Dit is Skoda’s antwoord op de GLE Coupé

Auteur: , 18 Reacties

Na de drie premium merken gaan ook andere autofabrikanten zich wagen aan het SUV coupé-segment.

De BMW X6, de Mercedes GLE Coupé en de in iets mindere mate Audi Q8. Deze drie modellen vormen de huidige trend van de SUV coupé’s. Skoda gaat vrolijk mee met deze nieuwe hype en presenteert op de Shanghai Motor Show de Vision E.

Deze vijfdeurs SUV coupé is een studiemodel van de Tsjechische autofabrikant. De Vision E staat op een elektrische aandrijflijn en kan volgens Skoda 500 kilometer emissievrij rijden. Ook beschikt het concept over autonome technologie. Het automerk wil tegen 2025 vijf volledige elektrische modellen in het gamma hebben.

De SUV coupé is 4,6 meter lang, 1,9 meter breed en 1,5 meter hoog. Twee elektromotoren zorgen gezamenlijk voor een systeemvermogen van 225 kW. Accelereren gaat volgens Skoda op ‘een sportieve wijze’ en de topsnelheid ligt op 180 km/u.

Het studiemodel is een level 3-voertuig als het gaat om autonome technologie. Level 5 is het hoogste niveau. Op dit level kunnen voertuigen volledig autonoom rijden zonder hulp van een bestuurder. De Vision E staat op het nieuwe MEB-platform van Volkswagen. Hier komen de toekomstige volledige elektrische auto’s van de Volkswagen Groep op te staan.



18 reacties

1,5 meter hoog, hoe durf je het dan nog een SUV te noemen. Doe iedereen een lol en kap eens met deze onzin en ga gewoon weer sedans of stations bouwen
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: maar ja zolang Jan mondaal het
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: ……in zijn hoofd heeft dat ie een crossover nodig heeft is dit de manier waarop we verder gaan vrees ik
Ziet er beter uit dan de GLE, en dat voor een Skoda!
Er is hier simpelweg vraag naar. Als fabrikant zijnde ben je dan gek als je niet instapt. Het spijtige is wel dat er hier meer vraag naar is dan bijvoorbeeld naar een Alfa Giulia Wagon.
@viezefreddyw: Ik geloof niet dat er heel veel vraag is naar dergelijke auto’s. De grote 3 verkopen ze omdat ze een bepaade uitstraling hebben, die niet altijd even positief is. Net dit type mensen hebben het geld om dergelijke nutteloze auto’s te kopen voor veel geld. Niemand gaat in een budget Seat Sport SUV coupe ding rijden om het mannetje uit te hangen. Alleen die paar mensen waar een Mercedes of BMW te duur voor is. Kijk maar naar de X4, dat is al geen verkooptopper, terwijl het een ‘premium’ merk is.
@sleurs: op al deze auto’s moet nog steeds geld verdiend worden. Hoe meer modellen VAG op een bepaald platform uitbrengt verdeeld over verschillende merken, hoe meer ze kosten kunnen drukken en tegelijkertijd klanten kunnen binden. Als VAG deze auto’s niet maakt, gaan de klanten die zo’n auto willen naar een ander merk. En dat willen ze natuurlijk niet. Ze maken echt niet de Seat Ateca en Skoda Kodiaq als ze er niks op zouden verdienen. MB en BMW hebben natuurlijke ruimere marges en kunnen zich experimenten in niches beter veroorloven, maar als het model niet loopt wordt het uiteindelijk ook gewoon gekilled. Als ze het niet om geld zouden doen, zouden ze het model gewoon houden lijkt mij dan. Mensen houden nu van auto’s met hoge instap. Eerst wilde iedereen een MPV in small, medium of Xl formaat nu willen ze SUV’s. Over een paar jaar is er een andere trend en worden er veel van dat soort auto’s ontwikkeld.
Dat is een mooi antwoord.
-edit: tips kunnen via het tipformulier a.u.b.-
4,6 meter, is dat niet meer een GLC?
Volgens mij hebben ze wel met een schuin oogje naar de iPace gekeken. Ook die velgen staan in de bestellijst bij Jag.
@berlinetta: Ik vind hem persoonlijk wel veel lijken op de Ursus van Lamborghini. Ook natuurlijk een VAG produkt
Waar de Premiums imposant en bruut overkomen is dit veel te rank en slank en verliest het zijn kracht. Dit had net zo goed de nieuwe SangYoung kunnen zijn. Niet fraai.
Ik wil hem wel zo, maar dan wel graag inclusief de 50″ wielen.
Lijkt zelfs wel op de Ursus van Lamborghini. Ook van VAG
Dus dit is niet Skoda’s antwoord maar vags antwoord
Wie had ooit gedacht dat dat Oostblokmerkje het zo ver zou schoppen. Ze kunnen beter VW uit de portfolio schrappen, Skoda is pakken leuker…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).