In beslag genomen Audi R8 V10 rot weg op parkeerterrein

Auteur: , 51 Reacties

Best zonde.

In beslag genomen Audi R8 V10 rot weg op parkeerterrein

In Nederland komen in beslag genomen auto’s uiteindelijk weer terecht bij de oorspronkelijke eigenaar, of worden de voertuigen geveild bij Domeinen Roerende Zaken. Niet overal ter wereld zijn de zaakjes zo goed geregeld. Kijk bijvoorbeeld naar deze Audi R8 in het pittoreske India.

De supercar was ooit in het bezit van Virat Kohli. Een Indiase cricketspeler die sinds 2014 aanvoerder is van het nationale team in het Aziatische land. Kohli heeft de R8 in het verleden verkocht. De laatst eigenaar van de Audi bleek een crimineel te zijn die tegen de lamp liep. Deze persoon is opgepakt voor het plegen van fraude en zijn bezittingen, waaronder deze Audi R8, werden in beslag genomen.

Geen veiling of een andere vorm van een tweede leven. De Audi werd geparkeerd op het parkeerterrein van een politiebureau in Mumbai en staat hier sindsdien stof te happen. De R8 staat er al een jaar. De conditie van de supercar is zo goed als total loss. Zo kreeg het parkeerterrein in het verleden te maken met een modderstroom naar aanleiding van zware regenval. De Audi ging hier kopje onder. De uiterlijke schade valt, op een missend achterlicht na, mee.

Het is onbekend wat er met de Audi gaat gebeuren. De kans is groot dat de supercar uiteindelijk op de schroot verdwijnt, want de auto in rijdende conditie brengen is geen eenvoudige klus.

