• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is officieel de slechtste auto ter wereld

Auteur: ricardo, gepost 28 oktober 2014 om 16:03 – 79 Reacties

Dit is officieel de slechtste auto ter wereld


De ramp voor iedere automobilist, garagist, en verzekeraar. Maak kennis met de Horrific 40RR0R.

Deze idioterie in autovorm wordt u aangeboden door Warranty Direct, de Britse verzekeraar die graag reclame voor zichzelf maakt door lijstjes op te stellen van de slechtst presterende auto’s of automerken. Dit keer hebben ze uit de gegevens van 50.000 polissen gedistilleerd welke automodellen in verhouding de meeste problemen hebben en met welke onderdelen. Die onderdelen werden vervolgens gebruikt om één virtuele auto te bouwen en voilà; de Horrific 40RR0R was geboren.

Aan het plaatwerk valt al te zien welke auto’s voor dit Frankenstein-misbaksel zijn gebruikt, onderstaande tabel maakt het nog een stukje duidelijker.

BMW M5 ('04 - '11)Motor
Audi RS6 ('02 - '11)Ophanging
Jeep Grand Cherokee ('06 - )Versnellingsbak
Mercedes R-Klasse ('04 - )Elektronica
Fiat Multipla ('99 - '05)Remsysteem
SEAT Alhambra ('96 - )Airconditioning
Chrysler 300C ('05 - )Stuursysteem

De BMW V10 uit de vorige generatie M5 mag dan misschien de fijnste veelcilinder zijn die ze ooit in Beieren hebben gebouwd, als een aantal exemplaren van de beperkte oplage al problemen vertoont, dan vallen ze in de statistieken van Warranty Direct natuurlijk direct op. Hetzelfde geldt voor de ophanging van de Audi RS6. Dat de elektronica en de versnellingsbak van respectievelijk de Mercedes R-Klasse en Jeep Cherokee harder zuigen dan de inlaat van een Mazda 767B is algemeen bekend.

Bekijk de oogebola-veroorzakende Horrific 40RR0R HIER in het groot.

Ook interessant!

  • Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
    Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
  • Dit is de snelste auto ter wereld, maar dan agressiever
  • Helaas, je kunt de snelste auto ter wereld niet meer kopen
  • Consumer Car
    Vreemdste auto ter wereld ooit gebouwd staat te koop!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverzekering, Funny, onderhoud, verzekering

Vorig bericht: « Nieuwe Opel Corsa heeft een prijs
Volgend bericht: Koop het Volkswagen juichpakbusje van Roy Donders »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaapiyo zegt

    28 oktober 2014 om 16:07

    Dat de M5 erin staat is niet terecht. Dat de RS6 erin staat is wel terecht.

    Login om te reageren
    • primer zegt

      28 oktober 2014 om 16:18

      @jaapiyo: V10 M5 blokken gaan om het uur compleet aan gort.
      Iemand die daar zwaar met trapt kan achter 2 jaar een gespleten blok verwachten.

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        29 oktober 2014 om 01:18

        @primer: Maar dan heb je wel 2 jaar lol een een prachtig geluid. Maargoed, je kan ook een 2e hands gallardo halen.

        Login om te reageren
    • arii zegt

      28 oktober 2014 om 16:20

      @jaapiyo: BMW fanboy? Hoe dan ook vind ik apart dat zulke dure dikke en exclusieve auto’s (BMW en Audi dus) zulke problemen hebben. Iemand meer info wat er mis is met de beruchte v10 en de ophanging van de rs?

      Login om te reageren
      • stancedjetta zegt

        28 oktober 2014 om 17:33

        @arii: je weet toch wel dat alleblokken ( met name de koppen) pure stront zijn? En al helemaal als de motor koud is.

        Login om te reageren
      • series2 zegt

        28 oktober 2014 om 19:12

        @arii: is inderdaad triest! En juist fanboys van dat soort merken zeiken altijd over Duitse degelijkheid en blablablablablabla…… oftewel een e60 m5 is lelijk EN onbetrouwbaar! Doe mij maar een italiaan!

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        29 oktober 2014 om 12:34

        @arii: Misschien omdat de techniek bij zo’n straffe motoren tot het uiterste wordt gedreven? Als je een doorsnee motor uit een doorsnee auto gaat gaan opvoeren, zal ie vast ook veel sneller verslijten…

        Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      28 oktober 2014 om 16:21

      @jaapiyo: zal wel zijn man. voordat je een barst in uw BMW blok krijgt.
      Ik wed dat je geen seconde in een rs6 hebt gereden.

