• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de Ford Kuga met een stekker

Auteur: RubenPriest, gepost 3 oktober 2019 om 12:04 – 16 Reacties

Afbeelding Dit kost de Ford Kuga met een stekkerAfbeelding Dit kost de Ford Kuga met een stekkerAfbeelding Dit kost de Ford Kuga met een stekkerAfbeelding Dit kost de Ford Kuga met een stekkerAfbeelding Dit kost de Ford Kuga met een stekkerAfbeelding Dit kost de Ford Kuga met een stekkerAfbeelding Dit kost de Ford Kuga met een stekkerAfbeelding Dit kost de Ford Kuga met een stekker

Dit kost de Ford Kuga met een stekker
De Kuga PHEV heeft een prijskaartje.

Er komen steeds meer elektrische auto’s. Volledig elektrisch, maar ook hybride auto’s. Ford is zo’n merk die miljarden gaat investeren in vergroening. Een groot deel van het gamma zal bestaan uit varianten met een stekker. De Kuga PHEV is daar een voorbeeld van.

De nieuwe Ford Kuga komt in eerste instantie als plug-in hybride op de markt. In een later stadium staan ook reguliere varianten met een 1.5 driecilinder EcoBoost op het programma. Laatstgenoemde motor komt in varianten met 120 pk of 150 pk op de markt en hebben standaard een handbak. De driecilinder beschikt over cilinderuitschakeling. Wanneer weinig vermogen van de motor gevraagd wordt rij je in een Kuga op twee cilinders. The future is bright!

De Kuga Plug-In Hybrid heeft een 2.5-liter viercilinder Atkinson benzinemotor met automaat. Daarnaast is er een elektromotor en een 14.4 kWh lithium-ion batterij aanwezig. Het ssyteemvermogen komt uit op 225 pk. Met de plug-in hybride is het mogelijk om meer dan 50 kilometer elektrisch te rijden. Tot de standaarduitrusting behoren zaken als SYNC 3 met een 8-inch touchscreen, navigatie, DAB+, Bluetooth en een aantal rijassistentiesystemen.

De orderboeken zijn vanaf heden geopend. Vanaf maart levert Ford de nieuwe Kuga PHEV. Prijzen beginnen bij 36.175 euro. Dan heb je een Trend-uitvoering. De Titanium kost 38.595 euro en de ST-Line (zoals je ‘m eigenlijk wilt hebben) kost 39.675 euro.

Ook interessant!

  • Ford Puma Rally1
    Ford Puma Rally1 is hybride rallykanon
  • Ford brengt Nugget eindelijk naar Nederland! En dit kost het
    Ford brengt Nugget eindelijk naar Nederland! En dit kost het
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, geld, Hybride, kuga, plug-in

Vorig bericht: « Tesla haalt beoogde doelstelling niet, toch recordje
Volgend bericht: Zo bizar hard groeit Private Lease in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    3 oktober 2019 om 12:14

    Atkinson in een Ford? Ik dacht dat die techniek voorbehouden was aan Toyota…

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      3 oktober 2019 om 12:17

      @dutchdriftking: Rowan Atkinson….

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 oktober 2019 om 12:25

        @faalhaas: Doe dan z’n dochter maar…..

        Login om te reageren
    • barchettadriver zegt

      3 oktober 2019 om 12:44

      @dutchdriftking: Los van dat Atkinson er gewoon beter uitziet in een klassieke Mini; Het techniekpakket wat Ford in z’n hybrides monteert, is dat van Toyota. Vandaar de Atkinson lean cycle.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      3 oktober 2019 om 13:12

      @dutchdriftking: Atkinson is de persoon die bepaalde motorprincipes heeft ontwikkeld zoals ook de bepaalde kleptiming die in zuinige motoren wordt toegepast. Het is dus eigenlijk een principe, Toyota heeft dit in de Prius gebruikt maar heeft er verder niets mee te doen.

      Login om te reageren
  2. vixtor zegt

    3 oktober 2019 om 12:19

    Een 2,5 L viercilinder met plug-in hybride klinkt wel fors. Waarom gebruiken ze een kleinere driecilinder niet bij de plug-in hybride? Ze gaan die driecilinder motor immers wel gebruiken als “stand-alone”. Iemand enig idee?

    Login om te reageren
    • barchettadriver zegt

      3 oktober 2019 om 12:45

      @vixtor: Dat 2,5L blok is van Toyota. Ze hebben zelf geen hybride pakket voor op hun 1.5.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        3 oktober 2019 om 13:16

        @barchettadriver: hoe kom je hierbij?

        Login om te reageren
        • barchettadriver zegt

          3 oktober 2019 om 13:23

          @davelepeef: https://www.wardsauto.com/news-analysis/toyota-technology-kick-started-ford-s-hybrid-escape

          Login om te reageren
          • tvr1974 zegt

            3 oktober 2019 om 14:20

            @barchettadriver: zelfde blok als in oa rav4

            Login om te reageren
      • jpoers zegt

        3 oktober 2019 om 17:28

        @barchettadriver: omdat als de 1.5 aan de bak moet je dit direct in je verbruik ziet. Daarnaast de 2,5l is turboloos in atkinsoncyclus ook wat minder krachtig. Maar wel de beschikking over voldoende koppel. Per saldo een beter combi dan dat de VAG groep doet met hun opgevoerde 1.4. Kia doet hetzelfde maar dan met een 2.0.

        Login om te reageren
  3. mashell zegt

    3 oktober 2019 om 13:03

    Voor dit formaat en dit mototvermogen is de wagen scherp geprijsd. Of zijn dit Belgische prijzen?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 oktober 2019 om 13:44

      @mashell: Vond ik ook al. Voor 40k heb je een ST-line met meer dan genoeg power en alles wat je verder nog nodig hebt. Dagelijkse ritjes rij je ook nog goedkoop elektrisch. Best een prima deal.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 oktober 2019 om 14:00

      @mashell: Hij zal denk ik door de hybride uitvoering een theoretische lage uitstoot hebben, en daarom goedkoop zijn.

      Login om te reageren
  4. probono zegt

    3 oktober 2019 om 15:13

    Prima auto voor de private lease rijders die al jaaaaren kotsen van die hybride bijtellingklappers en groen en geel van jaloezie waren. Nu nog een (nietszeggende) wagen te koop vóór een appel en een ei, waarbij je jezelf kunt voorhouden dat het echt een mooie wagen is met veel vermogen. Verwen uzelf en profiteer van de lage uitstoot/aanloopsubsidie ;)

    Login om te reageren
  5. jpoers zegt

    3 oktober 2019 om 17:29

    En wat wordt het trekgewicht van deze auto. Wat dat betreft had Ford altijd ijzersterke trekpaarden. Alleen tot nu toe nog geen hybride die een kilootje mag verzetten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North