
Ook Volkswagen moet maatregelen treffen om verspreiding van het coronavirus te vertragen.
Het coronavirus laat zijn duidelijke sporen na. Op dit moment zijn de meeste Nederlanders thuis aan het werk, samen met de kinderen op de achtergrond. Horeca-gelegenheden zijn gesloten. Kortom, een zeer serieuze situatie.
Rigoreuze beslissingen
In andere landen is de sfeer niet veel beter, integendeel. Ook in de autoindustrie worden er rigoreuze beslissingen genomen. Kijk maar naar Italië. Daar werden de fabrieken van diverse merken gelosten. Denk aan Fiat, Alfa Romeo en Ferrari. Gisteravond kwam daar Maserati nog bij. Maar meer merken met Europese fabrieken gaan hun fabrieken sluiten. Vandaag heeft Volkswagen bekend gemaakt dat het een aantal productiefaciliteiten gaat sluiten.
Stopzetten
Volkswagen gaat een gedeelte van zijn productielijnen stopzetten. De personeelsraad van Volkswagen heeft dat vandaag bevestigd. Vandaag zal de Duitse gigant aankondigen dat de fabrieken dichtgaan. Dat meldt Reuters. Een fabriek kun je nu eenmaal niet simpel aan of uit zetten, dus moet het proces zo snel mogelijk worden ingezet. Dit betekent dat deze week de laatste week zal zijn en vrijdag de laatste werknemers op het terrein aanwezig zullen zijn.

Fabrieken
Het is nog niet bekend welke fabrieken zullen sluiten. Natuurlijk is er de fabriek in Wolfsburg. Volkswagen heeft echter nog veel meer fabrieken in Duitsland: Baunatal (transmissies, uitlaten en dergelijke), Braunschwieg (plastics, stuurhuizen, assen), Chemnitz (motoren), Dresden (e-Golf), Düsseldorf (Crafter), Emden (Passat), Hannover (Transporter) en Zwickau. Daarnaast heeft Volkswagen diverse andere merken die in Duitsland geproduceerd worden, zoals Audi, Porsche en MAN.
Wat is zo’n Passat toch een zaaddodende auto zeg.
Je vrouw zei anders tegen mij dat mijn zwemmers nog steeds kietelen hoor?
(Ja, ik rij een Passat)
@mrmark1337: Dit is Jambers, met vanaovond Mark uit Leuvenheim. Overdaags zijt Mark een broaven kantoorklerk, die den administroatie van den Leuvenheimse boekenbibliotheek verzorgt.
Af ende toe dagdroomt onze Mark en goan zijn gedachten op den loop als hij oan zijnen pen likt. Weldra het vijf voor zeventien uur is stoat Mark in den startblokken, gereed om met zijnen oersoaien volkse woagen huiswoarts weder te keren. Zodra hij thuis is spoed Mark zich noar boven, om zijnen badmeesterspak en rubberen zwembandjes oan te trekken en verandert hij in Mr Mark, bad Mr Mark om presiézer te zijn.
Juust als den duisternis invalt stapt bad Mr Mark in zijnen onopvallenden volkse woagen, op zoek noar vrouwkes, bij wie hij zijnen fetisjisme kan exhibitioneren: bad Mr Mark wordt er goestig van als andermans vrouwkes hem betrappen als hij in den badkuip zit in zijnen badmeesterspak. Het liefst soamen met zijnen badeendjes, die hij liefkozend zijn zwemmerkes noemt.
Vol trots loat hij oan zijnen vrouwkes zien dat al zijnen badeendjes nog zwemmen kunnen. Bad Mr Mark is nog nooit nie verder gegoan met zijnen vrouwkes dan dit, al droomt hij doar soms wel van. Na zijn avontuur stapt bad Mr Mark voak in toamelijk opgewonden toestand in zijnen volkse woagen.
Moar die opwinding zijt van korten duur, de oanblik van zijnen degelijke Duitse automobiel zijt genoeg om weer terug te zijn in den grauwe saaie dagelijkse realiteit van allendag.
@moveyourmind: Ok boomer
Haha, jammer van de anti-climax maar toch kudo’s :-)
@moveyourmind: ik zou je toetsenbord ff na kijke. Zit een schroefje los.
@mrmark1337: was al te merken aan het niveau van je reactie.
Tegenwoordig is de Arteon een beter alternatief, die is met dezelfde motor ook al snel goedkoper zelfs.
Ga er anders eens in rijden… Imo de perfecte auto voor lange afstanden, als je een grote comfortabele gezinsauto zoekt die ook niet vastgebonden is aan premium prijzen.
Braunschwieg = Braunschweig toch?
Klopt. Mooie stad. Achter Zwickau mag ook wel tussen haakjes dat daar de ID.3 geproduceerd wordt.
Die zullen balen dat de bonussen de deur al uit zijn… Had anders een maand salaris kunnen vullen…..
De Crafter wordt toch in Polen gemaakt?
@willeme Ergens interessant als grote speler, dit nieuws over VW, Ferrari, enz. Maar is het misschien een idee om na te vragen wat men bij VDL of lokale toeleveranciers verwacht?