Tesla haalt beoogde doelstelling niet, toch recordje

Auteur: , 21 Reacties

De hoge verwachtingen van Elon werken tegen hem.

Tesla haalt beoogde doelstelling niet, toch recordje

Altijd streven naar het hoogst haalbare. Elon Musk heeft er een handje vol van. Dat doet ‘ie ook best goed als je naar de aantallen kijkt. De Tesla-topman mag wat dat betreft een bosje bloemen sturen naar Den Haag, want dankzij het bijtellingssysteem weet zijn bedrijf al jaren vele auto’s te slijten in ons land. De Model 3 was zelfs de best verkochte auto van september en het is niet de eerste keer dit jaar dat de Model 3 deze titel grijpt.

Musk had een symbolische doelstelling om 100.000 auto’s te leveren in het derde kwartaal van dit jaar. Die doelstelling is niet gelukt, maar alsnog pakt de Amerikaanse autofabrikant een record. Tesla leverde namelijk 97.000 auto’s af in het derde kwartaal. Het vorige record lag op 95.000 geleverde auto’s. Dat record werd behaald in het tweede kwartaal van dit jaar. Wat dat betreft lopen de zaken op rolletjes.

Ondanks het record aantal leveringen daalde het aandeel TSLA vanwege het kwartaalnieuws. Er was toch enige teleurstelling onder beleggers en investeerders dat die beoogde 100k niet gehaald zijn. Wat dat betreft is het slimmer voor Musk om die torenhoge verwachtingen niet uit te spreken om teleurstelling te voorkomen. De topman denkt dit jaar in totaal tussen de 360.000 en 400.000 auto’s te gaan afleveren. Dat betekent dat er dit laatste kwartaal meer dan 100.000 geleverd moeten gaan worden. (via Bloomberg)

Foto: @jzaero via Autojunk



21 reacties

De nieuwe volkswagen golf/polo wat betreft straatbeeld. Je bent in ieder geval niet meer bijzonder met een Tesla. Maar goed, appreciate greatness.
@SpeedGeek: terwijl je wel 50k onder de kont hebt. De markt is helemaal verziekt…
@speedgeek: Inderdaad. Maar wel vreemd dat dit ineens allemaal auto’s zijn met minimaal 280pk.
Zet dat eens tegenover die Polo die meestal een 1.2tje erin heeft liggen.
@fanboy: Dat is het punt niet. Het punt is dat je dezelfde auto rijdt als meneer/mevrouw voor je. Kortom, in mijn ogen, is het een grijs/zwart/zilver blik op wielen geworden. Net als menig Golf, Polo, 3-serie, A3, A-klasse unzerweiter unzerweiter.
@SpeedGeek: So what? Dan laat je toch lekker een grote hipster baard groeien 😜
@monaco: owja natuurlijk een scheermes moet ook geproduceerd worden wat schadelijk is voor het milieu. 🤦🏼‍♂️
Het is gewoon een heel knappe prestatie. Neemt niet weg dat ik de Tesla’s nog even mijd. Ik kan mijn hele leven nog elektrisch rijden tenslotte.
@dutchdriftking: Precies dit advies heb ik mijn collega ook gegeven. Die twijfelde tussen het importeren van een youngtimer (v8 300+ pk) of een Tesla Model 3. Nadat ik hem dit advies gaf was de kogel vrij snel door de kerk. Afgelopen week een rondje mogen doen in de heerlijk ronkende V8. :)
@donjunior: Maar iedereen die zakelijk rijdt heeft wat andere argumenten.

Want ik denk dat deze jaren de enige jaren zijn dat je (als zakelijke leaser) zo goedkoop zo’n snelle auto kan rijden.
@fanboy: idd. Het bijtellingsfeest wordt flink beperkt. Over enkele jaren is het feest geheel voorbij. Echt benieuwd wat er dan gaat gebeuren in de markt. De top in autoverkopen wereldwijd ligt al
achter ons. Hoe gaat de overheid bijv om met het missen van brandstofaccijns?
@mark997gt3: de overheid gaat dan juichen, op electricteit zitten nu al meer aan heffingen.
@mashell: Een Tesla P100D volladen: 100 kWh x €0,22 = 22 euro. Voor 500 km rijden is dat niet veel geld, tot je inderdaad bedenkt dat de helft van die 22 belasting is..
@dare2think: de helft valt wel mee, in vergelijking met benzine of diesel
Zo naar beneden en nette velgjes doet hem goed!
@beardman: misschien vloek ik, maar ik zie zo bijna iets van Maserati, vooral de voorste helft natuurlijk.
@tenaci: dat komt omdat die ook een beetje een snuit van een kruimeldief hebben…
@beardman: 20” Japan Racing JR28 die we geleverd hebben. Staat inderdaad erg mooi 👌🏻.
@paul85: Niks velgjes dus ;) Zo mag je hem wel voor de deur parkeren hoor. Top!
@paul85: hoe zwaar zijn die? JR is een beetje een budget merk dus ik ben bang dat die nogal aan de zware kant zijn.
@stephane8200: Niet veel zwaarder dan de originele 20
Inch performance velgen, ik schat een 1/1,5kg meer.
@paul85: dank je. Heb het even nagezocht en het valt mij erg mee. Zijn wel wat klachten met Model S geweest met de ophanging en bushings dus ik heb mensen horen piepen over zwaardere wielen.

Tesla: https://tsportline.com/blogs/owners-guide/the-tesla-model-3-wheel-guide

Japan Racing: https://uploads.tapatalk-cdn.com/files-2208/1528618050_JR20weights202B20lip20sizes.pdf

Heb even met de JR11 gerekend omdat dat het enige 20” wiel was.

Scheelt inderdaad weinig.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).