Vegas Yellow op nieuwe Audi RS 6 Avant is de bom

Auteur: , 60 Reacties

Doe maar een kleurtje.

Vegas Yellow op de nieuwe Audi RS 6 Avant is de bom

Getuige de vele spots van de Audi RS 6 Avant C7 op Autojunk moet de nieuwe RS 6 toch ook wel een hitje gaan worden in Nederland. Grijs lijkt historisch gezien een populaire kleur te worden. Je kunt ook voor iets opvallends gaan, zeker wanneer je een belletje doet naar Audi Exclusive.

Vegas Yellow op de nieuwe Audi RS 6 Avant is de bom

Voor enkele duizenden euro’s extra mag je dan een kleur naar wens uitkiezen. Dat is precies wat er met deze RS 6 Avant is gedaan. De rappe station met 600 pk werd uitgevoerd in de uitgesproken kleur Vegas Yellow. Deze tint behoort tot een standaard kleur op de Audi R8. In het geval van de RS 6 Avant is Vegas Yellow niet opgenomen in het reguliere kleurenpallet. De snelste A6 kan de kleur echter heel goed hebben.

Vegas Yellow op de nieuwe Audi RS 6 Avant is de bom

Naast de gele kleur is er bij deze RS 6 Avant voor gekozen om de diffuser in het zwart uit te voeren. Zo valt het design, dat niet bij iedereen in de smaak viel toen de auto werd onthuld, een stuk minder op. Verder is alles zwart gemaakt wat zwart kan zijn. Het gaat hier onder meer om de spiegelkappen, Audi-logo’s, grille en sierlijsten.

Vegas Yellow op de nieuwe Audi RS 6 Avant is de bom

In Nederland heeft de RS 6 Avant een consumentenadviesprijs van 184.360 euro. Met wat leuke opties is twee euroton eenvoudig mogelijk. Vegas Yellow op de nieuwe RS 6 Avant: een stoere actie, of toch maar wat anders?

Fotocredit: Marco Winkler via Facebook



60 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Ik zou toch voor Gotlandgreen gaan. Dit is toch te .
@dijan: amen broeder, die kleur neemt meteen wat van het schreeuwerige van de auto weg, vind ik. hij is volgens mij te configureren met mooi bruin leer. En groene lak bruin leer is de bomba.
Sjonge, wat heeft de vorige RS6 toch een sterk design, vergeleken met de nieuwe.
@robertvh: ja, ik kan er ook maar niet aan wennen…
@robertvh: tjonge wat ziet de nieuwe er toch goed uit.
@thomasthomas: zeker in het geel!
@thomasthomas: je bent toch aan het winnen… 😋
Team geel !
Hoewel ik de kleur toejuig, ga ik toch liever voor de vorige generatie.
Zwart met geel is sowieso wel een dikke combinatie. Die uitlaat/diffuser combi gaat al beter zo, maar is voor mij nog wel even wennen.

Vrees dat de gemiddelde RS6-rijder toch maar weer voor grijs of zwart gaat. En in het laatste geval alles weer black om black, logo’s weg of zwart, Akra’tje eronder, en verder Bloggen en Youtuben.
@jeroenm83: YouTube begint sowieso te dateren. Ik kijk er nog zelden naar. Simpelweg is de interface helemaal ruk. Waar je bij een gemiddeld filmpje makkelijk kan doorklikken via de 15-sec-vooruit/achteruit-knoppen, is dat bij YouTube echt mega storend. Als klap op de vuurpijl krijg je nu bij elke video eerst de vraag of je niet naar Premium wilt, en vervolgens 2 ads’.

