• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]

Auteur: RubenPriest, gepost 18 november 2015 om 20:00 – 38 Reacties

Afbeelding Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]Afbeelding Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]Afbeelding Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]Afbeelding Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]Afbeelding Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]Afbeelding Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]Afbeelding Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]Afbeelding Officieel: Porsche Cayman GT4 Clubsport [1300 kg]

Porsche Cayman GT4 Clubsport
Het nieuwste speeltje van Porsche voor op het circuit is hier.

De nieuwe GT4 Clubsport is een absolute hardcore racer. Het 911-blok is goed voor 385 pk (-15 pk), maar de Cayman deelt nu meer DNA met zijn grote broer dan ooit tevoren.

Het blok is direct gelepeld achter de bestuurdersstoel, wat moet resulteren in een ultieme gewichtsverdeling. De racer is stijf gemaakt dankzij een rolkooi en heel wat extra race-goodies. De auto is dan ook niet legaal voor op de openbare weg, in tegenstelling tot eerdere Clubsporters van Porsche. Zoals gezegd, heeft de Clubsport veel 911-DNA aan boord. Het lichtgewicht chassis is afgeleid van de 911 GT3 Cup en rondom tref je schrijfremmen aan van 380 mm dik. De ABS is op 12 verschillende manier in te stellen en het ESP systeem is speciaal afgesteld voor slicks.

De racer weegt 115 kilo minder dan zijn gewone broer, met een totaalgewicht van 1300kg. De Clubsport wordt alleen leverbaar met een aangepaste automatische versnellingsbak, met dubbele koppeling en zes verzetten. Ook beschikt de auto over een mechanisch sperdifferentieel. Standaard is er een 90-liter tank aanwezig, deze kan optioneel worden verkleind naar 70 liter of vergroot naar 100 liter. De auto zal exclusief belastingen 111.000 euro gaan kosten. De Cayman GT4 Clubsport zal ook door Porsche worden toegevoegd aan zijn racevloot.

Ook interessant!

  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt
  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

cayman, clubsport, gt4, LA-2015, Porsche

Vorig bericht: « Zoveel gaf Red Bull in 2014 uit aan de Formule 1
Volgend bericht: Dit is waarom er geen handgeschakelde Huracán gaat komen »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomasthomas zegt

    18 november 2015 om 20:10

    Veel Porsche laatste tijd, aandelen Autoblog?.

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      18 november 2015 om 20:17

      @thomasthomas: Daar kan ik best mee leven, het Porsche nieuws wat er voorbij komt zijn niet van saaie apparaten

      Login om te reageren
    • singer911 zegt

      18 november 2015 om 20:19

      @thomasthomas: Gewoon Porsche dat goed bezig is ;)

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      18 november 2015 om 20:20

      @thomasthomas: Porsche is gewoon hot de laatste tijd. Hotter dan hot. Hotter maar ook groter dan ooit tevoren.

      Login om te reageren
    • gijsso zegt

      18 november 2015 om 20:23

      @thomasthomas: – Gesjoemel bij VAG.
      – Facelift 911 met alleen maar turbo-blokken.
      – De rijdersauto van 2015, Cayman GT4.
      – Gevechten van de hypercars, 918 vs. P1 vs. LaFerrari

      Er gebeurt gewoon veel rondom het merk uit Zuffenhausen. En geeft nou zelf toe, ik hoor liever dat er een nieuwe versie van een Cayman is dan de zoveelste facelift van een of andere zilvergrijze Opel, Ford, Peugeot, etc.

      En natuurlijk niet te vergeten, de RS special.

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      18 november 2015 om 20:28

      @thomasthomas: Pppff voor sommige is het ook nooit goed he.

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    18 november 2015 om 20:14

    Nice!!

    Zijn die banden trouwens speciaal voor deze Porsche ontwikkeld? Ik zie dat er Porsche op de wangen staat…

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      18 november 2015 om 20:18

      @moveyourmind: is de auto speciaal voor Michelin ontwikkelt? Ik zie dat er Michelin op staat… ;)

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        18 november 2015 om 20:45

        @ettie: Hahaha!

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 november 2015 om 20:36

      @moveyourmind: ondanks dat de opmerking van @ettie best grappig is, klopt het wel degelijk wat je zegt. Bij Porsche zijn ze van mening dat de bandenfabrikanten er geen drol van kunnen. Klopt wel een beetje, want er is ook veel troep te koop. Daarom heeft Porsche de zogenaamde N-Codering. Een fabrikant maakt speciaal voor Porsche de banden die aan de (idioot hoge) eisen van Porsche voelt doet. Het loopt van N0, N1, N2, N3 naar N4. (hoe hoger het nummer hoe nieuwer het type).

      Ook voor raceauto’s heeft Porsche gelijke eisen, met name met auto’s voor priveteams en (semi) amateurklasses waar dit soort auto’s ook in terecht komen. Dan weet je dat je een door Porsche gehomologeerde band hebt.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        18 november 2015 om 20:44

        @gtwillem: Thanks voor je heldere uitleg!

        Login om te reageren
      • ko3n zegt

        18 november 2015 om 20:59

        @gtwillem: de idioot hoge eisen vind ik mooi. De idioot hoge prijs die daar echter door ontstaat…..

        Login om te reageren
  3. TimoBac zegt

    18 november 2015 om 20:14

    Op een aanhanger en richting de ring! Kom maar op.

    Login om te reageren
    • mynameisjeroen zegt

      18 november 2015 om 22:17

      @timobac: de Ring (Nordschleife touristenfahrten) mag je helaas niet op zonder kenteken.

