• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max wil nog 15 jaar door in de Formule 1

Auteur: Author, gepost 31 maart 2017 om 14:04 – 24 Reacties

Max wil nog 15 jaar door in de Formule 1


In een vraaggesprek over de te gebruiken motoren in de Formule 1, slaat Verstappen een interessant bruggetje naar het verdere verloop naar zijn carrière.

Onlangs vonden gesprekken plaats over de toekomst van het motorenbeleid binnen de Formule 1. De huidige geblazen V6 die wordt aangevuld door hybride techniek werkt als een trein, maar klinkt nog minder spannend dan de staafmixer van je buurvrouw. Da’s geen ramp, maar als je vette bedragen neertelt voor een kaartje wil je als toeschouwer waar voor je geld!

Max Verstappen zou het liefst zien dat de Formule 1 terugkeert naar de atmosferische 3.0 V10, die voor het laatst in 2005 werd gebruikt. Die dingen waren niet alleen bizar krachtig (BMW haalde naar verluidt tegen de 1.000 pk uit hun motoren), maar als ze klonken hemels en duivels tegelijk. Een simpel zoekrondje op het web leert dat die ouwe atmosferische blokken met gemak over de 140 dB heen gingen. Da’s ongeveer hetzelfde geluidsniveau als wanneer je vlakbij een opstartende straaljager staat.

In hetzelfde interview geeft Max aan dat hij nog 15 jaartjes doorgaat in de F1. Wat voor de periode daarna op motorengebied wordt besloten zal hem verder worst wezen, al mag de elektrificatie van de sport wat Verstappen betreft nog even duren. Wat hij na z’n werkzame leven in de F1 gaat doen? Max heeft er wel ideeën over, maar houdt de lippen stijf op elkaar.

Groot gelijk ook, eerst nog maar eens wat overwinningen en kampioenschappen aaneenrijgen. Daarna misschien een Le Mans-avontuur met pa Jos..?

Ook interessant!

  • Rijdt Max Verstappen straks met een VAG-motor?
  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, motor, Racing

Vorig bericht: « Dit kost de nieuwe Volvo XC60!
Volgend bericht: Voor 2,5 miljoen koop je deze Brabantse villa + carport »

Lees Interacties

Reacties

  1. gitaarknul zegt

    31 maart 2017 om 14:12

    Stel je voor, atmosferische V10, maar dan mét hybride techniek. ERS is dan wel lastig want dat werkt ook met de turbo samen, maargoed

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      31 maart 2017 om 14:38

      @gitaarknul: makkelijk 1000pk+ inderdaad

      Login om te reageren
  2. bmwm3gtr zegt

    31 maart 2017 om 14:14

    Hij is nog maar 19 dus kan makkelijk.

    Login om te reageren
  3. mikeyman zegt

    31 maart 2017 om 14:36

    Ik vind het nog vrij kort. Vroeg pensioen voor een topper!
    Hoop wel dat ie tegen die tijd wat wereldkampioenschappen heeft vergaard. M.b.t. de motorenformule; ik denk dat we er wel zeker van kunnen zijn dat er geen V10 gaat komen. Zie het wel gebeuren dat de motorinhoud wat omhoog gaat. 0,5 liter per cilinder zou optimaal zijn. Ik stel een 2,5 liter V5 voor. Lekker geluid, wat extra power, en makkelijk om te katten tot 2.0 4cil of 1.5 3cil.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      31 maart 2017 om 18:21

      @mikeyman:

      Een V5?
      Waarom dat in hemelsnaam? Zelfs in een Golf is dat niet vooruit te branden, hopeloos onbetrouwbaar en belachelijk dorstig…

      Login om te reageren
      • mikeyman zegt

        31 maart 2017 om 19:54

        @carmasterr: dat heeft geen fluit met het motorconcept te maken.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          31 maart 2017 om 21:37

          @mikeyman:

          Aangezien we geen andere voorbeelden hebben van een V5 motor eigenlijk wel. We kennen namelijk geen VR5 die wel goed werkt, dus dan is het motorconcept vooralsnog wel degelijk gefaald.

          Daarbij komt dat je voor een dergelijke motor een apart subframe nodig hebt, net als bij de oude viercilinder turbo’s het geval was. Dat is in vergelijking met een V-motor die als integraal deel van het chassis fungeert ingewikkelder, zwaarder en minder stijf. Daarbij is een lijn (of VR) motor ook nog eens behoorlijk topzwaar. Daarom rijden ze nu met een V6 in plaats van de origineel voorgestelde viercilinder.

