• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is waarom er geen handgeschakelde Huracán gaat komen

Auteur: RubenPriest, gepost 18 november 2015 om 21:27 – 64 Reacties

Afbeelding Dit is waarom er geen handgeschakelde Huracán gaat komenAfbeelding Dit is waarom er geen handgeschakelde Huracán gaat komenAfbeelding Dit is waarom er geen handgeschakelde Huracán gaat komenAfbeelding Dit is waarom er geen handgeschakelde Huracán gaat komenAfbeelding Dit is waarom er geen handgeschakelde Huracán gaat komenAfbeelding Dit is waarom er geen handgeschakelde Huracán gaat komen

Huracán LP 580-2
Voor iedereen die nog hoop had, hou maar op. Het gaat gewoon niet gebeuren.

Toen Lamborghini met de achterwiel aangedreven Gallardo kwam (rijtest), was deze bestelbaar met een glorieuze handbak. Eigen roer, du jour. Met de komst van de Huracán LP 580-2 was daar even de hoop dat de klik-klak met koppeling zijn terugkeer zou maken. Helaas zal dit nooit werkelijkheid worden, aldus de CEO bij Lamborghini, Stephan Winkelmann.

Volgens hem heeft dit heeft te maken met twee redenen. Eén: de Huracán is technisch zo geavanceerd, dat een handbak de krachten niet zou kunnen verwerken. Twee: klanten willen simpelweg niet meer zelf aan het werk. In een supercarwereld waar alles steeds sneller en beter moet, is er gewoon geen plaats meer voor het ouderwetse werk. We zagen het al bij Porsche met de GT3 RS en nu dus ook bij Lamborghini. Toch moet ik even vermelden dat de Duitsers wellicht de keuze voor koppelspielerei heroverwegen, voor de snelste RS tot nu toe.

Supersnelle dubbele koppelingen, waar in een fractie van een seconde de volgende versnelling al klaarstaat, hebben de absolute toekomst. Een minimale schakeltijd, weinig verlies van power en natuurlijk meer comfort. Een exclusieve autofabrikant waar je nog wel even safe zit met een handgeschakelde versnellingsbak is Aston Martin. (via jalopnik.com)

Ook interessant!

  • Video: Lamborghini Huracán STO gaat los op de 'Ring
    Video: Lamborghini Huracán STO gaat los op de 'Ring
  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen

Nieuwste artikelen

  • Naar dit soort auto’s zochten jullie het meest op Marktplaats
  • Verkoop elektrische auto’s explodeert
  • Stellantis: het ligt niet aan ons, maar aan Europa
  • Video: Zelfrijdende Tesla crasht in de regen
FacebookTweetPinLinkedIn

huracan, Lamborghini, Porsche, stephan-winkelmann

Vorig bericht: « Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]
Volgend bericht: Deze Liberty Walk GT-R overleefde zijn zwemles niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. willempjuh zegt

    18 november 2015 om 21:35

    Tja, je zou maar eens wat zelf doen….

    Login om te reageren
  2. Jimmie zegt

    18 november 2015 om 21:39

    30 pk meer en de handbak kan het opeens niet meer aan..? Wat een onzin

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      18 november 2015 om 21:43

      @Jimmie: 30 pk minder zelfs….

      Login om te reageren
      • Jimmie zegt

        18 november 2015 om 23:28

        @dondeboer: ik bedoelde ten opzichte van de Gallardo met handbak, die waarschijnlijk met niet al teveel moeite zal passen.

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          19 november 2015 om 07:00

          @Jimmie: uiteraard, excuus!

          Login om te reageren
  3. DennisS65B40 zegt

    18 november 2015 om 21:39

    Wat een flauwe dooddoener: technisch zo geavanceerd dat een handbak niet mogelijk is. Nee jullie hebben de techniek zo moeilijk gemaakt c.q. dom ontworpen dat een handbak achteraf niet meer kan worden geplaatst. Er zijn natuurlijk bakken genoeg die dit soort krachten aankunnen en zelf ook “technisch geavanceerd” zijn, bijv. Carrera GT.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 november 2015 om 21:42

      @audir8v10: Niet een best voorbeeld. Dat is een auto waarbij de bak en met de name de koppeling best lastig te bedienen is.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        18 november 2015 om 22:24

        @gtwillem:

        De Pagani van onze favoriete Mercedes pet heeft ook een handbak.
        Én 760pk.

