Dit is met 848.722 euro de duurste auto op Marktplaats

Auteur: , 39 Reacties

En ja, in die prijs zit alvast een subtiele hint.

Op bijna achtenhalve ton maken die paar eurootjes natuurlijk geen verschil en dus kun je prima een op de auto afgestemde prijs hanteren. Voor 848.722 euro koop je namelijk een Mercedes SLR Mclaren 722 S Roadster. Je zou natuurlijk ook 722.000 euro kunnen bieden, om in het thema te blijven.

Het is me al vaak op kritiek komen te staan, maar persoonlijk vind ik de SLR de minst geslaagde supercar van deze eeuw. Rare proporties, te grove details en een SL-achtige form-factor die niet echt de indruk geeft dat je met een supercar van doen hebt. Tegelijkertijd moet ik ook toegeven dat deze witte roadster met lichtbruin interieur zeldzaam fraai en ‘ingetogen’ is uitgevoerd. Dat zie je nog wel eens anders…

De 722S is nogal een bijzonder ding omdat het eigenlijk een special edition van een special edition is. Met de SLR 722 Edition uit 2006 eerde Mercedes Stirling Moss, die de Mille Miglia won met een SLR met startnummer 722. In plaats van de standaard 626 pk had de 722 Edition 650 pk aan boord. Pas in 2007 kwam de SLR Roadster op de markt en in 2008 kwam daarvan een tot 150 stuks gelimiteerde 722 S-uitvoering. Een beetje dubbelop dus, want een ‘gewone’ SLR 722 Roadster is er nooit geweest, zowel de ‘S’ als het ‘Roadster’ in de naam duiden dus op het feit dat de auto geen dak heeft.

Het hier aangeboden exemplaar heeft 11.735 kilometer op de teller staan en staat in Maastricht.



39 reacties

Verkeerde velgen, dit zijn geen 722 velgen maar standaard SLR velgen.
@kraakensmaak: Klopt, maar die echte 722 velgen zien er eigenlijk niet uit toch op zo’n auto? Zijn wel een beetje “knakentuning” dingen.

Dit staat 1000x beter vind ik.

Hoe dan ook, een SLR is voor mij wel écht een droomauto. Juist door die grove details, lange neus en die turbine velgen <3
@Archiebald: ik vind het design van deze velgen eerder op een Koreaans/Japans semi-sportwagen passen..
Prachtige uitvoering.
Als ik een hoop uitgeef aan een Mercedes, dan een SL65AMG blackseries.
@Dizono: pssst, titel bevat de verkeerde prijs ;)
@stsv8: Dit is de zeer exclusieve SLR 772 S :p

Alle gekheid op een stokje: dank en is aangepast!
Wat mij betreft geen mooie auto, zoals @dizono ook al zei. Wel heel exclusief!
Voor Dinozo maar te hopen dat Clakson AB niet leest vandaag met zijn mening over de 722
Ik volg Dizono helemaal wat desing betreft maar ik zou er graag even omheen lopen óf nog liever een stukje mee touren.
SLR altijd heel mooi gevonden, alleen het geluid vind ik erg lelijk, en een normale automaatbak (lees koppelomvormer) in een supercar? dat zijn voor mij de 2 redenen waarom de SLR nooit in mijn garage zou staan als ik over miljoenen zou beschikken. verder om te zien vind ik het een schitterende auto (mits in de juiste felle kleuren )
Veel te duur uiteraard maar wat een auto is en blijft dit. Als ik ooit die 30 miljoen win…. komt er zeker wel een SL Black Series in. De SLR is fascinerend maar ik zou hem niet hoeven hebben.
Ik ben het wel een beetje met je eens, Dizono. Maar toch heeft hij wel wat. Een ongelooflijk lange neus, een korte kont, een beul van een motor en vleugeldeuren. Te samen met een Lamborghini is dit de enige auto waarbij dit past en gewoon kan. Ik vind het wel wat hebben en blijkbaar zijn het geen slechte investeringen. Die dingen zijn al sinds jaar en dag onbetaalbaar.
@viezefreddyw: McLarens kunnen het ook wel hebben vind ik hoor …..
Ziet er nu al hopeloos verouderd uit. Doe dan maar een Carrera GT a.u.b.
@atrak: Hij is ook al oud.
@berlinetta: Ik vind het eigenlijk wel meevallen hoe verouderd hij is. Sinds 2004 geproduceerd. Hij had ook sinds 2010 geproduceerd kunnen zijn als je het mij vraagt.
@viezefreddyw: Ik vind het ook nog meevallen. Zou het zelfs tijdloos noemen.
@berlinetta: hij oogt moderner als een SLS GT als je het mij vraagt. Wat soepeler en gestroomlijnder en het zal me niets verbazen dat de SLR nog sneller is ook.
@dieselkameel: een srl staan dan ook best wel ver boven een sls. Al denk ik dat de sls sneller accelereert.
@lekbak: Op papier was de SLS 0,1 seconde sneller naar de 100 km/u dan de SLR, namelijk 3,7 seconden tegenover 3,8. Echter, ik kan me herinneren dat diverse journalisten met de SLR een stuk sneller wisten te gaan naar de 100 km/u. 3,3 seconden was geen uitzondering.

