• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Ferrari GTC4Lusso, de nieuwe FF

Auteur: autoblogger, gepost 8 februari 2016 om 14:20 – 94 Reacties

Afbeelding Dit is de Ferrari GTC4Lusso, de nieuwe FFAfbeelding Dit is de Ferrari GTC4Lusso, de nieuwe FFAfbeelding Dit is de Ferrari GTC4Lusso, de nieuwe FFAfbeelding Dit is de Ferrari GTC4Lusso, de nieuwe FFAfbeelding Dit is de Ferrari GTC4Lusso, de nieuwe FFAfbeelding Dit is de Ferrari GTC4Lusso, de nieuwe FFAfbeelding Dit is de Ferrari GTC4Lusso, de nieuwe FFAfbeelding Dit is de Ferrari GTC4Lusso, de nieuwe FF

Ferrari GTC4Lusso
Ferrari breidt het modelprogramma uit met de Ferrari GTC4Lusso. Deze nieuwe vierpersoons Ferrari moet ons de FF doen vergeten.

Na een tweetal teasers (1, 2) zien we nu eindelijk de vernieuwde FF. De naam GTC4Lusso verwijst naar enkele van zijn illustere voorgangers, waaronder de 330 GTC en diens 2+2 zustermodel, de 330 GT – één van Enzo Ferrari’s persoonlijke favorieten – en de 250 GT Berlinetta Lusso. Het getal 4 in de vreselijke modelnaam verwijst naar het aantal zitplaatsen, en naar het aantal aangedreven wielen.

Penned by Ferrari Design, the GTC4Lusso is a further refinement of the shooting brake coupé, reinterpreting the concept with an extremely streamlined, tapered shape that gives it an almost fastback-like silhouette.

V12
Onder de motorkap van de GTC4Lusso ligt uiteraard een 12-cilindermotor, met een vermogen van 690 pk bij 8.000 tpm (de FF had 660 pk). De vierpersoons Ferrari heeft een gewicht-vermogenverhouding van 2,6 kg/pk. Het maximale koppel van 697 Nm komt vrij bij 5.750 tpm, terwijl 80% van de trekkracht al beschikbaar is vanaf slechts 1.750 tpm. De sprinttijd is ook in orde, de GTC4Lusso gaat 3,4 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid is 334 km/u.

Vierwielaandrijving en achterwielbesturing
Een technologische highlight van de Ferrari GTC4Lusso is het door Ferrari gepatenteerde 4RM Evo vierwielaandrijfsysteem, dat voor het eerst is gekoppeld aan achterwielbesturing. Het resultaat is het nieuwe 4RM-S systeem dat op basis van Ferrari’s nieuwste Slip Side Control (4.0) nu tevens het elektronische differentieel (E-Diff) en de SCM-E dempers combineert.

FF-eigenaren rijden meer kilometers
Volgens Ferrari trok de FF een jongere groep kopers aan, die hun auto ook vaker gebruiken. De kopers zouden dan ook een 30% hogere kilometrage op de klok van hun Ferrari zetten.

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Ferrari BR20: een GTC4Lusso, maar dan minder praktisch

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, ff, geneve-2016, GTC4Lusso

Vorig bericht: « Hoe gaat het met Saker?
Volgend bericht: Autoblog kunst: het wegennet vanuit een ander perspectief »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    8 februari 2016 om 14:24

    Wauw! Ik wil hem!

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      8 februari 2016 om 14:35

      @Edge: Oké, ik ook. Groupbuy!

      Login om te reageren
      • patrick zegt

        8 februari 2016 om 14:36

        @perry_snijders: me 2 groupies

        Login om te reageren
        • dutchcorvette zegt

          8 februari 2016 om 16:07

          @patrick: ik ook!

          Login om te reageren
          • sralracer zegt

            8 februari 2016 om 16:47

            @dutchcorvette: ik ook

            Login om te reageren
    • awesome zegt

      8 februari 2016 om 15:15

      @Edge: eens! Mooiste Ferrari on the block!

      Login om te reageren
      • lovecars zegt

        8 februari 2016 om 15:32

        @awesome: me three, ik wil hem ook.

        Login om te reageren
    • dutchcarguy zegt

      8 februari 2016 om 19:06

      @Edge: KOOP DAN!

