• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo gaat de productieversie van de Mercedes EQS eruitzien

Auteur: machielvdd, gepost 4 maart 2021 om 17:27 – 33 Reacties

Mercedes EQS productieversie

We hebben de productieversie van de Mercedes EQS nu beter in beeld dan ooit.

Mercedes zit niet stil wat nieuwe modellen betreft. Het jaar is nog maar net begonnen en we hebben al de nieuwe C-klasse en de nieuwe EQA mogen verwelkomen. Hele grote verrassingen waren dit niet: de EQA is in feite een elektrische GLA en de nieuwe C-klasse lijkt meer op een facelift. De grote klapper van Mercedes moet nog komen: de EQS.

Nieuw platform

De EQS zal op geen enkele bestaande Mercedes gaan lijken. Technisch niet en ook qua design niet. De auto komt op een compleet nieuw platform te staan en ook de proporties worden heel anders dan die van de traditionele modellen. Hoe de auto er globaal uit gaat zien weten we al sinds 2019. Toen trokken de Duitsers namelijk het doek van de Vision EQS.

Futuristisch

De Vision EQS oogde alleen nog erg futuristisch. Er was toch nog wel wat fantasie nodig om een productieversie van de Mercedes EQS te visualiseren. Weliswaar hebben we sindsdien diverse prototypes gezien, maar die waren nog flink ingepakt. Nu kunnen we ons beter dan ooit voorstellen hoe de EQS er uit komt te zien, want Mercedes heeft een teaser gedeeld die een aardig goed beeld geeft.

Coupédaklijn

We zien nu achterlichten, deurgrepen en spiegels, zaken die op de Vision EQS allemaal nog ontbraken. De daklijn en de proporties zijn desondanks hetzelfde gebleven. We zien dus een coupédaklijn die bijna over de gehele lengte van de auto uitgestrekt is. De daklijn doet naast de Vision EQS ook denken aan eerdere concepts cars als de F700, F800 en F125. Qua achterlichten doet Mercedes geen gekke dingen: die sluiten aan op de achterlichten die we kennen van onder meer de nieuwe C-, E- en S-klasse. Het front zal meer op dat van de EQA lijken.

  • Vision EQS
  • Mercedes EQS productieversie
    Teaser EQS
  • Mercedes EQS productieversie
    Gecamoufleerde EQS

Ongecamoufleerd

We krijgen een nóg beter beeld van de EQS omdat we ook een foto hebben van een deels ongecamoufleerd exemplaar. De EQS ziet er zo opeens een stuk minder futuristisch uit dan in concept-vorm. Het design zou dus geen struikelblok moeten vormen voor de traditionele Mercedes-klanten. De range ook niet, want Mercedes belooft een actieradius van 700 km.

Interieur

En hoe zit het met het interieur? Ook het binnenste van de productieversie van de Mercedes EQS hebben we aardig goed in beeld. Het MBUX Hyperscreen hadden we al los gezien, maar in de onderstaande video toont Mercedes het complete interieur. De drie schermen die samen het Hyperscreen vormen zijn goed te zien.

Zoals we maandag konden melden is de EQS nu al te reserveren, tegen een aanbetaling van €1.500. De eerste exemplaren staan als het goed is in de tweede helft van het jaar bij de Mercedes-dealers te blinken.

Ook interessant!

  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
    Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
  • Video: Mercedes EQS voor het eerst rijdend te zien
    Video: Mercedes EQS voor het eerst rijdend te zien
  • Mercedes EQS gaat op vliegreis boven Stuttgart

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, EQS, Mercedes, Video

Vorig bericht: « Porsche Taycan Cross Turismo officieel met interessante prijs
Volgend bericht: Deze tuner geeft de BMW M4 een nierverkleining »

Lees Interacties

Reacties

  1. jamannetje zegt

    4 maart 2021 om 17:31

    Voor welk merk was dit?

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      4 maart 2021 om 19:14

      @jamannetje: De nieuwe Honda Civic Hybrid

      Login om te reageren
      • Praeses zegt

        5 maart 2021 om 08:51

        Was ook mijn eerste associatie!

