• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de vernieuwde Mercedes GLC

Auteur: RubenPriest, gepost 28 februari 2019 om 07:18 – 36 Reacties

Afbeelding Dit is de vernieuwde Mercedes GLCAfbeelding Dit is de vernieuwde Mercedes GLCAfbeelding Dit is de vernieuwde Mercedes GLCAfbeelding Dit is de vernieuwde Mercedes GLCAfbeelding Dit is de vernieuwde Mercedes GLCAfbeelding Dit is de vernieuwde Mercedes GLCAfbeelding Dit is de vernieuwde Mercedes GLCAfbeelding Dit is de vernieuwde Mercedes GLC

Dit is de vernieuwde Mercedes GLC
Een kleine update voor de SUV van Mercedes.

Ondanks zijn frisse uiterlijk, introduceerde Mercedes de huidige generatie GLC (X253/C253) in de herfst van 2015. Om weer mee te komen met de rest van het gamma heeft de Duitse autofabrikant de SUV van een facelift voorzien.

Juist omdat de GLC nog zo fris is, heeft Mercedes weinig gesleuteld aan het uiterlijk van de auto. Sterker nog, je moet goed kijken om de verschillen daadwerkelijk te zien. Op motorisch vlak krijgt de GLC de laatste technologie van Mercedes onder de kap. In het geval van benzinemotoren betekent dit de toevoeging van een 48v mild-hybride systeem. De facelift is op dit moment van toepassing op de GLC 200 4MATIC (197 pk), de GLC 300 4MATIC (258 pk), de GLC 200 d 4MATIC (194 pk) en de GLC 300 d 4MATIC (245 pk). Pas in een later stadium zijn ook de Mercedes-AMG varianten aan de beurt.

Een andere belangrijke vernieuwing heeft plaatsgevonden in het interieur met betrekking tot het MBUX (Mercedes-Benz User Experience) systeem. De laatste versie van het infotainmentsysteem is gekomen naar de GLC, inclusief een digitaal instrumentencluster. Omdat het hier om een facelift gaat en niet om een volledig nieuw model, is er nog geen sprake van twee doorlopende schermen. De klokken en het tablet-achtige infotainmentscherm zijn hier nog van de partij. Pas bij een nieuwe generatie GLC kunnen we een volledig schermencircus verwachten zoals bij de huidige S-klasse, E-klasse, B-klasse, A-klasse enzovoort.

De vernieuwde Mercedes GLC maakt zijn opwachting op de Autosalon van Genève. Prijzen en beschikbaarheid zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, geneve-2019, glc, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Ken Block’s nieuwe Escort Cosworth is krankzinnig
Volgend bericht: In beslag genomen Audi R8 V10 rot weg op parkeerterrein »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    28 februari 2019 om 07:28

    Die chromen stukken zijn echt goor. Ik had iets meer gangsta verwacht. Dat staat de GLC zo goed, omdat ‘ie niet zo lomp groot is als een GLE.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      28 februari 2019 om 07:33

      @Jochempie: goor? ? het is een geslaagde facelift. In Amg pakket zal hij het beste staan. Donkerblauw met wisky bruin leer interieur en shadowline niet vergeten

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        28 februari 2019 om 08:00

        @tortuga: Goor ja, dit lijkt het automobiele equivalent van een dikke rokende kaasboer met oorbellen.

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          28 februari 2019 om 20:10

          @Jochempie: gelukkig dat smaken verschillen. Vind dit samen met 2 anderen nog een knappe verschijning onder de SUV’s

          Login om te reageren
  2. kroon zegt

    28 februari 2019 om 07:33

    Niet echt een verbetering. Gelukkig niet de slome grille van de GLE, maar toch lijkt de voorkant sneu en zielig; alsof je medelijden moet hebben met de auto.
    Interieur nog steeds voor bejaarden. Daar liep Mercedes al enorm achter en dat is zo gebleven.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      28 februari 2019 om 10:36

      @kroon: ‘Interieur voor bejaarden’? Die moet je even uitleggen. Hoge instap ofzo?

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        28 februari 2019 om 11:05

        @svenska_aeroplan_ab: Hij heeft per ongeluk beige stof met glanzend notenhout geselecteerd in de configuratie.

        Login om te reageren
  3. baklava zegt

    28 februari 2019 om 07:42

    Wat is de GLC eigenlijk? De opvolger van de GLK? Wat weer een ML-klasse is?

    Ik snap niks meer van het mercedes gamma

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      28 februari 2019 om 07:47

      @baklava: Opvolger van de GLK, die daarvoor nog niet bestond. De ML was altijd een slag groter. De opvolger van de ML is de GLE. Zowel de GLC als de GLE kun je als hatchback of vierdeurs coupé krijgen.

      Login om te reageren
    • Pordon zegt

      28 februari 2019 om 08:53

      @baklava: de SUV’s van Mercedes beginnen met GL en de laatste letter geeft het ‘formaat’ aan. GLC formaat C-klasse. GLE fornaat E-klasse en de GLS formaat S-klasse

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        28 februari 2019 om 08:59

        @pordon: ah dat maakt het al weer wat duidelijker.

        Login om te reageren
      • tortuga zegt

        28 februari 2019 om 20:11

        @pordon: GLA is er ook nog. Of is die al uit productie?

        Login om te reageren
        • Pordon zegt

          1 maart 2019 om 09:31

          @tortuga: GLA is er inderdaad ook nog, zelfde verhaal natuurlijk.

