
Met deze elektrische vliegmasjienbouwer gaat de niet-failliete Victor Muller de wereld zoals wij die kennen op zijn kop zetten.
Een leuke scoop van onze vrienden van Spyker-Saab Blog: zij vonden uit dat Volta Volaré uit de Amerikaanse staat Oregon de nieuwe mysterieuze partner is waarmee Muller zijn toekomstplannen bekokstooft. Dit concern werkt al enige tijd aan een elektrisch vliegtuig met range-extender, de GT4.
De grote baas van Volta, een knapperd die zo van de set van Top Gun schijnt af te zijn gelopen, luistert naar de naam Paul R. Peterson. Hij noemt zichzelf sinds 2007 Chief Evangelical Officer (CEO) van zijn bedrijf. Cute. Daarnaast beschikt Peterson over een talenknobbel, hij spreekt Russisch, Japans, en Mandarijn. Dit komt mooi van pas als in de nabije toekomst weer eens ergens in een ver land om geld gebedeld moet worden, dan kan hij mooi tolken voor Muller.
Een officiële bevestiging blijft nog uit, iedere betrokkene houdt de kaken stijf op elkaar, maar onze bron is doorgaans redelijk goed geïnformeerd. Als ik nog een naamsuggestie voor het eerste product mag doen: Icarus lijkt me wel toepasselijk voor een hoogvlieger als Muller. Nietwaar?
Laat hem dan maar niet te hoog gaan vliegen… ;) tja wat moet je er verder van zeggen. Zoals altijd is het afwachten wat de tijd brengt en dat ik meestal weinig bij VM.
Gaan we weer: ‘Het houdt niet op, niet vanzelf’
Doorbijtertje hoor, die VM
@bmwalpina: achja. Hij zal nu wel met vliegende varkens komen ofzo. Denk dat een definitief einde er snel aankomt.
Die muller is net een duracel konijntje, het blijft maar gaan en houdt niet op.
@jordip: ja, maar dan wel een Duracel rabbit uit de hoge hoed ;-) Overigens verwacht je eerder een samenwerking met Tesla… als het zo goed is. Raar een beetje is dat VV elecrisch combineert met een 180 pk sterke range extender met 23 gallons aan boord. Een electromotor voor een vliegtuig maakt natuurlijk wel heel veel sense vanwege het onderhouds- en storingsvrije karakter in vergl. met een ICE.
Als het bij deze niet lukt, zal Müller waarschijnlijk bij Boeing aankloppen.
Machtig mooi geschreven!
Vallen en opstaan
@f40racer: Als vliegtuigfabrikant zou ik liever niet leren door te vallen. Ik acht de kans klein dat je dan weer opstaat.
@motoragent: Agenten.. ze blijven bijdehand
Als electrische auto’s al zwaar zijn en een beperkte range hebben vermoed ik dat de range van een electrisch vliegtuig in meters moet worden uitgedrukt.
@mashell: Vandaar de range extender. De propellor wordt elektrisch aangedreven, de range extender zal wel constant staan te draaien om de elektromotor van stroom te voorzien, met misschien een klein accupakketje ertussen als buffer.
passen goed bij elkaar, beide luchtkastelen…
Het idee is leuk, maar net als alle andere ideeën van VM nogal kansloos.
@sir_smokalot: mucho plusses voor Icarus
Icarus..Ik moest lachen.
1 voor de Icarus link. Het kopen van een Spyker lijkt me ook een Tantalus kwelling.
Icarus, briljant! Past perfect bij (te) hoogvlieger Victor.
De spyker vliegtuigen zullen net zo goed verkopen als de auto’s…
Die meneer bouwt geen vliegtuig, hij bouwt een bestaand model (De Velocity XL) om naar een hybride. Althans, dat is de bedoeling. Ik vind alleen een hoop berichten uit Mei 2012 dat ermee getest gaat worden, maar verder kan ik niets vinden waaruit zou blijken dat het ding al gevlogen heeft.
Victor Muller is gewoon een zakenman. Hij investeert waar hij kansen ziet. Dat jij of ik die misschien niet zien betekent niet dat het een slecht idee is. Zijn fortuin heeft hij echt niet verkregen met dom zijn. Al die opmerkingen over luchtkastelen etc. is nogal kortzichtig, want hij heeft veel meer gedaan dan alleen Spyker en Saab.
Wel leuk, zo’n semi-elektrisch vliegtuig. Past wel bij Spyker.
Misschien kan een verhuis van de gehele Spyker-operaties naar de US een echte start betekenen voor het merk…
@Esprit_de_Flandre: Want laat ons eerlijk zijn, als je in NL je hoofd boven het maaiveld steekt…
@Esprit_de_Flandre:
…. en dan ingelijfd worden door @apple #spykercars #vm #Cupertino
Da’s mooi, kan hij met zijn eigen elektrische vliegtuig naar zijn luchtkastelen vliegen :)
Naar verluidt zouden ze ook bezig zijn met een opvolger van nu al de JSF. Nix bijtanken in de lucht, zonnecellen zorgen voor de nodige extra sju.
Alles waar die muller aan meewerkt ga ik niks mee doen
Icarus voor het vliegtuig en feniks voor een auto, want Victor rijst steeds weer op uit zijn as.
Leuk Smoke, echt leuk geschreven.
Wat Muller zegt klinkt anders zo gek nog niet, Spyker is een merk waarom sommigen ondertussen al van gehoort hebben. En als de technologie er al is…
…. en dan ingelijfd worden door @apple #spykercars #vm #Cupertino