Dit kost de Volvo V90 Cross Country

Auteur: , 47 Reacties

Is 'ie duurder of goedkoper dan de Audi A6 Allroad?

Onlangs trok Volvo het digitale doek van de V90 Cross Country en vandaag doen ze dat fysiek. Dat gaat gepaard met het bekendmaken van de Nederlandse vanafprijzen en die willen we jullie niet onthouden. De meerprijs van een automaat, die enkel op de D4 niet standaard is, bedraagt 2500 euro.

 
Cross Country
Cross Country Pro
T5 AWD (254 pk)€ 68.175€ 74.175
T6 AWD (320 pk)€ 77.675€ 83.675
D4 AWD (190 pk)€ 63.675€ 69.675
D5 AWD (235 pk)€ 73.175€ 79.175

De auto is leverbaar vanaf januari 2017 en dus zijn deze prijzen inclusief het dan geldende BPM-tarief en inclusief afleveringskosten. Ter vergelijking, de Audi A6 Allroad is leverbaar vanaf 75.872 euro, al krijg je voor dat bedrag wel een zescilinder diesel. Qua vermogen maakt het niets uit, zowel de instapper van Audi als Volvo levert 190 pk. Een scherpe aanbieding dus, deze strakke Zweed. Een rijtest met de gewone V90 check je overigens HIER.

Edit: het Pro-pakket houdt onder andere in dat je comfortabelere voorstoelen krijgt, als ook 19-inch lichtmetaal.



47 reacties

Doe mij maar de normale v90 station (niet vanwege de prijs, hoor!). Wat is de “pro” v90 Cross Country uitvoering?
@rocky: Extra plastic spatborden voor een nog stoerder uiterlijk.
@bmwmpower: oh, weer wat geleerd! Top en bedankt!
Top
Mss beetje info verschil pro versie tegenover gewone zou handig geweest zijn.
@nicolas1986: nee joh, gewoon een deel uit een persbericht halen en klaar. Yolo.
Kan het niet zo goed inschatten, maar hoe hoog hangt de kont ongeveer boven de grond? Lijkt onderhand de hoogte van de vorige Rang Rover Sport te hebben.
Hoe doen ze het. Ik vind het bij audi etc. Zo lelijk die plastieken wielkasten. Maar bij volvo klopt het gewoon naar mijn mening. Echt mooi
@keeper1: hier vallen die ze ook niet op, bij audi ziet het eruit alsof ze op de normale auto wat hebben geplakt. Tis geen mooi geheel bij audi, hier wel!
Ik heb een reguliere V90 nu een paar keer zien rijden en ik vind het echt een prachtig ding. Ziet er erg goed uit en heeft een chique uitstraling, zeker vanaf de neus gezien. Maar dat alles verdwijnt bij een Cross Country. Dit is gewoon vreselijk lelijk.

Overigens geldt dat niet alleen bij Volvo zo, maar bij elk merk. De All-Terrain van Mercedes vind ik ook vreselijk en Audi Allroad evengoed. Snap de meerwaarde er ook niet van, zeker in Nederland niet.
@viezefreddyw: ik vind die mat grijze spatbord modellen er juist stukken beter uitzien. Zowel bij Volvo, Audi als Mercedes. Gewoon net dat beetje stoerder maar niet zo vadsig als een SUV.
@mashell: ik vind ze er alleen bij volvo goed uitzien. Bij audi is het gewoon een normale audi waar ze wat plastic op geplakt hebben, bij volvo valt het plastic niet op omdat het bij de rest past.
@viezefreddyw:
Voor mensen met rug klachten heb je een hoge instap en rij je geen asociale suv.
@shiva: Daarvoor bestaat de MPV of Crossover.
@berlinetta: dit is dan ook een echte crossover.
@viezefreddyw:

Wat ik een voordeel vind is de bodemspeling. Ik ga graag met de hond de bossen in en je hebt dan af en toe stukjes waarbij landbouwvoertuigen sporen hebben gereden en het middenstuk hoger ligt. Je hoeft met een XC minder nauwkeurig te rijden zonder je bumper eraf te rijden. Hetzelfde geldt in de herfst als de plassen wat dieper worden, het is allemaal net wat eenvoudiger.
@jack_abarth: Maar het gaat om extra bodemspeling van 5,7 cm. Ik snap dat dat net genoeg kan zijn, maar het is geen wereld van verschil.
@berlinetta:

Nee dat klopt, maar wel voldoende voor wat bospadenwerk. Mocht je meer willen dan kun je beter richting een terreinwagen/SUV gaan, en dan eigenlijk ook al geen SUV meer om eerlijk te zijn.
@berlinetta:
Nou, bijna 6 cm extra vind ik nogal wat.
Mijn gewone V40 heb ik voor een betere wegligging met 3 cm laten verlagen middels Eibach-veren en dat merk ik toch best vaak bij drempels e.d. Moet daar voorzichtig mee zijn, vooral als er 4 personen in de auto zitten.
6 cm extra hoogte t.o.v. de normale hoogte (van een V90) is behoorlijk ruim lijkt me :-)
Ik vraag me af of er duurdere auto’s worden verkocht met minder vermogen…
@jochempie: Nou, de A6 Allroad dus…
@jochempie: dat zou wel een heel groot compliment zijn aan de tereinwaardigheid V90XC, de opvolger te zijn van de Landrover Defender. Want dat was pas echt een heel dure wagen met amper vermogen.
@mashell: dat was dan ook een doos met belasting ipv een auto.
@mashell: Defenders zitten overigens eerder vast dan Panda 4X4’s, dus zo legendarisch is hun terreinperformance ook weer niet.
Veul geld, maar een A6 Allroad is ook duur. Bovendien is het een mooie auto. Staat leuk op de oprit met een XC90 :)
In deze prijsklasse zou ik eerder voor een 5 touring gaan.
@888natan: sinds wanneer heeft de 5er Touring een “allroad” uitvoering? Heb ik iets gemist?
@misterdrogba: gaat om prijsklasse zoals ik al aangeef. Je hebt inderdaad iets gemist.

Heb je nog een huisje in Abidjan,Ivoorkust?
@888natan: in het artikel wordt er gesproken over de Allroad A6 en de V90 CrossCountry en opeens smijt jij een 5er Touring tussen. Lekker vergelijkbaar, kan ie nog zoveel in dezelfde prijsklasse zitten je krijgt niet dezelfde type auto voor terug.
@misterdrogba: zo zie je dat ik geen allroad/crosscountry auto fan ben. En wat maakt het nou weer uit waar ik het mee vergelijk?

Dus jij zegt dat, als we het over een rolls-royce hebben mogen wij/ik niks zeggen wat wij/ik er iets anders voor zou kopen? Het moet in het criterium van luxe en rust? Onzin gast.

Beetje speling, moet je kunnen accepteren misterDrogba.
@888natan:

Interessant ..
En welke auto ga je nog meer niet kopen ??

Wil het zo graag weten ..
@lincoln: iig..
geen..
Lincoln..

Interessant he..
Het blijft me verbazen hoeveel geld dit soort auto’s kost. 64k voor een volvo zonder opties. Die zal wel weinig verkocht worden…
Standaard V90 met airride, kan die omhoog en omlaag zonder die lelijke plastic randen
@allesmetturbo: je kunt volgens mij ook dat plastic meegespoten krijgen
De mensen die hier zulke bedragen aan besteden, moeten toch wel echte liefhebbers zijn. Met wat opties begint het feestje pas vanaf 70k. Daar kun je echt behoorlijk leuk speelgoed van kopen ipv deze V90 met plastic.
10k extra voor 45 pk
Flink prijsverschil met de “gewone”. OK, je hebt dan wel AWD, maar in NL is dat niet echt nodig. Net zoals dat deze auto eigenlijk niet echt nodig is :)

Als ik mocht kiezen, zou ik voor de gewone gaan.
Qua verhoudingen lijkt t op de AMC Eagle. De oervader van dit segment (of vergeet ik wat). Ik hou er wel van. Keep on dreamin’.
Doe maar een Subaru Outback voor de helft!
Het kan aan mij liggen maar ik zou deze auto graag rijden, ben nu in het bezit van de voorganger en al dat plastic is niet helemaal mijn ding maar bij deze versie ziet het er allemaal chique uit. Ik had wel verwacht dat de prijs iets gunstiger zou zijn, zeker omdat de motoren wat emissie tax vriendelijker zijn. Nog even sparen dus…
Allemachtig wat een geld voor een Volvo. Schitterende auto maar doe mij inderdaad maar een Duitser met 6 cilinders. Klinkt toch wat beter dan een koffiemolen. De afschrijving zal ook stukken meer zijn op deze Volvo. Over 5-6 jaar zakken ze flink.
Toch een beetje het origineel.
Voor een echt verkoopsucces zou Volvo de 740 en 940 station weer in productie moeten brengen.
Heb je geprobeerd om leningen te krijgen van banken zonder succes? Dringend geld nodig om uit de schulden te komen? Geld nodig voor uitbreiding of de oprichting van een eigen bedrijf? Hier krijg je een lening van een van de grootste lening van de Britse bedrijven. Voor meer informatie kunt u contact opnemen via email: larryfox2016@hotmail.com

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).