Dit kost de Mercedes-AMG A 35 in Nederland

Auteur: , 85 Reacties
Dit kost de Mercedes-AMG A 35 in Nederland

De knip mag getrokken worden!

Het segment van de hetere hot hatches is versterkt met de komst van de Mercedes-AMG A 35. De voorlopig heetste A-klasse gaat concurreren met auto’s als de Volkswagen Golf R en Audi S3. Prijstechnisch begint de instap-AMG in elk geval goed aan de strijd, tot je opties gaat aanvinken. Prijzen beginnen namelijk bij 66.445 euro in Nederland. Te vergelijking: in Duitsland is ‘ie er vanaf 47.529 euro. Maar draait u zich nog eens lekker om vannacht. Volgens staatssecretaris Menno Snel heeft de WLTP-cyclus helemaal geen idiote gevolgen voor de BPM.

Voor die dik 66 mille krijg je een 306 pk en 400 Nm sterke A-klasse mét vierwielaandrijving. De A 35 zit in 4,7 seconden op de honderd en heeft een topsnelheid van 250 km/u. Met dit soort cijfers hoef je eigenlijk niet te wachten op de toekomstige A 45. De prestaties van de goedkoopste Mercedes-AMG zijn meer dan prima voor dagelijks gebruik.

Dit kost de Mercedes-AMG A 35 in Nederland

Zoals gezegd begint de pret pas bij 66 duizend ballen. Voorbij de 70.000 euro gaan is namelijk kinderspel. Zaken als een achteruitrijcamera? 720 euro. AMG-lederpakket met stoelverwarming? 1.392 euro. En zo lopen de prijzen in rap tempo op. In het eerste productiejaar is de Mercedes-AMG A 35 leverbaar als Edition 1. Voor een meerprijs van 7.460 euro krijg je onder meer AMG Performance-stoelen, 19-inch wielen, een AMG Performance-stuurwiel en een metallic denimblauwe kleur.

Wil je de Mercedes-AMG A 35 zoals de plaatjes hierboven dan mag je 81.875 euro aftikken. Dat is naar aanleiding van een rappe configuratie. Met dit in het achterhoofd is de kans groot dat de toekomstige A 45 meer dan 100.000 euro gaat kosten met opties. Voor een A-klasse. Zelf spelen met de configurator kan hier.



85 reacties

Tja, ik kan het toch niet betalen, maar als je voor dergelijke bolides gaat shoppen is nieuw kopen in Duitsland, en na 10k km de Duitse plaat vervangen voor een Nederlandse ineens een briljant idee. Al is het maar om de boeven van de staat te pakken.
@dutchdriftking: Volgens een uitspraak van de Hoge Raad is 3k zelfs al voldoende. Dus bestellen dat ding. Op vakantie naar Zuid-Europa en bij thuiskomst even op gele platen zetten. Kun je je een hoop geld besparen en de auto is meteen lekker ingereden.

OT: in de configurator kom ik op 75k uit en dan heb ik niet eens hele gekke dingen aangevinkt. Standaard lak, standaard velgen. Alleen leren bekleding en wat opties zoals navi, andere speakers, DAB, instelbaar onderstel etc.
@berlinetta: effe een domme vraag: kan je als NL’er in Duitsland een auto kopen op Duits kenteken en die verzekeren en er mee rond gaan rijden? Of moet je daar Duitser voor zijn..?
@punicaoase: Nee, dat kan niet.
@ikkeook: dan kan bovenstaande toch helemaal niet? Dan moet je een Duitser inhuren om je auto in te rijden… of mis ik nu iets..?
@ikkeook:
Dat kan alleen als je in Duitsland woont. Ik woon net over de grens. Bespaart mij heel veel geld op auto gebied en andere zaken. Voor het ene winkel je in Nederland en voor het andere in Duitsland. Het is raar, maar het onderhoud van mijn BMW is in Nederland goedkoper (bij de officiële dealer) dan in Duitsland.
@punicaoase: Nein, dat kan niet. Je mag volgens mij wel een auto op buitenlands kenteken hebben maar dan betaal je alsnog MRB en BPM, dus dat is niet lucratief.