        Login om te reageren
        • tdg200 zegt

          18 november 2015 om 22:38

          @carmasterr: wat dacht je van de underground racing twinturbo gallardo’s, 2000pk op de gallardo handbak.

          Login om te reageren
          • Donstil zegt

            18 november 2015 om 23:07

            @tdg200: Maarja die gaan dan ook wel allemaal kapot na drie sprietjes.

            Login om te reageren
            • rolov zegt

              19 november 2015 om 06:00

              @Donstil: dat ligt niet aan de handbak.

              Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          18 november 2015 om 23:02

          @carmasterr:

          De Viper is nog een mooi voorbeeld.
          Alleen maar met handbak te leveren, en toch 650pk en 813(!)nm.

          Login om te reageren
          • Tonnie zegt

            19 november 2015 om 02:38

            @carmasterr: ik opteer louter voor een handbak. Omdat beleving. 650 of 50 pk..

            Login om te reageren
      • jochempie zegt

        19 november 2015 om 07:18

        @gtwillem: een Lamborghini die lastig te bedienen is… Dat is volgens mij zo’n beetje de essentie van het merk!

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          19 november 2015 om 09:13

          @jochempie: dat was vroeger… Toen ze er nog 125 per jaar van verkochten.

          Login om te reageren
  4. elias zegt

    18 november 2015 om 21:40

    Wat zou het toch lastig zijn moesten al die veel te rijke luizenkinders moeten schakelen in de Lamborghini die hun vader voor hen gekocht heeft he!! “Kuch verdomme”

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    18 november 2015 om 21:42

    Automaat is ook veel fijner, punt.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 november 2015 om 21:52

      @henkhupelschoten: Automaat is fijner, sneller, schoner. Dus an sich is het harstikke logisch. Wees blij dat de Cayman GT4 een handbak heeft, maar betalende klanten willen nu eenmaal een automaat. Alleen de Orde het Journaille en Reaguurders wilt een handbak. Om de auto vervolgens niet te kopen…

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        19 november 2015 om 02:56

        @gtwillem: en dat terwijl men in een klassieker liever een handbak wil.

        Login om te reageren
        • merc-94 zegt

          19 november 2015 om 06:44

          @e550: Mensen die een klassieker kopen zijn vaak een heel anders slag mensen. Ik denk dat je die niet geheel kunt vergelijken

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          19 november 2015 om 09:15

          @e550: klopt. In een klassieker heeft de handbak vaak de voorkeur. Niet alleen vanwege ‘het gevoel’ en ‘de beleving’, maar met name omdat vroeger automaten nogal traag waren. Automaten zijn tegenwoordig zoveel beter.

          Login om te reageren
      • roppp zegt

        19 november 2015 om 06:47

        @gtwillem: inderdaad. Ik denk dat iedereen hier ook gewoon op een mechanische typemachine aan het tikken is, want meer gevoel met aanslaan, directe contact met het papier….. Affijn, je kent de voordelen wel.

        Login om te reageren
  6. FB_100002177943068 zegt

    18 november 2015 om 21:45

    daarnaast maakte lambo altijd de slechte koppelingen die er zijn, en dat terwijl hij ferrari verweet slechte koppelingen te hebben, maargoed, nooit een lambo voor mij dus non isseu

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      19 november 2015 om 06:49

      @FB_100002177943068: ben je überhaupt in staat iets te kopen dat meer kost dan €50.000?

      Login om te reageren
      • FB_100002177943068 zegt

        19 november 2015 om 10:13

        @roppp: ja hoor gelukkig wel :) niet veel meer, maar toch :)

        Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    18 november 2015 om 21:47

    Mensen die de auto daadwerkelijk kopen, willen die bak. Volkomen logisch. De beredenring is nogal krom, maar er is gewoon geen vraag naar. Ik las laatst dat de handbak van de Jaguar F-Type 5% van de verkopen inneemt. Edelmoedig van Jaguar, maar het is echt een niche ding.

    ikzelf kan een handbak zeker waarderen, maar zoals Porsche zelf al zei: klanten zullen voor de snelste optie kiezen.