      Login om te reageren
      • primer zegt

        28 oktober 2014 om 16:31

        @pureturkish1: De audiVW 2.0tdi blokjes zijn ook niet zo heilig hoor.

        Login om te reageren
        • pureturkish1 zegt

          28 oktober 2014 om 16:36

          @primer: Oh ; toevallig gebruiken we thuis als 2de wagen een golf v 2.0tdi. teller zit op 191000. werkt als een zonnetje ;) Enig zware mankement tot nu toe was dat de intercooler leiding een barstje had ( niks kostelijks hoor). Experience speaks…

          Login om te reageren
          • dikdraak zegt

            28 oktober 2014 om 16:59

            @pureturkish1: Als je een tellerstand van 191k al indrukwekkend vindt spreekt dat eerder tegen dan voor VW. Mijn Volvo S80 nadert de 400k en ziet er (van binnen én buiten!) nog steeds uit als toen hij in 2003 van de band rolde.

            Login om te reageren
            • Michiel1 zegt

              28 oktober 2014 om 17:23

              @dikdraak: Volvo mag bij dit soort vergelijkingen nooit mee doen, dat is toch algemeen bekend???

              Login om te reageren
            • pureturkish1 zegt

              28 oktober 2014 om 17:52

              @dikdraak: Volgens mij staat nergens dat ik het indrukwekkend vind, of toch wel ?

              Login om te reageren
              • dikdraak zegt

                28 oktober 2014 om 18:02

                @pureturkish1: Expliciet inderdaad niet, maar het feit dat je die tellerstand als argument gebruikt voor de stelling VW’s wél goede auto’s zouden zijn zegt genoeg.

        • flat411 zegt

          28 oktober 2014 om 17:03

          @primer: Alleen de 1ste serie 2.0TDI’s, daar word de kop te warm van.
          is in de 2de serie opgelost

          Login om te reageren
    • lemster zegt

      28 oktober 2014 om 17:00

      @jaapiyo: Ik vind het meest fascinerend dat de Jeep Grand Cherokee een nog beroerdere versnellingsbak heeft dan de E60 M5. Dat het motorblok niet geweldig is wist ik al.

      Toch erg jammer, geweldig gave auto’s, maar met het verbruik + de snelheid waarmee je door de onderdelen heen gaat zorgen er toch voor dat ik hem laat staan. Voor de liefhebbers zijn ze daardoor wel lekker goedkoop in aanschaf. Ik ga denk ik voor een Alpina B5S of een normale 550i.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        28 oktober 2014 om 18:06

        @lemster: Versnellingsbakken zijn sowieso niet de specialiteit van Chrysler. Bij de Voyager was dat ook al een zwak punt.

        Login om te reageren
    • mrcarfreak zegt

      28 oktober 2014 om 18:01

      @jaapiyo: haha, zegt de BMW-fanboy. Onderbouw je reactie eens, dan kunnen we praten.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        28 oktober 2014 om 22:55

        @mrcarfreak: Nee was natuurlijk een knipoog implied maar als ik die er bij had gezet was het geen humor meer ;)

        Ik ben wel fan van BMW en heb niet zoveel met Audi en heb de redenen daarvoor al regelmatig genoemd in het verleden maar dat doet niet echt terzake voor dit topic. Misschien de volgende keer als AB weer eens een ‘kies maar’ tussen een Bimmer en een Audi maakt om kliks te krijgen van ons fanb0iz -ja ab, doorzichtig ;)- o.i.d.

        Login om te reageren
    • gerjanm zegt

      28 oktober 2014 om 18:05

      @jaapiyo: Het probleem is dat rijke lui denken dat het niet meer is dan een snelle gezinswagen en gaan er mee om als een normale leasewagen. Dan kan je na een maand al flinke problemen verwachten. Een V10 vereist gewoon zijn onderhoud, die kan je vergelijken met het onderhoud van een ferrari 456.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        28 oktober 2014 om 18:40

        @gerjanm: dat ding geeft gewoon aan wanneer ie onderhoud nodig heeft hoor, vervolgens krijgt ie dat. Zeker de 1e eigenaar bestelt niet een auto voor anderhalve ton om vervolgens het onderhoud uit te stellen.