Wel heb je een soort veertiendagenvrijstelling. Dit betekent dat je in totaal 14 dagen per jaar met een auto mag rijden op buitenlands kenteken. Hiervoor moet je een vrijstelling aanvragen. Stel je strandt in Spanje en je huurt een auto om naar huis te rijden. Dan moet je een vrijstelling aanvragen en dan mag je met de desbetreffende auto eenmalig 14 dagen per jaar rondrijden.
@viezefreddyw: Volgens mij kun je hem kopen met een zogenaamd exportkenteken en er dan flink wat kilometers mee maken voordat je hem invoert in NL.
@berlinetta: Een exportkenteken is 10 dagen geldig
@rutgerk: In 10 dagen krijg je er met gemak 3k op.
@rutgerk: Tijd zat om 3k op de teller te zetten dus.
@RutgerK: is dat een nieuwe regeling? Ongeveer 1,5 jaar geleden, toen ik mijn Opel ging importeren had ik een export kenteken van een maand.
@RutgerK: De kenteken zelf is onbeperkt geldig. Je praat nu over de verzekering. De verzekering van de “zollkenzeichen”, oftewel de Ausfuhrkennzeichen Versicherung bestaat uit twee varianten: de korte en de lange looptijd.

Iets van 10 dagen ben ik nooit tegengekomen. Je een korte looptijd van 9, 15 en 30 dagen. De lange looptijd bestaat uit 2, 3, 6, 9 of 12 maanden.

De prijs hangt erg af van de gemeente. Normaal gesproken is het verschil niet heel groot. Als Nederlander kan je een auto bij de gemeente op naam zetten. Je krijgt een kfz zullasung (kentekenbewijs) op naam. Zorg er wel eerst voor dat je een kentekenplaat en verzekering hebt gekocht bij de kentekenboer.

Met deze kenteken kan je overal in Europa rijden, behalve Nederland. Want Nederland houdt niet van belastingontwijkers. Dus als je een auto in Duitsland koopt en bovenstaande procedure volgt(veel dealers doen dit tegen een kleine vergoeding voor hun klanten) kan je gerust naar Spanje rijden en terug. Even kilometers knallen en invoeren die hap!

Dat zou je denken, ja. Helaas is onze overheid sluw. Op het moment dat je een auto invoert met minder dan 6000km op de teller of jonger dan 6 maanden, betaal je ook de btw. Je kan de kilometerstand naar voren draaien(waaaattt!!!!? omgekeerde wereld!!!), maar aangezien je auto jonger dan 6 maanden is ga je toch heel veel moeten betalen.

Mijn tip! Koop een auto van 6 maanden of ouder en jonger dan 1 jaar uit Duitsland en voer deze in Nederland in. Ben je belachelijk veel goedkoper uit!! Je auto is dan ook nog eens rijkelijker uitgerust dan de doorsnee Nederlandse auto. Laat staan als je er eentje koopt met wat lichte schade.

