• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de (voorlopige) datum van de Dutch Grand Prix

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 28 augustus 2019 om 13:04 – 15 Reacties

Dít is de (voorlopige) datum van de Dutch Grand Prix


Eindelijk is er wat duidelijkheid, denken we.

Met de aankondiging dat de Catalaanse overheid op magische wijze tóch 20 miljoen bijeen heeft weten te vinden, om zo volgend jaar een Grand Prix van Spanje te kunnen organiseren op het circuit nabij Barcelona, is de verwarring omtrent de Nederlandse Grand Prix van 2020 ineens een stuk groter. Het werd immers gedacht dat Zandvoort de Formule 1-race in Spanje zou vervangen. Dit blijkt nu niet meer het geval, wat de vraag oproept: wanneer is ‘ie nou eigenlijk, die race?

In combinatie met alle andere bevestigingen in het hoofd, denken we 99,9 procent zeker te weten dat we volgend jaar niet minder dan 22 Grand Prix’ op de kalender hebben staan: een record. Wanneer de wedstrijd op Zandvoort nu precies verreden moet worden in dit drukken schema, dat is nog maar de vraag. Officieel is kalender nog niet, maar in Duitsland schijnen ze in ieder geval op de hoogte te zijn van de huidige vormgeving. Verschillende media hebben bericht over de voorlopige kalender van volgend jaar.

Als we deze kalender mogen geloven, dan zal de Grand Prix van Nederland de opening van het Europese seizoen betekenen. De wedstrijd wordt zoals verwacht aan het begin van de maand mei georganiseerd, om precies te zijn het weekend van 3 mei. Dit is tevens de week van Koningsdag, dus de oranje chaos zal die week dan ongetwijfeld zijn absolute toppunt bereiken.

Het seizoen begint zoals gebruikelijk in Australië en eindigt op evenzo voorspelbare wijze in Abu Dhabi. De Formule 1 rijdt tot diep in het jaar door, want de slotwedstrijd wordt naar verluidt gehouden in het weekend van 29 november.

15 maart, Grand Prix van Australië
22 maart, Grand Prix van Bahrein
5 april, Grand Prix van Vietnam
19 april, Grand Prix van China
3 mei, Grand Prix van Nederland
10 mei, Grand Prix van Spanje
24 mei, Grand Prix van Monaco
7 juni, Grand Prix van Azerbeidzjan
14 juni, Grand Prix van Canada
28 juni, Grand Prix van Frankrijk
5 juli, Grand Prix van Oostenrijk
19 juli, Grand Prix van Groot-Brittannië
2 augustus, Grand Prix van Hongarije
30 augustus, Grand Prix van België
6 september, Grand Prix van Italië
20 september, Grand Prix van Singapore
27 september, Grand Prix van Rusland
11 oktober, Grand Prix van Japan
25 oktober, Grand Prix van de VS
1 november, Grand Prix van Mexico
15 november, Grand Prix van Brazilië
29 november, Grand Prix van Abu Dhabi

Update: De FOM heeft de lijst officieel bevestigd

🗓 F1 2020 CALENDAR 🗓

✅ 22 races
✅ 7 back-to-back race weekends
✅ First ever race in Vietnam (5 Apr)
✅ A return to Zandvoort (3 May)

* Subject to FIA approval pic.twitter.com/zsejzCD8Iq

— Formula 1 (@F1) August 29, 2019

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide
    Video: Max Verstappen Grand Prix van Azerbeidzjan Track Guide
  • Weekendkaarten Dutch Grand Prix 2022? Pech gehad
  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Video: Grand Prix van Abu Dhabi Track Guide
    Video: Grand Prix van Abu Dhabi Track Guide

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit-zandvoort, Formule 1, Max Verstappen, Racing

Vorig bericht: « “Vertrouwen in auto- en motorbranche verdwijnt”
Volgend bericht: Voor 1.300 euro maak van je nieuwe Carrera een Turbo S »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    28 augustus 2019 om 13:12

    Leuk, 1e race van de Europese tour.