          Login om te reageren
    • karhengst zegt

      28 februari 2019 om 11:06

      @baklava: Grote Lompe C-klasse

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    28 februari 2019 om 07:46

    Ze hadden er natuurlijk ook het EQC dashboard in kunnen zetten. Maar dan zou de C klasse misschien te verouderd lijken.

    Login om te reageren
  5. jaapies zegt

    28 februari 2019 om 07:48

    Hij is weer lekker ‘fris’ na zo’n geforceerde duik in een waterplas…

    Login om te reageren
  6. eklasse zegt

    28 februari 2019 om 07:49

    De schade is gelukkig beperkt gebleven. Geen GLE-AMG blobvis snuit.

    Login om te reageren
  7. niex zegt

    28 februari 2019 om 07:53

    De Baby Boom express, mogelijk gemaakt door alle bubbels.

    Login om te reageren
  8. Pordon zegt

    28 februari 2019 om 08:56

    Prima facelift. Zou deze wel met AMG-pakket bestellen. Deze ‘stoere’ neus is het net niet. Interieur is nog steeds schitterend. Juiste mix van moderniteit en elegantie om toch een sfeervol geheel te creëren in tegenstelling tot Audi’s van tegenwoordig.

    Login om te reageren
  9. jaapiyo zegt

    28 februari 2019 om 09:06

    Is er niet mooier opgeworden met die nors kijkende snuit.

    Login om te reageren
  10. dakarbemo zegt

    28 februari 2019 om 09:18

    Ik blijf het een rare fout vinden van Mercedes dat men qua modelupdates met bijv de GLC achterloopt op de goedkoopste auto in t gamma. Dat interieur van de A-klasse is toch een heel stuk beter bij de tijd dan die van de GLC die nog een flink pak duurder is dan de A-klasse. Natuurlijk beetje appels met peren vergelijken maar qua interieur is t wel echt raar en voelt t als een vergeten detail

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      28 februari 2019 om 09:58

      @dakarbemo: ik vind dit er toch een stuk hoogwaardiger uitzien dan dat in de A-klasse. Qua functionaliteit hebben ze nu beide een volledig digitaal instrumentarium, touchscreen en MBUX. Daar zit dus geen verschil in.

      Login om te reageren
      • dakarbemo zegt

        28 februari 2019 om 10:06

        @pordon: heb je t wel over het interieur van de nieuwe A-klasse?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          28 februari 2019 om 10:33

          @dakarbemo: Deze auto biedt toch dezelfde functies als de A-klasse? Alleen deze heeft 2 losse schermen en de A een lange tablet.

          Login om te reageren
          • dakarbemo zegt

            28 februari 2019 om 10:36

            @berlinetta: t gaat wat mij betreft niet alleen om de gadgets maar ook om de materialen in t interieur en t algemene ontwerp. Tis toch raar dat goedkoopste model een moderner interieur heeft dan een “c-klasse” model

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              28 februari 2019 om 11:32

              @dakarbemo: maar het is niet raar dat het nieuwste model het modernste interieur heeft. De E-klasse heeft nog niet eens MBUX.

              Login om te reageren
        • Pordon zegt

          28 februari 2019 om 10:43

          @dakarbemo: ja zeker. Het interieur van de A-klasse is echt heel netjes maar qua materiaalgebruik en afwerkingsniveau is het interieur van de C en GLC echt nog wel wat beter.

          Login om te reageren
    • karhengst zegt

      28 februari 2019 om 12:31

      @dakarbemo: En over een aantal jaar oogt ook de A-klasse als een ouder model en ontbreekt daarnaast ook nog een een fraaie afwerking.

      Doe mij maar deze aanpak.

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    28 februari 2019 om 09:33

    Niet persé mijn type auto, maar natuurlijk bijzonder geschikt om de kinderen mee naar hockey te brengen.

    Login om te reageren
  12. thomasthomas zegt

    28 februari 2019 om 10:20

    Ga de GLC steeds mooier vinden, zag pas een zilveren 43 AMG echt wel dik. Beetje kruising crossover en station (als de dat kan :-)

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    28 februari 2019 om 10:34

    De SUV’s van Mercedes hebben mij nog nooit enthousiast gemaakt en zo ook deze niet. Niet zozeer omdat ik het niks vind, maar omdat de concurrentie in mijn ogen vrijwel altijd iets leukers heeft staan.

    Login om te reageren
  14. intimrasiert zegt

    28 februari 2019 om 11:13

    Het beste nieuws is dat hier de OM656 zes-in-lijn diesel in komt als 400D. https://blog.mercedes-benz-passion.com/2019/02/offizielle-bilder-glc-in-der-modellpflege-details-zu-motoren-und-technik/

    Login om te reageren
  15. yippiekaye zegt

    28 februari 2019 om 11:14

    Dus aan de buitenkant veranderd er niet, alleen in het interieur. En dan breng je een hele serie foto’s van de buitenkant en maar 2 foto’s van het interieur naar buiten?!

    Login om te reageren
  16. appeltaartislekker zegt

    28 februari 2019 om 12:32

    Opgeplakte Ipads op de dashboard blijft een afknapper voor mij.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 februari 2019 om 13:17

      @appeltaartislekker: De Ipads red ik nog wel. Maar dat ze de grote zwarte randen van de Ipad 1 gebruiken: dat is het probleem!

      Login om te reageren
  17. ghost zegt

    28 februari 2019 om 12:48

    Wat is er veranderd?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North