TEL UIT JE WINST!!!11!1!!1!1
@punicaoase: als je op facebook ‘Ich bin ein berliner’ roept is dat vast genoeg.
Dat de overheid maar goed door gaat op deze manier. Mijn auto is 13 jaar oud en sinds kort motorisch helemaal nieuw. Heb V8 Range Rover fun voor BMW 1 serie geld.
@punicaoase: ff googlen op De Zwitserlandroute. Zo word het altijd genoemd omdat een ritje Zwitserland genoeg was of is.
@berlinetta: je moet 6000 km ingereden en auto liefst 12 maanden 9m bpm voordelig in te voeren
@elemento: In die zaken van de Hoge Raad gaat het over in Nederland gevestigde bedrijven die een nieuwe auto hebben gekocht. Het ene bedrijf heeft de auto in Duitsland gekocht en heeft daarmee eerst ongeveer 3000 kilometer in Duitsland gereden voordat de auto in Nederland op kenteken werd gezet. In de tweede zaak is de auto in Nederland gekocht en op een trailer naar Duitsland overgebracht. Vervolgens is ook met die auto in Duitsland ongeveer 3000 kilometer gereden voordat deze in Nederland op kenteken werd gezet. De auto’s zijn op het tijdstip dat deze in Nederland op kenteken worden gezet volgens de Hoge Raad gebruikt. Dat betekent dat de kopers een korting ontvangen op de verschuldigde bpm hoewel zij de auto’s nieuw hebben gekocht.
@elemento: doe het via een bedrijf en 3000km is voldoende.
@berlinetta: moet de auto dan niet ook minimaal 2 jaar oud zijn?
@berlinetta: Ik heb vrijwel alles aangevinkt en kom ‘slechts’ op 78K. Ja het is een bak geld maar niet hoger dan dat ik had verwacht.
@Pordon: oh ik ben gestopt bij de 75k.
@berlinetta: wou net zeggen. Dit gebeurd ook in de “occasion” lease bij bedrijven. Heb zelfs begrepen dat het boven de 1000km ook al genoeg scheelt op de bpm om importeren aantrekkelijk te maken.
@dutchdriftking: scheelt ipv80 k maar 40 k
@dutchdriftking: cleptocratie
Meer dan 100.000€ voor een hot hatch??!!! Dat is Ferrari money voor een occasie met wat gezonde kilometers… mensen die dit nieuw kopen zijn ziek in het hoofd
@breakingpoint: Nee, dat gaat niet.
@breakingpoint: degene die ziek is beseft niet dat die zieke ff 20 mille doneert in de maatschappij waarin jij poept, plast, je bejaarde ouders in worden verzorgd en later je kids in gaat opvoeden. Wie is er dan ziek? Beter 2 duimpjes omhoog voor degene die zo een gaaf ding bij de nederlandse MB dealer aanschaft uit respect
@steelfighter: lulkoek, jij bent sowieso gebrainwasht door de overheid
@breakingpoint: Ach ja, Bij een KIA Stinger GT betaal je 48.000 euro BPM terwijl de catalogus prijs slechts 40.000 euro is. Samen komt dat op 98.000. Welkom in Nederland.
@eklasse: nee dank je, ik blijf wel in België
@eklasse: bij Jesse klaver in klas gezeten tijdens rekenen?
@b088y: hahaha ja, had gekund. Iets te snel uit de tabellen overgenomen; de BTW moet er nog bij.

Ter info: de BPM staat voor de Stinger GT staat nu op 50.149,-
De btw: 8481,-

@eklasse: 40k en 48k is toch echt 88k..waar komt die 10k vandaan dan?
@ghost: het resterende bedrag is de btw
@breakingpoint: mensen die 100k aan de familie auto uitgeven hebben ook een ferrari voor de deur staan.

ik ken iemand met de ‘oude’ a45 amg met zo’n beetje alle opties aangevinkt, die mevrouw rijdt ook in een f150 raptor, heeft een tweede villa in belgie in de ardennen met kilometers grond, daar ook nog is 10 quads bij. voor mensen die dit kopen is geld echt het probleem niet meer.
@gwnbmw: en dat is je conclusie op basis van 1 voorbeeld? Zelf koop ik ook in deze prijscategorie, maar mn 2e huis heb ik tot nu toe nog niet weten te vinden..
@kareljansen: als je elke 3 jaar 100k aan een auto uitgeeft, is geld over het algemeen geen probleem. dat is wat ik probeerde te zeggen.
Bijna 20.000 Euro verschil met de Duitsers. Gaat echt nergens meer over…
Doe mij ‘m maar als daily in het geel. Geweldig apparaat! Maar wát een geld voor de kleinste Benz. In Duitsland heb je de A35 waarschijnlijk voor 66k mét opties! Maar ach ja, ook ik heb het geld niet. ik heb sinds kort voor letterlijk 1/10de van de prijs een 12 jaar oude hot hatch gekocht en ik ben er helemaal lyrisch over.
Dus de A35 AMG bereikt de prijzen van de vorige A45 AMG. Bizar, maar dankzij de WLTP niet onlogisch. Wel heel jammer dat je in Nederland gestraft wordt als autoliefhebber (van nieuwe auto’s).
@larsdbs9: zeker niet, die was bijna 100k goed aangekleed
@timd: “De vierwielaangedreven hatchback met 360 pk en 450 Newtonmeter staat hier vanaf juni voor €59.250 in de showroom.” aldus het Autoblog artikel van 6 jaar geleden. Nu snap ik ook wel dat inflatie en het toepassen van nieuwe technologie de prijzen door de jaren heen omhoog brengt, maar kijk waar we gekomen zijn. Tegenwoordig is een A35 AMG al duurder.
Sodeju wat een geld, loopt nu toch wel een beetje de spuigaten uit
Natuurlijk heel knap, 300+ pk uit een vier cilinder.
Maar als ik zo’n bedrag ging spenderen in deze klasse, zou ik eerder uitkomen bij de 1-serie en mezelf verwennen met een 6 cilinder. Kan ook nog met X drive als ik me niet vergis
@ukbob: Dat kan volgend jaar ook niet meer..
Leuke bak, het zal bij dromen blijven.
Echt werkelijk waar.. waar zijn we mee bezig.. 70k als je wat opties aanvinkt voor een A-KLASSE! Dit belastingstelsel is echt te gek aan het worden.
@janmetdelangeachternaam: Ik denk dat het amper mogelijk is om niet boven de 70k uit te komen of je moet al vrijwel niks aanvinken. De meeste opties zijn ook nog onderdeel van een pakket waardoor het hard oploopt.
Mensen die roepen, A serie, zo duur! Van de pot gerukt! Wat verwacht je dan in ons land?