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    28 augustus 2019 om 13:14

    Toch heb ik een naar gevoel omtrent de Nederlandse Grand Prix. Nog te veel onduidelijkheden, nog te veel zaken die aangepakt en geregeld moeten worden. Ergens zal het mij niets verbazen als hij volgend jaar toch niet gereden gaat worden. Dat zal wel een aanfluiting zijn en een lachertje voor Assen.

    Ook wel lekker om in Azerbeidzjan te racen om een week later aan de start te verschijnen in Canada.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 augustus 2019 om 13:21

      @viezefreddyw: geld bepaald.
      7 Dagen tussen Singapore en Rusland; da’s ook geen lullige vlucht.
      En in 1 maand en 4 dagen 2 Grand Prix in het zuiden van Frankrijk (150km van elkaar af); dat was natuurlijk ook echt nodig (terijl je in de tussentijd naar Azerbeijan en Canada gaat).
      En dan zitten er wel 2 weken tussen Vietnam en China (relatief dicht bij elkaar); maar goed, dan gaat het hele circuit ook weer terug naar Europa voor die tijd.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 augustus 2019 om 13:22

      @viezefreddyw: En vervolgens weer terug naar Europa te mogen. Het lijkt mij logischer om Canada te verplaatsen naar wat later in het seizoen.

      Login om te reageren
    • dsdh zegt

      28 augustus 2019 om 13:24

      @viezefreddyw: ik vind het ook verdacht stil vanuit de organisatie ( heb kaarten). Ook op zandvoort zelf zie ik nog weinig veranderen. Durf bijna niet te geloven dat ze de verbouwingen in de koude maanden voor elkaar gaan krijgen, om daar een echte GP te kunnen organiseren in mei.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 augustus 2019 om 14:08

        @dsdh: Ik hoop voor je dat het meevalt jongen. Een ieder gun ik daar een plezierige dag. Maar net wat je zegt, ik zie niet hoe ze straks in de koude wintermaanden de werkzaamheden gaan uitvoeren.

        Login om te reageren
  3. KEV9 zegt

    28 augustus 2019 om 13:27

    verander die 2020 maar in 2022 of nog later.. voor alle vergunningen en rechtzaken achter de rug zijn en de eerste schep de grond in gaat zijn we een jaar verder.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 augustus 2019 om 14:35

      @soulmaster: Een jaar zou nog snel zijn. De Raad van State is niet zo snel ;)

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 augustus 2019 om 17:26

        @berlinetta: dan wordt er gewoon een noodwetje gemaakt om alle procedures buitenspel te zetten vanwege “landsbelang” (prestige is immers landsbelang), laat je uitlekken dat elk kamerlid dat voor stemt op wonderbaarlijke wijze vier kaartjes in het postvak zal vinden, dan heb je zo een meerderheid.

        Login om te reageren
        • KEV9 zegt

          28 augustus 2019 om 18:23

          @mashell: vergeet dat maar.. daar gaat de Raad van State nooit mee akkoord en dan is er ook nog de gang naar het Europese Hof

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            29 augustus 2019 om 07:02

            @soulmaster: de raad van state komt daar in eerste instantie helemaal niet aan te pas. De eerste kamer wel maar die wordt gedomineerd door partijen waarvoor prestige belangrijker is dan milieu. Als de tegenstanders geprocedeerd hebben tot aan de RvS zijn er al twee grand prix geweest.

            Login om te reageren
  4. raoufff zegt

    28 augustus 2019 om 13:45

    Sterkte ermee!

    Login om te reageren
  5. KEV9 zegt

    28 augustus 2019 om 15:51

    Hoppaaa, who’s next..

    https://www.rtlz.nl/business/artikel/4828731/milieu-bezwaar-circuit-zandvoort-formule-1-grand-prix

    Login om te reageren
  6. drdrift zegt

    28 augustus 2019 om 16:11

    drijfzandvoort GP

    Login om te reageren
  7. 87sandyd zegt

    29 augustus 2019 om 00:14

    7 double headers in een seizoen, lekker hoor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North