• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de Volkswagen Passat sedan! Mooi, hé?

Auteur: willeme, gepost 15 januari 2024 om 15:01 – 13 Reacties

Passat Sedan

Wij kennen alleen de Passat Kombi, maar er is dus ook een Passat sedan.

Buick Roadmaster, Dodge Magnum, Nissan Stagea en de tweede generatie Volvo V70. En nu dus ook de Volkswagen Passat. Het zijn van die auto’s die er alleen als stationwagon zijn en niet als sedan.

Het is dus een vrij zeldzaam verschijnsel dat er dus enkel en alleen een stationwagon komt van een auto. Laatst hadden we die discussie erover op de redactie, want klopt de naam van de Passat Variant dan nog wel?

Variant stamt van het Duitse woord ‘Kombivariant’, dus de stationwagonuitvoering. En nu er geen Passat sedan is, kun je niet een variant erop bedenken. Toch?

Passat Sedan!

Volkswagen helpt ons uit de problemen, want dit is de Passat sedan! Nu is dat niet helemaal correct en toch ook weer wel. Het betreft namelijk de Volkswagen Magotan. Dat is een Chinese variant van de Volkswagen Passat. Kijk, hieronder is de uitgaande editie van de Magotan, komt best bekend voor, nietwaar?

De auto kwam spontaan tevoorschijn op de Facebook-pagina ‘Super AutoQuirk Dougposting‘.

De Volkswagen Magoton laat zien hoe de Passat sedan eruit gezien zou hebben als deze onze kont opgekomen zou zijn. De auto is aangemeld bij het Chinese Ministerie van Verkeer, alwaar de foto’s afgegeven moeten worden alvorens de auto typegoedkeuring krijgt.

En voor Nederland?

De automerken lanceren alleen modellen in China die typegoedkeuring hebben, dus eigenlijk worden zo alle auto’s al bekend gemaakt alvorens ze onthuld worden. Qua techniek hebben we nog geen idee, behalve dan dat de auto op het MEB-EVO-platform staat waar de Passat en Skoda Superb ook op staan, bijvoorbeeld.

Of de auto naar Nederland komt, lijkt ons sterk. Voor Volkswagen is dit wel beter, zo. In Aziatische landen is de sedan veel populairder dan een stationwagon. Sterker nog, bijna overal is de sedan meer in trek. Alleen in Noord-Europa – waar wij wonen – is er een duidelijke voorkeur voor de stationwagon. Vandaar dat wij de Passat Variant krijgen en na vandaag weet je wat de basis van deze variant is!

Ook interessant!

  • Mijn Auto video: Volkswagen Passat R36 van Pieter
    Mijn Auto video: Volkswagen Passat R36 van Pieter
  • Nieuwe Volkswagen Passat moet Nederlander weer overtuigen
  • Nieuwe Volkswagen Passat oogt lekker vertrouwd
  • De nieuwe Volkswagen Passat: zo duur is 'ie

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

passat, sedan, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Lamborghini verklapt geheim compartiment (is het nu nog geheim?)
Volgend bericht: Volkswagen ID.7 – test en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. slowland zegt

    15 januari 2024 om 15:49

    Ik heb altijd gedacht dat de Noord Amerikaanse Jetta ook een Passat was. Maar dat is dus blijkbaar niet zo….
    De Jetta is kleiner en minder krachtig.

    https://www.gunthervw.com/volkswagen-passat-vs-jetta-comparison/

    Zo leer je nog eens wat :)

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      15 januari 2024 om 16:03

      @slowland: sterker nog: in Amerika is de Passat niet eens dezelfde auto als hier. Sinds de B7 wordt aldaar de Passat ‘NMS’ geleverd. Deze is ietsje groter dan ‘onze’ Passat (B7 en B8) en er is nooit een Variant van geweest. En die Passat NMS wordt ook in China verkocht als Passat, waar de Magotan dus een model is dat ietsje kleiner is en identiek is aan onze Passat.
      De Jetta in de VS zit daar inderdaad net iets onder en is de grootte van een Golf, al verschilt ‘ie qua platform (MQB) natuurlijk eveneens vrij weinig van de Passat.

      Gave auto’s hoor, die VW sedans. Jammer dat niemand ze hier koopt, ik had ze graag op de occasionmarkt gezien.

      Login om te reageren
      • slowland zegt

        15 januari 2024 om 17:04

        Thnx!

        Login om te reageren
  2. alassad zegt

    15 januari 2024 om 15:51

    Je had toch de S60 en daarna de S80 als sedan varianten op de V70?

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      15 januari 2024 om 16:53

      Ja wou ik ook zeggen inderdaad. Maar goed , daar staat geen v70 achterop ;)

      Login om te reageren
  3. Robert zegt

    15 januari 2024 om 16:05

    De voorzijde is m.i. stukken fraaier dan de Europese, maar de lampenkluster op de kofferbak is daarentegen… mèh.

    Login om te reageren
  4. pvg100 zegt

    15 januari 2024 om 16:28

    Iemand heeft te veel naar een Peugeot 508 gekeken vrees ik.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 januari 2024 om 17:23

      Nou, inderdaad.

      Login om te reageren
  5. banderas zegt

    15 januari 2024 om 16:58

    Vergane glorie

    Login om te reageren
  6. Anonieme zegt

    15 januari 2024 om 18:23

    Hij heet ook wel Lamando, met befaamde Chinese verlenging wordt het Lamando L🚗

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      15 januari 2024 om 23:11

      Is ’t dan Ramando R?

      Login om te reageren
  7. dracae zegt

    15 januari 2024 om 20:54

    Ik hou nogal van sedans. Vooral grote en krachtige als de A8, 7 serie en sommige generaties Mercedes.
    Ook heb ik een hekel aan SUV’s. Rare veel te zware hokken die minder goed rijden dan een vergelijkbare sedan of stationwagen, maar meer kosten.

    Toch… zou ik als ik de loterij win en geld heb voor maar 1 moderne auto, dat waarschijnlijk een GLS zijn, of eventueel een luxe 4×4 bestelbus met een dikke motor, zoals de VW Caravelle.
    Want hoog, groot, snel (genoeg), vooral heel handig en ook geschikt voor een soort van onverhard.

    Moraal van dit verhaal; ik snap wel waarom de traditionele types auto verdwijnen.

    Login om te reageren
  8. dolledries zegt

    15 januari 2024 om 21:08

    Mooi , hé? 😳😂

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North