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      18 november 2015 om 22:08

      @gtwillem: doet maar eens bekrachtigen dat die instagram-hypercar-generatie geen echte autoliefhebbers zijn. Doe mij maar een good old F40!

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 november 2015 om 22:15

        @ThomasBol: Het zijn wel liefhebbers, maar ze hebben gewoonweg andere wensen ;-). De handbak is net als de luchtgekoelde motor, de atmosferische motor, hydraulische stuurbekrachtiging en stalen veren.

        Het is eigenlijk een achterhaald concept geworden. Automaten waren altijd sloom. Automaten verbruikten te veel. Automaten hadden maar een zeer beperkt aantal verzetten. Maar de DSG bakken en huidige generatie automaten zijn zó goed, snel, zuinig, compact en hebben ontelbaar veel overbrengingen dat alle nadelen vervallen. Alleen rijbeleving wellicht.

        Voor mij een Cayman GT4 graag ;-)

        Login om te reageren
        • ThomasBol zegt

          18 november 2015 om 22:33

          @gtwillem: over de DSG ken ik anders genoeg fabeltjes ;-) maar, je hebt gelijk -niet dat ik in m’n vorige post het tegenovergestelde beweerde. Helaas.

          Login om te reageren
        • erwh zegt

          19 november 2015 om 04:22

          @gtwillem: net als dat de verbrandingsmotor steeds meer een achterhaald concept is, maar waar wij autoliefhebbers nostalgisch naar blijven hunkeren. Naast de nu nog betere reikwijdte (opslagprobleem) wordt door ons vooral de “beleving” als argument aangehaald. Het is dan ook opvallend dat veel auto’s de laatste jaren meer geluid zijn gaan produceren. Proberen de fabrikanten dus toch een beetje op onze emoties in te spelen?

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      18 november 2015 om 23:17

      @gtwillem: Eens, natuurlijk wil de purist een handbak, maar dit is gewoon een veel betere optie. Als je puur wilt autorijden met achterwielaandrijving en een handbak is 580pk eigenlijk ook gewoon veel te veel. In iedergeval voor de gemiddelde bestuurder. Koop gewoon een oude MX5 en leer eerst sturen, dan kan je daarna altijd nog voor een andere optie gaan. Heb je btw nog gereageerd op de advertentie voor nieuwe bloggers? Lijkt me wel wat voor jou.Lekker objectief, heel veel kennis en een leuke schrijfwijze, moet goed komen.

      Login om te reageren
  8. Captain zegt

    18 november 2015 om 21:48

    Ik snap het wel, op dit niveau betekent een handbak gewoon prestatieverlies. En los daarvan zijn dit geen rijdersauto’s maar patsermobielen. Ben er zeker van dan een catheram 165 met 80pk leuker rijdt dan een lambo met 580pk.

    Login om te reageren
  9. Joerek zegt

    18 november 2015 om 21:51

    Een koppeling intrappen is wel het meest irritante in een sportauto. Ingetrapt en WEG acceleratie.
    Het geluid en acceleratiebeleving vind ik in een semiautomaat veel beter dan een handbak. Lekker harde klappen in de uitlaat als je opschakelt. Goeie ploffen. Het geluid en acceleratievermogen bij handgeschakelde bakken valt altijd ff weg. Zonde.