YouTubers en zelfbenoemde vloggers negeer ik overigens al jaren. Die denken echt dat alles gratis komt in de wereld..
@ghost: geheel mee eens. Het jammere van het model RS6 is dat elke ‘influencer’ (I’m too old for this shit) en YT’er direct zo’n wagen gaat rijden. Iedereen kent ook wel de term ‘kamper-‘ of ‘voetballer-bak’.
@jeroenm83: mooiste is nog dat d helft van die gasten op YouTube ook aan “approvals” doen. Alsof ze aan een soort vleeskeuring doen. Dan volgen er van die uitspraken als “ Definitely Approve this car”.
En dan denk ik, tsja als je daily een VW Up is (niks mis mee maar in deze context een voorbeeld) en je stapt in een RS, is zelfs de meest saaie persoon nog wel blij te krijgen…😂😂😂😂
zo wil ik hem wel in mn schoen hebben hoor van Sinterklaas 👌🏻
@audiwaus: Ik ga toch voor Riviera Blue ipv Vegas Yellow
@ghost: zeg ook niet dat het mijn favoriete kleur is 😉 maar wel dat ie in mn schoon mag. hij is wel mooi. alle kleuren zijn beter dan zwart en grijs.
@audiwaus: *schoen
Er ontbreken nog Chiquita-badges.
“In Nederland heeft de RS 6 Avant een consumentenadviesprijs van 184.360 euro”
Net in de configurator gegooid, daar heb je een full option voor in BE.
@dromedaris: misschien wel maar laat ons eerlijk wezen dat gewone particulieren dit niet kopen en als bedrijfsleider zit je met een maandelijkse VAA van over de 2000 euro/maand. Heb je de wagen 48 maanden dan spreken we al over een VAA van 96.000 euro dus zoveel goedkoper zijn zulke wagens niet in België voor het doelpubliek. Om nog maar te zwijgen over de BIV en jaarlijkse verkeersbelasting. In kan moeilijk geloven dat ze het niet voelen in de verkoopcijfers van BMW, Mercedes, Audi, … ik heb er niets op tegen om veel neer te leggen voor een dikke bak zoals de RS6 maar de belastingen zijn absurd. Enige alternatief is daar een lichte vracht van maken.
@z3urp13t: Niet altijd. Ik rij als ZZP’er een full option A6 50 TDI. Als ZZP’er betaal je in België (gelukkig maar) geen VAA. Dus los van de aankoopprijs, inschrijving en wegenbelasting valt dat nog relatief goed mee.
@rs6avant: iemand die mij in simpele taal kan uitleggen wat VVA is? En hoe dat werkt in België?
@ghost: De belasting die je betaalt voor het privé gebruik van een bedrijfswagen. Wat in Nederland dus de bijtelling is.
@rs6avant: many thanks!!!
@ghost: Je kan dat hier (http://voordeelalleaardberekenen.be) berekenen. Op je loonstrookje wordt dat bedrag elke maand bij je inkomen geteld, en vervolgens gaat over dat hogere bedrag de personenbelasting heen. Omdat je in een hogere inkomensschaal terecht komt, betaal je meer personenbelasting.
@rs6avant @ghost klopt volledig. Stel nu dat je een maandinkomen hebt van 3.000 euro bruto dan moet je in principe inkomstenbelasting betalen op een inkomen van 3.000 euro/maand. Heb je echter een RS6 waarvan het VAA zo’n 2.000 euro/maand bedraagt of meer moet je belasting betalen niet meer op 3.000 euro/maand maar alsof je 5.000 euro/maand verdient hebt. In België betaal je 50% inkomensbelasting op alles boven de 39.660 euro/jaar. Dit wil dus zeggen dat je maar liefst 1.000 euro/maand extra belastingen moet betalen op je inkomen door het VAA. Dus waar je zonder bedrijfswagen met een inkomen van 3.000 euro/maand zo’n 1.800 euro netto van zou overhouden hou je nu dus plots nog maar 800 euro netto over. Nu wil je als bedrijfsleider dat verlies aan netto-inkomen compenseren door het loon dat je uit de onderneming haalt te verhogen en dat moet dan weer met 2.000 euro/maand (minstens). Dus die RS6 waar je 48 maanden mee rijdt heeft je 48.000 euro aan netto-loon gekost en om dat te compenseren heb je 48 maanden lang 2.000 euro extra uit de onderneming moeten halen dus zo’n 96.000 euro.
Ik kan dus moeilijk geloven dat zulke auto’s in Nederland effectief veel duurder zijn dan in België zelfs met heel dat BPM en bijtelling.
Het zou misschien leuk zijn dat ze op autoblog.nl eens een werkelijke calculatie maken voor verschillende profielen:
