• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kan de vernieuwde Audi A8 weer een vuist maken tegen de S-klasse?

Auteur: machielvdd, gepost 4 februari 2022 om 16:56 – 21 Reacties

Er is een vernieuwde Audi A8 en daarvan weten we nu ook de prijzen.

Hoe vaak heb jij de nieuwe A8 al zien rijden? Waarschijnlijk niet vaak. De laatste generatie A8 verkoopt namelijk voor geen meter in Nederland. De S-klasse en de 7 Serie deden het vorig jaar precies even goed, met 186 verkochte exemplaren. En hoeveel A8’s werden er verkocht? Welgeteld 20.

Gelukkig is er nu de vernieuwde A8 om de verkopen op te krikken. Of niet. De A8 heeft in ieder geval een frisse neus gekregen en is daarmee minder subtiel dan ooit. De huidige generatie A8 is al geen muurbloempje, maar Audi doet er gewoon nog een schepje bovenop. Naast een vernieuwde grille zijn er ook nieuwe koplampen á la A3. De achterlichten zijn ook licht gewijzigd.

Qua motoren heeft Audi de diesel geschrapt. Want ja, wie koopt er anno 2022 nog een Audi diesel? Uiteraard is er wél een hybride. Ook de über-A8 blijft gewoon in het gamma, de S8. Met de (optionele) zwarte details ziet deze tegenwoordig bijna uit als een RS-model.

  • Audi A8 60 TFSI e
  • Audi A8 60 TFSI e
  • Audi A8 60 TFSI e
  • Audi S8
  • Audi S8
  • Audi S8

Dan wordt het nu tijd om to the point te komen: wat kost ‘ie? De A8 60 TFSI e (de zescilinder hybride dus) is er vanaf €122.650. Als je de L-versie wil komt daar nog een bescheiden meerprijs van €2.630 bovenop. De meerprijs van de S8 ligt uiteraard een stuk hoger. Deze heb je vanaf €192.430.

De vraag is: hoe verhouden de prijzen van de vernieuwde Audi A8 zich tot die van de S-klasse en de Siebener? De A8 komt qua prijs precies tussen de 745e en de S 580e in. En oh ja, de Lexus LS was er ook nog.

De prijzen lopen best wel uiteen, maar de vermogens ook. Daarbij heeft een ‘korte’ 745e geen xDrive, dat is alleen mogelijk in combinatie met de verlengde wielbasis. Één op één vergelijken is er dus niet bij.

  • BMW 745e (394 pk): €112.121
  • Audi A8 60 TFSI e (462 pk): €122.650
  • Lexus LS 500h (359 pk): €129.695
  • Mercedes-Benz S 580e 4MATIC (510 pk): €142.005

Ook interessant!

  • Is dit de lekkerste Audi S8 van Nederland?
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Dit is de gaafste Audi S8 Plus van Nederland
  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan

Nieuwste artikelen

  • Video: Een bizarre verkeersruzie
  • Bied mee op een fabrieksnieuwe BMW M4 CS
  • Oscar Gräper vs. politie: de camerabeelden
  • Max Verstappen haalt op X uit naar Mercedes-coureur
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, geld, s8

Vorig bericht: « Het briljante panoramadak van de Porsche Taycan Sport Turismo
Volgend bericht: Taycan verkoopt beter dan alle benzineauto’s samen (!) in Noorwegen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    4 februari 2022 om 17:25

    Wat een heerlijke wagen is dit toch. Mocht ik in de positie komen dan hoef ik geen RS6, doe mij maar een S8. Lekker incognito blazen. Eventueel met een kuurtje van MTM.

    Login om te reageren
  2. niek1411 zegt

    4 februari 2022 om 17:30

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. flatsix010 zegt

    4 februari 2022 om 17:34

    Allemaal mooie auto maar ik zie de meerwaarde niet t.o.v. een segment lager uit dezelfde fabriek. Dan liever een panamera of flying spur, die hebben geen jonger broertje wat steeds meer op hen begint te lijken.