        Login om te reageren
  2. 900t zegt

    4 maart 2021 om 17:36

    Inspiratie opgedaan bij:
    Audi: raamlijn
    Tesla: daklijn

    Waarom moeten EV’s er (bijna) altijd zo futuristisch uitzien…

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      4 maart 2021 om 18:26

      @900t: efficiëntie over styling

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2021 om 18:45

      Dit is natuurlijk wel een vorm die zeer veel interieur ruimte oplevert. Ik zie er ook wel wat Renault Talisman in.

      Login om te reageren
      • hehe zegt

        4 maart 2021 om 21:21

        @mashell: ik een Citroen C6
        Vind ik ook niet mooi, ik mis een kontje (kofferbak)

        Login om te reageren
    • boxergt zegt

      4 maart 2021 om 20:44

      @900t: Of een Hyundai Elantra ..

      Login om te reageren
  3. jcjc zegt

    4 maart 2021 om 17:44

    Hoe zit dat met die aanbetalingen die steeds vaker voor lijken te komen?

    Login om te reageren
    • boxergt zegt

      5 maart 2021 om 07:38

      @jcjc: Dat is om mensen aan je te binden voordat een ander merk met een nieuw model komt… Ook heeft het een gevoel van exclusiviteit..

      Men krijgt de aanbetaling terug als de bestelling definitief geplaatst wordt.

      In het geval van Tesla was dat om alvast geld binnen te hengelen anders moesten ze meer lenen.

      Login om te reageren
  4. kroon zegt

    4 maart 2021 om 17:53

    Nu de snuit nog afwachten… Want daarmee verprutste Mercedes eerder al het complete uiterlijk van de EQC en EQA.

    Login om te reageren
    • smex zegt

      4 maart 2021 om 18:23

      @kroon: die wordt ook niet om aan te zien, een soort goedkope versie van de A Klasse als ik de renders mag geloven.

      Login om te reageren
    • garp zegt

      4 maart 2021 om 20:20

      @kroon: ik vind die raamlijst-lijn die doorloopt als panelgap naar de voorste wielkast reeds tranentrekkend lelijk.

      Login om te reageren
  5. lieverrrelektries zegt

    4 maart 2021 om 18:07

    Wat een aero-velgen!

    Login om te reageren
  6. smex zegt

    4 maart 2021 om 18:22

    Dit is toch wel de lelijkste vorm voor auto sinds tijden. Gelukkig hebben we de E-Tron GT die de EV sedans wel interessant maakt.

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      5 maart 2021 om 06:37

      Klopt die ziet er wel mooier uit. Ben alleen bang dat die niet al te ver zal gaan op de batterij. Helemaal niet op fatsoenlijke hoge snelheden.

      Login om te reageren
  7. a3driver zegt

    4 maart 2021 om 18:27

    Lijkt wat ‘gewoontjes’ voor een S-klasse achtige. Had wel wat pompeuzer gemogen

    Login om te reageren
  8. arias zegt

    4 maart 2021 om 18:27

    En men vindt het gek dat bijna niemand een elektrische auto wilt. Vooral als privé. Sorry maar geen hond die dit wilt, ziet er totaal niet uit. Als het niet voor de subsidies was en of de gunstige bijtellingsregels dan werden dit soort auto’s gewoon niet verkocht. En trouwens elektrische auto’s op de tweedehandse markt zijn een drama, leeuwendeel verdwijnt ook naar Rusland en Oekraïne. Willen automerken echt dat men elektrische auto’s zonder overheidsdwang kopen, moeten ze stoppen met overdreven futuristische achtige designs en meer conventionele designs maken. Leuk als concept maar niet echt gewilde auto’s als productie.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2021 om 18:42

      Je moet er gewoon even wennen, het is een andere vorm maar de drie dozen vorm die we al zo lang kennen is ook niet vanwege het fraaie maar vanwege de techniek. Nu is de techniek anders en dus ook de vorm.
      Ik denk dat tweedehands elektrische auto’s juist zeer populair zullen zijn bij particulieren, het past bij hun gebruiksprofiel van weinig kilometers en lage gebruikskosten zien ze heel graag. Maar als Wojtek de autohandelaar eerder de gebruikte elektrische leasewagen bij de leasemaatschappij opkoopt is dat gewoon vrije markt.
      Er is geen overheidsdwang, slechts een stimulans. Stimuleren werkt ook beter dan dwingen.
      Ook denk ik dat conventioneel ontwerp niet helpt, het laat nieuwe techniek er gedateerd uitzien. Dat zie je mooi in de VW showroom, respectievelijk de Golf 8 en Tiguan zijn het zelfde concept als de ID.3 en de ID.4 maar ze zien er nu hopeloos ouderwets uit.

      Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      5 maart 2021 om 06:40

      Waar zijn die elektrische auto’s in oekraine dan? Ik zie ze niet. Ben wel voor werk wel eens rondom die landen. Op dit moment in Roemenie. Maar de enige EV’s die ik heb gezien is een enkele Tesla Model X nieuw dikste uitvoering. En een Tesla Model 3 relatief nieuw in boekarest. En een enkele VW ID3…. ik zie hier helemaaal nergens die EV’s het is ook totaal niet handig omdat hier echt nergens oplaadpunten zijn.

      Waar je het misschien over hebt zijn de Toyota Hybrides enzo die wel massaal hier naar toe gaan?

      Ben je misschien een beetje in de war?????

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    4 maart 2021 om 18:51

    Mercedes, moeten jullie nou ook al meedoen met de onzinnige trend: elektrisch dus onhandige inklap deurkinken?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      4 maart 2021 om 19:21

      @mashell: De niet-elekrische S-Klasse heeft ook die inklap deurklinken, terwijl de volledig elektrische EQC en EQA normale deurklinken hebben. Ik denk dat het daarom weinig te maken heeft met elektrisch rijden en alles te maken heeft met de perceptie van luxe binnen Mercedes.

      Login om te reageren
  10. Edge zegt

    4 maart 2021 om 19:26

    Op basis van de teasers word ik er nog niet heel enthousiast van. Hij oogt net iets te hoog, te smal en te kort, alsof ‘ie wel een paar centimeter extra in breedte bij wielkasten voor én bij de heuplijn kan gebruiken en ook vijf centimeter langer had gekund.

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    4 maart 2021 om 19:35

    Vind het wel een mooie wagen, maar als dit model in het segment van de S-klasse komt te zitten vind ik hem net iets te ‘licht’ ogen. Meer tussen de E- en S-klasse in.

    Login om te reageren
  12. Turbo S zegt

    4 maart 2021 om 19:56

    Geen schim van de Vision EQS. Erg jammer maar dit ziet niet uit als een vlaggenschip.

    Login om te reageren
  13. Charles Taycan 4S zegt

    4 maart 2021 om 20:08

    Mmmm, sta nog niet te trappelen van enthousiasme als ik dit zie…

    Login om te reageren
  14. stekkerkoning zegt

    4 maart 2021 om 20:22

    Nu eens een langgerekte en hopelijk gracieuze ev en niet weer een jerommeke, een crossover vol geveinsde onverzettelijkheid. Een rijbereik van 700 kilometer duidt op een accupakket van 100 à 150 kWh. Het zal me benieuwen, deze Mercedes EQS. Hopen maar dat volop luxe wordt geboden en dat de auto duidelijk anders is dan de meer op sportiviteit gerichte concurrentie van Model S en consorten.

    Login om te reageren
  15. ar156sw zegt

    4 maart 2021 om 20:22

    Ik vind de concept, vooral in die two-tone kleurstelling, echt heel gaaf. Beetje originele CLS, maar dan futuristisch.

    Deze productieversie oogt dan weer slaapverwekkend saai, straalt echt niks uit…

    Login om te reageren
  16. cossiekiller zegt

    4 maart 2021 om 20:32

    Hey Mercedes. Je hebt al mooiere modellen gehad.

    Login om te reageren
  17. joos straetmans zegt

    4 maart 2021 om 20:51

    Jammer dat ze de Vision EQS niet in produktie nemen, maar die is misschien te weinig herkenbaar als Mercedes.

    Login om te reageren
  18. tysson zegt

    4 maart 2021 om 22:27

    🤣 dit kan echt niet

    Login om te reageren
  19. osmo zegt

    5 maart 2021 om 08:59

    Het heeft wat weg van een zwangere Model S.

    Login om te reageren
  20. MarcoM zegt

    5 maart 2021 om 19:25

    Zoiets had ik ook wel kunnen tekenen, was er nou niets beters te verzinnen? Kom op Mercedes, dat kan toch wel beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North