      Login om te reageren
  2. theyoungsaablover zegt

    8 februari 2016 om 14:25

    Mijn nieuwe favoriet, voor de rest heb ik het niet zo met ferrari

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    8 februari 2016 om 14:25

    Over de naam ben ik nog niet helemaal zeker, maar de auto zelf ziet er weer erg strak uit. Het interieur is ook erg netjes opgefrist met het mooie multimediascherm. Naast de naam ben ik ook nog niet helemaal zeker over de achterlichten. Wellicht is dat even wennen, maar voor de rest vind ik hem erg mooi!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      8 februari 2016 om 14:27

      @viezefreddyw: De specs zijn ook erg indrukwekkend hoor, wat een beest! Mooi ook dat het om een V12 gaat zonder elektronische hulpmiddelen waarvan even over gespeculeerd werd.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 februari 2016 om 14:29

      @viezefreddyw: Ik vind die dubbele achterlichten juist heel erg tof. Het doet mij denken aan de 550, de 612 en al die andere prachtige wagens met dubbele achterlichten.

      Login om te reageren
      • dell zegt

        8 februari 2016 om 14:38

        @Edge: Voor elke passagier 1 :) Weet je als buitenstaander hoeveel erin zitten.

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        8 februari 2016 om 14:43

        @Edge: Ik vind het ook zeker niet lelijk hoor begrijp me niet verkeerd, maar ik vond het bij de FF zo geslaagd dat ik hieraan weer even moet wennen. En wat je in een latere reactie zei over de sleutel he. Ik vond het eigenlijk altijd wel tof dat Ferrari nog lekker old school een sleutelgat had voor een ouderwetse metalen sleutel.

        Login om te reageren
        • ikke8866 zegt

          8 februari 2016 om 15:09

          @viezefreddyw: Zou het kunnen dat het sleutelgat nu in de middenconsole te vinden is? Het rode gevaarte lijkt verdacht veel op een sleutel die op een soortgelijke wijze ingebracht is als bij de KTM X-Bow. Of het is een soort van “plaatshouder” voor de sleutel bij keyless go?

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            8 februari 2016 om 15:17

            @ikke8866: Het lijkt mij meer op een houder voor zo’n keyless go afstandsbediening

            Login om te reageren
          • JagID3Merc zegt

            8 februari 2016 om 15:21

            @ikke8866: Veel merken werken met een soort dummy key. Je heb dan een draadloze sleutel en op de plek waar normaal de sleutel zit kun je draaien om de motor te starten. Porsche heeft onder andere een dergelijk systeem.

            Login om te reageren
          • boomhauwer zegt

            8 februari 2016 om 17:30

            @ikke8866: het is keyless go.

            Login om te reageren
  4. vinox zegt

    8 februari 2016 om 14:25

    Voor een GT als dit is vierwielaandrijving en vierwielsturing zo gek nog niet. Op een 488 oid is het een big no, maar hier vind ik het zeker kunnen.

    Login om te reageren
  5. Forza zegt

    8 februari 2016 om 14:26

    De terugkeer van de dubbele achterlichten. Nice!

    Login om te reageren
  6. ko3n zegt

    8 februari 2016 om 14:26

    Doe dan toch maar een FF. Dat vond ik een schoonheid wat ik hier van moet vinden ben ik nog niet helemaal uit…

    Login om te reageren
  7. Justawheelchairguy zegt

    8 februari 2016 om 14:26

    Fack! Die is lekker!! Ik wil hem!!

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      8 februari 2016 om 14:31

      @kp92: ben ik trouwens de enige die m (met dicht geknepen ogen) een klein beetje vond lijken op die Lambo Asterion Concept?

      Login om te reageren
      • terminator zegt

        8 februari 2016 om 17:21

        @kp92: nee

        Login om te reageren
      • ikbenmnzus zegt

        8 februari 2016 om 18:00

        @kp92: Ja

        Login om te reageren
        • Justawheelchairguy zegt

          8 februari 2016 om 22:18

          @ikbenmnzus: blijkbaar niet.

          Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    8 februari 2016 om 14:27

    Werkt het 4×4 systeem nog steeds enkel in de eerste 4 versnellingen? Ze hebben hem verder mooi strak getrokken, zeker de achterkant vind ik mooier zo.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      8 februari 2016 om 17:31

      @e34m5touring: het werkt tot 240kmpu, of wel de eerste 4 versnellingen…. Heb je nog meer nodig?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 februari 2016 om 17:46

        @boomhauwer: Was gewoon een vraag. Maar bedankt hoor….

