• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is Opel’s rallykanon van de toekomst

Auteur: Loek, gepost 27 december 2019 om 20:04 – 12 Reacties

Opel Corsa-e Rally


Alles moet zonder uitstoot.

We kennen natuurlijk al Formule E, de – op papier – uitstootloze variant van Formule 1. Uiteraard is Formule 1 niet de enige sport die draait om uitstootloos autosporten. Ook de rallysport draait nog om auto’s waar een vrolijk brullende uitlaat nog steeds een groot deel van de sport is. Ook daar moet maar eens verandering in komen. Opel doet alvast voor hoe het moet.

Dat wisten we al, maar nu worden er afbeeldingen van de Corsa-e Rallyauto gedeeld omdat hij druk in ontwikkeling is. Het elektrische rallykanon bevat in principe dezelfde hardware als de reguliere Corsa-e. Dat betekent 100 kW aan rauwe kracht (136 pk). Klinkt als weinig, maar de auto is ook nog gestript. En bovendien is het aantal Nm (260 stuks) genoeg en ongeveer evenveel als zijn voorganger, de Opel Adam Cup.

Opel kijkt vooral naar de lange duur van de rallyauto. Daarom zijn twee Corsa-e’s momenteel op volle toeren aan het rijden. De batterijen moeten onder druk even goed kunnen presteren als een auto op benzine met een tank. Het idee is dan ook om zo weinig mogelijk concessies te nemen vergeleken met de Opel Adam Cup.

Opel Corsa-e Rally

De tests gaan nog even door voordat de Corsa-e daadwerkelijk de rallywereld een elektrisch poepje kan laten ruiken. Overigens is die 100 kW aan kracht nog niet bevestigd, dat getal wordt wellicht nog hoger.

Ook interessant!

  • Opel Corsa-e livery
    Opel Corsa-e livery maakt de blitz, nietwaar?
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

corsa, corsa-e, Elektrisch, Opel, rally

Vorig bericht: « Mercedes teast de AMG GT 73
Volgend bericht: De eerste ‘Tesla Cybertruck-occasion’ is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    27 december 2019 om 20:24

    Kom, doe een elektromotor erbij om 4wd te krijgen, en meer vermogen.

    Login om te reageren
  2. cvoo zegt

    27 december 2019 om 20:42

    Ik kijk en luister toch liever naar die oude Kadettjes, zeker de C Kadett.

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    27 december 2019 om 21:14

    Liever een Kadett E in rallytrim dan deze Corsa E.

    Het enorm lekkere geluid van een benzinemotor die tot het uiterste getergd wordt is voor mij toch een wezenlijk onderdeel van het spektakel.

    Login om te reageren
  4. edward330d zegt

    27 december 2019 om 21:28

    Oh… Ik dacht dat ze daarvoor de Opel CROSS land op markt hadden gebracht ; )

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 december 2019 om 21:37

      @edward330d: je had de grap ook met “Opel Crossa” kunnen maken…

      Login om te reageren
      • edward330d zegt

        27 december 2019 om 22:24

        @mashell: had hem voor jouw bewaard.

        Login om te reageren
  5. nopetrolnofun zegt

    27 december 2019 om 22:55

    Wat sneu..

    Login om te reageren
  6. mustang750supersnake zegt

    28 december 2019 om 04:26

    ..kanon…(gniffel?)…

    Login om te reageren
  7. nietcreatief zegt

    28 december 2019 om 08:15

    136 pk en 2nogwat NM. Is dat de boodschappen klasse rally ofzo?

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    28 december 2019 om 10:47

    ik zie toch heel veel meer verkeersdoden door het toenemen van al die EV’s op de weg, bij mens en dier.

    Login om te reageren
  9. Alex_79 zegt

    28 december 2019 om 16:08

    Voor al die grappige reacties hier. Het gaat niet om de pk’s of de topspeeds, het gaat bij rally om de acceleratie. Je zult op bochtige bosweggetjes maar heel zelden topsnelheden halen. Hoe snel je door bochten heen komt is veel belangrijker. Vele jaren terug kreeg Raymond Baumschlager ongeveer dezelfde reacties toen hij in de Janner Rally in zijn thuisland Oostenrijk met een Golf Diesel aan kwam zetten. Hij was dat seizoen misschien niet de snelste, maar stond door zijn constante tempo wel overal op het podium. Think different jongens, think different.

    Login om te reageren
    • autospotterkerkrade zegt

      29 december 2019 om 00:08

      @Alex_79: gewicht en betrouwbaarheid is ook heel belangrijk, daar draagt zo’n elektrisch systeem niet aan bij

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North