          Login om te reageren
  4. peug206 zegt

    31 maart 2017 om 14:36

    En ik wil 200 worden. Het is afgelopen wanneer je niet meer kunt meekomen, doelen stellen is leuk, maar je moet blijven kijken of het realistisch is

    Login om te reageren
    • 2505 zegt

      31 maart 2017 om 14:42

      @peug206: juist, en die verstappen fans be like: Max hep het gesegt dus het het kan

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      31 maart 2017 om 14:43

      @peug206: maar waarom zou Verstappen als 34 jarige niet meer mee kunnen komen? Dan is hij nog lang niet bejaard.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      31 maart 2017 om 14:52

      @peug206: F1 coureurs houden het tegenwoordig vol tot laat in de 30. Raikkonen is 37, Button stopte op 37 jarige leeftijd, Massa en Alonso zijn allebei 35. En inmiddels gestopte coureurs als Webber, Barrichello, Trulli en Fisichella hebben het ook tot laat in de 30 volgehouden. Als er geen gekke dingen gebeuren (blessures en dergelijke) moet Max dan nog wel 15 jaar mee kunnen.

      Login om te reageren
  5. goodolddays zegt

    31 maart 2017 om 14:37

    Ik ben bang dat vanaf volgend jaar mij deze hele sport geen reet meer interesseert. Als de HALO en elktromotoren er echt komen is het voor mij gedaan, max verstappen of niet (F1 is het eigenlijk niet waard zulke talenten hebben). Enfin, denk dat ik alleen nog naar historische race evenementen ga….

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    31 maart 2017 om 14:41

    Atmosferische motor goed idee, maar energie terugwinnen is ook mooie techniek. 140db lijkt me teveel dus limiet op 120db is misschien ook wel goed. Spijkerhard hoef niet, als het geluid maar mooier/heftiger/gevarieerder is.

    Hybride techniek ook prima vooral omdat het gewicht nog vaak een issue is en daar kan F1 dus aan de verbeteringen bijdragen.

    Login om te reageren
  7. Dagg zegt

    31 maart 2017 om 14:43

    “klinkt nog minder spannend dan de staafmixer van je buurvrouw”
    Die klinkt zeker spannend met haar staafmixer..

    Login om te reageren
  8. str8six zegt

    31 maart 2017 om 14:44

    Ik wil ook nog minimaal 15 jaar door met F1 kijken. Zit momenteel op 21 jaar dus uit het verleden behaalde resultaten bieden hoogstwaarschijnlijk wel garantie voor de toekomst. Ik heb er zin in en ga graag nog door ondanks alle inspanning en de dingen die ervoor moet laten. Goed materiaal is wel belangrijk. Dus in m’n nieuwe huis ga ik een nieuwe TV kopen met een goed geluidsysteem en een lekkere luie zitstoel. Ook een goede koelkast die het bier op een even temperatuur houdt is zeer belangrijk.

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    31 maart 2017 om 14:47

    Dat klinkt als een prima plan, en zeker al een heel stuk beter dan het idee van die mafklappers van de FIA. Die willen dat de auto’s minder betrouwbaar worden.

    Login om te reageren
  10. yipikaye zegt

    31 maart 2017 om 14:49

    De staafmixer van mijn buurvrouw klinkt best wel luid.
    Zit ergens tussen een V8 en V10

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      31 maart 2017 om 14:56

      @yipikaye: Ik heb echt nog nooit gehoord van een V9…

      Login om te reageren
      • yipikaye zegt

        31 maart 2017 om 15:00

        @viezefreddyw: ik ga snel eens bij de buurvrouw kijken waarvan dat jengelende geluid vandaan komt :-)

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          31 maart 2017 om 15:02

          @yipikaye: Als ze je niet binnenlaat moet je het mij eens vragen. ;-)

          Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    31 maart 2017 om 15:37

    Met zo’n loon zou ik nog 30 jaar door willen gaan in de F1

    Login om te reageren
  12. bugboy zegt

    31 maart 2017 om 18:10

    Vorig jaar bij de F1 geweest. Ik vond het wel lekker zonder doppen in. Je kunt nog een beetje kletsen en het gaat om de actie.

    Login om te reageren
  13. tarquesh zegt

    31 maart 2017 om 19:18

    Voor mij staat nog altijd een geblazen vouw8 auf das program.
    Dat komt door die malle Ferrari F40.

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    1 april 2017 om 11:44

    Lekker artikel weer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North