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        18 november 2015 om 22:20

        @mynameisjeroen: Ik zeg: afhuren dat kreng. Dan mag je vast zonder kentekens rijden ;)

        Login om te reageren
        • mynameisjeroen zegt

          18 november 2015 om 22:22

          @TimoBac: prima oplossing!

          Login om te reageren
  4. clarkson zegt

    18 november 2015 om 20:21

    Doe er voor mij maar een strik om. Wat een gaaf ding zeg!

    Login om te reageren
  5. bozothenutter zegt

    18 november 2015 om 20:26

    clubsport was toch altijd weglegaal?
    ziet er niet heel weglegaal uit….

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      18 november 2015 om 20:43

      @bozothenutter: @remcott Goeie! Nog even wat info toegevoegd aan het artikel. In tegenstelling tot vroegah, is deze clusport helaas NIET road-legal.

      Login om te reageren
  6. remcott zegt

    18 november 2015 om 20:27

    Optioneel ook nog road legal?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      18 november 2015 om 20:45

      @remcott: Nee natuurlijk niet. Maar daarom hebben ze de cayman gt4 gemaakt. Heb je toch het gevoel van een racer. Maar dan met kenteken. Wel zo handig.

      Login om te reageren
  7. henk123456 zegt

    18 november 2015 om 20:36

    Ben ik de enige die het raar vindt dat mijn Golf 5 zonder carbon en met een volledig interieur nog geen 1200 kilo weegt, en deze Cayman met 1300 kg als lichtgewicht wordt gezien? Ik zet het maar even in perspectief ;-)

    Login om te reageren
    • ko3n zegt

      18 november 2015 om 21:01

      @henk123456: jouw golfje heeft geen 3,8 liter 6 cylinder en ook geen super duper grote en sterke wielophanging en dergelijke

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 november 2015 om 21:31

        @ko3n: Ik begrijp het wel wat @henk123456 bedoelt. 1300kg is niet bijzonder licht. Een straatlegale Honda NSX Type R NA2 heeft gewoon een radio, airco etc en weegt slechts 1250kg. Een gewone Cayman GT4 zit op 1315kg. Ondanks alle verstevigingen, verwacht je een lager gewicht: het gehele interieur is gestript.

        Het kan te maken hebben met het feit dat het minimun gewicht in bepaalde raceklassen 1300kg is. Maar waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat de Cayman GT4 Club Sport betaalbaar moest blijven, dus ze kunnen hem absoluut lichter maken, maar vanwege de kosten is het wel goed zo.

        Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    18 november 2015 om 20:43

    Wel gaaf hoor!

    Login om te reageren
  9. trolle zegt

    18 november 2015 om 20:49

    Saaie kever

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    18 november 2015 om 21:11

    @rubenpriest: je geeft aan dat de prijs van de GT4 zonder belastingen en BPM is (nu is BPM een belasting, daar staat de ‘B’ voor ;-)). Maar over een raceauto wordt geen BPM geheven, er komt immers geen kenteken op ?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      18 november 2015 om 21:29

      @gtwillem: Check!

      Login om te reageren
  11. 10us zegt

    18 november 2015 om 21:20

    Ik vind dit meer 911 dan de 911 zelf

    Login om te reageren
  12. ko3n zegt

    18 november 2015 om 21:32

    En toch is het jammer dat ze de clubsport dan wel een PDK geven… Lijkt me geen slimme zet want vilgens mij was het idee GT3 PDK en GT4 handbak best wel goed

    Login om te reageren
  13. nvn1993 zegt

    18 november 2015 om 21:37

    Misschien een domme vraag: waarom kan alfa een straatlegale sportauto (4c)maken van minder dan 900 kilo en is deze hardcore cayman zeker 400 kilo zwaarder terwijl de cayman compleet gestript is?

    Login om te reageren
    • baske zegt

      18 november 2015 om 21:59

      @nvn1993: zet ze eens naast elkaar en je weet het antwoord erop… iets met bouwkwaliteit ofzo

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        18 november 2015 om 22:25

        @baske:

        Alsof ‘bouwkwaliteit’ relevant is voor een circuitauto. Heb je nu ook al premium raceauto’s?

        Het juiste antwoord is natuurlijk dat de Alfa een kevlar chassis heeft.

        Blijf het trouwens lachwekkend vinden dat Porsche niet met een echte snelle Cayman komt. Alsof 911 rijders zelf niet weten dat de Cayman eigenlijke de betere sportauto is.

        Login om te reageren
  14. cpp1 zegt

    18 november 2015 om 21:51

    Ik kan me al helemaal voorstellen hoe dit over het circuit gaat jongen…ik wil hem!

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    18 november 2015 om 23:07

    Mocht ik ooit met mijn neus in de boter vallen en een circuitspeeltje aanschaffen, dan wordt het deze. Period.

    Login om te reageren
  16. tombe zegt

    19 november 2015 om 02:05

    Kan iemand vertellen wat deze niet voor straatgebruik maakt want zo fantastisch spartaans wil ik hem (mits het groot lot natuurlijk).
    Banden? Alhoewel de M3 CSL ook op semi-slicks stond. Lichten zie ik ook…
    Want stel je het kapitaal hebt, mag je steeds met je Range en autotrailer gesloten circuits gaan opzoeken dus het je bitter weinig aan je speeltje

    Login om te reageren
  17. ivofga zegt

    19 november 2015 om 12:52

    380mm dikke remschijven?? En de remklauwen zijn een halve meter breed zeker?

    Login om te reageren
  18. hugoe zegt

    19 november 2015 om 16:02

    Nooit echt een Porsche guy geweest, maar ik moet toegeven dat hun creaties er steeds gaver op worden. Voor een aantal weken terug is één van hun auto’s mogen rijden (2008 Boxster S met handbak) en dat beviel me toch al wel heel erg goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North