        Login om te reageren
  9. theracetosucces zegt

    8 februari 2016 om 14:27

    Achterkantje is even wennen

    Login om te reageren
  10. dutchcorvette zegt

    8 februari 2016 om 14:27

    Geweldig! Niet wat ik had verwacht, veel mooier geworden!!!

    Login om te reageren
  11. mclarenf1lm zegt

    8 februari 2016 om 14:27

    Een nieuwe Ferrari onthullen in het grijs. Desondanks ben ik erg blij met de achterlichten, weer iets origineler.

    Login om te reageren
  12. gtwillem zegt

    8 februari 2016 om 14:28

    Wat is het toch met Ferrari en typenamen waarbij het lijkt alsof de spatie het niet goed deed…

    Dat gezegd hebbende: wat een verbetering. Ik vond de originele FF niet eens zo verkeerd, maar dit smoelt een stuk beter. Donkerblauw met caramel leer graag!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 februari 2016 om 15:20

      @gtwillem: Ze hadden hem wat mij betreft beter 412 GTC Lusso kunnen noemen. Dat klinkt niet alleen beter, maar is ook nog eens historisch verantwoord.

      Login om te reageren
    • kilum zegt

      8 februari 2016 om 17:53

      @gtwillem: Ik had hier onder net hetzelfde geschreven. Ik snap daar helemaal niets van. F12 TDF & GTC-4 Lusso is gewoon mooier.

      Ergens vermoed ik dat het komt door LaFerrari Dat was de eerste (recent) waarbij het aan elkaar geschreven stond.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        9 februari 2016 om 08:37

        @kilum: Nee dat was de F12berlinetta.

        Login om te reageren
  13. phaeton zegt

    8 februari 2016 om 14:28

    Zeg Ferrari, het internet van 2004 wil z’n hippe schrijfwijze van woord- en cijfercombinaties terug. In 2016 snap ik eigenlijk niet wat er staat.

    En over 2016 gesproken: ben ik verdomme net aan de twee lichtunits achter gewend, komen jullie weer met vier units. Komt nog bij dat die twee op de slanke FF veel beter uit kwamen dan de vier op deze tekeningen.

    Login om te reageren
  14. brandon1997 zegt

    8 februari 2016 om 14:29

    Erg lekker!

    Login om te reageren
  15. meatpuppet zegt

    8 februari 2016 om 14:31

    Eerst de live pics even afwachten..

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    8 februari 2016 om 14:33

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Zo te zien is Ferrari ook afgestapt van de ouderwetse startsleutel en kun je bij deze ook keyless entry en go krijgen.

    Login om te reageren
  17. MAB zegt

    8 februari 2016 om 14:35

    Ik vind ze beide mooi. Als ik een ferrari mocht kiezen dan is het sowieso de FF

    Login om te reageren
  18. trustmeiamanengineer zegt

    8 februari 2016 om 14:37

    Nondejus wat een prachtige bak!! Wel weer een debiele naam, maar heeft ook wel wat al die rare lettercombinaties bij Ferrari tegenwoordig.

    Login om te reageren
  19. moldauferrari zegt

    8 februari 2016 om 14:37

    Wat heeft Ferrari de laatste tijd toch met hun namen! Kunnen ze niet ipv. gtc4lusso alleen lusso of lusso gt gebruiken want deze naam is het als je het mij vraagt gewoon net niet.

    Over het uiterlijk gesproken weet ik het ook nog niet! Zo clean als de FF was zo veel verschillende lijnen heeft deze. Hoop dat hij er in het echt beter uit ziet!

    Login om te reageren
  20. nord zegt

    8 februari 2016 om 14:39

    Dit komt toch wel in de buurt van automobiele perfectie.
    -juiste aantal zitplaatsen
    -juiste aantal deuren
    -juiste aantal pk’s
    -juiste aantal cylinders
    -juiste logo voorop
    -juiste aantal turbo’s

    Dit degradeerd toch wel elk ander merk.

    Login om te reageren
  21. janmetdelangeachternaam zegt

    8 februari 2016 om 14:40

    Ooh jezus, deze doet weer elegant aan, met name die achterkant

    Login om te reageren
  22. reistje zegt

    8 februari 2016 om 14:41

    Mooi, maar ik vind de FF mooier.

