• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Volvo XC60!

Auteur: Author, gepost 31 maart 2017 om 12:51 – 47 Reacties

Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC60!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC60!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC60!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC60!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC60!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC60!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC60!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC60!

Dit kost de nieuwe Volvo XC60!
Zoveel euro’s mag je meebrengen voor de Zweedse SUV.

Een van de belangrijkste primeurs van de beurs in Genève was toch wel de nieuwe Volvo XC60. Het gaat behoorlijk crescendo met het Zweedse merk en de vorige XC60 speelde daarbij een niet te onderschatten rol. Aan de nieuweling dus de zware taak om die stijgende lijn voort te zetten.

Puur op basis van de eerste indruk hebben we het idee dat dat moet lukken. De XC90 viel bij velen in de smaak en de XC60 lijkt in hoge mate op z’n grote broer, al vind ik zelf dat de kleinere van de twee mooier is geproportioneerd.

Verder belangrijk: die moddervette T8 Twin Engine-aandrijflijn met ruim 400 pk uit de XC90 (rijtest) komt ook naar de XC60, waarmee het apparaat in iets meer dan 5 tellen naar 100 km/u dendert. Dat wordt smullen! De prijzen hebben we hieronder voor je in de tabel gezet, een uitgebreide vergelijking tussen het vorige en het nieuwe model vind je HIER.

Voor wie niet kan wachten: de productie start medio april. Naar verwachting duurt het niet lang voor de XC60 daarna bij de Nederlandse dealer komt te staan.

MotorPk'sPrijs (€)
T525458.995
T5 AWD25462.995
T6 AWD32070.995
T8 AWD40768.295
D4 AWD19062.995
D5 AWD23568.995

Dan nog even over de diverse uitvoeringen. De genoemde vanafprijzen gelden voor de Momentum-edities. De Incription-versie is 4.500 euro duurder, voor de R-Design versie mag je bij bovenstaande prijzen 2.900 euro optellen. Verder is het Business Pack Connect met digitaal instrumentarium en Sensus-navigatie leverbaar voor 995 euro. De netto bijtelling komt op minimaal 433 euro per maand bij 40,8% inkomstenbelasting. Verder vallen alle versies uiteraard in de 22%-categorie.

Ook interessant!

  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
    Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • Deze Volvo XC60 is dik, maar niet té dik

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, SUV, Volvo, xc60

Vorig bericht: « Wint Toyota hiermee dan ein-de-lijk op Le Mans?
Volgend bericht: Max wil nog 15 jaar door in de Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jack_abarth zegt

    31 maart 2017 om 12:59

    Ik had er in het begin weinig kritiek op, maar ik vind ‘m steeds minder worden om eerlijk te zijn. Sowieso zijn die gekke deuken in de zijkanten geen gezicht, en de bobbel in de achterklep waar VOLVO op staat is ook niet bepaald fraai. Dat komt behoorlijk naar voren bij de witte versie.

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      31 maart 2017 om 13:26

      @jack_abarth: die smalle wielen maken hem al helemaal pauper.

      Login om te reageren
      • Henk_he zegt

        31 maart 2017 om 14:00

        @leaper035t: smalle banden of kleine velgen. Smalle wielen zitten op een paardenkoets ;-)

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          31 maart 2017 om 15:23

          @henk_he:

          Ik zie het eigenlijk meer zo, een wiel is een samenstelling van een velg en een band.

          Login om te reageren
          • leaper035t zegt

            31 maart 2017 om 16:59

            @jack_abarth, @henk_he: idd. Je zegt toch niet de velgen met banden van de wagen, maar wel ‘de wielen van de wagen’ ;)

            Login om te reageren
    • bitd zegt

      31 maart 2017 om 16:27

      @jack_abarth: foto 14: meet the volvo driver!

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    31 maart 2017 om 13:02

    Vind em niet goedkoop. Zie echter ook nog geen basismotoren dus wellicht zal dat nog wel beter worden. Voor nu, liever de Stelvio first edition. 280pk, mooier en ‘exotischer’. En voor het zelfde geld als de T5 AWD.

    Login om te reageren
    • thenotorious zegt

      31 maart 2017 om 13:20

      @e34m5touring: Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de Stelvio echt extreem uit proportie. Vooral de first edition met te kleine velgen vind ik geen gezicht. Los van het infotainment systeem vind ik de XC60 heel geslaagd.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        31 maart 2017 om 13:34

        @thenotorious: Ja goed, velgen kan je natuurlijk altijd aanpassen. Het basisdesign vind ik gewoon mooier. Heb ook niet zoveel met de XC90. Wellicht gaat het daar al mis.

        Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        31 maart 2017 om 13:42

        @thenotorious: “Te kleine velgen”..
        Op de First Edition liggen 20 inchers. Niet bepaald klein.
        En in het echt ziet ie er enorm geslaagd uit!
        Echt prachtige wagen!
        Wat ik toch niet helemaal dacht bij het zien op de foto.

        Login om te reageren
        • thenotorious zegt

          31 maart 2017 om 14:12

          @dimglor: Mijn fout dan, ik zag op Autojunk een Stelvio First Edition en daar zagen de velgen er heel klein uit. Wellicht kwam het door de foto.

          Login om te reageren
          • launchcontrol zegt

            31 maart 2017 om 14:55

            @thenotorious: nee hoor, de Stelvio heeft gewoon een lompe kont aan de zijkant waardoor die wielen klein lijken, beetje type Panamera 1…

            Login om te reageren
            • thenotorious zegt

              31 maart 2017 om 16:50

              @launchcontrol: Dat kan ook natuurlijk, en soms vergeet ik dat we op Alfablog.nl zitten

              Login om te reageren
  3. sjaakjwt zegt

    31 maart 2017 om 13:07

    Ik was niet echt bekend met de prijzen bij Volvo en dacht: wellicht leuk als een volgende lease-auto!
    Maar daar heb ik me echt verschrikkelijk in vergist pfoe.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      31 maart 2017 om 13:49

      @sjaakjwt: Met een gloednieuwe Ateca sta je ook niet voor lul hoor :-)

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      31 maart 2017 om 13:50

      @sjaakjwt: Leasen blijft duur bij Volvo, restwaarde is wel goed maar onderhoudskosten ehhhm niet… Daarnaast lijdt Volvo de laatste jaren aan de ‘Duitse ziekte’: kan zomaar 15k aan opties bijkomen!

      Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      31 maart 2017 om 13:58

      @sjaakjwt: wellicht wachten op de XC40 (als die ooit nog komt), die zal wel rond de 40K gaan kosten schat ik in

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        31 maart 2017 om 14:42

        @Henk_he: Die is er al toch?

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          1 april 2017 om 00:36

          @svenska_aeroplan_ab:
          Da’s de V40 Cross Country die jij wilt zeggen. (Vermoed ik)

          Login om te reageren
    • freezzr zegt

      31 maart 2017 om 23:14

      @sjaakjwt: dat dacht ik ook. Overigens heeft Volvo nu geen goede modellen meer rond de 45-50k. Ja de huidige V60 maar die loopt toch echt wel aan zijn eind. Mijn huidige contract loopt af, wil niet nog een keer dezelfde auto bestellen (V60 nu) maar er is geen keuze meer bij Volvo in deze prijsklasse (diesel, 45-50k)…

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    31 maart 2017 om 13:11

    407 pk voor 68000 euro vind ik dan weer wel goedkoop. Het enige dat er volgens mij een beetje bij in de buurt komt is de MB A45 AMG, voor 66 mille, met 381 pk.. Maar een GLA is alweer 80 mille…

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      31 maart 2017 om 13:23

      @Jochempie: dan heb je een kale. Wij hebben thuis een oude xc60 t5 zonder awd. Koste ons toen met een beetje opties meer dan 70k!!

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      31 maart 2017 om 13:51

      @Jochempie: BPM hé! Die is een paar mille op deze T8, op de A45 AMG zo’n 15 mille meer gok ik…

      Login om te reageren
  5. benzinehoofd zegt

    31 maart 2017 om 13:15

    Meer is minder… die T6 AWD kunnen we wel tussen haakjes zetten, want voor iets minder van je vermogen heb je een versie met veel meer vermogen!

    Login om te reageren
  6. wimp31 zegt

    31 maart 2017 om 13:16

    Prijs van die T8 klopt niet denk ik? Waarom zou die goedkoper zijn als/dan de T6

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      31 maart 2017 om 13:19

      @wimp31: belasting (BPM: CO2)

      Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      31 maart 2017 om 13:20

      @wimp31: dan

      Login om te reageren
  7. kliko zegt

    31 maart 2017 om 13:18

    Ik ga hem vanavond bij de dealer in Beesd bekijken. Ik ben benieuwd hoe hij in het echt smoelt. Zal wel wat pics op Autojunk plaatsen van t weekend!

    Login om te reageren
    • Author zegt

      31 maart 2017 om 13:20

      @kliko: Heel graag! Neem meteen even het interieur mee ;)

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        31 maart 2017 om 16:43

        @mauritsh: Ga het proberen!

        Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    31 maart 2017 om 13:20

    Ik neem aan dat de dealer je een klap in je gezicht geeft als je een T6 (of D6) komt kopen?!
    Maar doe mij maar een Stelvio.