        Login om te reageren
    • skendel zegt

      28 oktober 2014 om 22:54

      @jaapiyo: helaas moet ik als BMW fanboy uit eigen ervaring bevestigen dat de betrouwbaarheid van het S85 M5 blok niet al te best is. Heb een complete rebuild van het blok laten doen nadat een van de klepveren gebroken was (oorzaak onbekend).

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      29 oktober 2014 om 11:03

      @jaapiyo: Dat die M5 vanwege die V10 erin staat is JUIST terecht!

      Login om te reageren
  2. nvn1993 zegt

    28 oktober 2014 om 16:14

    Ik vind het een goede reclamestunt!

    Ik heb zelf ool vaker gekeken maar een tweedehands m5 v10 maar ik ben zo veel horrorverhalen tegengekomen dat ik er mijn vingers nooit aan zal branden.

    Login om te reageren
    • BMW330Ci zegt

      29 oktober 2014 om 04:17

      @nvn1993: Oké mister ’93

      Login om te reageren
    • alassad zegt

      29 oktober 2014 om 20:04

      @nvn1993: dus je doet t maar met een Bentley ;-)

      Login om te reageren
  3. norge zegt

    28 oktober 2014 om 16:15

    Geen Aziatisch deeltje te vinden in dit ding dus..

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      28 oktober 2014 om 16:28

      @norge: Ik verwijs u door naar de Horrific 40RR0R Hybride..

      Login om te reageren
      • norge zegt

        28 oktober 2014 om 16:41

        @roberto: Ik verwijs u door naar het sprookjesbos in Duitsland..

        Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          28 oktober 2014 om 17:12

          @norge: koop dan een 911 turbo die hebben daar geen last van ;)

          Login om te reageren
  4. rdamnn zegt

    28 oktober 2014 om 16:23

    Off topic, voer app.autoblog.nl in je browser in voor een dame met een prachtige snor. Well done AB xD..

    On topic: M5 blok met RS6 ophanging is zo slecht nog niet, maar 507 PK met een Grand Cherokee versnellingsbak en stuurwerk van een 300C … ?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 oktober 2014 om 16:25

      @rdamnn: mwaha…wat is deze.

      Creatief projectje van iemand met tijd teveel of is dit een soort inside joke van (een intern bij) ab?

      Login om te reageren
      • nicktexel zegt

        28 oktober 2014 om 17:13

        @jaapiyo: dat is gewoon vrouw met snor zonder boerka ken je die niet?

        Login om te reageren
        • jagmaseratiferrari zegt

          28 oktober 2014 om 18:19

          @nicktexel: Hij heeft een voorkeur de Nissan GT-R :)

          Login om te reageren
        • jagmaseratiferrari zegt

          28 oktober 2014 om 18:21

          @nicktexel: ben vergeten @norge: ervoor te zetten.

          Login om te reageren
  5. driftkicker zegt

    28 oktober 2014 om 16:25

    Sinds wanneer zijn defecten verzekerd?

    Login om te reageren
  6. stefanup zegt

    28 oktober 2014 om 16:27

    Jammer dat de gebruikte velgen van de RS6 niet bij de genoemde RS6 horen (’02-’11), geeft een beetje een verkeerd beeld van de fantastische C7 ;)

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      28 oktober 2014 om 17:52

      @stefanup: viel mij ookal op ja

      Login om te reageren
    • ko3n zegt

      28 oktober 2014 om 21:41

      @stefanup: idd beetje stom

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      28 oktober 2014 om 23:15

      @stefanup: je bedoelt die wagen waarmee afrojack al twee keer mee langs de kant stond..?

      Login om te reageren
  7. primer zegt

    28 oktober 2014 om 16:27

    Europees en americaanse wagens gevult lijstje.
    Men zou toch denken waarom de leaseprijs van een Japanse wagen zo duur blijft.

    Login om te reageren
    • jagmaseratiferrari zegt

      28 oktober 2014 om 18:12

      @primer: Verbaast mij niks hoor wist het al, Volvo en vooral Lexus scoren gewoon goed. Lexus verslaat de Duitsers met gemak op het gebied van betrouwbaarheid, elektronica en andere onderdelen. Het wordt tijd dat we dat zien, Japanners zijn de Europeanen voor nu voorbij gestreefd.

      Login om te reageren
  8. f40racer zegt

    28 oktober 2014 om 16:27

    Er zit dus wel een m5 motor in

    Login om te reageren
    • primer zegt

      28 oktober 2014 om 16:36

      @f40racer: Nog zo’n SUV achtige niche dat ik niet zie zitten.