1. Een Belgische en Nederlandse particulier die in België een inkomen hebben van 5.000 euro bruto/maand
2. Een Belgische en Nederlandse ZZP-er met een omzet van 100.000 euro/jaar
3. Een Belgische en Nederlandse bedrijfsleider
4. …
Dan kan autoblog.nl misschien eens het verschil berekenen tussen wat bijvoorbeeld deze Audi RS6 nu werkelijk zou kosten aan een Belg en aan een Nederlander :-)
@z3urp13t: dank voor de volledige uitleg. Echter, de prijzen in Nederland zijn voorzien van BPM, een soort extra heffing op basis van de gemiddelde gecombineerde uitstoot CO2/km in grammen. Dat bedrag betaal je als je de auto nieuw koopt en zodoende zijn zo’n beetje alle exoten(want die stoten doorgaans meer uit) nogal aan de hoge prijs. Zakelijke rijders betalen deze BPM ook, het zit al in de vraagprijs. BTW (21%) is weliswaar terug te vorderen voor zakelijke rijders, maar zeg dat je hem particulier koopt, dan moet je voor deze RS6 in NL iets van €50.000 aan BPM afdragen (ervan uitgaande dat dit ding zeker 200g/km uitstoot) en ook nog 21% BTW. Verder geen ingewikkelde toestanden want je rijdt privé. Je betaalt per maand wegenbelasting en dat gaat obv ledig gewicht. Maar ja, enige is, je moet wel even 200k meebrengen voor een nieuwe, terwijl dat in België ws 140k is, omdat er geen gekke BPM bovenop komt..
@ghost: ik wou eigenlijk zeggen dat we in België ook zoveel moeten betalen voor dezelfde wagen (als bedrijfsleider) maar het verschil is dan dat je het bedrag niet moet ophoesten bij de aankoop maar verspreid over het aantal maanden dat je met deze wagen rijdt. Want zoals ik aanhaalde in mijn uitleg kost dat de onderneming op 48 maanden zo’n extra 96.000 euro (om het loonverlies te compenseren). Dus die RS6 die in Belgie 150.000 euro kost, kost al gauw na 48 maanden 246.000 euro.
De Belgische overheid zorgt ervoor dat deze auto’s helemaal niet interessant meer zijn voor bedrijfsleiders en dat waren zowat de enige die ‘zot’ genoeg waren om zo’n dure auto te kopen. Nu rijden er heel wat ‘valse’ hybrides rond of auto’s waarvan de co2-waarde onder de 50 gram/km liggen. Maar ook dat wordt weer aangepakt.
Kortom die dure auto’s zoals een Audi RS6, BMW M5, … zijn totaal niet interessant meer vanuit fiscaal oogpunt en er is momenteel ook onvoldoende keuze qua EV’s.
Mijn M4 heb ik ingeruild voor een Ford Focus 1.5 Ecoboost, dik tegen mijn zin, maar ik was het beu van zoveel belastingen te moeten betalen.
En een ‘milieu’-tax kan je het niet noemen want iemand die met bijvoorbeeld een M4 zo’n 5.000 km/jaar rijdt of 50.000km/jaar betaalt evenveel.
@z3urp13t: Wel even aanvullen dat ik de volle miep aan personenbelasting betaal gezien ik geen vennootschap heb. You win some, you lose some.
@rs6avant: je betaalt als ZZP-er in België weliswaar geen VAA maar stel dat een Audi RS6 je maandelijks 3000 euro/maand kost op 48 maanden (144.000 euro). Van die 3000 euro/maand mag je 50% aftrekken ipv 75% (sinds 01/01/2018) van je omzet. Dus het kost nog steeds enorm veel geld hoor.
Stel je hebt een omzet van 100.000 euro/jaar en je moet 36.000 euro/jaar betalen voor die RS6, dan blijft van uw 100.000 euro omzet nog 64.000 euro over. Van die 36.000 euro voor de RS6 mag je 50% aftrekken waardoor je belasting moet betalen niet op 100.000 euro maar op 100.000 euro – (36.000 euro / 2) = 82.000 euro. Stel dat je belastingdruk 45% is dan betaal je op een belastbaar inkomen van 82.000 euro zo’n 37.000 euro aan belastingen. Dus 100.000 euro – 36.000 euro – 37.000 euro = 28.200 euro netto inkomen. Dus van de initële 100.000 euro omzet hou je netto amper 28.200 euro over, maar je kan dan wel zeggen dat je met een dikke RS6 rondrijdt.
Het is dus zeker niet zo dat zelfstandige in België beter af zou zijn dan een bedrijfsleider.
Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar aub corrigeer mij dan.
@z3urp13t: Gedeeltelijk eens. Je gaat nu uit van een belastingschaal van 45%. Maar de belasting is natuurlijk progressief in België.