De topsnelheid van de SLR ligt een stuk hoger dan dat van de SLS. 350 km/u tegenover 317 km/u.

Al met al gigantische verschillen voor gigantisch verschillende auto’s. De SLR is een echte supercar. Eigenlijk een hypercar voor zijn tijd. De SLS is een prachtige GT die banden vreet zoals ik shoarma.
Prachtige wagen, doe mij deze maar. Mooie kleurstelling, wit met bruin lederen interieur!
Heerlijk toch? Mooi in al zijn lompheid, net zoals de Countach dat na 35 facelifts en ook was. En zo in het wit met dat bruine interieur is het ook gewoon een stijvolle bak. Het enige wat jammer is, is dat de originele SLR 722 velgen er niet onder zitten. Maar goed, wellicht is dit de winterset.
Ik vind deze auto wel ontzettend gaaf. Liefst als coupe en dan in het zwart. Echt een batmobile op die manier. Ik hou er wel van.

En het geluid van deze auto is ook monsterlijk. Die heerlijke V8 met het mechanische gehuil van die compressor klinkt echt gaaf.
Kijk, dit is nog eens een Mercedes. Niet zoals die meuk die ze tegenwoordig de fabrieken uit laten rollen
Niet de allermooiste supercar en van wit ben ik ook al geen fan. Maar toch vind ik de kleurencombinatie op deze wagen prachtig. De meeste andere auto’s zouden er niet mee weg komen.
Voor deze geldt net als z’n opvolger, de ook al niet zo mooie SLS en de opvolger daarvan de, AMG GT (waarom heeft dat ding toch zo’n stomme naam?) altijd en alleen als roadster nemen.
Die sidepipes zijn wel heel erg mooi en de manier hoe de deuren open gaan vind ik wel stoer.
Alleen de auto vind ik niet mooi
Wat een afschuwelijk ding is dit zeg. Zou hier niet eens €50k voor over hebben.
Slr nogsteeds een van mijn lievelings auto’s. Weet niet precies waarom. Maar dit is wel een dure
Afgelopen vrijdag nog zo’n SLS mc Laren staan te bekijken en toen viel het op hoe goedkoop het dashbord en middenconsole er uitzag. Deze heeft dan wat Carbon dingetjes en dat verbloemt wat. Maar eerlijk….zoveel geld en dan de console van een Kia.
Ik vind die sidepipes super gaaf op z’n GT wagen. De rest mehh. Niet oud genoeg om echt vet te zijn en niet nieuw genoeg voor een moderne wagen.
Dat wit doet hem geen goed zeg! Zilver-grijs past de auto veel beter… maar dat probleem kan je oplossen natuurlijk.
Leuk! Voor als je op het kamp woont…
Klinkt heel prettig, zo’n 722. Een ‘gewone’ ook, trouwens. Maar doe mij maar een blauwe, vind wit niet zo’n geschikte kleur voor een SLR.
Een SLR gespot naast die kekke A5 en vond hem ook niet echt mooi maar wel indrukwekkend met de sidepipes en de roosters op de voorschermen. De neus vind ik wat minder gelukt net zoals de velgen.:
Voor 8,5 ton koop je twee SL’s 65 AMG en hou je nog een paar ton wisselgeld over….
Niet alleen deze wagen was een ode aan Moss, maar ook de SLR Stirling Moss natuurlijk.
Een bekende van me stond afgelopen jaar met deze wagen (SLR SM) in Essen. Waanzinnig ding. Waanzinnige vraagprijs. Mooi ook het verhaal dat Mercedes op een gegeven moment korting op de wagen gaf (en een flinke ook), omdat ze er niet vanaf kwamen. Goeie investering geweest naar het blijkt…
Voor zo’n hoog bedrag zit je nog tegen twee ronde meters voor km/h en rpm aan te kijken.
Kan dan net zo goed een Golf gaan rijden.

Voor een bescheiden €80.000 vind je op marktplaats zoiets als een bloedeerlijke Nissan GT-R,
met recht ook veel specialer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).