    Sinds ik ben overgestapt naar S-tronic (DSG / dubbelen koppeling) in mn TT-RS wil ik niet anders meer. Ik vind het zelf veel meer beleving geven. Had ik niet verwacht

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      18 november 2015 om 21:53

      @Joerek: Motor karakteristiek moet echter wel passen bij ene DSG-achtige bak. In de laatste generatie Porsche Boxster vond ik de PDK maar weinig toevoegen qua plezier, beleving en geluid

      Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      18 november 2015 om 22:52

      @Joerek: Precies wat jij zegt. Als je auto een beetje vermogen heeft is een bak met dubbele koppeling veel fijner dan een handbak. En de plofjes/scheetjes uit de uitlaten bij het schakelen, dat kan ik ook niet missen :D

      Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        19 november 2015 om 00:52

        @romeoalfa: plofjes en scheetjes kun je zelf ook maken met heel en toe… Probleem is dat de meeste mensen dit niet meer kunnen.

        Login om te reageren
        • Homer55 zegt

          19 november 2015 om 18:45

          @lotuselises2: plofjes en scheetjes uit de uitlaat vind ik het meest irritante. Heb liever zuiver orkest dan al dat nutteloze gedonder.

          Login om te reageren
          • lotuselises2 zegt

            19 november 2015 om 19:30

            @homer55: gedeeltelijk met je eens, in ieder geval wel wanneer het software gegenereerde plofjes zijn

            Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      19 november 2015 om 00:49

      @Joerek: ik vind juist precies het tegenovergestelde! Die dsg bakken schakelen zo soepel door dat dit juist ten nadele van het geluid komt. Even goed terug zakken in de toeren maakt het juist beter. Luister eens naar het verschil tussen een opschakelende Miura of bijvoorbeeld een Gallardo. Ik weet wel waar ik voor zou gaan.

      Login om te reageren
  10. ettie zegt

    18 november 2015 om 21:53

    Of zou de gemiddelde klant het niet aan kunnen om een handgeschakelde supercar met 580 pk op de achterwielen op de weg te houden….

    Login om te reageren
  11. 991gt3rs zegt

    18 november 2015 om 21:54

    Heel verhaal maar er is amper vraag naar

    Login om te reageren
  12. gtwillem zegt

    18 november 2015 om 22:07

    Toch grappig, de auto’s die bij AutoBlog reaguurders altijd goedkeuring krijgen, hebben een automaat:

    Alfa Romeo 4C
    Alfa Romeo 8C Competizione
    Ariel Atom V8
    Aston Martin V12 Vantage S
    Aston Martin Vanquish (MkI en MkII)
    Audi RS6
    BMW M3 CSL
    BMW M3 GTS/M3 CRT
    BMW M5 E60/F10
    Ferrari 360 Challenge Stradele
    Ferrari 430 Scuderia
    Ferrari 458 Italia/Speciale/458
    Ferrari 599 GTO
    Ferrari FF
    Ferrari F12/F12tdf
    Ferrari Enzo
    Ferrari LaFerrari
    Jaguar XKR/XKR-S/XFR/XFR-S
    Lamborghini Gallardo LP570-4 SuperLeggera
    Lamborghini Murcielago LP670 SuperVeloce
    Lamborhini Aventador
    Lexus LF-A
    Lexus IS-F
    Lexus RC-F
    Maserati GranTurismo MC Stradele
    Maserati MC12
    Maserati Quattroporte S 4.7
    McLaren MP4-12C/650S/675LT
    McLaren P1
    Alle Mercedes AMG én Black Series modellen
    Mercedes SLR, SLS, AMG GT
    Nissan GT-R
    Pagani Huyara
    Porsche 991 GT3/GT3 RS
    Porsche 918 Spyder

    Allemaal automaten. Kortom, zo slecht is het allemaal niet ;-)

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      18 november 2015 om 22:29

      @gtwillem:

      Als er in leuke auto’s geen handbakken meer te krijgen zijn kun je ook niet anders natuurlijk.
      Het is dus eerder andersom.
      Lamborghini, Ferrari en Maserati leveren bijvoorbeeld helemaal geen handbakken meer.
      Maar het zijn toch fijne auto’s, die met een handbak misschien net iets fijner zouden zijn.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 november 2015 om 23:04

        @carmasterr: Klopt. Toen de handbakken leverbaar waren, werden ze vaak niet verkozen boven een automaat.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          18 november 2015 om 23:08

          @gtwillem:

          En dat komt omdat de clientele te lui en/of bejaard is.
          Heel begrijpelijk ook dat de traditionele handbak verdwijnt, maar ergens blijft het toch wel jammer.