Los daarvan heb je wel gelijk: het is niet zo dat we in België een dikke sportwagen kunnen rijden voor een schijntje zolang we het maar op zelfstandige basis doen, hoewel die perceptie soms leeft.
Lekker hoor! Ik zag een rode in de rijtest van Autoweek. Staat ook erg goed!
Ik zal mij er wel niet populair mee maken, maar dit vind ik echt verschrikkelijk.

1. De RS6 van zichzelf te overstyled. Te veel gleufjes, streepjes en lijntjes. De wielen zijn te groot, de grille is te groot en de nepuitlaten zijn te groot. Dat maakt de auto gewoon kolderiek en infantiel in mijn ogen. Ik vond de vorige al net over het randje, dit is gewoon ordinair.
2. De RS6 is een grote auto. Dan heb je heel veel geel. Als je een groot persoon bent, is een geel pak ook even te veel van het goede. Op een goede hot hatch of compacte Porsche kan het (net), maar op een 2.200 zware kg zware station? Nein.
3. Vegas Yellow is geen fraaie gele kleur. Zeker in het echt toont het niet.
4. Dat zwarte AutoStyle paketje. Bicolor velgen, al het chroomwerk zwart: het ziet er heel erg fout uit. Juist goedkoper (terwijl het waarschijnlijk allemaal dure opties zijn).
5. Die rode remklauwen! Yikes. Dikke McDonald’s vibe met dat geel. Waarschijnlijk zal deze RS6 daar op de parking het meeste indruk maken, dus op zich wel logisch.

Jammer dat de benzinegestookte S6 niet naar Europa komt, want dat lijkt mij de ideale auto. 450 pk is meer dan zat en die heeft niet al die rare details. Gewoon donkergroen of donkerblauw met een cognac interieur erin en de ‘klein” zilvergrijze wielen. Blijft ook na langere tijd wat fraaier. Voor de rest van het geld koop ik dan enorm veel knalgele pakken.
@willeme: amen!
@willeme: eens, terwijl het geel de AMG A45 toch wel weer heel goed staat. Deze geel is toch wat minder. En geel plus rode klauwen, ie
@willeme: Helemaal met je eens, zowel wat de RS6 als de S6 betreft. Een mooie, nette S6 voor elke dag en dan een TT-RS erbij voor de fun.
@willeme: Helemaal mee eens!
Ik vond de charme van oudere RS’en altijd dat ze redelijk understated waren. Alleen de echte liefhebber zag ’t verschil tussen een goed aangeklede A of S en de RS modellen.

Inmiddels zijn ze zo over de top dat ik ‘m zou overslaan als ik ’t budget had.
@willeme: wil ik wel de kanttekening plaatsen dat de nieuwe A6 sowieso een ‘frutselig’ design is. En omdat er door die achterlijke S-Line meuk nu beter onderscheid moet komen tussen de sportieve schraapversies en de echte sportversies, is die S6 ook een druk frutselig design. Met als hoogtepunt het enorme scala aan neppe grilles, luchtgaten en die rare aluminium sierstrip op de voorkant wat iets wegheeft van een buitenboordbeugel. Om nog maar te zwijgen over die vier uitlaten, terwijl er alleen aan de linkerkant een pijpje die sierstukken niet eens aanraakt. Kansloos. De RS6 is daar inderdaad de overtreffende trap van (wel echte uitlaten), maar frutseltjes en dergelijke hoef je absoluut niet meer als argument te gebruiken waarom je liever een S6 hebt dan een RS6.

De vorige RS6 vond ik (uiteraard) gewoon heel gaaf en net niet zo over de top dat hij schreeuwerig is, in de juiste kleur dan. Daar ging de vlieger echter wel op voor het iets ingetogener ontwerp van de S6. Vier echte uitlaten en voor de rest: goed kijken! Maar dan wel een gedowntunede versie van diezelfde vierliter V8 of bij de C6 zelfs een V10 erin. Ik ben niet zo’n persoon die graag wil dat alles zo wordt als vroeger, maar dat waren toch echt wel tijden hoor.
@720s: RS6 en S6 is echt nog een heel groot verschil. Wel even die knakenuitlaten aanpakken.

Overigens, vroeger was het niet echt beter. Het lijkt zo. De S6 V10 was een onding: loodzwaar, zeer onderstuurd, extreem hard geveerd, veel te trage automaat, haalde bij lange na zijn vermogen niet, klonk niet bijzonder met standaard uitlaten en had diverse betrouwbaarheidsissues. De S6 C7 V8 was al wat beter. Maar de S Tronic bak is crimineel slecht in elkaar gezet. Altijd overslaan.

De huidige A6/S6 rijdt aanmerkelijk beter dan de vorige edities. Die diesel en met name de software afstelling van de transmissie is niet denderend, maar met die 2.9 (en echte uitlaten) lijkt het mij een uitstekend alternatief. Bij Audiusa.com kun j ‘m samenstellen, is best keurig hoor. Dat ‘ie iets afwijkt van de gewone A6, dat mag best.
Kleur staat leuk op mn barchetta, maar op een grote station lijkt het toch vooral een héél erg snelle DHL pakketbezorger.
Opvallende kleur. Daarmee zal -ie niet snel meer worden ingezet bij plofkraken. De verzekeraar zou dus korting kunnen geven op de premie voor de verzekering tegen diefstal.
@rrrobert: JA ! Daar dacht ik ook gelijk aan. 😂
Wij hebben hem ook in Vegas Yellow met High gloss black gekocht. Vind het zelf eigenlijk een veel te heftige kleurencombinatie, maar mijn vrouw vond het zo mooi.