    Login om te reageren
  4. pyrat zegt

    4 februari 2022 om 17:53

    Zal vast een fantastische auto zijn, maar wat een ongeïnspireerd en lelijk ding.
    Daarnaast is de S-klasse waarschijnlijk op alle fronten beter. Vind het niet vreemd dat ze zo slecht verkopen.
    Jammer want de eerste 2 generaties A8 waren prachtig.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      5 februari 2022 om 09:06

      @pyrat: precies!

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    4 februari 2022 om 17:57

    Ik ben toch wel benieuwd waarom deze zo slecht verkoopt in NL. Eerdere generaties zag je nog wel eens vaker rijden, maar deze generatie is echt een zeldzaamheid. Er is in principe ook weinig mis mee. Hij is niet lelijk en hij zal ook heus niet verkeerd rijden. En waar de S en de 7 juist een erg uitgesproken uiterlijk hebben, is deze nog vrij zakelijk. Daar zouden sommige mensen dan toch ook voor moeten vallen.

    Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      4 februari 2022 om 18:12

      @berlinetta: ik denk niet dat het de wagen is die hier slecht verkoopt, maar het ‘belastingklimaat’, die er voor zorgt dat het slecht verkoopt.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        4 februari 2022 om 21:05

        @lithiumion: dan zouden de BMW en Mercedes net zo slecht verkopen

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      4 februari 2022 om 18:32

      @berlinetta: misschien is dat wel het probleem. Je ziet ze wel, maar je denkt dat het een A4 of A6 is ;)

      Login om te reageren
      • christian85 zegt

        4 februari 2022 om 19:39

        @Loek: nou een A4 is toch wel duidelijk een slag kleiner in alle opzichten

        Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      6 februari 2022 om 00:07

      @berlinetta: juist niet. De A8 lijkt veel te veel op de A6. Dat is te weinig onderscheidend, zeker vgl met de meer uitgesproken S klasse en Siebener. De gemiddelde koper in dit segment is daar juist wel gevoelig voor.

      Bovendien geldt ook bij deze A8 (net als de hele Audi lijn) dat er te veel lijnen zijn. Het front is veel te druk en gaat ook niet mooi oud worden. Maar dat zijn mijn 2 centen.

      De enige reden om een a8 te kopen zou het interieur zijn.

      Login om te reageren
  6. Johanneke zegt

    4 februari 2022 om 18:59

    Misschien zonder dat foeilelijke S logo in de grille. Laten we beginnen met die weghalen, ziet er niet uit zo a-symmetrisch.

    Login om te reageren
  7. lecomte zegt

    4 februari 2022 om 19:04

    Dan heb ik toch mazzel dat ik er wekelijks 2 zie rijden. Helaas wel in het saaie grijs en zwart.

    Login om te reageren
  8. maartenbronk zegt

    4 februari 2022 om 20:21

    Wat een heerlijk gelijnde Audi blijft de A8/S8 sinds zijn introductie 👍

    Login om te reageren
  9. tmenges zegt

    4 februari 2022 om 20:54

    Mooi ding hoor! Alleen die tellerbak lijkt rechtstreeks uit een Kadett gsi te komen haha

    Login om te reageren
  10. tortuga zegt

    4 februari 2022 om 21:07

    Het is jammer dat zo een A3 neus er op zetten, t o.v. de achterkant straalt het niet de Luxe uit waarvoor deze eigenlijk bij hoort. Een verchroomde grill zou beter zijn

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      4 februari 2022 om 21:08

      @tortuga: oeps die kleine foto’s toch ook op de app

      Login om te reageren
  11. raoufff zegt

    4 februari 2022 om 22:32

    Xerox heeft weer een drukke periode achter de rug.

    Login om te reageren
  12. jaapies zegt

    5 februari 2022 om 01:12

    Wat een sexloos stuk blik. Eerste en tweede generatie hadden nog wel stijl, maar daarna is het echt een oude mannen auto geworden. Saai en inspiratieloos.

    Login om te reageren
  13. JagID3Merc zegt

    5 februari 2022 om 01:53

    Audi verkoopt in zijn geheel voor geen meter. Die 20 A8’en zijn vermoedelijk een paar demo’s en een nieuwe auto’s voor onze MP. Zijn 5-serie was na 8 jaar wel aan vervanging toe.

    Login om te reageren
  14. nout zegt

    5 februari 2022 om 10:15

    Helaas, maar nee.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North