    Login om te reageren
  23. kapiteinaudi zegt

    8 februari 2016 om 14:42

    Ik ben een groot Ferrari liefhebber, maar man wat wat die FF een onding op wielen. Dit is een verbetering, maar nog steeds geen streling voor het oog wat mij betreft.

    Login om te reageren
  24. martijn11 zegt

    8 februari 2016 om 14:44

    Ferrari weet hoe het moet

    Login om te reageren
  25. knipperlichtje zegt

    8 februari 2016 om 14:45

    Ik was geen fan van de FF, maar ze hebben ‘m bijzonder geslaagd bijgeschaafd. Wat mij betreft is het de mooiste auto die Ferrari in recente jaren heeft gemaakt, eindelijk een mooi interieur en een exterieur dat niet zo druk is. Jammer dat ze niet een coupévariant maken, die zou ongetwijfeld een pak mooier zijn dan de F12.

    Login om te reageren
  26. carfreakjim zegt

    8 februari 2016 om 14:45

    De achterkant lijkt op die van de 456 venice, erg mooi maar niet helemaal van deze tijd.

    Login om te reageren
  27. berlinetta zegt

    8 februari 2016 om 14:46

    Ferrari en facelifts is echt een goede match wat mij betreft. Ik vond de FF al erg gaaf, maar dit is nog een verbetering. Die mooie vloeiende lijnen zijn tijdloos. En volgens mij is dit het enige merk dat daadwerkelijk nog een shooting brake aanbiedt, en wat voor een!
    Het interieur vind ik ook erg mooi. Vooral het multimediascherm ziet er strak uit.

    De specs zijn ook om van te smullen. 690 pk uit een NA V12 en dat voor een auto die praktisch bedoeld is. Volgens mij heeft Ferrari nu de snelste gezinswagen?

    Als ik stinkend rijk was, werd dit zeker mijn daily drive. Definitly.

    Login om te reageren
  28. Tuono zegt

    8 februari 2016 om 14:46

    Mooi auto, maar konden ze die achterlijk diffusor niet dumpen. Ziet er mijns inziens niet uit. Het praktisch nut van die dingen zal bij deze auto toch niet benut worden.

    Login om te reageren
  29. baasbas zegt

    8 februari 2016 om 14:47

    Ik moest de foto’s even laten inwerken maar ik kom tot de conclusie dat ik hem wel wil hebben.
    De beste ontwerpen zijn degene waar je een beetje aan moet wennen. Dan blijft het ook na jaren nog spannend om naar te kijken.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 februari 2016 om 14:50

      @baasbas: Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Dat vind ik ook juist zo mooi aan Ferrari’s. In het begin ben ik vaak een beetje sceptisch, maar het design droogt altijd erg goed op. Zo blijft het interessant om naar te kijken.

      Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      8 februari 2016 om 15:31

      @baasbas: Dat had ik met de LaFerrari en 488 ook. Het duurde even voordat ik ze echt mooi vond.

      Login om te reageren
  30. rufctr01 zegt

    8 februari 2016 om 14:49

    SCHITTEREND!!!!
    Hier word ik heel hebberig van. Dit is toch bijna perfect!!!!

    Login om te reageren
  31. Treff zegt

    8 februari 2016 om 14:53

    Het is even wennen, maar hoe langer je naar de foto’s/plaatjes kijkt, hoe mooier ik hem ga vinden!

    Login om te reageren
  32. BmwMPower zegt

    8 februari 2016 om 14:54

    Doet me denken aan de 612 Scaglietti.

    En dat is bijzonder positief.
    Echt een mooie auto!

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      8 februari 2016 om 16:42

      @BmwMPower: precies, mijn gedachte!

      Login om te reageren
  33. allesmetturbo zegt

    8 februari 2016 om 14:57

    La bella machina!

    Login om te reageren
  34. jippie zegt

    8 februari 2016 om 15:01

    Wat een verbetering is dit! Gelijk alle Ferrari’s maar uitrusten met dubbele ronde achterlichten. Daar knappen ze echt van op.

    Login om te reageren
  35. Dutchdriftking zegt

    8 februari 2016 om 15:03

    Niet heel lelijk, maar komop, als dat ding praktisch moet zijn, stop er dan twee achterdeuren in….

    Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      8 februari 2016 om 15:15

      @dutchdriftking: mja, op de achterbank kunnen alleen mensen zitten zonder benen. Dus die achterdeuren zijn geen gemis…

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 februari 2016 om 15:19

      @dutchdriftking: Het feit dat het een echte shooting brake is, maakt hem wel uniek. Maak er 4 deuren van en hij krijgt er meteen al een aantal concurrenten bij.

      Login om te reageren
  36. koeckenbacker zegt

    8 februari 2016 om 15:06

    De auto van 2016, hier is ie dan.

    Erg mooi.

    Login om te reageren
  37. agera zegt

    8 februari 2016 om 15:26

    Achterkant: prachtig! Voorkant: mwoah

    Login om te reageren
  38. mrB zegt

    8 februari 2016 om 15:26

    Het is denk ik nog even wennen op een paar punten, maar overall vind ik hem zeker verbeterd! Ik vind het alleen jammer dat het hoekje uit de lichtunits voor is verdwenen. Ook de diffuser vind ik iets te lomp, dus voorlichten en diffuser van de FF. Voor de rest is een mooie auto enorm verbeterd. En dan nog de techniek, kwijl!!!

    Login om te reageren
  39. mvdd zegt

    8 februari 2016 om 15:30

    De nieuwe 488 GTB en F12 TDF waren net niet helemaal mijn smaak maar dit is wel weer heel gaaf!

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      8 februari 2016 om 15:50

      @mvdd: F12TDF is natuurlijk wat anders dan een gewone F12. De TDF hoeft per pk maar 1 kilo minder te trekken dan deze GTC4Lusso. Daarbij horen natuurlijk ook een paar aerodynamische aanpassingen die het uiterlijk er niet mooier op maken en denk ook niet dat je daarom de TDF koopt. Ga je voor de mooi koop je een gewone F12 Berlinetta en die vind ik persoonlijk veel mooier dan deze GTC4Lusso

      Login om te reageren
  40. edftw zegt

    8 februari 2016 om 15:34

    Mooi ding, is ze goed gelukt! Alleen de naam laat te wensen over natuurlijk. Het dashboard ziet er voor Ferrari begrippen zelfs redelijk rustgevend uit en da´s een pluspunt naar mijn mening, toffe bak

    Login om te reageren
  41. c-ad zegt

    8 februari 2016 om 15:35

    Beetje huiverig voor de achterwielbesturing, maar voor de rest bloedje mooi.

    Login om te reageren
  42. 3246cm252kw zegt

    8 februari 2016 om 15:36

    Ook geen extreme cijfers als je bedenkt dat een RS, AMG of M op een paar tiende de zelfde sprintcijfers hebben en op top al helemaal geen extremiteiten. Niet dat veel harder nodig is want dat is gewoon bijna niet te rijden op de wegen met de huidige drukte.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 februari 2016 om 16:00

      @3246cm252kw: Opzich heb je een punt. Een RS6 of een C62 S zijn slechts 0,5 sec langzamer naar de 100 en een E 63 S of CLS 63 S slechts 0,2 sec. Maar verder komen die auto’s totaal niet in de buurt van deze Ferrari. En dan heb ik het niet per se over de prestaties. De Ferrari is echt iets speciaals. De Duitsers bieden slechts alledaagse auto’s waar lomp veel pk’s in gegooid is.

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        8 februari 2016 om 17:22

        @berlinetta: klopt klopt. Maar het is niet meer zo dat als je een Ferrari rijdt en een Porsche of zo’n RS, AMG of M tegen komt dat je die finaal zoek trekt. Laat staan als ze voorzien zijn van een klein chipje ofzo… Zeker een mooie auto hoor!

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      8 februari 2016 om 16:37

      @3246cm252kw: jij vindt 334 niet hard genoeg? Toch dik 200+ mijl, al gaat het er meer om hoe de FF naar die top klimt, en met bijna 700pk gaat dat helemaal goed komen gok ik zo.
      En wat had je verwacht dan, dat dit ding een sub 3 seconden 0-100 tijd had? feit is dat je 100 extra pk op de 0-100 sprint echt niet heel erg gaat merken, al helemaal niet als je bedenkt dat de V12 atmosferisch is en dus even op toeren zal moeten komen voordat de maximale koppel bereikt wordt.

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        8 februari 2016 om 17:18

        @lambo4all: ja is ook zo maar in verhouding tot hoe Ferrari verschilde van een Duitser was wel wat extremer. Begrijp dat ze wel een beetje uitontwikkeld zijn en je niet in minder dan 0 seconde van 0-100 kan maar toch.

