• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Volvo C30 Polestar WTCC-racer

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 maart 2011 om 15:19 – 22 Reacties

Volvo_C30_Polestar_WTCC


Sinds Wouters rij-impressie van de 405 pk sterke C30 Polestar hebben we het smurfblauwe smijtijzer van Volvo wel een beetje in ons hart gesloten. Groot was dan ook de vreugde toen Volvo bekend maakte met zijn Polestar-divisie het WTCC in te gaan. Vandaag kwam de eerste foto van de C30 vrij, die het aankomende weekend in Brazilië zijn debuut beleeft.

De C30 ziet er bekend uit, want qua uiterlijk verschilt hij niet zoveel van de one-off die in Zweden staat. Onderhuids is het echter een ander verhaal. In plaats van een turbogeblazen 2,5 liter vijfpitter ligt er een atmosferisch 2 liter-blok in het vooronder. Gedurende het seizoen wordt deze (vanwege nieuwe regels) vervangen door een 1,6 liter turbogeblazen exemplaar, net zoals dat nu al in de Bimmer van Tom Coronel ligt.

Vooralsnog is er slechts één foto van de C30 beschikbaar, klik HIER voor groot (en check dat negatieve camber ook). Alle verrichtingen van het Polestar-team kan je op deze website volgen.

Ook interessant!

  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • Polestar is evenveel waard als Volvo (?)
  • Eerste beeld Polestar 3
    Eerste beeld Polestar 3 bevestigt het ergste

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, c30, Polestar, Racing, Volvo, wtcc

Vorig bericht: « Gespot: een doorsnee-avondje in Dubai
Volgend bericht: ABT pakt de Audi A6 (C7) subtiel aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. laurensl zegt

    16 maart 2011 om 15:31

    Waarom is dat chamber eigelijk nodig? Je verliest toch een van de grip van zo een band.

    Login om te reageren
    • pieter zegt

      16 maart 2011 om 15:34

      @laurensl: Ik heb het even uitgezocht (ingetikt in wikipedia dus), en het blijkt mee redenen te hebben dan ik dacht: “negative camber improves grip when cornering. This is because it places the tire at a more optimal angle to the road, transmitting the forces through the vertical plane of the tire, rather than through a shear force across it. Another reason for negative camber is that a rubber tire tends to roll on itself while cornering. If the tire had zero camber, the inside edge of the contact patch would begin to lift off of the ground, thereby reducing the area of the contact patch. By applying negative camber, this effect is reduced, thereby maximizing the contact patch area. Note that this is only true for the outside tire during the turn; the inside tire would benefit most from positive camber.”

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      16 maart 2011 om 16:41

      @laurensl:

      Je moet het gewoon heel simpel bekijken.

      -Wanneer jij om een hoek rent, ga je schuin hangen.
      -Wanneer jij snel weg wilt rennen, ga je voorover hangen.

      Allebei de manieren om ervoor te zorgen dat je grip hebt.

      Login om te reageren
  2. ohoogeveen zegt

    16 maart 2011 om 15:45

    Mercedes heeft ooit een concept car gehad met een variabel camber: de F400 Carving

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 maart 2011 om 16:53

      @ohoogeveen: die werkte volgens mij heel anders… Was meer een idee waarbij de wielen naar links of rechts konden leunen.

      Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 maart 2011 om 15:49

    Ik blijf deze mooier vinden! (hadden jullie vast niet verwacht…)

    Zooooo jammer dat dat net niet doorgegeaan is een paar jaar terug: Saab in de WTCC…

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      16 maart 2011 om 16:15

      @Svenska_Aeroplan_AB: Dat is ZEKERRR een mooie wagen!!!

      Login om te reageren
  4. 130peeka zegt

    16 maart 2011 om 16:12

    Cool, gaan we allemaal foto’s van auto’s plaatsen?

    Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    16 maart 2011 om 16:16

    Mooie auto in Superman tenu. De hemel in geprezen door Top Gear.
    http://www.youtube.com/watch?v=fYmidM7fMSs
    Jammer dat Volvo hem niet maakt. Het is een goed alternatief voor een Golf GTI. Sterker nog, geef mij maar een C30 Polestar!

    Login om te reageren
    • Burdy zegt

      16 maart 2011 om 16:22

      @midasracer: Lekker vergelijk is de regen. 4 wiel aandrijving tov voorwielaandrijving. Need I say more.

      Wat niet wegneemt dat de c30 polestar een erg vette auto is.

      Login om te reageren
      • ck92 zegt

        16 maart 2011 om 17:07

        @Burdy:
        de subaru heeft ook 4wd..

        Login om te reageren
  6. Simpson zegt

    16 maart 2011 om 16:42

    allememachies wat een camber!
    of mag de bandenwisselaar zich niet teveel bukken?

    Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    16 maart 2011 om 16:53

    Nu maar hopen dat die race in Brazilie doorgaat. Ze hebben daar wat infrastructurele problemen na een regenbuitje, zo las ik eerder vandaag…

    Login om te reageren
  8. jobh zegt

    16 maart 2011 om 17:08

    Camber zal vast heel handig zijn maar het ziet er echt niet

    Login om te reageren
  9. JamesHunt zegt

    16 maart 2011 om 17:44

    Die knipperlichten in de spiegels zijn ook erg nuttig op het circuit

    Login om te reageren
  10. Dev zegt

    16 maart 2011 om 17:46

    Neem dat ding nou eens in productie!

    Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    16 maart 2011 om 18:32

    Met die camber ziet het er wat raar uit… en hetgene wat je nog kan zijn van achter-zijbumper ziet er ook niet echt veelbelovend uit…

    Login om te reageren
  12. michelmk4 zegt

    16 maart 2011 om 19:14

    die camber is er voor minder rolweerstand op de rechte stukken
    en in de bochten staat het wiel recht op de grond omdat de auto iets helt(ook al is dat minimaal)
    zo is het mij ooit verteld ;)

    Login om te reageren
  13. janklaassen zegt

    16 maart 2011 om 19:22

    Waarom een hees 1,6je?

    Login om te reageren
  14. Freude_am_Fahren zegt

    16 maart 2011 om 22:25

    Toch raar, die achterwielen… Als je op een rechtelijn rijdt, dan is dat toch totaal niet stabiel? (waarschijnlijk wel, want anders zouden ze het niet doen, maar het blijft raar)

    Login om te reageren
  15. boygeorge zegt

    17 maart 2011 om 02:38

    Grrr, smurfblauw is IJSKOUD-blauw , ja.
    U bent gesmurft Sir Smoke.
    De C30 Polestar is hoogstwaarschijnlijk ijskoud de beste in deze klasse.
    WTCC step a side please , Volvo is here to take it all.

    Login om te reageren
  16. gerrelekker zegt

    17 maart 2011 om 12:18

    die achterste wielkasten zien er echt niet uit. wel een bruut gevalletje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North