Het wordt alleen maar erger, dit wordt nooit meer zoals het ,,vroeger” was. Dit soort auto’s worden voor de elite, waar voorheen jan modaal na een klein beetje sparen zich wel een leuke hot hatch kon permiteren.

Alle hot hatches van de ,,Premium” merken zitten aangekleed dik op 70k+, en zelfs over de 100k+ voor de hyperhatches.

Over een paar jaar gaan we richting voorheen supercar prijzen voor hot hatches. Het gaat gewoon gebeuren. Met grote dank aan onze roverheid en natuurlijk de mannen in Brussel!
@Visje66: Jan Modaal koopt nog steeds een prima hatchback en vroeger had je geen ‘premium’ hatchbacks.
Zolang wij alleen maar blijven klagen en geen actie ondernemen veranderd er ook niks.
@sameshitdifferentday: wat versta je onder actie ondernemen? Met een slaapzak op het binnenhof slapen maakt weinig indruk. Brancheorganisaties als de RAI Vereniging en de BOVAG maken zich al jaren hard voor een BPM-afbouw en nu voor een correctie nav de WLTP, maar de staatssecretaris wil er niets van weten. De enige actie die je nu direct kan ondernemen is of jong gebruikt kopen of lekker importeren.
@sameshitdifferentday: Dat is ook zo, maar stel dat we actie gaan ondernemen. Linksom of rechtsom zal er toch geld binnen moeten komen bij de overheid. Dus als de BPM wordt verlaagd, wordt iets anders weer duurder. Ik vraag me dus af of je er wel iets mee wint.
@berlinetta: als de bpm verlaagd wordt, wordt er ook meer/duurder gekocht en haal je misschien evenveel of zelfs meer binnen qua belastingen. Je moet maar net die goede ratio zien te vinden, iets dat ze nu nog niet hebben gevonden zo te zien.
@janmetdelangeachternaam: Zo had ik het nog niet bekeken inderdaad. Stel dat eens voor aan Rutte als je wil ;)
@janmetdelangeachternaam: dat is nog maar zeer de vraag of er dan meer gekocht of duurder gekocht wordt.
@mashell: er wordt dan ongetwijfeld meer gekocht lijkt mij zo, kijk nu naar die auto verkopen die telkens in het nieuws komen omdat er steeds minder verkocht wordt. Toevallig niet dat in dezelfde periode de belastingen en autos ook duurder worden?
@janmetdelangeachternaam: De ‘gemiddelde’ auto is er niet of nauwelijks duurder op geworden door de WLTP, in een aantal gevallen zelfs wat goedkoper. Het is helaas voor ons als autoliefhebbers dat het de ‘leuke’ auto’s zijn waarbij het verschil wel relatief groot is.
Heeft alleen maar gevolgen voor de verkoop van nieuwe auto’s in ons eigen land. Die gaat alleen maar verder omlaag door dit soort grappen.
Als je een AMG wil kopen moet je het ineens goed doen…
A45
C63


Bij de lager gepositioneerde amg’s heb ik altijd zo’n willen maar niet kunnen gedachte
@tjorque: Beetje onzin, vind je ook niet?
@viezefreddyw: ik vind dat het gewoon wat afbreuk doet aan het AMG verhaal…

Net zoals de Mxxxi of Mxxxd vs de Mx van bmw.