          Net als het wegkwijnen van de grote atmosferische motoren en het uitsterven van echte rijdersauto’s zonder betuttelende elektronica.
          Maar de mensen die dat heel zonde vinden, kopen ze inderdaad niet.
          Die gaan wel voor een fijne klassieker/youngtimer.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            18 november 2015 om 23:24

            @carmasterr: Vroeger waren de auto’s met handbak sneller dan de automaat. Nu is het andersom. Klanten die een snelle auto kopen, willen de snelle versie. Niet de puristen versie. Persoonlijk vind ik de handbak veel prettiger, omdat je het gevoel hebt meer controle te hebben en de beleving is meer aanwezig.

            Maar auto’s worden zo snel, en met de automaten sneller en beter dan ooit, dat een handbak volkomen overbodig is. Heet vooruitgang.

            Login om te reageren
            • carmasterr zegt

              18 november 2015 om 23:30

              @gtwillem:

              Zeker, het is vooruitgang.
              Maar zoals ik al zei, het blijft jammer.
              Niet alles dat beter is is ook leuker.
              Dus wat dat betreft begrijpen wij elkaar.

              Login om te reageren
            • EnthousiaST220 zegt

              19 november 2015 om 11:47

              @gtwillem: laten we ook niet vergeten dat in nl een handbak in een auto als deze vaak duurder is dan de automaat. Je moet wel een hele grote liefhebber zijn om 1 à 2 k meer neer te leggen voor een handbak die in principe goedkoper is.

              Login om te reageren
    • gieltj zegt

      18 november 2015 om 22:29

      @gtwillem: bij de Huayra kan je er voor kiezen toch om met de handbak te schakelen, of de flippers aan het stuur?

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        18 november 2015 om 22:59

        @gieltj:

        Er zit (vooral voor de looks) inderdaad nog een pookje in de Huayra.
        Maar deze gebruik je op dezelfde manier als de flippers.
        Dat is dus geen handbak.

        Login om te reageren
    • tombe zegt

      19 november 2015 om 03:26

      @gtwillem: dan ben ik een uitzondering want geen enkele hoef ik uit die lijst.
      <3 Cayman, MX5, Cooper, 500 abarth, GT86, 235i, die Fiat 124 beloofd wel denk ik, Lotus enz zijn veelal geliefde en redelijk bereikbare wagens voor de meeste en zeker tweedehands, MET handbak.
      Helaas moeten we, of ik vooral, afscheid nemen vd Clio RS die imo z'n ziel aan de duivel verkocht heeft.

      Ben ik teleurgesteld in de DSG's? Wel ik hoopte Porsche mij kon overtuigen na een namiddag met de Cayman GTS. Fantastische techniek en idd snel…maar sorry…ik vind er niks aan. DSG & automaten horen imo in een cruiser waar je relax mee kan commuten, shoppen, kids en idd een RS6, S5, M5/6, E63, enz.

      Na downsizing (byebye 5/6/8 cilinder sound), geblazen motoren (wat ergens kan maar toch hoge toeren beperkt), nu nog met die automaten, zie ik de toekomst niet rooskleurig.

      De GT4 zal misschien de laatste worden…

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 november 2015 om 09:21

        @tombe: ik ben het met je eens dat een handbak leuker is, absoluut! En zeker bij de auto’s die jij noemt. Alhoewel ik bij de M235i wel zou twijfelen. Ik heb de M135i met handbak en de M235i met automaat gereden, en wat een verschil. De handbak is veel leuker, betrekt je meer bij het rijden en voelt sportiever. Met de automaat wordt het ineens een soort mini 5-serie. Maar de automaat is aanmerkelijk sneller, een stukje zuiniger en ongeveer 1500 euro goedkoper. Dat is wel een flinke meerprijs voor wat extra beleving.

        Login om te reageren
  13. klimz zegt

    18 november 2015 om 22:08

    Met een handbak moeten ze ook dat walgelijke interieur opnieuw indelen.
    De voorkant is er niet mooier op geworden, wel gaaf dat ze RWD aanbieden.