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    31 maart 2017 om 13:24

    Beste Autoblog,
    Waarom zetten jullie nooit de BPM of BPM+BTW in zo’n tabel? Dan snappen we ten minste wat die auto ‘kost’ en wat je er voor moet neerleggen.
    Ook is het een gemiste kan om dit te vergelijken met prijzen van 1 van de 90 modellen: ‘Hoeveel kost het meer om er een 90 van te maken’. Dat zijn nou de extra’s AB leuker maken dan wat er in een persbericht staat.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      31 maart 2017 om 13:28

      Goede punten!
      Enerzijds heb je natuurlijk gelijk en kan het geen kwaad om meer info toe te voegen.
      Anderzijds proberen we het nieuws zo snel mogelijk te brengen.
      Zal er eens een balletje over opgooien!

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        31 maart 2017 om 13:44

        @mauritsh: Wees liever de beste dan de eerste ;)

        Login om te reageren
  10. henkhupelschoten zegt

    31 maart 2017 om 13:53

    Een instap xc60 is nu zelfs duurder dan de v90… zelfs de GLC is volgensmij goedkoper… alhoewel Volvo’s zijn standaard al rijk uitgerust. De Duitsers daar in tegen…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      31 maart 2017 om 13:58

      @henkhupelschoten: Nahh, bij Volvo hebben ze die mogelijkheden ook wel ontdekt hoor. Die zijn ook niet bepaald superdeluxe meer standaard.

      Login om te reageren
  11. carspotterdeluxe zegt

    31 maart 2017 om 14:07

    Aan hoe veel procent bijtelling moeten we denken op de T8?

    Login om te reageren
    • carspotterdeluxe zegt

      31 maart 2017 om 14:08

      @carspotterdeluxe: Laat maar, 14%, zie het nu pas.

      Login om te reageren
      • Author zegt

        31 maart 2017 om 14:19

        @carspotterdeluxe: Nope, bijtellingsvoordelen voor (plug-in) hybrides zijn verdwenen, dus ze vallen allemaal in de 22%-categorie.

        Login om te reageren
  12. loewie1984 zegt

    31 maart 2017 om 14:10

    60k dus, dat biedt niet heel veel hoop voor de xc40 in 2018. Want die had ik hoog op het lijstje staan als volgende leasebak. Die zal dan wel ergens 35 a 40k beginnen, en die wagen schat ik toch echt in als een geduchte concurrent van de Tiguan, Atteca, Stelvio etc. Een tiguan highline heb je al vanaf 40k dan moet die auto echt niet op 40 beginnen. Tuurlijk als je alles aan gaat vinken kun je bij die merken nog wel 10 a 20k kwijt maar toch.

    En dan nog dit, ik vind hoogglans zwart in de afwerking super mooi, maar beseffen autofabrikanten nu niet dat het super stof, vingervlek en kras gevoelig is? Dat ziet er na 12 maanden nog wel uit, maar na 120 maanden waag ik te betwijfelen, zie het zelf bij mijn Skoda Octavia die heeft dat ook. In het begin ziet het er leuk uit maar over tijd wordt dat toch minder en dan ga ik er alleen maar met een vochtig doekje overheen.

    Login om te reageren
  13. stijnvermeersch zegt

    31 maart 2017 om 15:26

    Ik denk dat de Kinetic (basisuitvoering) en D3 motor (150pk) met FWD binnenkort aan dit lijstje moeten toegevoegd worden om de leasemarkt te bedienen. Misschien moet er op dat model nog wat getuned worden aan de CO2.

    Login om te reageren
    • hans12670 zegt

      31 maart 2017 om 18:57

      @stijnvermeersch: waarschijnlijk heb je gelijk maar ik denk dat een EV versie nog interessanter wordt voor de leasemarkt.

      Login om te reageren
  14. jippie zegt

    31 maart 2017 om 15:49

    Off topic: het laat zich wel raden hoe de achterkant van de gefacelifte XC90 eruit gaat zien.

    Login om te reageren
  15. dadutchdude zegt

    31 maart 2017 om 22:38

    Gatver, wat een lelijke derriere heeft de XC60.

    Login om te reageren
  16. freezzr zegt

    31 maart 2017 om 23:09

    Dure bak! Streep hem van mijn lijstje af helaas. Overigens denk ik dat de meesten leaserts van dit kaliber meer dan 40% belasting betalen ;)

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    1 april 2017 om 10:52

    Goed dat the minimaal T5 moet bestellen

    Login om te reageren
  18. driftkicker zegt

    8 april 2017 om 11:03

    De vanaf prijs is 12.000 hoger dan bij het huidige model. Wellicht doen ze dit om plaats te maken voor de XC40?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North