
Na ABT dient nu de volgende tuner voor de Golf 8 zich aan.
De Golf kent van oudsher twee doelgroepen. De eerste doelgroep wil gewoon een degelijke, onopvallende auto. De tweede doelgroep wil juist een opvallende en luidruchtige auto. Dit resulteerde in een grote hoeveelheid getunede Golfjes. Het lijkt er op dat dit bij de Golf 8 niet anders gaat zijn. Als de eerste doelgroep zich straks gedeeltelijk naar de ID.3 begeeft, zal het aandeel van aangepakte Golfjes misschien nog wel groter zijn.
De eerste tuner die de Golf 8 onder handen nam liet niet lang op zich wachten. Dat was ABT, die zo’n beetje alles van VAG onder handen neemt. Ook deze keer waren ze er als de kippen bij. Hun tuning was echter nog heel bescheiden. JMS Fahrzeugteile laat zien dat het ook anders kan.

De mannen van JMS zijn nog niet helemaal fertig, maar dat weerhoudt hen er niet van om alvast renders online te gooien. Hierop zien we voor het eerst een getunede Golf 8 die echt een beetje agressief oogt.
We zien onder meer een carbon voorspoiler, sideskirts en Audi RS-achtige stortkokers aan de achterkant. Verder staat de auto behoorlijk laag. Het zal ongetwijfeld niet de laatste keer zijn dat we de Golf zo zullen zien. Aftermarket-velgen maken het plaatje compleet. JMS heeft er naar eigen zeggen naar gestreefd om de onderdelen aan te laten sluiten op het design. In hun optiek worden er te vaak generieke onderdelen bij de tuning van een Golf gebruikt.
JMS werkt ook nog aan een vermogensupgrade en een uitlaatsysteem. Wie wel hebberig wordt van dit pakket moet nog even geduld oefenen. De Duitsers verwachten de onderdelen vanaf september te kunnen leveren.
Volgens Ronald Tameling is het de beste uitvinding sinds het gesneden brood.
Wie hem objectief bekijkt ziet een Toyota Corrola kloon die technisch inferieur is als je de hybrides met elkaar vergelijkt.
Van de interieur foto’s op AD.nl werd ik bijkans depressief.
Gelukkig gaan we hem, dankzij Corona voorlopig niet zien.
Het is een mening..
@jdeboer: dan koop jij de Corrola toch lekker, ligt niemand wakker van…
De Golf is toch echt een veel prettigere auto dan een Corolla hoor (niet Corrola). Uiterlijk is smaak, maar ik vind een Golf ook veel mooier aan te kleden.
@jdeboer tja VW hey Jean, dat trok je altijd al slecht.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik vind dit, zonder twijfel, de lelijkste generatie van de Golf.
@e550: dat vond ik van de 5,6 en 7 ook- bij introductie. Schijnbaar moet het soms even rijpen.
Voor mij geen VW meer. Mijn eerste GTI 1 was fun maar bleek uiteindelijk zo gaar als een doorgekookte aardappel, qua roest. Veel later nog een Polo variant gehad, motorproblemen en een kapotte bak gehad. Meer gekloot dan de amerikanen die ik heb gehad. Voor dagelijks gebruik staat er nu een Kia voor de deur en die doet het prima.
@fiero: Het is maar hoe je met het materiaal omgaat, als gewend bent aan logge bakken met starre achterassen die amper de hoek om komen dan snap ik het wel.
@fiero: Een auto uit 1980 die last had van roest? Niet normaal!
Waarom werkt de app zo k*t? Kan geen foto openen :( Welke app bouwer levert dit slechte werk af AB?
Slechte photoshop? Die wielen lijken niet te passen of zo.
Waarom vliegen die tuners op een inspiratieloze auto af? Hebben ze allemaal iets van “ach arme VW, laten we er voor jullie dan nog maar iets van te proberen maken?”
Heeft JMS al een claim aan de broek van NIKE? Ik neem aan dat het idee van hun logo niet zo uit de lucht kwam vallen…..
@dutchdriftking Dat is het logo van Barracuda en het stelt een barracuda voor, dus dat komt inderdaad niet uit de lucht vallen ;)
“Als de eerste doelgroep zich straks gedeeltelijk naar de ID.3 begeeft, zal het aandeel van aangepakte Golfjes misschien nog wel groter zijn.”
Dat zou betekenen dat er minder tweedehandse golfjes ter beschikking zijn. En die worden juist, naar mijn idee, uit elkaar getrokken(gestyled).
Die 10 x 22″ wielen krijgen ze er nooit onder…