Maar ieder is vrij om te kopen (en denken) wat hij wilt he…
@tjorque: Voor wat betreft het verhaal van AMG/M ben ik het wel opzich met je eens maar kijkend naar de vermogens van de auto’s tegenwoordig is er ruimte voor een AMG ‘light’ model en eigenlijk spreken juist die auto’s mij meer aan. Mocht ik in de markt zijn voor een fijn aangeklede C-klasse dan zou het gaan tussen de C400 of de C43. In dat vergelijk is de C43 toch de wat sportievere variant zonder hardcore te worden en geniet die mijn voorkeur. Na de facelift nog meer omdat er eindelijk fatsoenlijke ronde uitlaten onder zitten en die diamond grill is verdwenen.
@tjorque: Ik vind die ‘tussenversies’ juist meestal net wat lekkerder dan het ‘echte’ werk. Ziet er meestal wat subtieler uit en lijkt me ook fijner voor dagelijks gebruik.
Veel geld voor een A klasse. Net zo snel (vermogen en koppel komen overeen) als een Giulia veloce, maar wel veel duurder. Nou ja….vóór de WLTP prijzen. Geen idee wat ik nu neer zou moeten tikken. Wil het eigenlijk niet weten. Emigreren is de enige oplossing, ben ik bang. Zou alleen niet weten waar naar toe. In Kirgizië schijnt de benzine heel goedkoop te zijn……
€720 voor een achteruitrijcamera, gekkies
Jammer dat je de AMG multispaakvelgen niet gewoon in het zilvergrijs kunt krijgen. Op de Edition 1 krijg je ze met bruine details en dat afzichtelijke spoilerpakket, en zonder Edition 1 pakket krijg je ze alleen in het zwart.
Liever een 2ehandsje C63s
Ik steek maar weer spreekwoordelijk een kaarsje op voor deze treurige tijden dat Menno Snel zegt dat het allemaal wel meevalt met de WLTP en BPM.
Jammer dat er nog geen serieuze gevolgen uit voortvloeien. Als een ziekenhuis failliet gaat, krijgt de betreffende minister direct het vuur voor de schenen..helaas zal dat hier niet snel gebeuren.
Dames en heren, het zoet komt na het zuur. In andere woorden: nu zijn de auto’s verschrikkelijk duur, maar de idioten in Den Haag gaan vanzelf door krijgen dat het anders moet als de gehele nieuwe auto markt op z’n gat ligt omdat niemand het meer kan betalen
@rike: auto’s zijn al jaren stervensduur en elk jaar worden er toch honderduizenden nieuw verkocht.
@rike: die plaat voor hun kop is anders behoorlijk dik.
@kobus1967 @mashell: geduld, de bubbel barst vanzelf. Als we over moeten gaan naar bijvoorbeeld elektrische auto’s komen ze er ook achter dat maar een enkeling die kan betalen. En dat het systeem met wegenbelasting op de schop moet omdat anders iedereen ruim €100,- per maand moet betalen
Respect voor de filantroop die zo een gave bak bij de nederlandse MB dealer aanschaf, uit respect 2 duimpjes omhoog
AMG performance stuur? Wat moet ik daar onder verstaand? +10pk? Of stuurhulp van little lewis?
Denim bauw…. dan was ik dus al die tijd al trendsetter met mijn denim blue v40
Ik vind het een mooie configuratie zoals in de header, maar man man man wat een prijzen.
Dan zou ik liever een Focus RS of Megane RS kopen. Hou je nog geld over voor andere leuke dingen ook!
Voor 85k had je voorheen een redelijk aangeklede A45 AMG. Dus die gaat nu zeker dik over de 100k. Voor een A klasse. Totaal van de pot gerukt. Slaat echt helemaal nergens op. Wat een belachelijk bedrag.
Qua prestaties een geduchte tegenstander voor de BMW M240i
@bmw2coupeeigenaar: ik zou je aanraden eerst even te gaan zitten voor je verder leest. Die is er vanaf 75.200 euro. Nee geen typefout..
Of in duitsland een nieuwe kopen die even op kenteken heeft gestaan als showmodel oid en evt met een paar honderd km en dan de teller omhoog laten draaien.
Alleen door de belasting die in Holland geheven wordt is de prijs te hoog. Bij de buren gewoon redelijk geprijsd.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).