• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is het nieuwste speeltje van The Glick

Auteur: jaapiyo, gepost 26 juli 2018 om 15:40 – 13 Reacties

Afbeelding Dit is het nieuwste speeltje van The GlickAfbeelding Dit is het nieuwste speeltje van The GlickAfbeelding Dit is het nieuwste speeltje van The GlickAfbeelding Dit is het nieuwste speeltje van The GlickAfbeelding Dit is het nieuwste speeltje van The GlickAfbeelding Dit is het nieuwste speeltje van The GlickAfbeelding Dit is het nieuwste speeltje van The GlickAfbeelding Dit is het nieuwste speeltje van The Glick

SCG007
Niet The Tick, maar The Glick.

Onlangs trok James Glickenhaus het doek af van de SCG006. En wat komt er na zes? Juist ja, zeven. Drie keer raden wat je op bovenstaande plaatjes ziet. Inderdaad, het is de SCG007. Waar de SCG006 een soort retro-sportwagen voor de straat is, heeft de SCG007 een heel andere missie. Met deze auto wil James Glickenhaus zich meten aan andere hypercars op het circuit. Nou wil het toeval dat de organisatie van Le Mans graag ziet dat er in 2020 een zwik hypercars meedoen aan de race. Komt dat even mooi uit!

In het verleden deed de Scuderia Cameron Glickenhaus onder andere al mee aan de 24 uur van de Nürburgring, maar (terecht of onterecht) wordt die race toch een wat lager niveau toegedicht dan de 24 uur van Le Mans. In Frankrijk kan James zijn ultieme droom nastreven, namelijk het opnemen tegen de gevestigde namen in de autowereld en eindelijk voor vol aangezien worden. Mits de andere fabrikanten ook mee willen doen tenminste.

Over de specificaties van de SCG007 is nog niks bekend. Wel weet James Glickenhaus al dat hij 25 exemplaren voor de straat wil verkopen voor 1 miljoen Dollar per stuk. Dit niet alleen om de auto te homologeren, maar ook om zijn racefeestje te financieren. Persoonlijk word ik niet echt warm van de auto’s van Glickenhaus. Noem me een merksnob, maar sinds er geen Ferrari meer opstaat vind ik het maar generieke dingen. De SCG007 vormt daarop geen uitzondering. Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

Ook interessant!

  • Zo klinkt de Le Mans Hypercar van Glickenhaus [video]
  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

glickenhaus, hypercars, james-glickenhaus, le-mans, Racing

Vorig bericht: « Helmut Marko’s liefde voor Sebastian Vettel sterft nooit
Volgend bericht: BMW 1-serie F20 (2011 – 2019) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. torsen zegt

    26 juli 2018 om 16:07

    Ford GT meets Maserati MC12?

    Login om te reageren
  2. duckmefaddy zegt

    26 juli 2018 om 16:21

    Ik vind je een merksnob. En over jou smaak ben ik nog heel erg aan het twisten!

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      26 juli 2018 om 21:18

      @duckmefaddy: *jouw

      Login om te reageren
      • duckmefaddy zegt

        26 juli 2018 om 21:22

        @str8six: ik sgaam me! niemant speld so slegt as ik! dit iz neit ens n tiepvaut mer, mar een een groote sgandde
        Mein eksuus!

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          26 juli 2018 om 23:07

          @duckmefaddy: eksuus is geen woord. ?

          Login om te reageren
        • DaveB zegt

          27 juli 2018 om 11:43

          @duckmefaddy: je kan commentaar geven maar niet ontvangen. Typisch.

          Login om te reageren
  3. Orichy zegt

    26 juli 2018 om 16:54

    De gehele auto is op en top gestroomlijnd, behalve de staanders van de achter vleugel, die zijn er zo op gepleurd, zo van, “oja, die moesten er ook nog op”, totaal niet passen bij de kleur en de vorm van de auto, misschien dat die alleen op de raceversie voldoende is en heeft de straatversie die niet nodig? Dat zou nog enigszins een verklaring zijn.
    Verder ziet het goed uit, ook in proportie, geheel voor deze tijd, zonder extreem veel lijnen en vouwen, alleen het nodige voor de luchtverplaatsing optimaal te begeleiden.

    Login om te reageren
    • milieumeneertje zegt

      26 juli 2018 om 21:40

      @Orichy: zouden ze niet gewoon recht zijn net als de endplates op f1 / andere spoilers?

      Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    26 juli 2018 om 16:54

    Beetje ford gt meets lmp2 auto

    Login om te reageren
  5. 2wheeler zegt

    26 juli 2018 om 16:55

    Ieder z’n ding, maar dit is toch alles behalve generiek? De voorkant kan ik nog in komen maar alles daarna zie je niet bepaald bij elk merk terug..

    Login om te reageren
  6. FieRo zegt

    26 juli 2018 om 16:58

    Ach die man heeft een hobby, laat ‘m lekker zijn gang gaan. Zei zijn vrouw.

    Login om te reageren
  7. iphonistvongates zegt

    26 juli 2018 om 18:33

    Uitsluitend voor mensen of mensachtigen die een lengte hebben korter dan 172 cm?
    Zit er ook een autonome rijmodus in van George Hotz?

    Login om te reageren
  8. rollingstoned zegt

    27 juli 2018 om 06:56

    ‘Over smaak valt wel te twisten, maar niet te discussiëren’
    — Immanuel Kant

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North