Fotocredit: Automobili Ardent op Facebook

In beslag genomen Audi R8 V10 rot weg op parkeerterrein



51 reacties

-edit: nutteloze bijdrage-
@johnwaters: zeg je dat bij elk nieuwsbericht? Omdat website A erover schrijft, mag B dat niet meer? Zal de Telegraaf leuk vinden.
@chrisvonmeer: Als ik zomaar even naar het vastgoedbeheer kijk aldaar, is deze boksbeugel auto het laatste waar ze zich zorgen over moeten maken….
Inkomstenderving voor de gemeenschap. Uitgerekend in een land waar zoveel mensen in krottenwijken wonen en/of op straat slapen. Wonderlijk.
@dtwo: India is sowieso een schizofreen land. Enerzijds een atoommacht, met eigen ruimtevaartindustrie en een bijvoorbeeld ook een grote speler op het gebied van ICT dienstverlening en industriële productie, anderzijds een land waar een aanzienlijk deel van de bevolking nog analfabeet is en onder de armoedegrens leeft.
@rrrobert: Klopt. En intussen ook miljarden spenderen aan vliegdekschepen bijvoorbeeld. Want ja, altijd ruzie met de Paki’s en China is ook enorm aan uitbreiden op defensie… Alles belangrijker dan de interne welvaart en welstand, kennelijk. Bijzonder land.
Zonde. Ik vind de R8 V10 een van de meest bruikbare supercars.
Wit is een tikkie saai, maar verder niets mis mee. Zou hem best als hobbyproject weer op willen lappen.
@gebruikersnaam3: waarom is deze zoveel bruikbaarder dan een andere supercar? Omdat er een navigatiesysteem van een Golf in zit?
@chrisvonmeer: Omdat een ferrari al naar zijn moeder rent als hij ’s morgens koud moet starten en deze V10 gewoon altijd overal werkt.
@gebruikersnaam3: wat een lulkoek. Alsof alle andere supercars niet starten in de kou.
@chrisvonmeer: oh lamborghini’s met dezelfde v10 starten ook wel. Koenigseggs v8 ook. Maar eerlijk Ferrari houd niet echt over qua kwaliteit..
@gasskaas: je rijdt zelf al jaren Ferrari? Ben benieuwd naar je ervaringen. Als je ze hier op AB even deelt, dan kunnen een paar andere Ferrari eigenaren misschien hun ervaringen daar tegenover stellen. Geloof me: die kwaliteit valt reuze mee.
@ttr6: Hier ga ik even voor zitten, jongens
@f40racer: get some popcorn.
@ttr6: dat ik er zelf geen heb kan ik er nog wel ervaring mee hebben. Sorry dat uw prestigieuze merk focus legt op design, motor geluid en rijervaring. Maar er zijn wat kwaliteitsdingetjes/ontwerp-keuzes waar ook jij vast wel wat twijfels bij zal trekken. Maar dat is wel algemeen bekent toch?
@gasskaas: Als je voornaamste argument is dat het algemeen bekend is, dan vind ik het al snel een lulverhaal.
@berlinetta: het begint alleen al bij de 348 waarbij je de motor compleet moet verwijderen om de distributieriem te kunnen vervangen. Kosten meer dan 6000+ bij de dealer. Dan gaan mensen het zelf doen zo hielp ik een kennis. (Ik keek meer dan helpen, ben meer van de elektronica). Lulverhaal mag je vinden. Kwaliteit is een feit. Het is ook een feit dat als je erover in de media klaagt, je niet makkelijk meer een nieuwe Ferrari kan kopen.
@gasskaas: wat heeft het wel of niet eenvoudig vervangen van de distributieriem met kwaliteit te maken? Tenzij je bedoelt dat dan mensen er zelf aan gaan werken en dan de kwaliteit achteruit gaat, dat zou natuurlijk kunnen.
@strammermax: kwaliteit ging absoluut achteruit omdat wij er mee aan de gang gingen, maar het is een ontwerp-keuze die gewoon stom is. Als je iedere 20000 dat ding moet vervangen, en ik dacht zelfs 10000 maar dat weet ik niet zeker, is het gewoon een kut streek. En die hebben ze meer gemaakt. Ik heb ervaring met die 348 maar er zijn er zat die samen met kwaliteitsissues gewoon ruk zijn. Gaaf merk verder hoor maar dat is gewoon kut.
@gasskaas: Tja….een Ferrari model uit de begin 90-er jaren als absolute maatstaf der dingen gebruiken….en idd het wisselen van de distributie (overigens 1/3 jaar) als slechte kwaliteit betitelen…. Nou ja, ik denk dat het wel duidelijk is dat er voornamelijk van horen zeggen wat getoeterd wordt.
@ttr6: Ach ja iedereen mag een mening hebben. Ik vertel alleen mijn twee centen. Wat je ervan gelooft is aan jou. Maar jij hebt zelf ook ervaring met Ferrari begrijp ik?
@gasskaas: Als jij 348 als maatstaaf gebruikt kijk dan ook even naar de lamborghini”s en andere super cars uit die tijd. Die zijn net zo moet ook motor er uit en dit gebeurt bij huidige super cars in veel gevallen nog steeds. Dit in verband met ruimte gebrek en alle beschikbare ruimte benutten. Dus je verhaal slaat nergens op.
@gasskaas: Kerel een 348 is al jaren oud. Toen waren er wel meerdere merken die kwaliteitsproblemen hadden. Tegenwoordig bouwt Ferrari gewoon betrouwbare auto’s.
@berlinetta: Bij VW rakelen we een probleem van 10 jaar geleden elke week weer op.
Dus als we effe doorgaan was dat geen probleem maar moest die ketting gewoon alle 30.000km vervangen worden.
@gasskaas: Als je geen budget hebt voor een distributieriem te laten vervangen van een Ferrari moet je gewoon geen Ferrari kopen.
@taricani_mario: Als je voor weinig een afgedankte 348 kan kopen, is dat lekker aan je zelf om dat te bepalen.
@gasskaas: Ja, maar dan moet die persoon niet gaan klagen dat het onderhoud te duur is. Iedereen weet dat een Ferrari duur is in onderhoud..
@taricani_mario: Hij klaagde niet, hij zocht uit wat het zou kosten. Als je handig genoeg bent en je kan het zelf waarom niet? De Ferrari stond toch al een tijd stil, een officiële beurt van Ferrari had niet veel opgeleverd in de waarde gezien er gewoon heel erg veel moest gebeuren. Als het de eigenaar niet boeit is het toch aan hem om dat te bepalen?
@gasskaas: Ja je hebt gelujk, alleen is het niet zo simpel om het zelf te doen bij een 348. Maar als je handig genoeg bent en je kunt het zelf is het zeker de moeite om het zelf te doen. Dat spreek ik zeker niet tegen.
@gebruikersnaam3: en als je 3 keer gas geeft bij zo’n R8 vliegt ie in de fik! Oh wacht, dat is ondertussen verholpen. Maar bij andere merken blijven we wel zeuren om kwaaltjes of kwaliteits issues uit het verleden!
Ik weet niet of je wel eens in Ferrari GTC4 Lusso hebt gereden, dat is een auto die extreem goed in elkaar zit en zeer goed rijdt! De Ferrari’s van de laatste jaren doen niet onder voor zo’n opgeblazen TT, de meeste merken doen niet onder in vergelijking tot een Audi.
@chrisvonmeer: dat ‘fabeltje’ is volgens mij afkomstig van de tijd dat de 4.2 uit de RS4 nog achterin lag. Een wat gematigde motor t.o.v. de V10 en V12 aggregaten in de Italianen, iets minder krachtig, iets minder lawaaiig, iets beter qua betrouwbaarheid. In theorie.