Daarom toch maar gedaan. Zij is tenslotte degene die hem gaat gebruiken om de wekelijkse boodschappen mee te halen.

Hoop dat ze zich wel een beetje in kan houden als ze hem mee neemt als ze gaat shoppen, want de laadruimte is zo groot dat er voor godsvermogen in past.

Maar dan is het zo afgelopen, dan staat die zwartgele Jumbo boodschappenkrat zo weer op Marktplaats.
Ik vind het gaaf staan maar zou het zelf niet doen. Maar wat is dat optiekpakket zwart een vooruitgang! Zo is de diffuser veel minder prominent en zitten er minder frutsels aan het design. Mijn eerste keus is en zal altijd Navarra Blauw met optiekpakket aluminium blijven, mede dankzij het feit dat Audi geen 21” levert in het zwart met een iets dikkere bandwang. Dat in combinatie met wit en optiekpakket zwart, smöllen.
@720s: Navarra Blue is idd 1 van de mooiste kleuren van de laatste paar jaren bij Audi! Zowel met alu-optiek (zou ik ook kiezen) alsmede met zwart-optiek prachtig!!
@ghost: precies! En het mooiste vind ik dat het één van die kleuren is die je gewoon eens in het echt moet zien. Op plaatjes/configurators ziet het er gewoon uit als donkerblauw, in het echt is het een heel diep blauwe kleur met kristaleffect en onder fel licht schiet er een felblauwe, bijna paarse gloed doorheen. Ik ben sowieso groot fan van blauw maar dat is echt de allermooiste tint blauw die er is.
In Polarblauw met alu dakrails etc. en zilverkleurige velgen lijkt mij de fraaiste combo. Dan wel iets verzinnen voor die rare wenkbrauw boven de uitlaten.
@amghans: die kan vast wel meegespoten worden in die kleur bij Audi Exclusive of een andere veredelaar.
@ghost: Ja, lijkt me ook dat daar zonder de bank te breken een geschikte mouw aan gepast kan worden. Enfin, een theoretisch debat, geen plannen tot aanschaf.
Ik heb hem pas nog in het knalrood gezien. Dat kan hij ook heel goed hebben!
Zo zou ik hem ook wel willen, alleen nog andere velgen graag.
Foto 3 doet mij denken aan de nieuwe A1 en qua formaat aan de nieuwe A3(die er weliswaar nog niet is, maar toch)..
Los van de styling van RS tegenwoordig kan ik het wat uitdagendere kleurenpallet en de ruime paint-to-sample mogelijkheden van Audi/RS zeker waarderen. Kom op, doe eens een ander kleurtje mensen! Ik vind Volvo’s prachtig maar je hebt gewoon wit, 3 grijs, 2 zwart, 2 blauw en als je geluk hebt rood. Drives me nuts.
@nout: jij snapt het!
Ik vind de kleur mooi! Maar wat een afschuwelijk lelijke auto is het zeg poohhh. Vorige RS6 is wel wat beter opgedroogd zeg.
Geel kan leuk zijn, alleen icm onze Nederlandse gele kentekenplaat, ziet het er vrijwel nóóit mooi uit…
@friez: Eens, maar Audi Vegas Yellow is vrij donker geel, bijna dezelfde kleur als een NL kentekenplaat. Kan zeer goed samen.
HupNAC
Vegas Yellow is een prachtige geeltint Beetje richting oker, erg mooi. Desalniettemin niet aan te raden. Ik heb ooit een nieuwe Audi met Audi Exclusive kleur naar wens gekocht en na een half jaar kon de complete voorkant overgespoten worden omdat er onderhand meer steenslag op zat dan lak. Nu staan Audi’s sowieso niet bekend om hun geweldige lakkwaliteit, maar dit was gewoon nog een maat slechter. En dat tegen meerprijs van destijds 3500 euro oid. Dus leuk dat het kan, maar je doet er veel verstandiger aan om een zwarte te kopen en deze in geel te laten wrappen. Dat kost onder de streep hetzelfde en bij het afscheid heb je een courantere auto met onbeschadigde lak en dus een hogere restwaarde.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).