        Login om te reageren
  43. jaapiyo zegt

    8 februari 2016 om 15:50

    Wow, toch wel een positieve verassing. Tof dat de dubbele ronde achterlichten weer terug zijn.

    Klein minpuntje is wel de middenconsole, die vind ik er niet per se mooier op geworden met dat plompe scherm. En als ik dan toch in muggenzift-modus zit, de verwijzing naar de 250 GT Lusso verdient ‘ie ook niet IMO. Deze is weliswaar mooi, maar zó mooi…nee. Misschien dat we daar over 50 jaar anders naar kijken maar ik verwacht van niet.

    Login om te reageren
  44. MaartenD zegt

    8 februari 2016 om 15:56

    Wow….wat een schoonheid…ik kreeg de afgelopen jaren het idee dat Ferrari het een beetje kwijt was qua design maar deze ziet er prachtig uit!

    Login om te reageren
  45. dakarbemo zegt

    8 februari 2016 om 16:06

    iets normalere wielen en ik zeg, parkeert ‘ m maar in mijn droomgarage

    Login om te reageren
  46. clarkson zegt

    8 februari 2016 om 16:26

    Gaaf hoor. Hij ziet er een stuk strakker uit. Leuk die vergeten spaties ook weer…

    Login om te reageren
  47. mercedesclk350 zegt

    8 februari 2016 om 16:41

    Schitterende wagen, vooral het interieur is erg mooi. Maar die naam… Ik vond FF eigenlijk wel gewoon goed.

    Login om te reageren
  48. emmerson_crana zegt

    8 februari 2016 om 16:54

    Ik vind hem niet terug op de lease sectie van autoblog?

    Login om te reageren
  49. kapitein zegt

    8 februari 2016 om 17:03

    Ik vind ‘m erg gaaf! Zoals eerder gezegd, gaaf dat de dubbele achterlichten terug zijn. Alleen de diffuser achter vind ik een beetje aan de drukke kant voor een auto die voor de rest vooral een gt-achtige uitstraling heeft. Maar goed, Ferrari kennende zal het zeer zeker functioneel zijn.

    Al met al zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  50. mrrallycross zegt

    8 februari 2016 om 17:05

    Mooie auto, moest wel even wennen aan die achterkant

    Login om te reageren
  51. raym zegt

    8 februari 2016 om 17:05

    Graag met handbak.

    Login om te reageren
  52. kilum zegt

    8 februari 2016 om 17:42

    WaaromschrijftFerraritegenwoordigallesaanelkaar?F12tdf(kleinelettersheelsgek)&GTC4Lusso.

    Hier en daar een spatie zou niet misstaan. F12 TDF & GTC4 Lusso zou toch mooier staan.

    Login om te reageren
  53. papa zegt

    8 februari 2016 om 18:26

    Het is nog niemand opgevallen dat het randje boven de achterlichten zo van de Ferrari 412 lijkt te komen

    Login om te reageren
  54. kaeser zegt

    8 februari 2016 om 18:31

    Dat de 4 ronde achterlichten terug zijn doet me deugd, voor de rest heeft de FF me altijd koud gelaten.

    Login om te reageren
  55. robv93 zegt

    8 februari 2016 om 19:25

    Sinds wanneer is 3,4 sec naar de 100 een “oke” waarde…. Mijn VW Polo doet 0-30 in 3,4 sec met geluk. Bij wijze van spreken natuurlijk

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      9 februari 2016 om 17:09

      @robv93: Omdat de V12 Lambo het onder de 3sec doet. Maar goed dat is dan ook geen 4 zits auto met kofferbak.

      Login om te reageren
  56. toyotafortuner zegt

    8 februari 2016 om 21:55

    Een flinke verbetering!

    Login om te reageren
  57. felixferrari zegt

    8 februari 2016 om 22:11

    #cargoal

    Login om te reageren
  58. autoriteit zegt

    8 februari 2016 om 23:32

    Zoooo dat is een erg mooie auto geworden zeg! Heel stijlvol en zeker net zo mooi als de FF, ik denk nog iets mooier zelfs. Ziet er van binnen ook erg chique en modern uit.

    Login om te reageren
  59. tjorque zegt

    9 februari 2016 om 13:32

    Zucht! Waarom kan ik dit niet betalen? ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North