Sinds er een V10 in de R8 ligt is het qua motor niet meer een gigantische voorsprong qua betrouwbaarheid. Ferrari’s zijn ook prima volgens mij. Bottom line is dat je zo’n auto niet koopt om dagelijks te gebruiken. Dan moet je een A6 Avant kopen, die gaat in het dagelijkse sluipverkeer precies even hard. Zit net even iets lekkerder denk ik.
@gebruikersnaam3: ik denk dat Porsche de meest bruikbare sportwagens maakt
Dit lijkt me nog erger dan wanneer een ander geniet van je in beslag genomen auto :(
Kan Leepu vast wel wat mee….
@emping: ik ook wel! Hierbij open ik met 100 rupees
Kunstzinnig.
opknap projectje voor “samcrac” of “b is for build”?
@franklm: nee die willen alleen: “THE CHEAPEST AUDI R8 IN THE COUNTRY!!!” Omdat ze anders niet genoeg views krijgen.
Wat je ook van de R8 vindt, het blijft zonde om het te laten wegrotten. Zet m dan te koop op een veiling
Niets is zo slecht voor een auto als stilstaan. Ik vraag me wel af wat de achterliggende gedachte is… Stop ‘m dan in de de crusher en weg ermee.
@towi1989: zijn ze het bij des lands Youngtimer boeren waarschijnlijk niet met je eens
Auto’s die kopje onder zijn gegaan hebben een blijvend verhoogd risico op allerlei storingen. Eén remedie: alle electronische componenten preventief vervangen. Een auto gaat daar in veel gevallen economisch total loss op. Nog daargelaten dat het blok het waarschijnlijk ook niet droog gehouden heeft. Optisch lijkt er niet zoveel aan de hand, maar technisch zijn er vaak vele duizenden euro’s schade. Het is dus niet zomaar ‘een koopje’.

Overigens is het in veel exotische landen niet ongebruikelijk dat de hogere locale politiebeambten in in beslaggenomen voertuigen rondrijdt. Deze zal dus inderdaad wel het nodige mankeren. :)
Verkopen aan race team… Remmen en wielen en plaatwerk is allemaal herbruikbaar voor anderen ook…
Toch jammer, het zou toch leuk zijn als de agenten er op vrijdag middag even een blokje mee om mogen!
Of zoals in Dubaï. Stickers en blauw zwaailicht erop en als politiewagen door het leven.
Zover denken ze nog niet in India blijkbaar.
@ericc: dat ding is zo breed als twee Hyundai Atosen, helemaal niet handig in Delhi.
Dus de heilige koe is toch niet zo heilig?
Zonde zeg, altijd jammer hoe landen zo’n auto weer weten te vernachelen. Als politie mannetje daar had ik het wel geweten hoor gewoon meenemen die handel krijgt hij tenminste nog een baasje
Tuurlijk is het zonde, maar het is in the end een stuk metaal…
@ghost: zo kun je alles wat hier geschreven wordt bagatelliseren. Het zijn toch maar stukken staal…
@sirprize: helemaal met je eens. Ik ga hier verder niet helemaal uiteen zetten hoe en wat maar geloof me maar dat als je bepaalde vervelende dingen meemaakt in je leven dat je anders er tegen aan gaat kijken. Ik spreek voor mezelf maar vind gezondheid verreweg het belangrijkste.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).