    Login om te reageren
  14. reistje zegt

    18 november 2015 om 22:12

    Hij kan de krachten niet aan? Bijna alle tuners gebruikte juist de Ricardo handgeschakelde bak omdat die zo sterk was.

    Maar goed er is gewoon te weinig vraag na van de kopers dus is het logisch dat hij er niet is.

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    18 november 2015 om 22:55

    “Eén: de Huracán is technisch zo geavanceerd, dat een handbak de krachten niet zou kunnen verwerken.”

    Hahahahahaha

    Login om te reageren
  16. larsdbs9 zegt

    18 november 2015 om 23:19

    Ik vind die 2e rede van “klanten willen geen handbak meer” wel grappig! Kijk naar de verkopen van de Cayman GT4, toch een aardig succesje volgens mij. En dat de handbak de krachten niet aan zou kunnen lijkt me ook sterk, alles valt te verstevigen en aan te passen! Dus ik heb et idee dat dit 2 bull shit redenen zijn en dat het meer aan de kosten/winst marge ligt.

    Login om te reageren
  17. naamloos3 zegt

    19 november 2015 om 00:43

    Als ik nu mijn internet bankieren open zie ik waarom er sowieso geen Huracan gaat komen

    Login om te reageren
  18. balboni zegt

    19 november 2015 om 01:39

    Ergo: bij genoeg vraag komt er een versie met handbak, zie Porsche 911 R

    Login om te reageren
  19. jochempie zegt

    19 november 2015 om 07:23

    Ik zeg het al tijden: een turbomotor is beter met een automaat (want de druk verdwijnt niet bij het opschakelen), een NA of compressormotor is beter met een handbak (want gasrespons, want doseerbaarheid, want toch geen boost threshold, want jezelf één voelen met de techniek ipv de technologie).

    Login om te reageren
  20. spykerboy zegt

    19 november 2015 om 08:22

    Mooi toch juist, ik snap uberhaupt niet waarom mensen in een (super)sport auto een handbak willen tegenover een flipperbak, ze zijn sneller, makkelijker (in het verkeer) en in de basis heb je meer controlle over je voertuig (je hoeft immers je handen niet van het stuur te halen om te schakelen) Welk pluspunt heeft een handbak dan nog?

    Voor mij in iedergeval geen handbak als de auto ook leverbaar is met een flipperbak

    Login om te reageren
  21. clarkson zegt

    19 november 2015 om 09:10

    Een handbak in een supercar is ook een slechte combinatie. Volgens mij vergeet iedereen dat de gemiddelde supercar-klant geen professioneel coureur is. Het is best lastig 500pk+ met de koppeling te bedienen. In het filmpje van @casperh in de Carrera GT verteld hij ook waarom porsche een soort wegrijdhulp heeft geïnstalleerd op die auto.

    Om een lang verhaal kort te maken. 90% hier heeft binnen no-time zijn koppeling opgerookt.

    Login om te reageren
  22. dgk1993 zegt

    19 november 2015 om 09:44

    Doe niet zo melodramatisch dat de Huracan geen handbak krijgt. Blijven jullie maar lekker roeren in je 60pk Suzuki Swift.

    Login om te reageren
  23. bakfiets91 zegt

    19 november 2015 om 09:56

    Het feit dat men zich zo druk maakt over dit gegeven is mij niet geheel duidelijk. Het gros van jullie auto ”liefhebbers” staat nog steeds elke dag met zijn fiscaalvoordelige leasebak te kwijlen in de file. En of jullie graag een automaat rijden! Clarkson heeft gelijk, als je hem al zou kunnen betalen (wat ik zeer betwijfel aangezien jullie klaarblijkelijk zat tijd hebben om te reaguren ipv werken), dan zouden jullie vast een voorraad koppelingen nodig gaan hebben, met je modieus grijze Prius.

    Login om te reageren
  24. offroad zegt

    19 november 2015 om 21:02

    Dit laat wel weer ruimte voor kleine fabrikanten om zich te onderscheiden. Zoals TVR.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North