      Login om te reageren
    • g00f81 zegt

      28 oktober 2014 om 18:35

      @f40racer: ja maar met de bak van een jeep… ;)

      Login om te reageren
  9. rogierg zegt

    28 oktober 2014 om 16:31

    De S85 V10 van BMW was door zijn unieke ontwerp (Hochdrehzahlkonzept) zijn tijd ver vooruit. Echter zijn deze motoren wel bijzonder gevoelig. Het correct warm en koud rijden, samen met zeer regelmatige service zijn sowieso nodig om langer plezier te hebben van je M5 E60/E61 of M6 E63. Daarnaast wordt de SMG-bak in deze wagens ook geplaagd door diverse problemen met o.a. koppeling, verschillende sensoren etc. Kortom, op de volgende puntjes letten bij aanschaf van een M5 E60:

    – drijfstanglagers
    – gaskleppen
    – gaskleppenstelmotor
    – Hogedruk-VANOS
    – Olieverbruik (Niet meer dan 1L op 7.500k)
    – SMG-bak, gaat deze zuiver van D > N > R en blijft het toerental constant.

    Laat bij BMW even uitlezen hoe vaak de voorbezitter de optie “Launch Control” heeft gebruikt, na ongeveer 20 LC’s kan je de koppeling vervangen (spreekt uit ervaring).

    Login om te reageren
    • arii zegt

      28 oktober 2014 om 16:44

      @rogierg: na 20 x de launch control te gebruiken al?? Ik zou deze wel minstens 20x op een dag gebruiken als ik zo’n ding zou hebben :|

      Login om te reageren
      • rogierg zegt

        28 oktober 2014 om 16:48

        @arii: Ach, koppelingsplaten + de rest wisselen = 3800,-, dus ligt aan jouw spaarpot hoevaak jij dat op een dag wilt doen. Overigens is de Launch Control op de DKG-bakken (lees: E90/E92/E93 M3 DKG, en alle F-serie M BMW’s met een DKG bak) prima met enige regelmaat te gebruiken, aangezien de koppeling bij deze bakken nauwelijks slijt.

        Login om te reageren
        • wilbertg zegt

          28 oktober 2014 om 18:04

          @rogierg: dus als ik goed reken kost de launch control 190 euro per keer (los van normale slijtage). Pfoe, dat is best een klein kapitaal.

          Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    28 oktober 2014 om 16:31

    hmm geen pontiac aztek dus…

    Login om te reageren
  11. ImportHagenees zegt

    28 oktober 2014 om 16:32

    Leuk grapje, maar wat een onzin.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 oktober 2014 om 17:15

      @peyah:
      Ik snap ook niet waarom ze zoveel moeite hebben genomen, een Polo 1.4TSI met DSG bak had hetzelfde resultaat opgeleverd….

      Login om te reageren
      • series2 zegt

        28 oktober 2014 om 19:16

        @jrk68: niet! Die is lelijker!

        Login om te reageren
      • bitethepillowimgoingindry zegt

        28 oktober 2014 om 19:27

        @jrk68:

        Dat was toch t/m 2010? Ik dacht dat die TSI-blokjes daarna een stuk minder snel kapot gingen maar ik kan er naast zitten. En dat dat M5 blok erin ligt,tja, zal ook met de prijs te maken hebben. Als ik anderhalve ton neertel voor een M5 verwacht ik niet dat dat blok na 2 jaar aan vervanging toe is.

        Login om te reageren
  12. gwnfinn zegt

    28 oktober 2014 om 16:32

    oogebola

    Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      28 oktober 2014 om 18:24

      @gwnfinn: Goed gelezen!

      Login om te reageren
  13. 123bat zegt

    28 oktober 2014 om 16:48

    Had toch echt gedacht dat er een DSG in zou zitten…

    Login om te reageren
  14. introductiemap zegt

    28 oktober 2014 om 16:52

    Wat betreft het design hadden ze niet alleen de remmen van de Multipla te hoeven selecteren.

    Login om te reageren
  15. pudi zegt

    28 oktober 2014 om 17:13

    Hmmm de japanse auto’s staan natuurlijk er Weer niet bij :)

    Login om te reageren
  16. ettie zegt

    28 oktober 2014 om 17:31

    Als je gewoon je auto netjes warmrijdt dan valt het met betrouwbaarheid allemaal wel mee. Feit is alleen dat auto’s als m5’s en rs6’en gewoon 9 van de 10x zwaar mishandeld zijn.

