• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NYCK DE VRIES IS FORMULE 2 KAMPIOEN!!1!

Auteur: jaapiyo, gepost 28 september 2019 om 16:50 – 32 Reacties

juichen


Ongekende weelde voor de Nederlandse autosportwereld…

We zijn er heel snel aan gewend geraakt, maar de ervaren rotten onder ons autofans weten dat het zeker niet vanzelfsprekend is om een landgenoot te hebben die het goed doet in de F1. Er waren zelfs talloze F1 seizoenen waarin er helemaal geen Nederlandse inbreng was op de grid. We leven wat dat betreft dus in gouden tijden voor de vaderlandse autosport.

Vooral ook omdat we niet alleen op het allerhoogste niveau een landgenoot hebben die meedoet om de knikkers, maar er ook in andere klasses jonge (en ietwat oudere) talenten mooie dingen laten zien. Een van die talenten is de nog altijd maar 24 jaar oude Nyck de Vries, die dit jaar begon aan zijn derde F2 seizoen voor het team van ART. Na de vierde plek in het kampioenschap van vorig jaar achter F1 promovendi Russell, Norris en Albon was er maar één doel: kampioen worden.

De voortekenen waren goed: Nyck switchte van het team van Prema naar het team van ART, dat vorig jaar kampioen werd met Nycks ‘zwager’ George Russell. In het tweede zitje van het team trad Nikita Mazepin aan, een man die een gebrek aan talent goedmaakt met een hele rijke vader die de juiste connecties heeft. Dat mocht dus geen obstakel heten. Maar ja, je moet het nog wel even doen.

Na een lastig begin van het seizoen in Bahrein, zat Nyck er in Bakoe meteen goed bij. Dankzij een beetje pech ging de zege in de feature race verloren, maar Nyck had met zijn ervaring van voorgaande jaren inmiddels natuurlijk geleerd dat het in de F2 ook gaat om constant scoren. Dat lukte hem sowieso eigenlijk elke race dit seizoen, alleen bij de sprintrace in Frankrijk ging het mis. Winnen helpt echter ook als je kampioen wil worden en dat deed Nyck vanaf de sprint race in Barcelona. Zeges in de feature races van Monaco en Frankrijk volgden, wat het fundament legde voor de titel. In Spa had Nyck waarschijnlijk ook gewonnen, maar die race werd begrijpelijkerwijze afgelast vanwege het ongeluk van Juan Manuel Correa en wijlen Anthoine Hubert.

Vandaag in Sochi volgde dan het eerste moment waarop het officieel zou kunnen worden, afhankelijk van Nycks eigen resultaat en dat van zijn naaste belagers Latifi en Ghiotto. In de kwalificatie ging het gisteren al helemaal volgens plan, want Nyck pakte de pole en daarmee nog vier extra puntjes. De opdracht voor vandaag was min of meer vóór de twee rivalen eindigen. In dat geval zou Nyck normaal gesproken kampioen zijn (tenzij de drie op plek 13, 14 en 15 ofzo zouden eindigen achter Tatiana Calderon, maar dat zou een raar scenario zijn). Doch de titel pakken met een zege is natuurlijk altijd het mooiste.

De start vanaf pole was alvast goed, waarna het grootste gevaar leek te komen van de mannen die op de hardere band gestart waren. De aanvoerder van dat groepje heette Luca Ghiotto, die na het weekend in Bahrein nog de topkandidaat voor de titel leek te zijn. Al voordat Nyck de pits opzocht kwam Ghiotto langzij, maar na het dumpen van zijn softs kon Nyck op zijn beurt aan een inhaalrace beginnen.

Ghiotto wachtte met zijn stop tot drie rondjes voor het eind, waarna Nyck weer terug naar de leiding in de race ging. De vraag op dit moment: wat kan Ghiotto vanaf P4 in een paar rondjes uit zijn nieuwe softs peuren. Zijn achterstand op de man die volgend jaar FE gaat doen voor Mercedes bedroeg iets meer dan zes seconden. In de F2 kan je zo’n verschil soms zomaar goedmaken met beter rubber.

P4 wordt P3 en Ghiotto pakt ook de snelste ronde, wat hem twee puntjes extra oplevert. Maar uitgerekend Nycks rivaal Latifi ontpopt zich nu als de beste vriend van de Nederlander. Hij verdedigt zich met hand en tand tegen de Italiaan, wiens banden in drie rondjes alweer zo gaar zijn dat hij zelfs weer terugvalt naar plek 4. Zo wint Nyck de race en de titel!!1! Straatfeest?

Image-Credit: ART Grand Prix via Twitter

Ook interessant!

  • Nederlander Nyck de Vries wint eerste Formule E-race
  • Nyck de Vries is de kampioen in de Formule E!!1!
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Raketaanval verlevendigt Formule E in Saoedie Arabië

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 2, nicholas-latifi, Nyck de Vries, Racing, rusland

Vorig bericht: « Man bestelt Tesla, krijgt alleen voorscherm
Volgend bericht: Special: Mega Track »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    28 september 2019 om 16:54

    Wie?

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      28 september 2019 om 17:06

      @alcantara: Nick de Fries

      Login om te reageren
    • blackmilo zegt

      28 september 2019 om 18:39

      @alcantara: leren jij

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      28 september 2019 om 18:46

      @alcantara: Onder welk Hunebed kom jij vandaan???

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    28 september 2019 om 16:58

    Hoelang is het geleden dat een F2 kampioen niet doorstroomde naar de Formule 1?

    Wel zonde voor hem natuurlijk, maar ik denk dat hij net dat ene beetje talent nét niet heeft.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      28 september 2019 om 17:17

      @viezefreddyw: 2013 (GP2)

      Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      28 september 2019 om 17:31

      @viezefreddyw: als je er 3 jaar over doet ben je niet F1 waardig.

