Dit kost de Ford Kuga met een stekker

Auteur: , 16 Reacties

De Kuga PHEV heeft een prijskaartje.

Er komen steeds meer elektrische auto’s. Volledig elektrisch, maar ook hybride auto’s. Ford is zo’n merk die miljarden gaat investeren in vergroening. Een groot deel van het gamma zal bestaan uit varianten met een stekker. De Kuga PHEV is daar een voorbeeld van.

De nieuwe Ford Kuga komt in eerste instantie als plug-in hybride op de markt. In een later stadium staan ook reguliere varianten met een 1.5 driecilinder EcoBoost op het programma. Laatstgenoemde motor komt in varianten met 120 pk of 150 pk op de markt en hebben standaard een handbak. De driecilinder beschikt over cilinderuitschakeling. Wanneer weinig vermogen van de motor gevraagd wordt rij je in een Kuga op twee cilinders. The future is bright!

De Kuga Plug-In Hybrid heeft een 2.5-liter viercilinder Atkinson benzinemotor met automaat. Daarnaast is er een elektromotor en een 14.4 kWh lithium-ion batterij aanwezig. Het ssyteemvermogen komt uit op 225 pk. Met de plug-in hybride is het mogelijk om meer dan 50 kilometer elektrisch te rijden. Tot de standaarduitrusting behoren zaken als SYNC 3 met een 8-inch touchscreen, navigatie, DAB+, Bluetooth en een aantal rijassistentiesystemen.

De orderboeken zijn vanaf heden geopend. Vanaf maart levert Ford de nieuwe Kuga PHEV. Prijzen beginnen bij 36.175 euro. Dan heb je een Trend-uitvoering. De Titanium kost 38.595 euro en de ST-Line (zoals je ‘m eigenlijk wilt hebben) kost 39.675 euro.



16 reacties

Atkinson in een Ford? Ik dacht dat die techniek voorbehouden was aan Toyota…
@dutchdriftking: Rowan Atkinson….
@faalhaas: Doe dan z’n dochter maar…..
@dutchdriftking: Los van dat Atkinson er gewoon beter uitziet in een klassieke Mini; Het techniekpakket wat Ford in z’n hybrides monteert, is dat van Toyota. Vandaar de Atkinson lean cycle.
@dutchdriftking: Atkinson is de persoon die bepaalde motorprincipes heeft ontwikkeld zoals ook de bepaalde kleptiming die in zuinige motoren wordt toegepast. Het is dus eigenlijk een principe, Toyota heeft dit in de Prius gebruikt maar heeft er verder niets mee te doen.
Een 2,5 L viercilinder met plug-in hybride klinkt wel fors. Waarom gebruiken ze een kleinere driecilinder niet bij de plug-in hybride? Ze gaan die driecilinder motor immers wel gebruiken als “stand-alone”. Iemand enig idee?
@vixtor: Dat 2,5L blok is van Toyota. Ze hebben zelf geen hybride pakket voor op hun 1.5.
@barchettadriver: omdat als de 1.5 aan de bak moet je dit direct in je verbruik ziet. Daarnaast de 2,5l is turboloos in atkinsoncyclus ook wat minder krachtig. Maar wel de beschikking over voldoende koppel. Per saldo een beter combi dan dat de VAG groep doet met hun opgevoerde 1.4. Kia doet hetzelfde maar dan met een 2.0.
Voor dit formaat en dit mototvermogen is de wagen scherp geprijsd. Of zijn dit Belgische prijzen?
@mashell: Vond ik ook al. Voor 40k heb je een ST-line met meer dan genoeg power en alles wat je verder nog nodig hebt. Dagelijkse ritjes rij je ook nog goedkoop elektrisch. Best een prima deal.
@mashell: Hij zal denk ik door de hybride uitvoering een theoretische lage uitstoot hebben, en daarom goedkoop zijn.
Prima auto voor de private lease rijders die al jaaaaren kotsen van die hybride bijtellingklappers en groen en geel van jaloezie waren. Nu nog een (nietszeggende) wagen te koop vóór een appel en een ei, waarbij je jezelf kunt voorhouden dat het echt een mooie wagen is met veel vermogen. Verwen uzelf en profiteer van de lage uitstoot/aanloopsubsidie ;)
En wat wordt het trekgewicht van deze auto. Wat dat betreft had Ford altijd ijzersterke trekpaarden. Alleen tot nu toe nog geen hybride die een kilootje mag verzetten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).