    Login om te reageren
  17. autogedrocht zegt

    28 oktober 2014 om 17:32

    Login om te reageren
  18. gash zegt

    28 oktober 2014 om 17:57

    Klopt aardig. Heb een S6 gehad waarbij binnen 10000km de voorwielophanging & aandrijfassen 2x zijn vervangen.

    Login om te reageren
  19. killbugsfast zegt

    28 oktober 2014 om 18:08

    Dat het remsysteem van de Fiat Multipla ermee ophoudt is een uitstekend voorbeeld van natuurlijke selectie.

    Login om te reageren
  20. jagmaseratiferrari zegt

    28 oktober 2014 om 18:39

    Je hoort de Duitse marketingsjongens net als Louis van Gaal op het balkon al nog steeds roepen: “Wir sind die Besten.” Mercedes, BMW en 2 van VAG. Een vrij bedroevende score en een flinke tegenvaller voor de M5 en RS6. Zal wel te maken hebben met de Duitse degelijkheid.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 oktober 2014 om 18:43

      @jagmaseratiferrari:
      Als Duitser kan ik je verzekeren dat de term “Duitse degelijkheid” holler is dan een 100 jaar oude wilg.
      Puur marketing gezwets waar alleen de Beliebers nog in geloven….

      Login om te reageren
      • ko3n zegt

        28 oktober 2014 om 21:46

        @jrk68: wat hebben de fans van justin bieber hier nou weer mee te maken????

        Login om te reageren
    • jagmaseratiferrari zegt

      28 oktober 2014 om 18:43

      @jagmaseratiferrari: Misschien dat het ervoor zorgt dat mensen hun ogen openen en inzien hoe het is gesteld met de kwaliteit van VAG.

      Login om te reageren
      • series2 zegt

        28 oktober 2014 om 19:17

        @jagmaseratiferrari: of gewoon überhaupt Duitse auto’s! Italië + GB ftw!!!

        Login om te reageren
        • jagmaseratiferrari zegt

          28 oktober 2014 om 20:22

          @series2: Inderdaad dat kan ook, alleen spant VAG de kroon.

          Voor mij sowieso Italian en British.
          Maar ook Volvo en Japanese zijn welkom.

          Login om te reageren
          • series2 zegt

            29 oktober 2014 om 19:02

            @jagmaseratiferrari: volvo is ook wel te pruimen ja!

            Login om te reageren
  21. LaLancia zegt

    28 oktober 2014 om 19:15

    Wat leuk: al deze auto’s hebben op z’n minst Duitse genen. Met uitzondering van de Multipla dan.

    Login om te reageren
  22. LaLancia zegt

    28 oktober 2014 om 19:16

    En geen Fransoos te zien!

    Login om te reageren
    • series2 zegt

      28 oktober 2014 om 20:08

      @LaLancia: dat is inderdaad Heel raar.… misschien koopt niemand ze meer!

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 oktober 2014 om 20:31

      @LaLancia:
      Kwaliteitje hè….

      Login om te reageren
  23. sergio72 zegt

    28 oktober 2014 om 20:52

    Duitse degelijkheid!?

    Login om te reageren
  24. wimbers zegt

    28 oktober 2014 om 21:44

    Ik heb zo’n grand cherokee met mercedes 3.0 diesel en een heel simpele maar voortreffelijk schakelende 5 versnellingsbak.

    er staat nu goed 200k op de teller, en ik heb de bak bij 175k laten spoelen. niets noemenswaardig, beestje schakelt als een nieuwe..

    de differentieellagers daarentegen heb ik zowel voor als achter moeten laten vervangen want het gruis lag onderin :)

    Login om te reageren
    • jagmaseratiferrari zegt

      28 oktober 2014 om 22:14

      @wimbers: http://www.wjjeeps.com/custom/startech21.jpg Deze Jeep Grand Cherokee WJ vond ik altijd erg mooi.

      Login om te reageren
  25. mashell zegt

    28 oktober 2014 om 23:45

    Waarom gaat de airco van een oude Seat Alhambra zo vaak stuk maar van een identieke VW Sharan of Ford Galaxy niet?

    Login om te reageren
  26. sequoyah_parera zegt

    30 oktober 2014 om 12:43

    Kloppend is dat de airco van de Seat Alhambra van modeljaar ’96 TOT ’05 bagger was. Modeljaar 2006 kent een subtiele facelift die alleen de kenners opvalt. Bij deze facelift is de airco in de Alhambra ook aangepakt en vanaf modeljaar 2006 is de airco gewoon goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North