      Login om te reageren
      • gjvp zegt

        28 september 2019 om 17:45

        @gebruikersnaam3: ow shit. Waar haal jij je kennis vandaan eigenlijk? Teameigenaren staan dan idd niet te springen om je een contract aan te bieden. Maar hij doet niet onder voor een russel, albon enzb. Ik neem aan dat je weet dat hij zijn eerste 2 seizoenen in F2 bij een middenmotor door heeft gebracht?

        Login om te reageren
        • gebruikersnaam3 zegt

          29 september 2019 om 09:59

          @gjvp: als hij zo goed was had hij het eerste seizoen niet in een middenmoter gezeten. Of desnoods S2 kampioen geworden. Nu is hij kampioen geworden omdat er echt even geen talent meer is. Net zoals de enige open shoarmatent na het stappen ook de beste is. Iedereen komt er maar niet omdat hij zo goed is.

          Login om te reageren
      • wif1 zegt

        28 september 2019 om 17:46

        @gebruikersnaam3: Nee precies, als je een flinke zak geld meebrengt wel…

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      28 september 2019 om 17:42

      @viezefreddyw: mwoah, er rijden genoeg lieden rond in F1 die er ook niet horen *kijkt naar $troll en Grosjean*?

      Login om te reageren
      • rikv99 zegt

        28 september 2019 om 18:29

        @str8six: vindt stroll juist dit jaar voor het eerst ‘sterk’.

        Snap je punt wel trouwens.

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        30 september 2019 om 12:44

        @str8six: heeft Grosjean heel veel geld dat hij meebrengt naar Haas ofzo? Of is er gewoon gebrek aan talent om hem eruit te gooien?

        Login om te reageren
    • deredactie zegt

      28 september 2019 om 18:33

      @viezefreddyw: papegaai

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 september 2019 om 18:38

        @deredactie: Pardon?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          29 september 2019 om 12:35

          @viezefreddyw: kennelijk heb je een mening die veel gedeeld wordt, en maakt iemand de voorbarige conclusie dat je er niet zelf op bent gekomen.

          Login om te reageren
    • Edge zegt

      28 september 2019 om 18:38

      @viezefreddyw: Technisch gezien 2016. Gasly werd kampioen, maar stroomde niet rechtstreeks door naar de Formule 1. In plaats daarvan stalde Red Bull hem in de Super Formula en stroomde hij pas eind 2017 door naar de Formule 1. Ook Vandoorne en Palmer stroomden niet rechtstreeks door naar de Formule 1. Maar als je het hebt over coureurs die het helemaal niet tot de F1 wisten te schoppen, is Fabio Leimer (kampioen van 2013) de laatste geweest.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 september 2019 om 19:15

        @edge: Ah ja, Gasly dat is ook zo. Thanks voor de opheldering. Wat betreft vragen moet ik jou als Formule 1 guru gewoon taggen.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          29 september 2019 om 09:04

          @viezefreddyw: op zich geen verkeerde optie, maar je kan natuurlijk ook gewoon nóg meer autoblog lezen https://www.autoblog.nl/nieuws/red-bull-gooit-schaduw-op-nyck-de-vries-130460.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            29 september 2019 om 12:39

            @jaapiyo: Laat dat nou nét dat ene artikeltje zijn die ik dit jaar gemist heb. Dom van me!

            Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    28 september 2019 om 17:12

    Goed bezig! Jammer dat ie dan naar de formule E gaat, misschien na een aantal jaar dan toch nog naar de formule 1

    Login om te reageren
  4. karaya zegt

    28 september 2019 om 17:27

    Wereldkampioen F2 en vervolgens naar de afdeling stofzuigers. Er is iets misgegaan.

    Login om te reageren
    • rickthestig zegt

      28 september 2019 om 22:59

      @karaya: Wees een eerlijk. Als hij volgend jaar in de Williams zou rijden dan levert dat echt geen extra kijkers op zolang Max nog in de F1 rijdt.

      Login om te reageren
  5. donvliet zegt

    28 september 2019 om 17:31

    Gefeliciteerd Nyck!!

    Login om te reageren
  6. lompey zegt

    28 september 2019 om 17:37

    Mooi gedaan Nick….we willen nog meer van je zien

    Login om te reageren
  7. lekkerlinksrijden zegt

    28 september 2019 om 17:52

    Wat een hoop zure reacties zeg, Nyck gewoon goed gedaan, gefeliciteerd en veel succes bij Dyson

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      30 september 2019 om 12:45

      @lekkerlinksrijden: nieuwe Dyson heeft wel een V10 motor, aldus Dyson.

      Login om te reageren
  8. deredactie zegt

    28 september 2019 om 18:34

    Wow! Super gedaan!

    Login om te reageren
  9. brammetjedeb zegt

    28 september 2019 om 20:39

    Netjuuuus!

    Login om te reageren
  10. pignon zegt

    28 september 2019 om 21:11

    Nyck de Vries kan gewoon beter rijden dan iedereen hier op autoblog. Aanneemende dat Max Verstappen hier geen tijd voor heeft.

    Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      29 september 2019 om 07:36

      @pignon: dat weet je niet. Niet iedereen vind zijn talent in het leven. En pas na 3 jaar kampioen worden zegt dat er ook heel veel mensen beter zijn dan hij.

      Login om te reageren
  11. mpgc zegt

    28 september 2019 om 22:27

    Nyck de Vries heeft een mooi volwassen seizoen gedraaid. Verdiend kampioenschap en absoluut F1 waardig. Maar hij is realistisch genoeg om te weten dat het bij de opstap naar de F1 ook neerkomt op timing en beeldvorming. Ook een volwassen keuze om te kiezen voor FE.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North