Net een gepimpte audi a5 met TT/R8 invloeden. Niet echt mooi.

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      17 maart 2020 om 11:56

      @bartteeuwen: ik moest qua daklijn denken aan een Nissan GTR R35.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        17 maart 2020 om 12:05

        #metoo

        Login om te reageren
      • lowlife190e zegt

        17 maart 2020 om 16:58

        @gasskaas: ik dacht ook direct aan een GT-R

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    17 maart 2020 om 11:29

    Best een geinig ding, al zou ik zelf toch voor de Polestar gaan. Een beetje het zelfde idee, maar dan veel mooier.

    Login om te reageren
  3. Justawheelchairguy zegt

    17 maart 2020 om 11:39

    Dus, Gumpert werd na de Apollo omgedoopt tot Apollo en nu heten ze weer Gumpert?

    Login om te reageren
    • tvsfotografie zegt

      17 maart 2020 om 12:39

      Nee. Het Gumpert van Apollo is opgericht door Roland Gumpert. Dit Gumpert ging failliet, alleen zijn toen een aantal zaken overgenomen door investeerders/eigenaren van een Apollo. De doorstart ging verder onder de naam Apollo, hieronder produceren ze de IE.
      Roland Gumpert is nu weer een nieuw merk gestart, met de naam Roland Gumpert (veel inspiratie voor een nieuwe naam was er blijkbaar niet)

      Behalve de nieuwe naam heeft het nieuwe Roland Gumpert niets meer te maken met Apollo.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 maart 2020 om 13:25

      @kp92: Zoals @tvsfotografie zegt, maar ook nog: het nieuwe Gumpert is deel van Aiways. Is ook te zien aan het design. De U6 hieronder heeft dezelfde smoel en kont.

      https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/34000/100/80/aiways-u6-concept-1.jpg

      https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/34000/100/80/aiways-u6-concept-2.jpg

      Roland Gumpert is gewoonweg het paradepaardje van Aiways om in te breken in Europa. Geen verkeerd plan. Of het gaat werken is een andere…

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        17 maart 2020 om 15:22

        @Esprit_de_Flandre: tsja, een gevestigde naam is het niet bepaald. En de mensen die het wel kennen, denken eerder aan de Apollo en zullen niet heel heet worden van een Chinees met elektropower.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 maart 2020 om 20:33

          Ach ja, waarom niet. Als het goed in elkaar zit en het is betaalbaar zie ik er nog wel een behoorlijk aantal van schuiven…

          Login om te reageren
  4. joos straetmans zegt

    17 maart 2020 om 11:47

    Niet echt een mooie auto. En wie wil deze nu hebben? Tussen 3 en 5 ton zijn er leukere (conventionele) auto’s op de markt. Of je wacht op de Tesla Roadster, die ziet er een stuk aantrekkelijker uit. De naam vind ik ook twijfelachtig. Straks krijgen we nog een Gumpert Natasja of Gumpert Daisy of Sharon.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      17 maart 2020 om 12:06

      Met Kampetition Package . . . ?

      Login om te reageren
  5. rxate zegt

    17 maart 2020 om 12:30

    Dik ding. Als deze 1/6 van de prijs zou kosten en productiematig op grotere schaal beschikbaar is zou dit een topper kunnen zijn.

    Login om te reageren
  6. rikus zegt

    17 maart 2020 om 12:32

    Mooie elektrische Nissanghini gtr

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      17 maart 2020 om 21:52

      @rikus: exact dat !

      Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    17 maart 2020 om 13:08

    Sjees, dat ze dit van de grond hebben weten te krijgen.
    Hier zit echt bloed, zweet en tranen in.
    Originele aandrijflijn en ontwerp, in wat voor een mooie tijd zitten we als autoliefhebber!!

    Login om te reageren
  8. granturismocollector zegt

    17 maart 2020 om 13:57

    Heb een wagen op Grand Theft Auto die hier enorm op lijkt. Komt uit de laatste DLC als ik mij niet vergis

    Login om te reageren
  9. VeniVidiVici zegt

    17 maart 2020 om 19:30

    Nathalie vind ik meer een naam voor een escortdame.

    Login om te reageren
  10. Arno's zegt

    18 maart 2020 om 13:33

    Vind hem naast een GTR ook wel wat hebben van een Lexus LFA

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North