Dit is het duurste busje van Marktplaats

Auteur: , 66 Reacties

Een nieuwe BMW M2 is voordeliger!

Busjes zijn tegenwoordig allang geen busjes meer. Op het gebied van luxe zijn de vierwielers soms minstens zo aangekleed als een personenauto. Mercedes noemt de Viano/V-klasse al jarenlang ‘de Mercedes onder de busjes’ en als je het interieur bekijkt snap je waarom. De binnenzijde oogt qua afwerkingsniveau niet anders dan een A-, B- of C-klasse.

Deze V-Klasse die op Marktplaats wordt aangeboden is een Combi-uitvoering. Passagiers kunnen geheel comfortabel plaatsnemen op een eigen bruin lederen stoel. Het busje heeft een fraaie zilveren metallic lak en staat op 19-inch wielen. Onder de kap een 190 pk dieselmotor, gekoppeld aan een zeventraps automaat.

Heel mooi en fijn allemaal, maar dan komen we bij de prijs. De aangeboden V-klasse moet namelijk 87.475 euro kosten. Daarmee is de Mercedes met afstand het allerduurste busje van de bekende handelssite.



66 reacties

Never nooit nie. Check de t1 vw buskes maar. Dik boven de ton ?
@landgoeddenvossenbosch: Dat zijn klassiekers en oldtimers, die vallen derhalve niet onder het reguliere aanbod. Bovenstaand exces echter wel.
@JaxDryke: Ach, ergens is dit natuurlijk ook gewoon een VW busje met MB interieur en exterieur-delen ….
@JaxDryke: zijn dat dan geen busjes ofzo?
En dat is nog niet eens de topmotorisering. Je kunt hem ook krijgen met 3 liter V6 diesel om de prijs nog iets verder op te krikken.

Fijne auto’s zijn het wel. Je hebt alle luxe die je kunt wensen, meer ruimte dan je ooit nodig hebt, een hoge zit voor als je dat prefereert en het is geen SUV dus het is geen proletenbak.
@berlinetta: ik dacht dat de V6 sinds de nieuwe niet meer leverbaar was?
@dutchdriftking: Klopt maar berlinetta is gewoon een beetje in de war, het is vrijdag he.
@Mixpower: Ik zit met mijn gedachten al tussen de benen van mijn vriendin inderdaad. En bij bier.
@berlinetta: Daar zit ik ook al de hele dag, heb haar nog niet horen klagen
@dutchdriftking: @E34M5Touring: Oh dat wist ik niet. Dacht dat de V6 nog altijd leverbaar was.
@dutchdriftking: klopt, V6 is er niet in het huidige model, gaat er waarschijnlijk ook niet komen; de vraag is zelfs of de komende Sprinter (2017) nog een V6 krijgt.
@berlinetta: De nieuwe heeft tot op heden nog geen V6 diesel. De ‘250CDI’ is op dit moment het zwaarst qua power.
@berlinetta: ik heb in een Viano met luchtvering gereden uit 2003, maar dat viel mij bijzonder tegen toen er een bocht aan kwam..
@flutterby: Het is ook geen bochtenridder nee. Maar daarvoor koop je hem niet.
Maar het ziet er dan ook uit als een S-klasse van binnen. Schitterend!
@dutchdriftking: nog nooit in een S-klasse gezeten? Dit is er niet mee te vergelijken. Eerder een A of C-klasse
@rvds15: een A klasse ? Gekkie toch…
@rvds15: op de foto`s dan he….
Leuk als je directeur bent van een bouwbedrijf (rijdt je net als je personeel in een bouwvakkersbusje) of een “Shipholtaxi” runt, maar wat moet je er verder mee? Het blijft gewoon een Vito.
@mashell: dit soort busjes is niet te vergelijken met een regulier taxi busje. Veel comfortabeler, stiller en fijner afgewerkt. Het doet echt niet onder voor een flinke sedan. Maar je kunt wel met 4 personen ruim zitten.
@mashell: Die dingen zijn harstikke handig. De vader van een vriend van me heeft er een en die is fanatiek wielrenner. Achterin passen meerdere fietsen. Weekendje naar de Ardennen of Frankrijk wordt wel heel easy zo.

We zijn er zelf ook al eens mee op wintersport geweest. Je flikkert alles achterin en neemt mee wat je mee wil hebben. Geen gedoe met inpakken en zorgt dat alles past zonder dat je zicht wordt geblokkeerd.
@mashell: rijdend kantoor voor business mens
Hoe kunnen ze de V-Klasse al jaren lang de beste noemen als hij er nog geen jaar is? ?

Bedoelen jullie de Viano @autoblog?
@jrsmoke: De eerste Vito heette ook V klasse in de personenuitvoering.
@jrsmoke: of vito, alleen dat was de ‘bouwvakkers’ versie toch?
@spruitstuk: dat is hij nog steeds
@jrsmoke: heb er voor de duidelijkheid ook nog even Viano bijgezet.
Rectificatie: dat is op een andere ” autosite ” gaat diep schamend in een hoekje zitten. ;)
Je ziet steeds meer “VIP-shuttle services” die dit soort busjes gebruiken. Luxe en veel ruimte! Lijkt me prima om mee op vakantie te gaan.
@kraakensmaak: zou liever met een range rover op vakantie gaan.
Het interieur is wel erg fraai. Wel aan de prijs, dat wel.
Interieur is best fraai voor een bussie, echter de buitenkant van een Vito is er niet bepaald mooier op geworden.
Prachtig interieur, laatst nog in zo’n 10 jaar oude nissan/opel/renault gereden, beviel me erg goed dus deze moet echt heerlijk rijden
Heb er vaak in meegereden, top busje.
Die ISO-fix beugels hadden ze toch wel wat fatsoenlijker mogen wegwerken, dit is zo geen gezicht.
@jack_abarth: Er horen nog afdek plaatjes over de isofix heen, schijnbaar was de vorige eigenaar nogal viriel dat ze bij meerdere stoelen weg zijn.
Vito/Viano/V-Klasse… één pot nat allemaal
@spruitstuk:

Zekers te weten van niet.
De V-klasse/Viano zijn beter geïsoleerd, hebben luchtvering (als optie), andere stoelen/banken en zo nog wel een aantal punten.
@jack_abarth: weer wat geleerd op de vrijdag! Zegmaar zoals Transporter/Multivan?
@spruitstuk:

Jep, en Caravelle (nee dat is geen camper, dat is de California) niet te vergeten. Heb vorig jaar nog een 180PK Caravelle meegehad naar Engeland, heerlijke bus met luchtvering. Had ook een nieuwprijs van € 75.000,-
@jack_abarth: oeeeh mooi ding! Ja de type aanduidingen bij Volkswagen ken ik ;)
Ik moet zeggen dat die stoelen achterin er wel wat matig uit zien. Dat leer is wel mooi maar de stoelen zien er uit alsof ze uit een Vito van 20 jaar geleden komen. Dat kan echt wel een stukje beter.

http://cdn-2.thejameslist.com/data/images/21439216_source.jpg
Als de achterruit in lijn is met de zijruiten is ie gewoon mooi.
@purepet9229: Ja.. Praktische overweging voor het zicht denk ik?
Beetje rare combinatie van het interieur, chauffeur heeft een super fancy dashboard voor een bestelbus en in het passagiers gedeelte ziet het er wat behelpen uit. Alsof Dieter nog wat losse stoelen over had en zo naar binnen geflikkerd heeft.
Dieter> http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/mercedes-benz-car-production-is-currently-under-capacity-70338_1.jpg
Koop dan een busje waar je tenminste wat in kunt meenemen
Wie gaat er dat nou aan uitgeven..
Als het een Mercedes E of S is dan hebben we het niet over de prijs maar als het in de vorm van een busje is is het ineens heel duur.
@thomasthomas: Logisch toch? Luxe, dure limousines zie je regelmatig. Luxe, dure busjes zie je toch een heel stuk minder. Bovendien krijg je ook nog een stuk minder luxe dan in een E- of S-klasse, zeker als je op de achterstoelen moet plaatsnemen. Niet dat het karig is, het is alleen niet zo luxe als in de voorgenoemde sedans.
Bij ASV in Eindhoven staat er ook zo een, voor 93.226,-. Wat een geld voor een bus
@mark95:

Bedoel je niet bij Smeets? Naar mijn weten doet ASV geen busjes/bedrijfsauto’s, dat is voor Smeets.
@jack_abarth:

Crap, eerst kijken dan kwijken….
@jack_abarth: nee deze staat op autoscout met als aanbieder ASV
Interieur is idd mooier voor de chauffeur dan voor de persoon die vervoerd wordt. Dit zijn trouwens pas mooie koetsen: http://www.klassen.de
Op het werk hebben we er eentje rond rijden, €95.000 kost de V250 Bluetec. Letterlijk alles zit erop. Kon helemaal niks meer bij was ook 1 van de eerste in NL geleverd was. Wat rijdt dat heerlijk zeg die V. En in Eindhoven zie ik soms een V250d 4matic rondrijden met blauwe platen. Vraag me af hoe je daar niet op failliet kan gaan.
@henkhupelschoten: Op blauwe platen betaal je geen bpm, btw en geen wegenbelasting.
Wat een vergelijking. Als je het mij vraagt koop je dit ding als bedrijfsmiddel, om er geld mee te verdienen dus. Een M2 kost in de regel alleen maar (veel) geld.
ik dacht: Slim! Men neme een bouwvakkersbusje, propt ie vol met luxe goodies, en het resultaat is een luxe en ruim transportmiddel waar je uren in kan toeven! Maar als ik het zo zie, valt het resultaat me toch enorm tegen.
Dit soort busjes lijken mij prima auto’s voor als met een groepje vrienden een roadtrip wil maken. Maar ja, die prijs he? Ik denk dat met een fractie van dat geld en een pechhulpabonnementje net zo veel lol kunt hebben.
Ik verkoop deze enorm veel. Zeker voor de zelfstandigen is dit echt helemaal lekker.
Men neme een V250 Avantgarde, Burmester surround system, 360° camera (superhandig trouwens) , lekker dure command online , een Distronic Plus (gewoon verbluffend, dit wil je gewoon in elke auto hebben, wat een droom) , panodak en het fijne leder. Dan stuur je hem naar de ombouwer. Lekker lichte vracht van laten maken.
Ziezo! De luxe van een E Klasse voor het tarief van een lichte vracht!.
Is gewoon een topproduct zo, rij er ook heel erg graag mee trouwens.
@cadrez: enige nadeel is het hoge zwaartepunt als je hem even lekker in een bocht gooit.
@flutterby: Mjaah, maar deze koop je gewoon ook lekker voor het comfort. En ik wil wel eens een 8 zitter zien die strak door de bocht gaat scheuren.
Duur busjes voor de betere stucwerkers
Ook wel eens een van over de ton gezien bij de dealer. Stiekem wel vette dingen.
Niks voor mij. Zo zou ik het doen:

(Eventueel doorsparen), de dealer(s) zoeken die in D de Alphard V6 (http://www.autojunk.nl/2016/03/toyota-alphard) verkopen, Alphard kopen en op geel zetten. Of op blauw zetten. Doen we in Indonesië ook, Alphards als de meest luxe taxi inzetten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).